Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leo Stranius herää 4.45 ja suunnittelee päivänsä puolen tunnin tarkkuudella. Aamupalaa syödessään hän on kuunnellut äänikirjaa tuplanopeudella. Partaa ajaessaan ja hampaita harjatessaan hän on treenannut pohje- ja reisilihaksiaan

Vierailija
15.05.2022 |

Leo Straniuksen 5 vinkkiä päivän tehostamiseen

1. Pidä päivittäinen työlistasi lyhyenä. Listaa joka päivä vain 1-3 asiaa, jotka haluat tehdä seuraavan päivänä. Jos asioita on liikaa, ylikuormitut etkä saa tehtyä tärkeimpiä.

2. Tee päivän tärkein asia ensimmäiseksi aamulla. Sen jälkeen olo tuntuu hyvältä.

3. Tee vain yhtä asiaa kerrallaan. Jatkuva siirtyily tehtävästä toiseen hidastaa ja kuormittaa turhaan.

4. Tarkista sähköpostit ja sosiaalinen media vain muutaman kerran päivässä. Katso viestit esimerkiksi aamupäivällä sen jälkeen kun olet tehnyt päivän tärkeimmän tehtävän.

5. Pidä verkkovapaa päivä tai viikonloppu. Kokeile olla viikossa yksi päivä ilman ilman nettiä. Vietä aikaa läheisten kanssa, ulkoile, lue vaikka kirjaa.

Lähde: Leo Stranius: Tehokkuuden taika Näin voit elää enemmän

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000008516932.html

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten tavallista palstalaiset eivät ymmärtäneet sanaakaan.

Meistä ihan jokaisella on elämässä asioita joita haluamme saada tehdyksi. Järjestelmällisyys ja kurinalaisuus auttaa siinä.

Se ei tarkoita syömishäiriötä, sairasta kontrollintarvetta tai sitä että elämä olisi pelkkää suorittamista.

Straniuksen elämäntapa ei ole se paras kaikille mutta voimme kaikki oppia häneltä jotain.

Ei tässä nyt siitä kyse ole, vaan siitä, että hän on vihreä. Palastapersut täällä pääasiassa Straniusta solvaa. Ei heitä hänen tekemisensä kiinnosta, vaan se että pääsevät lyömään "väärinajattelijaa".

Vierailija
62/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kirjailija Leo Straniuksen elämää ruodittiin rajuin sanankääntein ravintolapöydässä – istui itse vieressä

Stranius kirjoittaa huvittavasta ravintolakohtaamisesta Facebook-sivullaan."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d979150d-ed59-48c9-9286-ffbf72927f87

Ketjun aloittaja on se pahin juoruämmä tuosta seurueesta varmaan 😁 Oli kyllä aivan sairaan nolo juttu noille

Mun mielestä noloa oli, kun nolasi itse nuo keskustelijat ja kertoo ylpeillen siitä. Olisi vain kuunnellut ja todennut itselleen, että noinkin voi ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain somepaussi lisää hyvinvointia tuossa Leon listalla. Muu on käsittämätöntä ahdistusta lisäävää suorittamista.

Varmasti onkin työttömälle peräkammaripojalle, jonka ainoa suorittaminen on liikkuminen sohvan ja jääkaapin välillä.

Vierailija
64/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Stranius saa julkisuutta. Hän voi käyttää sen luonnon ja ilmaston puolesta puhumiseen. Palstan perussuomalaisetkin voivat avartaa ajatteluaan.

Vierailija
65/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tuo otsikko ja vinkit ovat tavallaan ristiriidassa keskenään. Vinkithän ovat tosi hyviä - niissä kehotetaan nimenomaan keskittymään tärkeimpiin asioihin eikä pusertamaan päivistä mahdollisimman paljon irti.

Vierailija
66/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että tuo otsikko ja vinkit ovat tavallaan ristiriidassa keskenään. Vinkithän ovat tosi hyviä - niissä kehotetaan nimenomaan keskittymään tärkeimpiin asioihin eikä pusertamaan päivistä mahdollisimman paljon irti.

