Arvet (ov)
Mitä mieltä? Minusta arvet ovat aina olleet arkinen juttu, vaikka toisaalta olen ylpeä niistä jokaisesta koska ne tarkoittavat, että olen kokenut jotain kauheaa ja selviytynyt -> olen siis vahva. Siksi en suinkaan pukeudu " arvenpeittäviin" tahallani. Toisaalta harvoin jaksan niitä esitelläkään, vain jos tulee puhe jostain niihin liittyvästä. (Minulla on vatsassa jättisuuria arpia ja nätti pieni nilkassa.)
Toisaalta olen ymmärtänyt joidenkin häpeävän arpiaan ja piilottelevan niitä. Ja jotkut kuulemma ällöävät muiden arpia.
Kommentit (4)
Itse juopuneena teininä pelleilin silkkaa tyhmyyttäni ( ei itsetuhoisuutta edes)ja käsivarttani on kuvioitu muutamalla viilto arvella. Hävettää ja nolottaa. Ei edes täällä kehtaa asiasta puhua! Edes 20v ei ole vienyt häpeää pois!
Näyttää, kun olisin yrittänyt itsaria. Toinen tuli siitä, kun ennen lasta minulla oli piiitkät kynnet ja raapasin todella pahasti omaan käteeni(säikähdin ja kädet olivat ristissä sylissä).
Toinen tuli, kun tein ruokaa ja ohut pellin reuna uppoutui toiseen ranteeseeni kuumana :)
tuli pikkuisena leikattua juustoa ja osa peukalosta
Tekevälle sattuu
Polvessa on 3-4cm arpi, kun opettelin ajamaan pyörällä.
Rinnoissa imetysarpia(eli maidon repeyttämiä)
Etusormessa jälki kun tein salaattia(veitsestä siis)
Toisessakin kädessä pieni palanut jälki uunistä
Tupakan tulipään tippunut reidelle kesällä=arpi
Reidessä joku arpi 7cm pitkä(ollut kauan näyttää raapaisulta)
Riittäisihän näitä...
5
Mulla on ihan tavallisen näköisiä arpia esim. kasvoissa, jotka ovat tulleet lapsena koetusta onnettomuudesta. En yleensä meikkaa enkä siis pyri niitä mitenkään peittelemään.
Toisaalla kehossani on keloidiarpi, joka on ruma ja iso. En häpeä sitä, mutta en halua sitä esitelläkään, koska se tosiaan on ruma ja koska aina joudun selittelemään, mikä se oikein on ja onko se vaarallinen.
Äidilläni on vähän samantyylisesti iso punainen luomi kädessään ja hän on aina pitänyt vain pitkähihaisia paitoja, koska ihmiset luulevat luomea mustelmaksi (ja isääni pahoinpitelijäksi).