Onko kukaan täältä tilannut nyt korona-aikana mitään Saksan tai Ranskan Amazonin kautta?
Tilasin Ranskan Amazonin kautta yhden ranskankielisen kirjan yhtä ranskan kurssia varten tasan 2 viikkoa sitten eikä kyseinen kirja oo vieläkään saapunut. Olis ihan kiva päästä lukemaan se kirja joskus läpi, sillä sen pohjalta mun pitää kirjottaa essee. Syksyllä 2017 tilasin yhen saksalaisen artistin levyn Saksan Amazonin kautta ja silloin ei muistaakseni kestänyt niin kauaa sen tulemisessa Suomeen kuin nyt ton kirjan tulemisessa postitse.
T: ranskan kielen pääaineopiskelija Helsingin yliopistosta
Kommentit (27)
Olen tähän ketjuun aikaisemmin vastannut ulkosuomalainen ja katsoin viime viikolla lähettämäni kirjatun kirjeen matkaa Suomeen. Sekin on näköjään jumittunut CDG:n lentokentälle. Pahimpaan korona-aikaan siellä lepäsi kirjepostia useamman viikon (paketit Suomeen kestivät kuusi viikkoa). Toivottavasti tilauksesi löytää perille...
Tilasin kuukausi sitten ja n viikko meni. Tavarst karseassa kunnossa. Paketointiin käytetty vääränlaista laatikkoa eikä yhtään pehmusteita...
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulle tulee ilmoitus saksan amazonista ettei he toimita Suomeen?
Joo saman huomannut, kun käytän Suomen ip:tä tiettyihin asioihin vaikka asun ulkomailla. Sitten vaihdan ip:n asuinmaahani eikä mitään ongelmaa. Suomeen on kyllä lähetysrajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap katso tracking numerolla missä ne ovat?
Ehkä kaupat ovat peruntuneet.
Sieltä Amazon.fr - sivustolta? Sori en käytä usein kyseistä sivustoa niin en tiiä. Kivittäkää mut vain ja tää kommentti.
Ap
Niin, meet amazoniin, klikkaat my orders, sitten sitä tilausta, niin näet träcking numeron.
Saksan amazonista tullut tilattua useampia eri tuotteita sisältävä kokonaisuus parin kuukauden välein läpi koko korona-ajan.
Nyt tuotteet tulevat selvästi eri varastoista eri puolelta eurooppaa kun niitä ei edes yritetä kasata samaan lähetykseen.
Parhaimmillaan joku artikkeli tullut 3-4 päivässä (ruotsista?) mutta tyypillisesti saa varata pari viikkoa siihen että viimeinenkin artikkeli on kotiovella.
En siis tilaa muuta kuin tuotteita joiden toimituksen Amazon.de hoitaa itse EU-alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Saksan Amazonista tilaan silloin tällöin ja lähes aina tulevat aika nopeasti. Kerran meni ehkä pari kolme viikkoa, ja se oli poikkeuksellisen pitkään. :) Mutta myyjäthän vaihtelevat, joten mahdotonta antaa kaikenkattavaa vastausta. Vähän sama jos kysyisit kuinka kauan menee Torista ostettujen tavaroiden postituksessa.
Ei se ole verrattava toriin. Saksan amazon on tehokas ja tätä edellytetään myös niiltä firmoilta, jotka niiden kautta myy (ei siellä yksityiset tavaroitaan kauppaa!). Tilaan viikottain jotain amazonista ja usein tulevat seuraavana päivänä.
t. saksalainen
Kaikkia tuotteita ei tosiaan toimiteta Suomeen. Mutta joskus jos kyse on alihankkijasta, se saattaa myydä saman tavaran Suomeen Ebayn kautta.