Aiotko olla työelämässä eläkeikään asti?
Itse en aio.
Säästän nyt lähes koko palkkani, että töistä pois jääminen olisi mahdollista.
Kommentit (132)
Riippuu tuleeko lottovoittoa tai kuinka paljon saan perintöä.
67-vuotiaaksi? Veikkaan, ettei ole omasta aikomisesta tämä kiinni.
En aio. Lopetan työt 50-vuotiaana, minkä jälkeen aloitan masturboinnin.
Oon 50 ja jo täysin valmis eläkkeelle.
Tietenkin. Mitä te työelämästä pois tahtovat sitten tekisitte ehkä kymmeniä vuosia kotona maatessanne?
69v asti pitäisi jaksaa. En aio olla. 60v on ihan maksimi. Jos en saa riittävästi rahaa säästöön, niin otan karenssin ja siirryn eläkeputkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Mitä te työelämästä pois tahtovat sitten tekisitte ehkä kymmeniä vuosia kotona maatessanne?
Muuttaisin mökille.
Saas nähdä. Viralliseen eläkeikään on vielä reilut 14 vuotta aikaa. Nykyinen elintaso säilyisi ilman perintöjäkin, vaikka ottaisin huomenna lopputilin. Tehdään niin pitkään kun työ tuntuu mielekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Lopetan työt 50-vuotiaana, minkä jälkeen aloitan masturboinnin.
Vielä kun sais erektion.
Vierailija kirjoitti:
Keskittyisin niihin asioihin mihin nyt ei jaksa tai ehdi tietysti. Ja en aio odottaa siihen asti että olen 70v ja liian loppu.
En aio, säästöön menee 3000/kk ja kun tuntuu että on riittävästi kasassa siirryn etelämmäksi chillailemaan.
Vierailija kirjoitti:
69v asti pitäisi jaksaa. En aio olla. 60v on ihan maksimi. Jos en saa riittävästi rahaa säästöön, niin otan karenssin ja siirryn eläkeputkeen.
Eläkeputkea ei ole enää olemassakaan😂
Tottahan olen eläkkeelle asti työelämässä, jos vain terveyttä riittää.
En kai minä huvikseni käyttänyt useita vuosia yliopisto-opiskeluun, että pääsen haluamaani ammattiin.
Miten se onkin joillekin niin vaikea käsittää ja hyväksyä, että toiset ihmiset viihtyvät työssään ja kokevat vaikeudet haasteiksi, eivätkä vastoinkäymisiksi?
Ei tässä eläkkeelle pääse ennen kun on vainaa. Kokoajan eläkeikä nousee.
Mietin juuri samaa. Mulla olisi mahdollisuus saada käteen 1300 euroa kuussa ilman työtä. Olen 50 v ja kahden vaiheilla, uskaltaako sillä jäädä "omalle eläkkeelle" vai ei. Eläkeikäni olisi jotain 67 v ja silloin saisin eläkettä n 800 euroa, koska olen ollut kotiäiti pääosan elämästäni. On perussairauksiakin ja epäilyttää sekin, elänkö edes oikeasti niin vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan olen eläkkeelle asti työelämässä, jos vain terveyttä riittää.
En kai minä huvikseni käyttänyt useita vuosia yliopisto-opiskeluun, että pääsen haluamaani ammattiin.
Miten se onkin joillekin niin vaikea käsittää ja hyväksyä, että toiset ihmiset viihtyvät työssään ja kokevat vaikeudet haasteiksi, eivätkä vastoinkäymisiksi?
Näköjään sinulla on vaikeuksia ymmärtää, että kaikilla ei ole koulutusta vastaavaa, mukavaa työtä.
T. Akateeminen ja työtön
Riippuu, millainen pomo ja työolot on siinä vaiheessa.
Tietysti. Ja kun eläkeikä koittaa, toivon kuolevani. Pitkästyn jo lomilla, miten sitten eläkkeellä? Ei mitään valoa tunnelin päässä.
Eipä ole paljon vaihtoehtoja