Missä kävitte luokkaretkellä ylä-asteelta?
Muistelin, että tähän aikaan vuodesta me käytiin 9-luokalla oikein Helsingissä Keski-Pohjanmaalta 80-luvun lopulla.
Kommentit (24)
Tukholmassa ysiluokan toukokuussa vuonna 1985!
Ahvenanmaalla ja Särkänniemessä ainakin, muita en muista.
Särkänniemessä, huoh. Mieleen jäi lähinnä se kolmen tunnin bussimatka kun luokan pissikset veti omaa show'ta.
Ei missään. Yläasteella vuosina 1993-1996.
Seiskalla Lintsillä, kasilla työvoimatoimistossa ja terveyskeskuksessa, ysillä retkellä läheisessä puistossa. Maailman surkein luokkahenki. Se oli luokka, jossa kellään ei ollut kivaa. Jos jotain "suosittuja" oli, niin nekin vaan vttuili toisilleen koko ajan. Kiitti vtusti, tässä sitä kolmekymppisenä yliopistossa paikkaillaan puuttuvaa matikan osaamista. Luojan kiitos ei ole myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Tukholmassa ysiluokan toukokuussa vuonna 1985!
Mekin, mutta 1983 keväällä.
Ei missään, luokanvalvoja oli vähän väsynyt.
Linnanmäellä ja Särkänniemessä 🥱😴
Ei missään. Tämä 2000-luvun alussa
Ysillä Helsingissä eduskuntatalo, Linnanmäki, Korkeasaari.
Mä muistan vaan yhden luokkaretken. Oli joku luontoretki. Kukaan ei halunnut istua mun vieressä retkibussissa. Muut kävelivät muutaman hengen ryhmissä, mä yksin. Yritin päästä mukaan johonkin ryhmään, mutta en onnistunut.
Kaks opea valvojina, kumpikaan ei reagoinut millään tavalla. Mä olin se joka jäi aina yksin.
Ja pahimmat ulkopuolelle jättäjät sekä ilkeimmät olivat niitä hyviä oppilaita ja varakkaamista perheistä.
Kansakoulun neljännellä Hämeenlinnassa. Keskikoulun ekalla Tampereella. Peruskoulun yhdeksännellä Helsingissä , sekä omakustanteisesti Tukholmassa.
Tukholman risteily ysärin alussa, ysiluokalla oltiin.
Muutama meistä menetti neitsyytensä sillä reissulla.
Ala-asteella 80-luvulla eepeellä, käytiin joka vuosi jossain. Pettymys oli kun yhtenä vuonna kohdekaupunki oli Seinäjoki, matkaa vain 30km. Muuten oli kyllä kiva reissu, mutta kun se jännä olikin se pitkä bussimatka, sai syödä eväitä jne. siitä meni vähän hohto, kun kaikki muutenkin kävivät vanhempiensa kanssa aika usein Seinäjoella ostoksilla tai muusta syystä.
Pari kertaa taisi mun aikana olla Vaasa, sit Ähtäri, Kristiinankaupunki, mikähän vielä, en muista. Mutta yläasteella sitten kerättiin rahaa koko kolme vuotta että päästiin ysillä keväällä 1990 Helsinkiin ja siellä Linnanmäelle.
Yläasteella v. 80 Helsingissä. Linnanmäellä käytiin ja tarkoitus oli mennä myös tutustumaan eduskuntataloon, mutta kukaan ei tullut avaamaan meille ovia.
Kerran Lintsillä ja toisen kerran Särkänniemessä. Ei muistaakseni muualla. En osallistunut kumpaankaan reissuun.