Eivät ole ristiriidassa. Tärkeitä asioita on paljon.

Vierailija
67/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kirjailija Leo Straniuksen elämää ruodittiin rajuin sanankääntein ravintolapöydässä – istui itse vieressä

Ketjun aloittaja on se pahin juoruämmä tuosta seurueesta varmaan 😁 Oli kyllä aivan sairaan nolo juttu noille

Jep. Tämmöset p:n jauhannat hoidetaan jossain yksityisessä tilassa, ei ravintolassa. Et voi koskaan tietää onko kuulolla kohdehenkilön kaveri, sukulainen, työkaveri tms.

No jaa, jos alkaa neuvoa elämistä toisille julkisesti niin kannattaa varautua että se herättää keskustelua julkisesti.

Millä lailla  hän on neuvonut muita tekemään, jos kertoo omasta elämäntavastaan?

Hänen kirjoittamansa kirjan alaotsikko on "Näin voit elää enemmän" eikä "Näin minä elän mutta kirjoitan tämän kirjan ihan muuten vain kertoakseni siitä enkä vihjatakseni että muut voisi ottaa mallia".

Vierailija
68/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvasta päätellee ei ole treenannut koskaan mitään

Tää on jotenkin huvittavaa kun nykyään kuvitellaan, että ainoastaan läskiniskat treenaa. Tosiasiassa he eivät treenaa määrällisesti lähellekään niin paljon kuin kuin kestävyyslajeja harrastavat.

Näin hän itse kertoo liikkumisestaan: "Hyötyliikuntaa eli pyöräilyä kertyy keskimäärin 20 kilometriä vuoden jokaisena päivänä. Lisäksi Leo pyöräilee myös aktiivipyöräilijöiden yhteislenkeillä, ja harrastuksiin kuuluvat myös juoksu ja uinti. Varsinaisia lepopäiviä on noin kaksi kuukaudessa."

Siitä vaan tekemään perässä jos kykenet.

Mene Leo pois täältä mainostamasta typeriä juttujasi.

Eikö täällä voi jutella mistään asiasta tyyliin hei kuulkaa onpa tuollainenkin ihminen, itse en voisi mutta antaa muiden olla ja elää? Viimeistään viidennessä viestissä pitää luoda jokin musta-valko, hyvä-paha, tyhmä-viisas tai suvak ki-per su-asetelma?

Kyllähän tuo saa paljon aikaan tuolla menetelmällä. Ei sinun tarvitsekaan olla samaa mieltä tai noudattaa hänen neuvokaan. Mikä noin kiukuttaa?

Minä en ainakaan halua kontrollifriikkiä Vihreää Maan ystävää/elokapinallisten kaveria mihinkään poliittiseen päätöksentekoon, varsinkaan Eduskuntaan. Se, että hän on puoliksi venäläinen äitinsä puolelta, on ongelmista pienimpiä.

-eri-

Tuolla neuroottisuudella saat kyllä stressata puolen ihmiskunnan kanssa. Ja mitä luulet pystyväsi tekemään jos kyseinen herra päättää pyrkiä eduskuntaan? Kitiset Vauva-palstalla että mee Leo pois:D. Kai sen äänestäjät päättävät.

Vierailija
69/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämmöset p:n jauhannat hoidetaan jossain yksityisessä tilassa, ei ravintolassa. Et voi koskaan tietää onko kuulolla kohdehenkilön kaveri, sukulainen, työkaveri tms.

No jaa, jos alkaa neuvoa elämistä toisille julkisesti niin kannattaa varautua että se herättää keskustelua julkisesti.

Millä lailla  hän on neuvonut muita tekemään, jos kertoo omasta elämäntavastaan?

Hänen kirjoittamansa kirjan alaotsikko on "Näin voit elää enemmän" eikä "Näin minä elän mutta kirjoitan tämän kirjan ihan muuten vain kertoakseni siitä enkä vihjatakseni että muut voisi ottaa mallia".

Niin mutta ei hän ole tullut sinulle tuputtamaan pohjelihasten treenaamista hampaita harjatessa. Siinä on vissi ero kirjoittaako kirjan jonka voi jättää ostamatta tai ostaa vai "alkaako neuvomaan elämistä julkisesti".

Hyi, taas tuli mieleen minkälaista kyttäämistä on pikkupaikkakunnilla. Tämä tuli siis sinua edustavasta ihmistyypistä mieleeni, sori.

Vierailija
70/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta ei hän ole tullut sinulle tuputtamaan pohjelihasten treenaamista hampaita harjatessa. Siinä on vissi ero kirjoittaako kirjan jonka voi jättää ostamatta tai ostaa vai "alkaako neuvomaan elämistä julkisesti".

Hyi, taas tuli mieleen minkälaista kyttäämistä on pikkupaikkakunnilla. Tämä tuli siis sinua edustavasta ihmistyypistä mieleeni, sori.

Onko siis niin että jos lukee kirjan, käy taidenäyttelyssä tai osallistuu kielikurssille, näistä saa puhua julkisesti vai positiivisessa sävyssä, ei kriittisesti, ettei kenenkään osallisen kumminkaima kuule ja pahoita mieltään?

Vierailija
71/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moneen lehteen Leo joutu ihan itse  soittaan ennenku sai  juttunsa läpi ?

Vierailija
72/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee osan asioista tehokkaasti niin sitten jää enemmän aikaa myös joutenololle.

Vierailija
73/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä kuinka paljon Leo tekee luonnonsuojelun eteen, todella symppiksen oloinen tyyppi kun esiintyi jossain luonnonsuojeluaiheisessa ohjelmassa. Täytyy sanoa että olen kateellinen siitä kuinka paljon saa elämässään aikaan, itsellä meinaa sohva kasvaa selkään kiinni 😂

Vierailija
74/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli se joka vaati muutaman muun oudon cityvihreän kanssa maitotilojen tukemisen lopettamista. Nyt sitten uusi yritys julkisuuteen. Hyi yäk mikä tyyppi.

Vierailija
75/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään sympaattista ihmisessä, joka mussuttaa kotimaisen ruoantuotannon tukemista vastaan. Mitäpä sitä omavaraisuudella juu.

Vierailija
76/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessorien lisäksi myös ihmisiä voi ylikellottaa.

Sitten vaan jänskätään kumpi palaa loppuun nopeammin. (ei mene kauaa).

Seuraavassa ämmäinlehdessä tuo avautuu kolmannen aivoinfarktin jälkeen downshiftauksesta saarnaavana profeettana jossain sähköttömällä ulkosaariston kallioluodolla.

Vierailija
77/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 7 ja keitän rauhassa kahvit. Luen samalla lehteä. Menen suihkuun ja pesen hampaat. Otan vaatteet ja laitan ne päälle. Kävelen ovesta parkkipaikalle ja käynnistän auton ja lähden töihin. Kuuntelen äänikirjaa normaalilla nopeudella ja ajan sääntöjen mukaan. Saavun töihin ja moikkaa duunikaverit ja leimaan itseni sisään. Alan tekemään töitä mitään ajattelematta. Olen onnellinen.

Straniuksen elämäntapa veisi minut hoitoon.

Vierailija
78/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hieman tekemisissä hänen kanssaan. Hän ei kyllä vaikuta yhtään kireältä suorittajalta vaan ihan mukavalta, ystävälliseltä ja rauhalliselta ihmiseltä.

Vierailija
79/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses! Sä olet ihan vapaa jättäämään sen kirjan hyllyyn eikä tietooni ole tullut, että ketään muutakaan pakotetaan lukemaan tuota kirjaa saatikka seuraamaan sen neuvoja. Mä en tajua ihmisiä, jotka vaikka valittaa, että jotkut sometilit antaa epärealistisen kuvan pitäjän elämästä ja se masentaa muita. Älkää seuratko sellaisia tilejä! Olette ihan itse vastuussa seuraamistanne sometileistä ja lukemistanne kirjoista, joten jos ne ahdistaa, niin älkää lukeko niitä.

Vierailija
80/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä että av-palsta ei innostu tehokkuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi