Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ssri-lääkkeen aloittaminen pelottaa

Vierailija
16.05.2022 |

Minulla on kovaa ahdistusta ja paniikkia ja pitäisi alkaa kokeilemaan jotain lääkitystä :( pelottaa kuitenkin kaikki haittavaikutukset yms. En tiedä miten uskallan aloittaa kokeilemaan

Kommentit (243)

Vierailija
201/243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole syönut puhdasta SSRI enkä SNRI -lääkettä, mutta psykiatrini määräsi minulle Brintellixin eli vortioksetiinin, jolla on myös ssri-vaikutus (serotoniin takaisinoton esto).

+ muita vaikutuksia.

Lääke on sopinut minulle erityisen hyvin.

Vierailija
202/243 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heip ap. Saitko jo arvostelun esseestä, ootko jaksanu opiskella?

Toivottavasti🌻

Muista nauttia kesästä!

Sain, ihan hyvin meni kurssi, sainkin arvosanaksi 4 :D yritän nauttia kyllä! Kauheesti stressiä vaan taas 😅 en oo kyllä jaksanu yhtää opintoja nyt ton esseen jälkeen

Selkeästi tekemisen laatuun ei kuitenkaan vaikuta sun olo. Voisiko olla että yrität tehdä määrällisesti liikaa kun vähempikin panostus riittäisi? Eli sinulla olisi epärealistiset käsitykset itsestäsi ja voisit voida paremmin, jos pystyisit muuttamaan ajatuksiasi vastaamaan todellisuutta.

Jos et ole jo tehnyt niin miettisin ihan paperin/datan muodossa seikkoja ja toimintapoja, joilla opiskelu sujuisi paremmin. Asian kirjoittaminen itselle näkyväksi auttaa joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/243 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Laittelehan kuulumisia🌻🌻🌻

Kohta muuten mustikat kypsyy...nam. ahomansikoita oon jo syöny🍓

Vierailija
204/243 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Ollut vähän kaikenlaista. Itseasiassa koko elämäni tuntuu olevan kauheassa pyörremyrskyssä, enemmän ollut taas negatiivisia kuin positiivisia asioita. Välillä on kyllä jaksaminen koetuksella 🙁

Vierailija
205/243 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Ollut vähän kaikenlaista. Itseasiassa koko elämäni tuntuu olevan kauheassa pyörremyrskyssä, enemmän ollut taas negatiivisia kuin positiivisia asioita. Välillä on kyllä jaksaminen koetuksella 🙁

No himpskatti. Harmi. Ootko millon jutellu lääkärin kaa? Lisätäänkö annosta/kokeillaanko muuta lääkitystä? Tämä nykyinen ei tunnu toimivan...🌻

Vierailija
206/243 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

No himpskatti. Harmi. Ootko millon jutellu lääkärin kaa? Lisätäänkö annosta/kokeillaanko muuta lääkitystä? Tämä nykyinen ei tunnu toimivan...🌻

Lääkäriaika on elokuussa, mutta luulen, että lääke ei auta tähän, kun se on vaan tämä elämäntilanteeni, koen olevani tosi yksinäinen ja kaikkea, pitäisi vaan saada jotain muutosta siihen

Vierailija
207/243 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[uquote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Lääkäriaika on elokuussa, mutta luulen, että lääke ei auta tähän, kun se on vaan tämä elämäntilanteeni, koen olevani tosi yksinäinen ja kaikkea, pitäisi vaan saada jotain muutosta siihen

Mietin vielä, että onkohan sulla varmasti oikea diagnoosi? Oikeat lääkkeet? Mulla kun oli tosi vaikea masennus, mikään kokeiltu lääke ei auttanu. Ect oli ainoa, ja auttoi heti. Onko sulla luotettava lääkäri, onko puhelinaikoja hoitajalle? Voi ettäs, kun toivon että saisit olon kuntoon. Itsellä oli pahimpina aikoina toive, että tuntisin olevani oma itseni. Milloin sulla on viimeksi ollut niin hyvä olo?

🌻🌻🌻

Vierailija
208/243 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[uquote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Mietin vielä, että onkohan sulla varmasti oikea diagnoosi? Oikeat lääkkeet? Mulla kun oli tosi vaikea masennus, mikään kokeiltu lääke ei auttanu. Ect oli ainoa, ja auttoi heti. Onko sulla luotettava lääkäri, onko puhelinaikoja hoitajalle? Voi ettäs, kun toivon että saisit olon kuntoon. Itsellä oli pahimpina aikoina toive, että tuntisin olevani oma itseni. Milloin sulla on viimeksi ollut niin hyvä olo?

🌻🌻🌻

En tiedä 😅 tunnen vain itseni tosi vialliseksi ihmiseksi, en onnistu missään, eikä minulla oikeastaan ole elämässäni mitään, enkä oikein jaksa uskoa tulevaisuuteenikaan. Ehkä se ssri on kuitenkin auttanut vähän niihin ahdistuksen fyysisiin oireisiin ja paniikkeihin, lieventänyt niitä. Mulla on kyllä semmosia sosiaaliohjauksia ja terapia joka viikko. Paitsi terapia tällä hetkellä tauolla kun terapeutti on lomalla

Vierailija
209/243 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita!!

Vierailija
210/243 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä aloita!!

Olen aloittanut jo aikoja sitten:D en ole huomannut mitään haittoja

Vierailija
211/243 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just jonkun artikkelin masennuksesta ja muista mielialaongelmista. Siinä jaettiin kahteen osaan. Toisessa on selkeä syy, mikä aiheuttaa. Tärkeintä on silloin käsitellä tätä. Toinen versio on sellainen, että elimistö ei toimi oikein ja serotoniinin ohjaus ei onnistu. Tällöin lääke auttaa tähän.

Minulla ei vakavaan masennukseen liity mitään syytä. Kaikki on kunnossa. Yleensä. Kahdesti tosi tolkuton unettomuus, mihin ei auta mikään, sen myötä vakava masennus. Lääkkeetkö loppuiän?

Vierailija
212/243 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin just jonkun artikkelin masennuksesta ja muista mielialaongelmista. Siinä jaettiin kahteen osaan. Toisessa on selkeä syy, mikä aiheuttaa. Tärkeintä on silloin käsitellä tätä. Toinen versio on sellainen, että elimistö ei toimi oikein ja serotoniinin ohjaus ei onnistu. Tällöin lääke auttaa tähän.

Minulla ei vakavaan masennukseen liity mitään syytä. Kaikki on kunnossa. Yleensä. Kahdesti tosi tolkuton unettomuus, mihin ei auta mikään, sen myötä vakava masennus. Lääkkeetkö loppuiän?

Mulla on varmaa molemmat noi syyt, tai monia syitä siis

Vierailija
213/243 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap

Kuis sujuu? Kerro kuulumisia🌻

Vierailija
214/243 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa ap

Kuis sujuu? Kerro kuulumisia🌻

Ihan ok! Stressaa kyllä kun kesä on kohta jo ohi :( kaikenlaista ollut tässä kyllä, mutta tilanne pysynyt aika samana kuin aiemminkin:D

Vierailija
215/243 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos sulla ap kohta on se lääkäri? Onko omasta mielestäsi lääkitys ok?

Koitahan sinnitellä🌻

Vierailija
216/243 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokos sulla ap kohta on se lääkäri? Onko omasta mielestäsi lääkitys ok?

Koitahan sinnitellä🌻

Oli lääkäri, jatkan samalla lääkityksellä. On se yhdessä muun tuen kanssa auttanut ja olen jotenkin päässyt enemmän elämään kiinni nyt verrattuna siihen millainen tilanne oli aiemmin! En ole enää vain neljän seinän sisällä päivät pitkät vaan pystyn tekemään asioita:D silti olo tuntuu melko tyhjältä ja yksinäiseltä

Vierailija
217/243 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Neuvoisin olemaan armollinen itsellesi. Ethän vaadi liikaa opiskeluissa ym elämässä. Koetttaisit saada mielihyvää arkeen, kirjoja, musiikkia, luontoa... mikä vain ilahduttaa sinua.

Elokuun kuutamoyöt on upeita🌻🌻🌻

Vierailija
218/243 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on masentanu kun kesä loppu 😅 nyt on vaan pimeetä ja sateista. Ja muutenkin, viime kesä oli mulla oikeestaan parempi kuin mitä monet kesät tässä viime vuosina on ollu :D

Mut välillä on vaan semmonen olo silti ettei mun elämä tästä tuu paranee mihinkään, enkä nää oikein mitään pointtia enää missään.

Nyt kuitenki alkais lähiopintojakin ja jännittää tosi paljon ne. Jännittää mennä luennoille, missä on paljon ihmisiä, vaikka kaipaan kyllä ihmisten seuraa ja tarvisin kyllä kavereita ja sosiaalista elämää

Vierailija
219/243 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Tsemppiä opintoihin! Kiva kuulla, että kesä oli mukava. Itsekin nuorempana inhosin syksyä, sateita ja pimeää. Mut iän myötä oon alkanu tykätä. Pistähän joskus sadetakki päälle ja mene ruskan sekaan metsään. Reipas lenkki. Ja sit kotiin, lämmin suihku. Villasukat jalkaan ja vaik lämmin pyjama. Kuumaa kaakaota, hyvä kirja ja sohvan nurkkaan lukemaan...

Näin minä rentoudun. Tai sit aurinkoisella säällä kaffet ja eväsleivät metsään mukaan.

Kokeile joskus.

Toi ahdistus ihmisjoukossa on ikävä. Vaikka oikeasti tiedät, ettei monikaan kiinnitä sinuun juurikaan huomiota. Tänä aikana vaan jotenkin arvostetaan suulaita ja vauhdikkaita ihmisiä. Miksiköhän? Hiljaisemmalla voi olla paljon annettavaa. Usko pois, siellä joukossa voi olla toisiakin, ketä ahdistaa. Toiset peittää sen paremmin kuin toiset. Ehkä sinä voit aloittaa juttelun jonkun kanssa. Pelastaa hänen päivänsä. Tervehtiminen, muutama sana voi aloittaa vaikka ystävyyden. Ja jossei ekalla kertaa näin käy, mitä olet menettänyt?

Syysterkut&iso halaus&onnea opinnoille🌻🌼🌻

Ps

Pitäisiköhän lääkitystä tarkistaa, jos ahdistus jatkuu? Mites nukkuminen? Jos univaikeuksia, koko elämä sakkaa...

Vierailija
220/243 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

Tsemppiä opintoihin! Kiva kuulla, että kesä oli mukava. Itsekin nuorempana inhosin syksyä, sateita ja pimeää. Mut iän myötä oon alkanu tykätä. Pistähän joskus sadetakki päälle ja mene ruskan sekaan metsään. Reipas lenkki. Ja sit kotiin, lämmin suihku. Villasukat jalkaan ja vaik lämmin pyjama. Kuumaa kaakaota, hyvä kirja ja sohvan nurkkaan lukemaan...

Näin minä rentoudun. Tai sit aurinkoisella säällä kaffet ja eväsleivät metsään mukaan.

Kokeile joskus.

Toi ahdistus ihmisjoukossa on ikävä. Vaikka oikeasti tiedät, ettei monikaan kiinnitä sinuun juurikaan huomiota. Tänä aikana vaan jotenkin arvostetaan suulaita ja vauhdikkaita ihmisiä. Miksiköhän? Hiljaisemmalla voi olla paljon annettavaa. Usko pois, siellä joukossa voi olla toisiakin, ketä ahdistaa. Toiset peittää sen paremmin kuin toiset. Ehkä sinä voit aloittaa juttelun jonkun kanssa. Pelastaa hänen päivänsä. Tervehtiminen, muutama sana voi aloittaa vaikka ystävyyden. Ja jossei ekalla kertaa näin käy, mitä olet menettänyt?

Syysterkut&iso halaus&onnea opinnoille🌻🌼🌻

Ps

Pitäisiköhän lääkitystä tarkistaa, jos ahdistus jatkuu? Mites nukkuminen? Jos univaikeuksia, koko elämä sakkaa...

Kiitos tsempeistä! Metsässä kävely vois olla kyllä rauhottavaa. Ehkä tämä tästä. Tai sitten tarvitsen enemmän tukea terapian yms. ohelle. Lääkityksestä en tiedä, lääkäriaika on taas ensi kuussa nii sitä voi sitten pohtia että pitäisikö siihen tehdä jotain muutoksia 🤔 niin ja oikeessa oot, että varmaan vaan kannattaa yrittää tutustua ihmisiin ja kokeilla uusia asioita, vaikkei onnistuisikaan niin eihän siinä sinänsä mitään menetä. Ei vaan saisi lannistua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän