Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko olla työelämässä eläkeikään asti?

Vierailija
15.05.2022 |

Itse en aio.
Säästän nyt lähes koko palkkani, että töistä pois jääminen olisi mahdollista.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio. Lopetan työt 50-vuotiaana, minkä jälkeen aloitan masturboinnin.

Vielä kun sais erektion.

Ja pääsisi nus..si..,maan 16 kesäistä tyttöä

Vierailija
122/132 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 nyt ja pääsisin 1,5 vuoden kuluttua eläkkeelle mutta en aio jäädä ellen sairastu. Jään ehkä 65 ja sitä ennen tietysti käytän työterveyden palvelut niin, että hoidan kaikki kuntoon. Ei tarvi julkisella juosta sitten.

Minä nautin sekä työnteosta, että muustakin elämästä jo ihan samaan aikaan. Omituinen kuvitelma, että jos pitää työstänsä ja saa siitä sisältöä elämäänsä, ei sitten muuta sisältöä elämässä ole. Toki ehtii kaikkea muutakin. Teen pääasiassa kotona töitä, kukaan ei puhalla niskaan ja on ihan leppoisaa. Tilille napsahtaa säännöllinen liksa, joka riittää hyvin kaikkeen ja vähän jääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62 nyt ja pääsisin 1,5 vuoden kuluttua eläkkeelle mutta en aio jäädä ellen sairastu. Jään ehkä 65 ja sitä ennen tietysti käytän työterveyden palvelut niin, että hoidan kaikki kuntoon. Ei tarvi julkisella juosta sitten.

Minä nautin sekä työnteosta, että muustakin elämästä jo ihan samaan aikaan. Omituinen kuvitelma, että jos pitää työstänsä ja saa siitä sisältöä elämäänsä, ei sitten muuta sisältöä elämässä ole. Toki ehtii kaikkea muutakin. Teen pääasiassa kotona töitä, kukaan ei puhalla niskaan ja on ihan leppoisaa. Tilille napsahtaa säännöllinen liksa, joka riittää hyvin kaikkeen ja vähän jääkin.

Mitä tarkoitat työterveyden palveluilla, että hoidat kaikki kuntoon? Nehän on tarkkaan määritelty, missä asioissa saa siellä itseään hoidattaa. Et pääse erikoislääkärille, ei röntgeniin jne, ellei ole kyse työperäisestä sairaudesta.

Vierailija
124/132 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliseen eläkeikään on aikaa 6-7 vuotta. Varaa ei ole jäädä aikaisemmin, asun ja elän yksin.

Olen vielä hyvässä kunnossa ja pidän sitä yllä liikunnalla, ruokavaliolla mutta kyllä tarvitsen nykyään enemmän aikaa palautumiseen. 

Jos olisi varaa, jäisin pois heti huomenna.

Vierailija
125/132 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio olla, aion tehdä töitä.

Vierailija
126/132 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työ tuntuu epämielekkäältä ja raskaalta, opiskelkaa lisää tai kokonaan uusi ammatti, hyvänen aika. Omituista, etteivät 40-50-vuotiaat tajua sitä mahdollisuutta. Voihkitaan vain ja jäädään tuleen makaamaan. Tai jos paikat ovat kipeät, hakekaa Kelan kuntoutuksiin. Kuuskymppisenä niihin ei enää pääse. Hoitakaa itseänne tai teillä on todella vaikeaa viimeiset vuodet.

Työn raskaus ja epämielekkyys ei nyt aina ole alasta tai ammatista kiinni. Kyllä siihen vaikuttaa johtaminen, yrityksen ideologia, asiakkaat, työkaverit yms.

Nykypäivänä työssä kuin työssä vaaditaan yksittäiseltä tekijältä yhä enemmän ja enemmän.

Saman alan sisällä töiden laatu ja mielekkyys vaihtelee hurjasti eri työnantajilla.

Ei se aina ole niin helppoa että tuosta vaan opiskellaan uusi ammatti ja kaikki on paremmin.

Tietenkään se ei ole helppoa. Helpompaa on valittaa ja voivotella, kuin miettiä tosissaan, mitä asioille voisi tehdä. Puhumattakaan siitä, että toteuttaa suunnitelmansa.

Vierailija
127/132 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mahdollista niin jäisin 50-vuotiaana elämään passiivisten tulojen (vaikkapa osingot osakkeista) varassa mutta vaikuttaa utopistiselta tässä kohtaa kun mittarissa on jo 40 ja säästöjä olen saanut kasaan vain 70000e.

Vierailija
128/132 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on kasassa 300 000e. Hautaankaan noita rahoja ei saa, eikä ole lapsia joille voisi perinnön antaa . Elän todella vähällä. Rahaa menee vuodessa 10 000e.

Olen miettinyt missä vaiheessa vois lopettaa työt niin sais tuon 300 000 e tuhlattua ennen kuolemaa tavalliseen elämään.

Vierailija
129/132 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kummalliselta tuo eläkeiän jatkuva nostaminen,mihin se oikein todellisuudessa perustuu? Työn tuottavuus on kasvanut ja kasvaa lisää automatisoinnin kautta ym.Mielestäni nykyään on ihmisoikeusloukkaus jos pitäisi työskennellä vielä yli 60 vuotiaana! Samaan aikaan nuoret makoilee kotona ja vanhemmistakin n 150.000 on työttömänä ...

Uskallan väittää,että jos elää kohtuullisesti ihan perusduunarina niin saa kyllä jotain säästöön.Tupakat,lotot,kesämökit,turhuudet voi jättää hankkimatta,arvokkaampaa on aika kun on vielä terve ja voi harrastaa ja nähdä kavereita.

T 46v mies "vielä kolmivuorotyötä vajaa 4v" : )

Vierailija
130/132 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elinikä on lyhentynyt, joten mihin korkeampi eläkeikä perustuu? Nykyisten eläkeläisten elatukseen ja siihen kusetukseen en enää osallistu.

Vierailija
131/132 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työ tuntuu epämielekkäältä ja raskaalta, opiskelkaa lisää tai kokonaan uusi ammatti, hyvänen aika. Omituista, etteivät 40-50-vuotiaat tajua sitä mahdollisuutta. Voihkitaan vain ja jäädään tuleen makaamaan. Tai jos paikat ovat kipeät, hakekaa Kelan kuntoutuksiin. Kuuskymppisenä niihin ei enää pääse. Hoitakaa itseänne tai teillä on todella vaikeaa viimeiset vuodet.

Työn raskaus ja epämielekkyys ei nyt aina ole alasta tai ammatista kiinni. Kyllä siihen vaikuttaa johtaminen, yrityksen ideologia, asiakkaat, työkaverit yms.

Nykypäivänä työssä kuin työssä vaaditaan yksittäiseltä tekijältä yhä enemmän ja enemmän.

Saman alan sisällä töiden laatu ja mielekkyys vaihtelee hurjasti eri työnantajilla.

Ei se aina ole niin helppoa että tuosta vaan opiskellaan uusi ammatti ja kaikki on paremmin.

Tietenkään se ei ole helppoa. Helpompaa on valittaa ja voivotella, kuin miettiä tosissaan, mitä asioille voisi tehdä. Puhumattakaan siitä, että toteuttaa suunnitelmansa.

Ota viisikymppisenä 50k opintolainaa (opintotuet käytetty) ja totea jääväsi työttömäksi valmistumisen jälkeen, koska työkokemusta alalta ei ole, mutta ikää on liikaa. Ainoa ammatti jonka vuoksi kannattaa velkaantua on lääkäri ja pian tekoäly korvaa senkin.

Vierailija
132/132 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa lottovoittoa, sairastu vakavasti tai muutoin rikastu satumaisesti, niin aion olla työelämässä eläkkeeseen saakka. Se sopii minulle ihan hyvin. Olen siinä mielessä onnekas, että työni on fyysisesti kevyttä ja hyvin palkattua. En usko myöskään, että tekoäly korvaa minua ainakaan ennen eläkeiän saavuttamista.