Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leo Stranius herää 4.45 ja suunnittelee päivänsä puolen tunnin tarkkuudella. Aamupalaa syödessään hän on kuunnellut äänikirjaa tuplanopeudella. Partaa ajaessaan ja hampaita harjatessaan hän on treenannut pohje- ja reisilihaksiaan

Vierailija
15.05.2022 |

Leo Straniuksen 5 vinkkiä päivän tehostamiseen

1. Pidä päivittäinen työlistasi lyhyenä. Listaa joka päivä vain 1-3 asiaa, jotka haluat tehdä seuraavan päivänä. Jos asioita on liikaa, ylikuormitut etkä saa tehtyä tärkeimpiä.

2. Tee päivän tärkein asia ensimmäiseksi aamulla. Sen jälkeen olo tuntuu hyvältä.

3. Tee vain yhtä asiaa kerrallaan. Jatkuva siirtyily tehtävästä toiseen hidastaa ja kuormittaa turhaan.

4. Tarkista sähköpostit ja sosiaalinen media vain muutaman kerran päivässä. Katso viestit esimerkiksi aamupäivällä sen jälkeen kun olet tehnyt päivän tärkeimmän tehtävän.

5. Pidä verkkovapaa päivä tai viikonloppu. Kokeile olla viikossa yksi päivä ilman ilman nettiä. Vietä aikaa läheisten kanssa, ulkoile, lue vaikka kirjaa.

Lähde: Leo Stranius: Tehokkuuden taika Näin voit elää enemmän

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000008516932.html

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo on suorittaja.

Vierailija
42/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielessä vaan tämä tuo tullessa, vie mennesssäs, tee ollessas. Oon itse lisännyt tähän että kun väsyttää, lepää tai nuku. Saan paljon aikaan tällä, olen onnellinen, enkä muuta tarvitse. Aikatauluja on töissä eikä ne stressaa, mutta kotona on paljon kivempi näin. En edes siivoa minään tiettynä päivänä, vaan ihan koska sattuu huvittamaan ja palanen kerrallaan. En tee suursiivouksia ikinä, vaan siivoan aina kunnolla kun siivoan. Ei tule tarvetta suursiivoukselle erikseen. Koneella ollessa useinkin venyttelen, mutta se ei ole suunniteltua, vaan tulee mieleen, että tässä vois samalla vähän käännellä päätä. Siitähän muuten on ollut juttua, että pohkeiden venyttelystä ei ole suurta hyötyä. 

Enkä vois katsoa telkkaria jos ei ole käsityö samalla käsissä. Tuntuu oudolta ilman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kirjailija Leo Straniuksen elämää ruodittiin rajuin sanankääntein ravintolapöydässä – istui itse vieressä

Stranius kirjoittaa huvittavasta ravintolakohtaamisesta Facebook-sivullaan."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d979150d-ed59-48c9-9286-ffbf72927f87

Ketjun aloittaja on se pahin juoruämmä tuosta seurueesta varmaan 😁 Oli kyllä aivan sairaan nolo juttu noille

Jep. Tämmöset p:n jauhannat hoidetaan jossain yksityisessä tilassa, ei ravintolassa. Et voi koskaan tietää onko kuulolla kohdehenkilön kaveri, sukulainen, työkaveri tms.

No jaa, jos alkaa neuvoa elämistä toisille julkisesti niin kannattaa varautua että se herättää keskustelua julkisesti.

No tämä, mitään anteeksipyydeltävää tuossa tilanteessa ei olisi ollut. Olisivat vain todenneet, että niin olet kirjoittanut elämästäsi ja keskustelimme kirjastasi ja jaoimme mielipiteitä.

Vierailija
44/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti luulette, että kukaan on puhunut Leo Straniuksesta ravintolassa? Miksi ihmeessä?

Vierailija
45/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stranius ei vietä aikaa Vauva.fi palstalla vaan tekee rahaa.

Toisin ku me väsyneet muiden elämiä miettivät ihmiset.

Buhahhahahah

Vierailija
46/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö hän kotitöitä? Kaikki tuo tekeminen on itseen liittyvää. Minä taas käyn auttamasas ihmisiä ja eläimiä, se antaa minulle pajlon. Sitä ei voi suunnitella, kun ei tiedä onko mt-ongelmainen ollut maniavaiheessa ja siivonnut koko talon vai depressiovaiheessa, ja silloin kaikki lojuu pitkin lattia likaisia kalsareita myöten ja ruokana on ollut vain eu-näkkileipää ja kylmää hernekeittoa. 

Vierailija
47/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvasta päätellee ei ole treenannut koskaan mitään

Tää on jotenkin huvittavaa kun nykyään kuvitellaan, että ainoastaan läskiniskat treenaa. Tosiasiassa he eivät treenaa määrällisesti lähellekään niin paljon kuin kuin kestävyyslajeja harrastavat.

Näin hän itse kertoo liikkumisestaan: "Hyötyliikuntaa eli pyöräilyä kertyy keskimäärin 20 kilometriä vuoden jokaisena päivänä. Lisäksi Leo pyöräilee myös aktiivipyöräilijöiden yhteislenkeillä, ja harrastuksiin kuuluvat myös juoksu ja uinti. Varsinaisia lepopäiviä on noin kaksi kuukaudessa."

Siitä vaan tekemään perässä jos kykenet.

Mene Leo pois täältä mainostamasta typeriä juttujasi.

Arvasit nimeni väärin, sori ;)

Vierailija
48/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei riitä, että pelkästään työelämä on äärimmilleen vietyä tehostamista. Vapaa-aikakin pitäisi olla pelkkää tehostamista. Ei kiitos.

Vierailija
49/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stranius kuulostaa siltä, että pyrkii täydellisyyteen ja suorittamaan elämää. Voi olla riski uupua. Eikö hän ole vegaanikin ja kuntoile aika överisti. Ehkä taustalla on joku pelko hallitsematonta kaaosta kohtaan ja ahdistusta tms. Syömishäiriöisilläkin on usein tarve syödä tietyllä tavalla ns oikein ja elintavoillaan hallita ja kontrolloida osaa elämästään.

Jotkut ihmiset ovat suorittajia ja pelkäävät mainitsemaasi kaaosta, jota yrittävät hallita hallitsemalla elämää mahdollisimman tarkasti. Mutta musta tuntuu, että ihan yhtä kamala vaihtoehto on se, että pelkää niin paljon epäonnistumista tai on niin laiska, ettei koskaan tavoittele unelmiaan. Ja väitän, että se on paljon suurempi ongelma kuin muutaman suorittajan uupuminen. Meillä kaikilla on varmaan (realistisia) toiveita ja unelmia, joita me ei vaan koskaan uskalleta alkaa toteuttumaan. Ja sitten me verhotaan se johonkin tekosyyhyn, ettei meillä ole aikaa tai jaksamista, vaikka oikeasti yrittäminen olisi mahdollista, jos me vain vähennettäisiin turhia aikasyöppöjä.

Kun tutustui tuohon Straniuksen elämäntapaan noiden klikkiuutisten takaa, niin se on mun mielestä ihan järkevää. Hän haluaa tehdä enemmän asioita, joista nauttii. En itse jaksaisi noin aikataulutettua elämää, mutta ainakin mä voisin tehostaa toimintaani helposti todella paljon, jolloin mä pystyisin tehdä enemmän asioita, joista oikeasti nautin. Tämänkin ajan olisin voinut käyttää vaikka lukemiseen. :)

Vierailija
50/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti luulette, että kukaan on puhunut Leo Straniuksesta ravintolassa? Miksi ihmeessä?

En minäkään usko tuohon juttuu pätkääkään. Ihan pelkkä myyntikikka ja julkisuustemppu, ja jos on oikeasti tapahtunut, niin että todistajia löytyy,  sekin on tapahtunut sovitusti.  En ollut ikinä kuullutkaan koko hepusta ennen tuota juttua.  

Vierailija
51/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kirjailija Leo Straniuksen elämää ruodittiin rajuin sanankääntein ravintolapöydässä – istui itse vieressä

Ketjun aloittaja on se pahin juoruämmä tuosta seurueesta varmaan 😁 Oli kyllä aivan sairaan nolo juttu noille

Jep. Tämmöset p:n jauhannat hoidetaan jossain yksityisessä tilassa, ei ravintolassa. Et voi koskaan tietää onko kuulolla kohdehenkilön kaveri, sukulainen, työkaveri tms.

No jaa, jos alkaa neuvoa elämistä toisille julkisesti niin kannattaa varautua että se herättää keskustelua julkisesti.

No tämä, mitään anteeksipyydeltävää tuossa tilanteessa ei olisi ollut. Olisivat vain todenneet, että niin olet kirjoittanut elämästäsi ja keskustelimme kirjastasi ja jaoimme mielipiteitä.

Samaa mieltä. Olisin voinut sanoa mielipiteeni päin naamaakin. Eri asia sitten jos ovat heittäneet asiatonta läppää myös.

Vierailija
52/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on kans tollanen robotti.

Pakkomielteisesti suoritettava tiettyjä asioita kellon tarkkuudella, lomatkin herätään aamukuudelta että ehtii poimia marjoja tai muuta "tärkeää"

ja rentoutuminen on korkeintaan kerran kuukaudessa tunti istuskelemista pieni tilkka viiniä ja kirjanlukua. Ja sit voikin taas paahtaa neljä viikkoa putkeen.

Hirvee ihmisenä, näyttää väh. 10 vuotta vanhemmalta ja "pikkasen" väsyneeltä.

Juu ei onneks tartte olla missään tekemisissä.

Vierailija
53/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin noille jalkatreeneille. Varmaan aikamoinen voimamies noilla liikkeillä.

Mäkin naurahdin ääneen nähdessäni Leon kuvan tuosta linkistä. Melkoinen sintti pulkannarukäsineen. Ei taida olla Leon päivässä aikaa saada yläkroppaan ja käsivarsiin lihaksia?

Sanottiinko missään, mitkä ovat itseasiassa Leon jalkaliikkeitä? 😄

En lukenut juttua, mutta päättelin että hampaita harjatessa jotain päkiöille nousuja ja kyykkyjä kehonpainolla, joka ketjun jutuista päätellen on jotain 50-60 kilon luokkaa. Light weight baby!

Vierailija
54/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi ettei stressaa tuosta, vaan se on luontevaa hänelle. Kuulemma yksi joutilas aamupäivä menee mutta sitten alkaa kyllästyttämään. Itsellä toisinpäin:D

Vierailija
55/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin huvittavaa kun nykyään kuvitellaan, että ainoastaan läskiniskat treenaa. Tosiasiassa he eivät treenaa määrällisesti lähellekään niin paljon kuin kuin kestävyyslajeja harrastavat.

Näin hän itse kertoo liikkumisestaan: "Hyötyliikuntaa eli pyöräilyä kertyy keskimäärin 20 kilometriä vuoden jokaisena päivänä. Lisäksi Leo pyöräilee myös aktiivipyöräilijöiden yhteislenkeillä, ja harrastuksiin kuuluvat myös juoksu ja uinti. Varsinaisia lepopäiviä on noin kaksi kuukaudessa."

Eikö täällä voi jutella mistään asiasta tyyliin hei kuulkaa onpa tuollainenkin ihminen, itse en voisi mutta antaa muiden olla ja elää? Viimeistään viidennessä viestissä pitää luoda jokin musta-valko, hyvä-paha, tyhmä-viisas tai suvak ki-per su-asetelma?

Kyllähän tuo saa paljon aikaan tuolla menetelmällä. Ei sinun tarvitsekaan olla samaa mieltä tai noudattaa hänen neuvokaan. Mikä noin kiukuttaa?

Vierailija
56/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla  hän on neuvonut muita tekemään, jos kertoo omasta elämäntavastaan?

Vierailija
57/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten tavallista palstalaiset eivät ymmärtäneet sanaakaan.

Meistä ihan jokaisella on elämässä asioita joita haluamme saada tehdyksi. Järjestelmällisyys ja kurinalaisuus auttaa siinä.

Se ei tarkoita syömishäiriötä, sairasta kontrollintarvetta tai sitä että elämä olisi pelkkää suorittamista.

Straniuksen elämäntapa ei ole se paras kaikille mutta voimme kaikki oppia häneltä jotain.

Vierailija
58/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä voi jutella mistään asiasta tyyliin hei kuulkaa onpa tuollainenkin ihminen, itse en voisi mutta antaa muiden olla ja elää? Viimeistään viidennessä viestissä pitää luoda jokin musta-valko, hyvä-paha, tyhmä-viisas tai suvak ki-per su-asetelma?

Kyllähän tuo saa paljon aikaan tuolla menetelmällä. Ei sinun tarvitsekaan olla samaa mieltä tai noudattaa hänen neuvokaan. Mikä noin kiukuttaa?

Minä en ainakaan halua kontrollifriikkiä Vihreää Maan ystävää/elokapinallisten kaveria mihinkään poliittiseen päätöksentekoon, varsinkaan Eduskuntaan. Se, että hän on puoliksi venäläinen äitinsä puolelta, on ongelmista pienimpiä.

-eri-

Vierailija
59/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten tavallista palstalaiset eivät ymmärtäneet sanaakaan.

Meistä ihan jokaisella on elämässä asioita joita haluamme saada tehdyksi. Järjestelmällisyys ja kurinalaisuus auttaa siinä.

Se ei tarkoita syömishäiriötä, sairasta kontrollintarvetta tai sitä että elämä olisi pelkkää suorittamista.

Straniuksen elämäntapa ei ole se paras kaikille mutta voimme kaikki oppia häneltä jotain.

Nuo ihan hyvät vinkit ovat ristiriidassa sen kanssa millaisen kuvan hänestä saa jutun perusteella.

Vierailija
60/108 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain somepaussi lisää hyvinvointia tuossa Leon listalla. Muu on käsittämätöntä ahdistusta lisäävää suorittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi