Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, etta jollain voi paino nousta reilustikin raskausaikana ilman, etta ko. henkilo oleellisesti muuttaisi ruokailutottumuksiaan?

Vierailija
23.08.2006 |

Vai oletko sitä mieltä, että jos paino nousee raskausaikana liki 20 kg, puolet siitä on mässäilemällä hankittu?

Kerro vielä, paljonko oma painosi on noussut odotusaikana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painoni nousi ekan lapsen kohdalla 12 kg ja toisen kohdalla 10 kg.

Vierailija
2/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten turpoa kauheasti, eli painonnousu johtuu nesteen kertymisestä elimistöön.

Itselläni paino nousi ensimmäisessä raskaudessa 15 kg ja toisessa 25 kg ja kyllä tuli syötyä liikaa ja liikuttua liian vähän. Yhtään ylimääräistä kiloa ei ole jäänyt jäljelle, kiitos liikunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli raskausaikana KOLMEKYMMENTÄ kiloa painoa.

Noudatin diabetes ruokavaliota, mutta joka neuvolakäynnillä painoa oli tullut jopa 3 kiloa lisää.

Verenpaineet huiteli taivaissa, sokerit oli koholla ja voin todella huonosti.

Vanhempi neuvolan täti laittoi minut sitten tarkempiin tutkimuksiin ja juoksin eräänkin kerran polilla ja lopulta sellainen kokeneempi synnytysten erikoislääkäri sanoi, että minulla on mennyt hormoonit niin pahasti solmuun, että käytännössä lihon mistä vaan.

Nyt synnytyksestä 5kk ja nyt vasta paino on lähtenyt putoamaan itsestään ja alas tullaan 2 kilon viikko vauhtia!

Vierailija
4/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita kiloja, varsinkin loppuvaiheessa. Mutta suurin osa kiloista tullee syömällä.

Mulle tuli painoa ekassa 17 kg ja tokassa 15 kg eli suhteessa 153 cm pituuteeni toosi paljon. Nyt nuorimman ollessa 1 v. painan saman verran kuin ennen raskauksia.

En varsinaisesti mässäillyt vaan söin nälkään, huonoon oloon ja heikotukseen. Enkä oksennellut lainkaan.

Vierailija
5/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kilot katosivat kuukauden sisällä synnytyksestä. Suurin osa oli nesteitä.

Toisesta painoa tuli 30kg joista 7kg lähti synnytyksen myötä.

En ollut muuttanut ruokailutottumuksia, mutta liikuin raskausaikana huomattavasti vähemmän kuin aiemmin (kamalan iskiaksen takia).

Joten lihoin, koska söin enemmän kuin kulutin.

Jääneet kilot pudotin pois 8kk:ssa liikkumalla ja terveellisellä ruokavaliolla.

Vierailija
6/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisessa ihan painonnousun estämiseksi ja tietty diabeteksen puhkeamisen estämiseksi. En mässäillyt, karkit ja pullat oli pannassa..

Eka raskaus +17kg, toinen +22kg. Toisessa mulla oli rv 10:een mennessä jo 9kg tullut! Kukaan ei liho läskiä sitä vauhtia..

Että turpopallero täällä ainakin.

Vierailija
7/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai se on yksilöllistä se painonnousu(kin)!

itsellä painoa tuli molemmissa raskauksissa alle 10kiloa,

mutta kärsinkin pahasta oksentelusta loppuun asti!

eli mitään en oikeastaan syönyt koko 9 kuukauden aikana ja tuon verran paino nousi,

vauvatkin vaan 3 kiloisia...

Vierailija
8/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mutulla sanoisin, että sillä on varmistettu monipuolinen ravinteidensaanti raskausaikana ja vararavinnon keruu imetysaikaa ajatellen. Nyt hyvinvointiaikoina tietysti tarvitsemansa ravinteet saa syömällä vähemmänkin, mutta jos keho tuntuu vaativan koko ajan ruokaa, niin vaikeahan sitä on täysin hillitä. Ihminen elää vieläkin paljon viettiensä varassa, minkä todistaa esim. lisääntymisvietti, jota usein näkee vauvakuumeeksikin kutsuttavan.

Vierailija
9/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 35 kg ekan raskauden aikana. Ja ruoka ei maistunut ollenkaan. 4kk myöhemmin takaisin entisissä mitoissa, ilman laiduttamista. Hieman turvotusta siis...

Vierailija
10/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka raskaudessa kiloja tuli 19, joista kk kuluttua jäljellä 3 ja 3kk kuluttua olin lähtöpainossa eli ei mässäilykiloja ;). Nyt kolmas raskaus loppusuoralla ja kiloja tullut 21. Nähtäväksi jää että paljonko putoaa ekan kk aikana (jälkitarkastukseen mennessä) ja paljonko niitä mässäilykiloja.

Eli ainakin mulla nestettä tulee ihan sairaasti. Sairaalaankin jäänyt molemmilla kerroilla reilut 10kg vaikka vauvat olleet reilu 3kg painoisia.

Vierailija
11/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä rehellisesti tunnustan mässänneeni raskausaikana, ja paljon!!!

Painoa tuli reilut 20 kg.

Minun oli ihan pakko syödä, kun oli niin heikko olo jatkuvasti ja oksetti kaikki " rehu" , ruoka piti olla rasvaista.

Ja karkkia himotti ihan kymppitonnilla.

Silti paino nousi vain hieman " ylipainon" rajalle, sillä ennen raskautta olinkin alipainoinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme