Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiasta tietävät, voitteko kertoa voiko kuukaudessa lihoa

Vierailija
25.07.2023 |

7 kiloa vai onko todennäköistä, että siitä osa on turvotusta? Viimeiset 2kg tuli nyt yhden vuorokauden aikana. Voiko oikeasti lihoa tätä vauhtia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö n. 250 - 300 g ylimääräistä joka päivä niin kyllä voi. Ylimääräisellä tarkoitan sitä että sitä ei kuluteta pois mitenkään. Jos syö 2 kg ruokaa ja on ummetus, niin kyllä paino lisääntyy 2 kg. 

Vierailija
2/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö n. 250 - 300 g ylimääräistä joka päivä niin kyllä voi. Ylimääräisellä tarkoitan sitä että sitä ei kuluteta pois mitenkään. Jos syö 2 kg ruokaa ja on ummetus, niin kyllä paino lisääntyy 2 kg. 

Kiitos vastauksesta. Ruokavalioni ei ole muuttunut ja olen lisännyt lenkkeilyä paljon, mutta aloitin lääkityksen minkä sivuoireissa on painonnousu.

Vierailija
4/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä miten syön. Koit kuitenkin tarpeelliseksi nostaa itsesi yläpuolelleni ja paljastit sillä paljon itsestäsi.

Vierailija
5/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lihoa. Olen lihonut useamman kerran noin 4 kilon nousuja viikossa. Taustalla sairaus, sinulla taas lääke. Toki osa voi olla nesteturvotusta, mutta jos se ei ole lähdössä pois vaan jää pöhötykseksi, samapa se, onko se nestettä vai rasvaa, jos kumpikaan ei lähde pois. 

Vierailija
6/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonilla oon saanut sellaisia painonnousuja viikossakin, että ei naurata.

Vierailija
7/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lihoa. Mulle ihan tavallista kesälomalla tuon verran ottaa lisäkiloja, kun kalja ja grilliherkut maistuu. 

Jos on lääkkeen myötä lihomista, niin on todennäköistä että siitä on osa nesteturvotusta. 

Vierailija
8/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sentään tuonut kaloreita mukaan keskusteluun ja sitä, että pitää syödä enemmän kuin kuluttaa tuplat joka ainoa päivä. 

Vierailija
9/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukaudessa lihoo 7kiloa ja se on kaikki rasvaa, niin päivässä pitäisi syödä noin 1600 kcal ylimääräistä. Se on aika paljon kuitenkin.

Vierailija
10/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukaudessa lihoo 7kiloa ja se on kaikki rasvaa, niin päivässä pitäisi syödä noin 1600 kcal ylimääräistä. Se on aika paljon kuitenkin.

No, tulihan se sieltä. 

Entäpä, jos lääke laskee elimistön peruskulutusta paljon normaalia alemmas niin sittenpä ei enää tuo yhtälö pidäkään paikkaansa. Tai sitten muuttaa sokeriaineenvaihdunnan muutoksen kautta rasvan varastoitumisherkkyyttä tai suoliston flooraa erilaiseksi. 

Mulla on nyt niin päin, että lääke laihduttaa. Olen syönyt yhtä paljon kuin aina aiemminkin (pitänyt siitä erityisesti huolen) ja laihtunut yhden vaatekoon kuukaudessa. Tämänkin pitäisi olla mahdotonta. Vähän harmittaa, etten ole nipistänyt ruoasta ja herkuista, koska olisi ollut helppo laihtua paljon enemmänkin. 

Vierailija
11/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole syönyt 1600kcal enempää per päivä. Lääke on kuitenkin sitten jotain tehnyt, esim.vatsani ei enää toimi, joten ilmeisesti aineenvaihdunta ainakin mennyt jumiin.

Ap

Vierailija
12/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa; muistin, että otin eilen kipulääkkeen, joten se on voinut aiheuttaa tuon viimeiset 2kg. Lääkärini nimittäin kertoi, että osa tulehduskipulääkkeeistä turvottaa niin paljon, että otat aamulla "tyhjänä" vaikka Buranan, niin iltapäivällä painat taatusti 3kg enemmän. Osa näistä lääkkeistä hidastaa munuaisten infiltraatiota vai miten se meni. Yleensä en enää käytäkään tuon takia kuin parasetamolia, mikä ei hidasta munuaisten toimintaa, mutta ne oli nyt loppu.

Pitänee selvittää vielä tästä uudesta lääkkeestä, miten se vaikuttaa, jos painon nousu siitä johtuu. Joka tapauksessa 5kg tullut kuukauden aikana enkä ole muuttanut ruokavaliotani.

Ap

Vierailija
13/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, onko jäänyt vähemmälle?

Vierailija
14/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Olen lihonut psyykenlääkkeillä kuukaudessa 20 kg.

Vierailija
15/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos voisit mainita lääkkeen nimen niin ehkä joku samaa käyttänyt voi kertoa kokemuksistaan.

Vierailija
16/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta, onko jäänyt vähemmälle?

Liikunta on itse asiassa lisääntynyt. Nyt, kun nukun taas paljon paremmin, on energiaa liikkuakin enemmän. :)

Ap

Vierailija
17/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos voisit mainita lääkkeen nimen niin ehkä joku samaa käyttänyt voi kertoa kokemuksistaan.

Lääkkeen nimi on Triptyl.

Ap

Vierailija
18/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttava aine amitriptyliini? Sille on yleistä aiheuttaa lihomista (moni kokee ja merkittäviä määriä) ja rauhoittumista. Voi lisätä ruokahalua ja hiilarihimoamista. Sori kökkö käännös englannista.

Vierailija
19/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähtöpainosta.Kuinka iso olet?

Vierailija
20/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi, muttei se ole suositeltavaa.