Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ssri-lääkkeen aloittaminen pelottaa

Vierailija
16.05.2022 |

Minulla on kovaa ahdistusta ja paniikkia ja pitäisi alkaa kokeilemaan jotain lääkitystä :( pelottaa kuitenkin kaikki haittavaikutukset yms. En tiedä miten uskallan aloittaa kokeilemaan

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lerpahti kulli niillä. Sitten päätin vaan olla ahdistunut.

Vierailija
102/243 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmikyky ainakin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuis pärjäät???

Tsemppiä ja jaksamista🌻

Vierailija
104/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin lääkäri mainitsi myös seksuaalihaitoista, että jos sellaisia tulee niin kertoo. Jos ne häiritsee niin sitten varmaan tehdään muutoksia lääkitykseen.

-ap

Lue tutkimuksia ja huomaa että jo yhdestä tabletista on tullut pitkä-kestoisia ja pysyviä häiriöitä. 

Et halua riskeerata olla turta loppuikäsi. 

On olemassa vastaaviin hoitoihin lääkkeitä joista EI tule po. ongelmia lainkaan.

Ei siis ihme, että minun kehoni päätti tapella tätä hirvistystä vastaan. Olen siis se, joka ketjun alkupäässä kertoi oksentaneensa kaksi kertaa otettuaan venlaflaksiinin. Toivottavasti myrkky poistui. Kello on 20:03 ja edelleen makaan sohvalla aivan kuin olisin koko päivän kestävän krapulan tai ruokamyrkytyksen kourissa. Nyt sentään ruoka pysyy jo sisällä. Tämä ei ole minun tieni, ei. Kiitos, kun varoitit.

...tai psykosomaattista panikointia, lääkepelkoa. Tämä siis pelkkä arvaus, mutta mahdollinen

Kaikki on mahdollista mutta ei se hiljalleen alkanut kuvotuksen tunne, huimaus ja muu, joka edelsi pahoinvointia, ollut panikointia. En edes aluksi tajunnut, mitä on tapahtumassa, olin lähinnä utelias, että mikäs nyt. Ja sitten se oksennusrefleksi tuli ihan kuin ruokamyrkytyksessä, nopeasti ja pakottavana mutta ilman pelkoja tai muitakaan tunnetason esituntemuksia.

Googlettelin netistä ja oireet sopivat täysin ns. serotoniinimyrkytykseen tai serotoniinioireyhtymään. Vakava tila pahimmillaan ja joskus täytyy lähteä päivystykseen sen takia. Koska lääke oli vain n. puoli tuntia sisälläni, toivon, että tämä menee ohi, kunhan lääke on poistunut minusta. Kamala sotku tuli tästä :(. Mietin koko ajan, että jäiköhän tästä vähästäkin jotain pysyviä haittoja ja uskooko se lääkäri edes, että tällä tavalla kävi vai luuleeko, että valehtelen juurikin lääkepelon takia.

Vierailija
105/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin lääkäri mainitsi myös seksuaalihaitoista, että jos sellaisia tulee niin kertoo. Jos ne häiritsee niin sitten varmaan tehdään muutoksia lääkitykseen.

-ap

Lue tutkimuksia ja huomaa että jo yhdestä tabletista on tullut pitkä-kestoisia ja pysyviä häiriöitä. 

On olemassa vastaaviin hoitoihin lääkkeitä joista EI tule po. ongelmia lainkaan.

Ei siis ihme, että minun kehoni päätti tapella tätä hirvistystä vastaan. Olen siis se, joka ketjun alkupäässä kertoi oksentaneensa kaksi kertaa otettuaan venlaflaksiinin. Toivottavasti myrkky poistui. Kello on 20:03 ja edelleen makaan sohvalla aivan kuin olisin koko päivän kestävän krapulan tai ruokamyrkytyksen kourissa. Nyt sentään ruoka pysyy jo sisällä. Tämä ei ole minun tieni, ei. Kiitos, kun varoitit.

...tai psykosomaattista panikointia, lääkepelkoa. Tämä siis pelkkä arvaus, mutta mahdollinen

Kaikki on mahdollista mutta ei se hiljalleen alkanut kuvotuksen tunne, huimaus ja muu, joka edelsi pahoinvointia, ollut panikointia. En edes aluksi tajunnut, mitä on tapahtumassa, olin lähinnä utelias, että mikäs nyt. Ja sitten se oksennusrefleksi tuli ihan kuin ruokamyrkytyksessä, nopeasti ja pakottavana mutta ilman pelkoja tai muitakaan tunnetason esituntemuksia.

Googlettelin netistä ja oireet sopivat täysin ns. serotoniinimyrkytykseen tai serotoniinioireyhtymään. Vakava tila pahimmillaan ja joskus täytyy lähteä päivystykseen sen takia. Koska lääke oli vain n. puoli tuntia sisälläni, toivon, että tämä menee ohi, kunhan lääke on poistunut minusta. Kamala sotku tuli tästä :(. Mietin koko ajan, että jäiköhän tästä vähästäkin jotain pysyviä haittoja ja uskooko se lääkäri edes, että tällä tavalla kävi vai luuleeko, että valehtelen juurikin lääkepelon takia.

En usko että jäi mitään pysyvää! Etkö vois jo soittaa johonki ja kysyä tuosta ja kertoa tilanteesi? Minulle ainakin lääkäri sanoi, että ottaa yhteyttä jo aikaisemmin jos tulee jotain.

Vierailija
106/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuis pärjäät???

Tsemppiä ja jaksamista🌻

Kiitos hyvin ainakin toistaiseksi :D ei ole tullut mitään häiritseviä haittoja, vaikka välillä meinannut pieni panikointi alkaa kun tuntunut pientä pahoinvointia. Mutta sellaista mulla on muutenkin, eikä lääke ainakaan ole pahentanut sitä.

Vierailija
107/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En usko että jäi mitään pysyvää! Etkö vois jo soittaa johonki ja kysyä tuosta ja kertoa tilanteesi? Minulle ainakin lääkäri sanoi, että ottaa yhteyttä jo aikaisemmin jos tulee jotain.

Joo, jos huomenna vielä heikottaa, soitan. Netissä luki, että yleensä hoitona on lääkeen lopettaminen ja sitten vain odotellaan, että vaikuttava aine katoaa elimistöstä ja tähän menee päivä-pari. Joku keskustelijahan täällä suositteli SSRI-lääkkeiden sijaan kokeilemaan esim. Aurorix-nimistä lääkettä, voisin ehdottaa lääkärille sitä.

Vierailija
108/243 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo, jos huomenna vielä heikottaa, soitan. Netissä luki, että yleensä hoitona on lääkeen lopettaminen ja sitten vain odotellaan, että vaikuttava aine katoaa elimistöstä ja tähän menee päivä-pari. Joku keskustelijahan täällä suositteli SSRI-lääkkeiden sijaan kokeilemaan esim. Aurorix-nimistä lääkettä, voisin ehdottaa lääkärille sitä.

Joo kannattaa soittaa vai millon sulla sit ois se lääkärin soittoaika, jos siihen pitkä aika nii kannattaa soittaa nyt huomenna jo

Vierailija
109/243 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et toi lääke on vaikuttanu jotenki sillee, että oon nukahtanu nyt vähän helpommin ku aiemmin ja nähny enemmån unia 😅

-ap

Vierailija
110/243 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu et toi lääke on vaikuttanu jotenki sillee, että oon nukahtanu nyt vähän helpommin ku aiemmin ja nähny enemmån unia 😅

-ap

Voi kun mä niin toivon et sun lääke toimii. Allekirjoitin just kesäks työsopimuksen, alkaa perjantaina. Ilman lääkkeitä en pystyis.

Tsempataan kaikki toisiamme🌻🌻😉

Vierailija
111/243 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka sai hillittömän ruokamyrkytyskohtauksen tapaisen oksennuskohtauksen jo ensimmäisestä tabletista. Vielä nyt kahden päivän päästä migreenimäinen päänsärky ja lievä pahoinvointi ja lisäoireena korvan suhina. Miten ihmeessä yksi tabletti voi aiheuttaa näin hirvittävät oireet? Minä sentään oksensin sen elimistöstä pois. En uskaltanut vielä soittaa terveyskeskukseen mutta jos tämä ei lopu nyt tänään, huomenna soitan.

Vierailija
112/243 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä melko pilipali lääkkeitä ja tarkoitan hyvällä tavalla. Vaikutus alkaa hitaasti ja lopettaessa viekkarit on ihan mitättömät. Mulla oli paha paniikkihäiriö ja ssrit oli pelastava enkeli. Mukava turtana olo jolloin pystyi pikkuhiljaa jo toimimaan eikä vaan kierimään omassa ahdistuksessa. Nappi suuhun vaan, kyllä sen voi lopettaa jos on aivan kamalaa.

Vierailija
113/243 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kyllä melko pilipali lääkkeitä ja tarkoitan hyvällä tavalla. Vaikutus alkaa hitaasti ja lopettaessa viekkarit on ihan mitättömät. Mulla oli paha paniikkihäiriö ja ssrit oli pelastava enkeli. Mukava turtana olo jolloin pystyi pikkuhiljaa jo toimimaan eikä vaan kierimään omassa ahdistuksessa. Nappi suuhun vaan, kyllä sen voi lopettaa jos on aivan kamalaa.

Hups. Puhelimella jotenkin en huomannut että on useampikin sivu kuin eka. En jaksa alkaa lukea, tsemppiä kuitenkin aplle! Kyllä se siitä!

Vierailija
114/243 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä ja tsemppiä myös teille! Nyt tuntunut olo vähän huonommalta, päänsärkyä ja kaikkee😅 ei mitään iha sietämätöntä kai kuitenkaan. Että ajattelin nyt kattoa vielä et mitä täst tulee ja ottaa viel lääkkeet vaikka kauhee pelko taas kaikkii sivuoireita kohtaan. Siis jos oikeest tulis jotain pahoja haittoja nii masentais kyl paljon, ku toivoisin kans ite niin et nää auttais ja sopis mulle :/ sillee mieliala ja tunnepuolella en oo huomannu viel mitää eroo, mut se kai tapahtuuki sit myöhemmin

Vierailija
115/243 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Voi kun mä niin toivon et sun lääke toimii. Allekirjoitin just kesäks työsopimuksen, alkaa perjantaina. Ilman lääkkeitä en pystyis.

Eka työpäivä sujui tosi hyvin. Kiire oli ja kuumakin, mut mukavalta tuntui paikka. Ja ihmiset.🌻

Vierailija
116/243 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eka työpäivä sujui tosi hyvin. Kiire oli ja kuumakin, mut mukavalta tuntui paikka. Ja ihmiset.🌻

Kiva että meni hyvin! Mitä teet työksesi? 😁

Itseäni pelottaa työelämä vielä enemmän kuin opinnot, joiden kanssa on myös ollut paljon ongelmia 😅 eivät siis ole edenneet oikein. Helpottanut vähän kun ollut etänä kursseja, en tiedä mitä lähiopinnoista tulee, joten stressaan sitä nyt paljon

-ap

Vierailija
117/243 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden aloituksen myötä olo on ollut aika sama kuin ennenkin. Välillä ollut huonompia päiviä ja välillä vähän parempia, niinku aina. Mikään ei oikeastaan ole muuttunut, kova stressi ja ahdistus ja samat fyysiset oireet ku ennen lääkkeitäkin 😅 Mutta tässähän on mennyt nyt viikko aloituksestani, jospa jotain eroa oloon tulee sitten myöhemmin

Vierailija
118/243 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itseäni pelottaa työelämä vielä enemmän kuin opinnot, joiden kanssa on myös ollut paljon ongelmia 😅 eivät siis ole edenneet oikein. Helpottanut vähän kun ollut etänä kursseja, en tiedä mitä lähiopinnoista tulee, joten stressaan sitä nyt paljon

-ap

Oon puutarhuri, mut nyt otin pestin leirintäalueelle. Respaa, baaria, lipunmyyntiä yms (tanssilava)

Voi kun saisit ton olon kohilleen, helpottaisi työssä/opiskelussa.

Tiedän miten vaikeaa voi olla, itse en uskaltanut ulos vaikeassa masennuksessa. Terveempänä on vähän vaikeaa tajuta, miksi en. En tahtonut nähdä ketään. Paitsi puoliso oli ihanana tukena. Miksi ihmeessä pitää olla olemassa näin hankalia asioita ja oireita🤢

Voi mennä vielä kaksikin viikkoa, ennen kuin lääke auttaa. Ja jos ei niin vaihtoon. Muitakin keinoja viel on... Tsemppiksiä🌻

Vierailija
119/243 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa aina huomata ku on lihonu joka vuosi vaa enemmän 😂 hiukan alkaa jo ahdistaa, ei muuten, mutta mitkää kivat vaatteet ei mee päälle tai sit menee, mutta ei näytä hyvältä. Eli ei voi pitää niitä. Nyt ku kesä tulee nii taas toi asia alkaa ahistaa enemmän. Oon ollu melko hoikka aina ennen, mut sit ehkä viimesen kolmen vuoden aikana on alkanu kiloja kasaantuu ja koronasvuosina tosi paljon. Ja nyt kun parin viime vuoden aikana en oo oikeestaa poistunu kotoa mihinkää ja syöminen on lähteny vähän käsistä varmaankin 😅 välillä se vaan tuntuu olevan ainoa mitä teen, siis syöminen. Ja ainoa mistä saa joskus jotain iloa.

Välillä ei edes tuu ajateltua kyllä koko asiaa ja ei edes kiinnosta, kun on vaa kotona, jolloin ei oo väliä yhtään miltä näyttää. Eikä sitä edes ite oo huomannu aina sillee että kuinka paljon on oikeesti lihonu :D Mut sit kun on lähös jonnekin nii kauhee kriiseily ja ihan tekis mieli itkeä ku näyttää nii kauheelta :d

Vierailija
120/243 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Oon puutarhuri, mut nyt otin pestin leirintäalueelle. Respaa, baaria, lipunmyyntiä yms (tanssilava)

Voi kun saisit ton olon kohilleen, helpottaisi työssä/opiskelussa.

Tiedän miten vaikeaa voi olla, itse en uskaltanut ulos vaikeassa masennuksessa. Terveempänä on vähän vaikeaa tajuta, miksi en. En tahtonut nähdä ketään. Paitsi puoliso oli ihanana tukena. Miksi ihmeessä pitää olla olemassa näin hankalia asioita ja oireita🤢

Voi mennä vielä kaksikin viikkoa, ennen kuin lääke auttaa. Ja jos ei niin vaihtoon. Muitakin keinoja viel on... Tsemppiksiä🌻

Joo on vaikeeta kyllä 🥲 Ehkä tää tästä vielä! Kuulostaapa rohkealta toi sun työ, pitää olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä :D ehkäpä joskus iteki uskaltaa.

Tosi outoo jotenki ajatella niitä aikoja kun oon opiskellu ihan normaalisti, joka päivä yliopistolla luennoilla ja ihmisten kanssa, tällä hetkellä se tuntuu ihan utopistiselta 😂😂 oli se kyllä sillonki jo tosi rankkaa ja oliki vaan ajan kysymys millo se kaikki romahtaa