Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuu lisäveroprosentilla

Vierailija
29.11.2024 |

Hei, 

nyt uhkaa siltä, että joulukuun palkasta menisi 50% veroja. Tulee laiha joulu. Tuloraja näet ylittynyt ja menee sitten lisäprosentin mukaan. Ei auta vaikka kävin laskemassa verosivuilla uutta prosenttia, ampuu likimain samaan kuin lisäveroprosenttikin. 

Mitenhän joulukuun palkan voisi pelastaa?

Mätkyjä tulee sitten toki ensi vuonna verotuspäätöksen saapuessa, mutta nyt olisi tärkeintä turvata kinkku joulupöytään. Eli kikkailu-vinkitkin kelpaa! Hätänon suuri

Kiitos avusta

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vähennykset jo katsottu?

Vierailija
2/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vähennykset jo katsottu?

Vähennykset on valitettavasti sisässä, ne mitä tiedän nämä perusjutut; työmatkan kilometrit, työttömyyskassan jäsenmaksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi hyvä mäihä. Joulukuu 3%. Koko vuosi ollu melkein 19%.

Vierailija
4/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, tienasit rutkasti enemmän kun osasit edes kuvitella.  Yleensä valitetaan pienestä palkasta.

Vierailija
5/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mikä mäihä tuo on?  Ihan itse tuo on huolehdittava eikä tuurilla.

Vierailija
6/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäprosentti on sinun ihan oma moka, kun et seuraa tulorajan ylittymistä. Minulle kävi samoin viimevuonna kun en huomioinut palkankorotusta. 

Joulukuulle ei auta, mutta ihan vinkiksi : Tarkista ensi vuoden tuloraja  kun verokortti näkyy omaverossa ja korjaa se jos on tarpeen. 

Tee uusi tarkistus viimeistään kesällä kun olet saanut lomarahat yms.  ja uudestaan vielä viimeistään syyskuussa. 

Vierailija
7/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy voiko Joulukuun palkan maksaa vasta tammikuun alussa. Muista tarkistaa siinä tapauksessa 2025 verokortti, jotta sen vuoden tuloraja ei täyty liian nopeasti.

Vierailija
8/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö säästöön ole jäänyt edes kinkkurahoja, kun olet noin reilusti tienannut? Melko heikkoa talouden suunnittelua!

Vierailija
9/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö säästöön ole jäänyt edes kinkkurahoja, kun olet noin reilusti tienannut? Melko heikkoa talouden suunnittelua!

Easy come easy go 😎

haha no ei vaan, ollut vähän isompia menoeriä tänä vuonna. Makselin luottoja pois muunmuassa, kun korot on niin korkeita

AP

Vierailija
10/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy voiko Joulukuun palkan maksaa vasta tammikuun alussa. Muista tarkistaa siinä tapauksessa 2025 verokortti, jotta sen vuoden tuloraja ei täyty liian nopeasti.

Toi olis hyvä, mutta on niin jäykkä työnantaja ettei varmasti onnistu. Kyllä mä silti koitan, yrittänyttä ei laiteta. Silti toki jää kinkku syömättä sitten. Mutta jos pitäis oman joulun nuutinpäivänä sitten

Vierailija
11/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelma kandee tehdä jo elokuussa. Jos haisee, että kortti paukkuu pitkäksi, niin tuolloin se uus kortti. Ei vasta joulukuussa.

Vierailija
12/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti työantaja ei suostu tähän, koska se olisi sidosryhmien, esim. verottajan, harhauttamista. 

Vierailija
13/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mätkyjä saa ensi vuonna vaan palautuksia. Hieman laihempi joulu tänä vuonna ja ensi vuonna sitten teet muutosverokortin ajoissa.

Vierailija
14/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi olis hyvä, mutta on niin jäykkä työnantaja ettei varmasti onnistu. Kyllä mä silti koitan, yrittänyttä ei laiteta. Silti toki jää kinkku syömättä sitten. Mutta jos pitäis oman joulun nuutinpäivänä sitten

Millä sä aattelit elää joulukuun, jos palkanmaksua siirretään, koska nykyiselläkään rahalla ei joulua järjestetä?

Vierailija
15/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy ihan sama, tosin ei ihan noin pahalla prosentilla. Mulla on tulorajaa jäljellä 1200 ja palkka on 6400. Perusprosentti 29 ja lisä 44. Tajusin kyllä tämän pari kuukautta sitten mutta totesin että lopputulos taitaa olla ihan sama, teki sen miten tahansa. Verottaja ottaa omansa tavalla tai toisella. Kinkkurahat on säästössä kyllä. 

Vierailija
16/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lapsi vai joku kehvana? Luuletko että tuloverotus perustuu tuuriin?

Vierailija
17/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saapa petteriorvot ja nicopetterit sitäkin pulskemman kinkun sitten. 

Antamisen ilostahan Suomessa pitkälti muutenkin töitä tehdään

Vierailija
18/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota palkatonta vapaata.

Vierailija
19/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt ihan sairasta että siitä rangaistaan noin rajusti jos joku onnistuu hankkimaan hiukan ylimääräistä!?

Mun mielestä pitäs antaa veronalennusta jos saa omalla työllä kokoon enemmän kuin byrokraatit verotoimistossa on edes budjetoineet. 

Vierailija
20/37 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mikä mäihä tuo on?  Ihan itse tuo on huolehdittava eikä tuurilla.

No mulla melkein joka vuosi paukkuu vuosiraja yli. Muutamana viime vuonna joulukuun prossa noussut,nyt laski huomattavasti. En tiedä miksi, eikä haittaa. Ihan riippuu koko vuonna olenko pyhät töissä vai vapaalla, paukkuuko yli vai ei. En osaa ennakoida laittaako pomo mulle vuodessa 2 viikonloppu yötä joista maksetaan enemmän vai laittaako mulle 15 viikonloppu yötä vuodessa. Hälytetäänkö lisätöihin vuodessa 0 kertaa,vai hälytetäänkö vuodessa 10 kertaa, joista kuiten kertyy hyvät lisät. Ja jos verottaja määrää alkuvuonna verokseni 19, niin sillä mennään. Mitä mä siinä huolehdin? Soitan oletteko oikeassa vai ette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan