Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KENEN kanssa voisit käyttää samaa hammasharjaa/tahnaa/peflettiä/jne?

Vierailija
15.05.2022 |

Kysynpäs nyt tällaista, kun asioista on muutamaan kertaan tullut ihmettelyä (selitän myöhemmin tarkemmin) .
Että miten on? Onko tapana käyttää yhteisiä tuotteita ja tarvikkeita, vai onko ne henkilökohtaisia.
Otsikossa mainitut, tai muut, kuten karvojenajelulaite, sama vesilasi/juomapullo/lusikka(pesemättä välissä), ja jos on, niin kenen kanssa ? Puolison? Lasten? Naapurin?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi laittamaan kenenkään muun hammasharjaa suuhuni. Pelkkä ajatuskin aiheuttaa jo yökkäysrefleksin.

Nami oikein hieromalla hieroa bakteeri jämiä ja sieniä, ummm nami

Vierailija
82/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison kanssa voisin käyttää yhteisiä ihan mitä vaan. Hammasharjat on kuitenkin molemmilla omat, mutta jos tulisi tilanne että oltais vaikka matkoilla ja oma unohtuisi kotiin niin voisin kyllä lainata. Enemmän etoisi olla pesemättä hampaita.

Hammastahnaa voin käyttää yhteistä ihan kenen kanssa vaan, minusta se on samanlainen tuote kuin vaikka käsisaippua eli niitä on yksi kappale kerrallaan käytössä ja kaikki talouden jäsenet käyttävät sitä samaa. Käsipyyhettä myös kenen kanssa tahansa, ei niitäkään ole kuin yksi käytössä kerrallaan.

Pefletti ehkä vähän etoisi jos sitä olisi käyttänyt joku muu, mutta läheisten ystävien ja lapsuudenperheeni kanssa ehkä menisi hätätilassa sama. En ehkä tuntemattoman käyttämää peflettiä käyttäisi.

Jee silsat kiertoon 😋😋😋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen hammastahna puolison kanssa kun kyllä ne suun bakteerit muutenkin vaihtuu. Muuta en Jaa.

Entäs puolison lasten kanssa? Olen kuulemma siis pikkumainen kun en halua käyttää samaa tahnaa miehen lasten kanssa. En myöskään halua pyyhkiä samaan käsipyyhkeeseen kuin he pyyhkivät, en käyttää samaa peflettiä, en juoda samasta pullosta. Kuulemma olen hysteerinen ja bakteeripelkoinen. Koetteko tekin vastaajat olevanne tällaisia? Vastauksista päätellen muutkaan eivät jaa tällaisia asioita toisten kanssa.

AP

Tuo käsipyyhehomma menee kyllä hysterian puolelle. Hammastahnakin vähän siinä ja siinä. Muilta osin ihan normaalia, että kaikilla omansa. 

Kyllä meillä on ollut jo ysärillä ydinperheessä kaikilla omat pyyhkeet. Ihan peruskauraa.

Ei todellakaan ole peruskauraa. Johan siitä tulee järjetön määrä pyykkiä, jos vaikka 5 lapsisessa perheessä kaikilla on omat käsipyyhkeet JA omat kylpypyyhkeet. Jälkimmäinen on peruskauraa. Ensimmäinen ei todellakaan. Niitä lasten ja puolison käsiä nyt koskee muutenkin, joten ei se samaan pyyhkeeseen käsien kuivaaminen mitään muuta. 

Todellakin on peruskauraa. Teilläkö pyyhkii koko perhe kädet samaan pyyhkeeseen, plus kaikki kylässä kävijät, ja sitten se vaihdetaan kerran viikossa? Hyi oksetus! Koko ajan märkä ja kaikkien eri käsien tahraama, naamat pyyhitään siihen myös hammaspesun jälkeen jne. Voin vain kuvitella miltä se pyyhe näyttää. Yök.

Miksi sinä pyyhit naamasi käsipyyhkeeseen? Entä miten oikein peset hampaat, kun sen jälkeen edes tarvitset pyyhettä? Minulla ainakin naama pysyy ihan kuivana ja puhtaana, koska harja tahnoineen pidetään suun sisällä. Eikä käsipyyhkeitä kastella litimäriksi, joten kuivuvat oikein hyvin. Sinun kannattaa tarkistaa ilmanvaihto, jos pyyhkeesi ovat aina märkinä. 

Lapsesi pyyhkii. Osa heistä varmaan pyyhkii siihen perseensäkin. Siksi aina olen kuivaamatta lapsiperheissä käsiäni pyyhkeeseen, kun niissä on milloin mitäkin.

Voi sinua pikkuista <3 Näyttää ottavan koville, kun kaikki eivät jaa hysteeristä ajatusmalliasi, vaan osaavat elää rennosti. Siihen ei kukaan kuole, jos vähän pyyhkäisee käsiään samaan pyyhkeeseen, jolla EHKÄ on kasvojakin joskus pyyhitty. Perse meillä pyyhitään vessapaperilla. Kummallista, että sinulla on tapana käyttää siihen pyyhettä, vaikka muuten olet pöpöjen suhteen hysteerinen. 

Juu, tuossapa se syy miksi kylässä en pyyhi käsiäni käsipyyhkeeseen. Siihen pyyhkii koko perhe ties mitä sontaa. Onneksi yleensä on vessapaperia sentään johon voi puhtaat kädet pyyhkiä.

Kannatta hakea apua tuohon hysteriaan. Se on ihan hoidettavissa oleva asia. Kerrotko vielä, miksi käytät sitä käsipyyhettä kuitenkin perseen pyyhkimiseen, vaikka mahdollinen hammastahnajäämä aiheuttaa sinulle kohtauksen?

Kauhea hermostuminen sinulla siitä etteivät muut ihmiset halua pyyhkiä käsiään sinun likaisiin kaikkien äytössä oleviin ties milloin viimeksi pestyihin pyyhkeisiisi. Anna olla jo, toiset ovat tarkempia puhtaudestaan kuin sinä, hyväksy se.

Vierailija
84/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen hammastahna puolison kanssa kun kyllä ne suun bakteerit muutenkin vaihtuu. Muuta en Jaa.

Entäs puolison lasten kanssa? Olen kuulemma siis pikkumainen kun en halua käyttää samaa tahnaa miehen lasten kanssa. En myöskään halua pyyhkiä samaan käsipyyhkeeseen kuin he pyyhkivät, en käyttää samaa peflettiä, en juoda samasta pullosta. Kuulemma olen hysteerinen ja bakteeripelkoinen. Koetteko tekin vastaajat olevanne tällaisia? Vastauksista päätellen muutkaan eivät jaa tällaisia asioita toisten kanssa.

AP

Tuo käsipyyhehomma menee kyllä hysterian puolelle. Hammastahnakin vähän siinä ja siinä. Muilta osin ihan normaalia, että kaikilla omansa. 

Kyllä meillä on ollut jo ysärillä ydinperheessä kaikilla omat pyyhkeet. Ihan peruskauraa.

Ei todellakaan ole peruskauraa. Johan siitä tulee järjetön määrä pyykkiä, jos vaikka 5 lapsisessa perheessä kaikilla on omat käsipyyhkeet JA omat kylpypyyhkeet. Jälkimmäinen on peruskauraa. Ensimmäinen ei todellakaan. Niitä lasten ja puolison käsiä nyt koskee muutenkin, joten ei se samaan pyyhkeeseen käsien kuivaaminen mitään muuta. 

Todellakin on peruskauraa. Teilläkö pyyhkii koko perhe kädet samaan pyyhkeeseen, plus kaikki kylässä kävijät, ja sitten se vaihdetaan kerran viikossa? Hyi oksetus! Koko ajan märkä ja kaikkien eri käsien tahraama, naamat pyyhitään siihen myös hammaspesun jälkeen jne. Voin vain kuvitella miltä se pyyhe näyttää. Yök.

Koko perhe kyllä. Meillä kun muutenkin kosketaan toisiimme, joten olisi naurettavaa pitää erillisiä pyyhkeitä. Ikävää, jos sinun perheessäsi ollaan niin etäisiä, että edes pyyhkeen kautta ette voi olla kosketuksissa. Lisäksi on kovin ikävää, ettei sinulle ole opetettu, että käsipyyhettä käytetään vasta käsipesun jälkeen. Ei ennen sitä. Ja ilmavassa tilassa käsipyyhe kyllä kuivuu nopeasti, kun ei sitä missään uiteta. 

Silsaaaa

Vierailija
85/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te käsipyyhkeisiin kauhulla suhtautuvat olette aikanaan pesseet vauvojenne pyllyt?

Ei se minulla mitään kauhua ole. Asia jonka jo lapsuudenkodissa olen oppinut, ja joka äkkiseltään ajatellen on myös kaikilla ystävilläni käytössä, kaikilla omat käsipyyhkeestä ja yksi vieraspyyhe. Ja varmaan perusteena juurikin tuo jonkun mainitsema, että siihen jos yksi jos toinen pyyhkii käsiään päivän mittaan, muutama vieras muksu lisäksi, niin silloin se tosiaan on jatkuvasti märkä. Mutta varsinkin tuo, että meillä ainakin siihen omaan käsipyyhkeeseen pyyhitään myös kasvot pesun ja hammaspesun jälkeen. Mihin te kasvonne pyyhitte, joilla on vain yksi yhteinen käsipyyhe?

Ja vauvojen pyllypesu, mitenkäs se tähän liittyy? Ette kai te sitä pyllyäkin sillä käsipyyhkeellä kuivaa? Kyllä minulla oli vauvalle myös ihan oma pyyhe, mihin se pylly ja omat kädet siinä samalla kuivattiin. Ja pyllyn kuivaamiseen jälkeen tietysti heti vaihtoon ja puhdas tilalle.

Vierailija
86/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No hyi ei mene, olen pyyhkinyt omaan käsipyyhkeeseen kohta 20v ja en palaisi pyyhkimään enää toisten käyttämiin.

Hyi, silsat, syylät, haavojen näppyjen mahdollisia eritteitä, en myöskään halua hieroa ihteeni toisten rasva ja bakteerijäämiä.

Tämä ^Ei ihme että kaikenlaiset virukset ja bakteerit ja sienet leviävät kuin kulovalkea, kun hygienia on sitä luokkaa että kaikki käyttävät samoja tarvikkeita. 

Vierailija
87/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikalailla samoilla linjoilla moni muukin. Että ihan normaalia ettei halua käyttää miehen lasten kanssa samoja välineitä ja muita. Kyllä minäkin oman lapseni kanssa toimin toisin.

AP

Vierailija
88/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden erittelyn ymmärrän, mutta oman perheen kesken erilliset käsipyyhkeet on hysteriaa. [/quote]

Hehheh hyi, kyl sää ymmärtäisit kans siinä vaiheessa halun omiin käsipyyhkeisiin niin veskissä kuin keittiössä kun :

yhdellä on herpes, toisella kutiavaa silsaa, kolmannella kuivat kädet joista vuotaa väliin vertakin, sit vielä osan vierailevista käsissä olevat syylät, niin ei kuule tee mieli hieroskella yhteisiin pyyhkeisiin.. Unohdin vielä että ainkoinaan yx porukasta otti kuppia ja ryysti nenänsä pyyhkeisiin, hyi mietipä oliko kiva kuivata pestyt kädet räkäsiin pyyhkeisiin 🙈

niin siksi olen siirtynyt omiin pyyhkeisiin ja sijoittanut ne sen verran hankalasti että niihin ei muut erehdy.

Vierailija
89/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi laittamaan kenenkään muun hammasharjaa suuhuni. Pelkkä ajatuskin aiheuttaa jo yökkäysrefleksin.

Otatko koskaan suihin?

Tämä vaan ei ole sama juttu ja älä ymmärrä jos et halua.

Ei kannata harrastaa siitä voi saada nielusyövän.

Vierailija
90/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan aina puhtaat pyyhkeet kun tulee vieraita. Miehen kanssa kahdestaan kun elämme, käytämme samoja kasvo- ja käsipyyhkeitä, mutta mä laitan aina 4 pyyhettä "tarjolle", en vain yhtä. Samaa peflettiäkin voin miehen kanssa käyttää ihan hyvin, jos tosiaan ei ole tarjolla omaa. 

Vierailija
91/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, en kenenkään.

Vierailija
92/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdan aina puhtaat pyyhkeet kun tulee vieraita. Miehen kanssa kahdestaan kun elämme, käytämme samoja kasvo- ja käsipyyhkeitä, mutta mä laitan aina 4 pyyhettä "tarjolle", en vain yhtä. Samaa peflettiäkin voin miehen kanssa käyttää ihan hyvin, jos tosiaan ei ole tarjolla omaa. 

Päteekö tämä vain mieheen vai muihinkin? Esim miehen oletettuihin lapsiin?

AP

Vierailija
93/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kaltaistesi bakteerikammoisten vieraana ollessani hipaisen penikselläni kaikkiin pyyhkeisiin vessassa.

Pysy ihan kotonasi vaan hieromassa kikuliasi liinavaatteisiin, en tarvitse kaltaisiasi vieraita.

Vierailija
94/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kenenkään .

Samoin, kotona opetettu puhtausnormit, jotka ovat hyvät ja niitä jatkan.

Karmea ajatuskin, toisen hammasharja!!

Vierailija
95/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No hyi ei mene, olen pyyhkinyt omaan käsipyyhkeeseen kohta 20v ja en palaisi pyyhkimään enää toisten käyttämiin.

Hyi, silsat, syylät, haavojen näppyjen mahdollisia eritteitä, en myöskään halua hieroa ihteeni toisten rasva ja bakteerijäämiä.

Mahtaa olla likainen pyyhe, jos olet siihen jo 20 vuotta pyyhkinyt. Mutta onpahan omat pöpöt.

Vierailija
96/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden erittelyn ymmärrän, mutta oman perheen kesken erilliset käsipyyhkeet on hysteriaa. 

Hehheh hyi, kyl sää ymmärtäisit kans siinä vaiheessa halun omiin käsipyyhkeisiin niin veskissä kuin keittiössä kun :

yhdellä on herpes, toisella kutiavaa silsaa, kolmannella kuivat kädet joista vuotaa väliin vertakin, sit vielä osan vierailevista käsissä olevat syylät, niin ei kuule tee mieli hieroskella yhteisiin pyyhkeisiin.. Unohdin vielä että ainkoinaan yx porukasta otti kuppia ja ryysti nenänsä pyyhkeisiin, hyi mietipä oliko kiva kuivata pestyt kädet räkäsiin pyyhkeisiin 🙈

niin siksi olen siirtynyt omiin pyyhkeisiin ja sijoittanut ne sen verran hankalasti että niihin ei muut erehdy.

Haha alapeukuttaja oikeesti? Toisten ihmisten räkäänkö ois pitänyt käsiä pyyhkiä 🤭

No ookoo ei varmaan ihan joka taloudessa tapahdu 🙈 ,

no sellaista se meillä välillä oli ja siksi olen palkinnut itseni ihan ihkaikiomilla käsipyyhkeillä ja nautin vain omista jäämistä ja nekin pesen noin kahden päivän välein.

Sori menneisyys opetti että kaikki eivät pelaa yleisillä siisteys säännöillä ja parempi luottaa vain omiinsa.

Vierailija
97/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä ^Ei ihme että kaikenlaiset virukset ja bakteerit ja sienet leviävät kuin kulovalkea, kun hygienia on sitä luokkaa että kaikki käyttävät samoja tarvikkeita. 

Tai sitten ne ihmiset pysyvät muita terveenpinä, kun jokainen pöpö ei iske ylihygieenisyyden takia.

Vierailija
98/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla likainen pyyhe, jos olet siihen jo 20 vuotta pyyhkinyt. Mutta onpahan omat pöpöt.[/quote]

Joo onhan se 🤭🤭🤭

Anteeksi vitsiniekka, unohdin sinulle kertoa että pesen käsipyyhkeeni noin 2-4 pv välein, vähän riippuen paljonko niitä on tullut hierottua.

Ps. Uskotko laitan veesee pöntön reunalle paperit ihan kotonakin.

... En asu täällä yksin, tää on yhen sortin kommuuni.

Mitäs muuta, pesen sukat erillispyykkinä, joskus niistämisen jälkeen jos tulee märkää paperin läpi niin pesen kädet.. Ja paljon muuta.. Ostoskärryt ällöttää ku niitä kaikki kakkakädet hiplaa silsoineen...

Vierailija
99/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne ihmiset pysyvät muita terveenpinä, kun jokainen pöpö ei iske ylihygieenisyyden takia.[/quote]

Tai hakevat arvauskeskuksesta neuvoja ihotauteihinsa, silsat, bakteerit ja tän vuoden erikoisuus kuulema runsas paikoittainen syyhypunkki epidemia..

Vierailija
100/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ne ihmiset pysyvät muita terveenpinä, kun jokainen pöpö ei iske ylihygieenisyyden takia.

Tai hakevat arvauskeskuksesta neuvoja ihotauteihinsa, silsat, bakteerit ja tän vuoden erikoisuus kuulema runsas paikoittainen syyhypunkki epidemia..

Tämä, puhumattakaan norosta sun muista. Luulisi että korona olisi opettanut jotain, mutta ei näköjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme