Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ssri-lääkkeen aloittaminen pelottaa

Vierailija
16.05.2022 |

Minulla on kovaa ahdistusta ja paniikkia ja pitäisi alkaa kokeilemaan jotain lääkitystä :( pelottaa kuitenkin kaikki haittavaikutukset yms. En tiedä miten uskallan aloittaa kokeilemaan

Kommentit (243)

Vierailija
221/243 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun päivittelet kuulumisiasi. Toivottavasti opinnot sujuu, otathan rennosti myös!

Vapaa-aika on tärkeää, ruoka ja mahd. säännöllinen elämä.

Kerrohan taas kuin syksy etenee🌼🌻

Vierailija
222/243 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin just jonkun artikkelin masennuksesta ja muista mielialaongelmista. Siinä jaettiin kahteen osaan. Toisessa on selkeä syy, mikä aiheuttaa. Tärkeintä on silloin käsitellä tätä. Toinen versio on sellainen, että elimistö ei toimi oikein ja serotoniinin ohjaus ei onnistu. Tällöin lääke auttaa tähän.

Minulla ei vakavaan masennukseen liity mitään syytä. Kaikki on kunnossa. Yleensä. Kahdesti tosi tolkuton unettomuus, mihin ei auta mikään, sen myötä vakava masennus. Lääkkeetkö loppuiän?

Jos on selkeästi syy mikä aiheuttaa,mutta siihen ei pysty vaikuttamaan enää. Ei elämää voi muuttaa täysin toisenlaiseksi  tai se vaatisi resursseja joita ei ole.

Miten silloin voi hoitaa masennusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/243 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin just jonkun artikkelin masennuksesta ja muista mielialaongelmista. Siinä jaettiin kahteen osaan. Toisessa on selkeä syy, mikä aiheuttaa. Tärkeintä on silloin käsitellä tätä. Toinen versio on sellainen, että elimistö ei toimi oikein ja serotoniinin ohjaus ei onnistu. Tällöin lääke auttaa tähän.

Minulla ei vakavaan masennukseen liity mitään syytä. Kaikki on kunnossa. Yleensä. Kahdesti tosi tolkuton unettomuus, mihin ei auta mikään, sen myötä vakava masennus. Lääkkeetkö loppuiän?

Jos on selkeästi syy mikä aiheuttaa,mutta siihen ei pysty vaikuttamaan enää. Ei elämää voi muuttaa täysin toisenlaiseksi  tai se vaatisi resursseja joita ei ole.

Miten silloin voi hoitaa masennusta?

.

Eikö silloin voi terapiassa käsitellä asiaa ja selvitä siitä. Entä silloin, kun ei syytä ole? Loppuelämän lääkkeet???

Vierailija
224/243 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ilman elämäniloa, onko sekään oikein?

Vierailija
225/243 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miten loskainen lokakuu etenee, ekat räntäsateetkin tullu ja illat pimenee... ootko löytänyt puhtia opiskeluun, ulkoiluun yms?🌼🌻

Vierailija
226/243 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt Escitalopramia nyt 4 viikkoa. Ekat 2 viikkoa 5mg ja seuraavat viikot 10mg. Ei ole ollut sivuvaikutuksia muttei kyllä myöskään yhtään mitään apua mihinkään. Alan jo epäillä, onko mulle annettu lumelääkettä.

Vierailija
227/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt Escitalopramia nyt 4 viikkoa. Ekat 2 viikkoa 5mg ja seuraavat viikot 10mg. Ei ole ollut sivuvaikutuksia muttei kyllä myöskään yhtään mitään apua mihinkään. Alan jo epäillä, onko mulle annettu lumelääkettä.

Täytyy myöntää, että itellä vähän samat fiilikset, että vähän tuntuu että tuo lääke on yhtä tyhjän kanssa :d jossain vaiheessa ajattelin että ehkä se auttoi, mutta en nyt huomaa oikein mitään vaikutusta. En vain koe saaneeni siitä semmoista hyötyä mitä olisin toivonut. Lääkäri kyllä kirjoittikin mulle nyt reseptin myös johonkin rauhottavaan, että selviän oikein ahdistavista tilanteista, kuten esitelmän pitämisestä. Jotenkin en sitten uskaltanut puhua ajatuksistani tuon ssri-lääkkeen suhteen, kun jotenkin kaikki hoitotahot kannustaneet niiden syöntiin😅

-ap

Vierailija
228/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, miten loskainen lokakuu etenee, ekat räntäsateetkin tullu ja illat pimenee... ootko löytänyt puhtia opiskeluun, ulkoiluun yms?🌼🌻

No vielä on vähän hakusessa se puhti 😅 ehkä se vielä jostain tulee. Paljon uusia asioita ja niiden johdosta stressiä nyt tulossa lähiaikoina :d

229/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääke ei sivuoireita. Vielä kuukausi niin varmasti auttaa.

Vierailija
230/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sertraliinia menny kohta 2kk, en huomaa mitään vaikutusta...

100mg nyt menee.

Vierailija
231/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, kivan oloinen ihminen olet ja kaikkea hyvää sulle!

Kerron oman kokemukseni escilatopramista.

Menin viikon kestäneen paniikkikohtauksen seurauksena yleislääkärin pakeille. Ihan oikeasti kiva nuori naislääkäri joka kuunteli, otti kaikki verenpaineet sunmuut. Sitten totesi että kirjoittaa Escilatopramit ja opamoxit. Jälkimmäiset vei paniikkikohtaukset aina pois mutta se SSRI vei terän ahdistuksesta ensialkuun. Ja etenkin fyysisen terän paniikkikohtauksista jo parin viikon päästä.

Sitten lääkäri halusi nostaa, ja nostaa ja nostaa annosta. Alkoi olla epämukava olo. Kunnes lopulta päädyin itsetuhoisena päivystykseen. En ole koskaan aikaisemmin halunnut vahingoittaa itseäni. Siitä tajusin lääkäriltä salassa pikkuhiljaa lopettaa koko moskan. Tiedän että siitä on joillekin apua, enkä sitä halua vähätellä.

Sittemmin sain eri lääkärin joka vaihtoi SSRI-lääkkeen SSNI-lääkkeeksi nimeltä Venlafaxin. Ihan eri maailma, sain uutta potkua ja mielikin selkeni. Heitin opamoxitkin pois.

Nykyään syön myös antipsykoottista lääkettä mutta se on eri tarina.

Halusin vain sanoa että näiden kanssa joutuu aina kokeilemaan. On todella yksilökohtaista toimiiko joku lääke. Muistat aina vain sanoa millainen olo on. Plus se että SSRI -lääkitys on helppo purkaa. Siihen menee vähän aikaa mutta se ei tee pysyvää haittaa. (toisin kuin nämä minun neuroleptit, lol)

Kuten jo sanoinkin, kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
232/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että itellä vähän samat fiilikset, että vähän tuntuu että tuo lääke on yhtä tyhjän kanssa :d jossain vaiheessa ajattelin että ehkä se auttoi, mutta en nyt huomaa oikein mitään vaikutusta. En vain koe saaneeni siitä semmoista hyötyä mitä olisin toivonut. Lääkäri kyllä kirjoittikin mulle nyt reseptin myös johonkin rauhottavaan, että selviän oikein ahdistavista tilanteista, kuten esitelmän pitämisestä. Jotenkin en sitten uskaltanut puhua ajatuksistani tuon ssri-lääkkeen suhteen, kun jotenkin kaikki hoitotahot kannustaneet niiden syöntiin😅

-ap

En huomannut tätä viestiä kun äsken kirjoittelin. Tosiaan, monille se on kuulemma yhtä tyhjän kanssa. Minun kohdallani se teki tuhoja koska lääkäri ei huomannut että olen bipo.

Toivon että saat apua, lääkkeestä tai ilman. Ja jos se mitään merkkaa niin vaikutat ihmiseltä jonka toivon pystyvän paljoon. Tsemppiä!

T. se neuroleptien pureskelija

Vierailija
233/243 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin htp-5 luontaistuotteen pari vkoa sitten. Se tuntuisi auttavan, ehkä. Mutta sitä ei saa käyttää yhtä aikaa ssri:n kanssa.

Vierailija
234/243 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ethän ota liikaa stressiä opiskeluista. Hiljaa hyvä tulee...

Onkos sulla syyslomaa? Se jos mikä on hemmottelun paikka. Mieti mikä itseäsi ilahduttaisi... pikku reissu, hyvä ruoka, riittävä lepo... oothan saanut tarpeeksi keskusteluapua, jos sitä kaipaat...

Tsemppiterkut🌻

Vierailija
235/243 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis ap, mitkä fiilikset?

Onko lääkityksestä vastetta? Jaksatko opinnoissa? Syömiset/lepo/ulkoilu?

Toivottavasti tää alkava pimeys ei vaikuta huonontavasti oloon. Muistahan vääntää kellot viikon päästä... tsemppilöitä🍁🌻

Vierailija
236/243 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ap

Onko marraskuu mörkö vai mahdollisuus? Päivittelehän kuulumisia kun ehit🌻🍁🍂🍃🌾

Vierailija
237/243 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myös aikanaan valtava päänsisäinen kamppailu kun mietin uskallanko aloittaa SSRI:n. Pelotti kamalasti kaikki kauhutarinat "zombiksi" muuttumisesta ym. Lopulta kuitenkin uskaltauduin ja olen käyttänyt Sertralinia nyt 8 vuotta enkä muuttunut miksikään zombiksi :). Haittavaikutuksina mulla painonnousu ja liikahikoilu, mutta nämäkin tosiaan yksilöllisiä.

Kannattaa kääntyä lääkärin/apteekin puoleen, jos kovasti mietityttää ja pelottaa.

8 vuotta...? Ei millään pahalla mutta loppuelämänkö ajattelit noita vetää? Vai pitäisikö parantuakin joskus? Toki lääketeollisuus kiittää

Vetäähän sokeritautiset insuliinia lopun elämänsä. Ei kaikista päävaivoistakaan aina noin vaan parannuta. Voidaan joskus tarvita loppuelämän lääkityksenkin.

Aivan eri asia. Masennusta ei pysty diagnosoimaan, se ei ole mikään sairaus, vaan huonojen elämäntapojen aiheuttama lamaannus.

Vierailija
238/243 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voishan tässä nyt päivitellä kuulumisia taas:D aika paljon tekemistä opinnoissa nyt ja muuta semmoista stressaavaa 😅 Välillä on huonoja päiviä ja välillä taas hyviä. Oon saanut myös rauhottavia lääkkeitä kokeiltavaksi oikein stressaaviin tilanteisiin, toivottavasti niistä ois apua.

Kiitos kaikille jotka tänne nyt ovat kommentoineet ja tsemppailleet!! Oon just taas muuttanut omilleni kauas kotipaikkakunnastani ja yritän saada arkea vähän kunnollisemmin pyörimään 😄 katotaa miten lähtee! Vähän uudenlaista tukeakin oon taas saamassa.

En kyllä odota talvea kovin innolla :D kesää on ikävä ://

Vierailija
239/243 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Onnea kovasti uuteen elämän vaiheeseen

Tsemppiterkut opiskeluun ja muuhun🌻

Vierailija
240/243 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: