¤¤¤SYYSKUUN salaisuudet ja uusi viikko¤¤¤
Ei näyttänyt uutta pinoa veilä olevan, joten aloitanpa minä sitten.
Pitkästä aikaa täältäkin. En olekaan varmaan kesäkuun jälkeen edes kirjoitellut kun kesällä oltiin paljon mökillä ja nyt elokuussa on vain laiskottanut. Yritin viime viikolla kirjoittaa, mutta kun teksti hävisi jonnekin bittiavaruuteen, en jaksanut uudestaan alkaa kirjoittaan. On ollut jotenkin motivaatiot kaikkeen vähän hakusessa. Vauvallekkaan en ole vielä jaksanut vaatteita silitellä. Kun taas kahdelle ensimmäiselle oli tässä vaiheessa jo kaikki valmiina.
Vauva kasvaa hyvin, olimme viime viikolla ultrassa ja painoarvio oli silloin 2400 gr. Olemme joutuneet käymään ylimääräisissä ultrissa sekä sydänkäyrissä, koska vauvan sydämen syke on epäsäännöllinen, jättää muutamia sykkeitä väliin, joten tilannetta seurataan. Meidän kuopuksella oli syntyessään, ja siis vieläkin reikä kammioiden välisessä seinässä, joten senkin takia tilannetta seuraillaan.
Mies lähti tänään viikon työmatkalle. Itse häntä kehoitin lähtemään koska en usko että vauva nyt vielä on tulossa mihinkään. Nyt vain vähän jännittää kun ollaan yksin tyttöjen kanssa, että mitenkähän sitä jaksaa, varsinkin kun tuo nuorimmainen on varsinainen syli-iita. Mutta toisaalta ukko matkustelee aika paljon, ettei tämä mitään uutta ole.
Mutta semmoista täältä tällä kertaa. Nyt taidan lepäillä hetken kun tuo kuopuskin nukahti.
Nyla ja Peanut 36+0
Kommentit (92)
minäkinpä näin loppumetreillä ilmoittaudun syyskuulaisiin la. on 15.9... olen kyllä teidän juttuja jo aikaisemmin lukenut mutta en ole viitsinyt kirjoitella :) neljäs lapsi tosiaan tulossa ja kaikki mennyt ihan hienosti. eilen meinasi ekan kerran supistella ja mietinkin et jokohan tässä pitää jo lähteä mut onneks ei vielä kun kaikki laittamatta :)
hansu ja 36+4
Kuulumisia odotellaan.. =)
Voi iskias! :/ Viimeyönä alkoi taas h*lvetillinen särky, joten se niistä yöunista.
Heti kun keli meni kylmäksi ja kosteaksi pihalla niin lonkka alkaa vihoitella.
Supistuksia tulee ja menee, muttei lähellekään niitä "oikeita" vaikka kipeitä ovatkin.
"Onni" mönkii ja hikkailee niin että koko paha pomppii, se on lasten mielestä varsinkin hauskaa =)
Tsemppiä kaikille!
Hauskaa viikonloppua!
Marili ja "Onni" 36+3
Heipähei pitkästä aikaa!
Turha kai taas taivastella, kuinka laiska olen kirjoittamaan, mutta silti niin riippuvainen palstasta, että joka päivä on vähintään kerran päästävä teidän kuulumisia katsomaan.
Ensimmäiseksi sydämelliset onnittelut Mami1974:lle pienen pojan syntymästä! Ihana kuulla, että kaikki on hyvin varhaisista viikoista huolimatta. Toivottavasti pääsette pian kotiin perhe-elämää viettämään.
Täällä mennään vielä varmasti yhtenä pakkauksena. Maha on todella suuri, mutta onneksi mitään suurempia ongelmia ei ole. Esikoisen perässä kiipeily leikkikentällä ei enää oikein suju, mutta muuten saan vielä kaikki arkiaskareet hoidettua. Tai itse asiassa siivota ei mun enää tarvitse itse. Pakko hehkuttaa, mutta hommasin siivojan pari viikkoa sitten!! Ihanaa luksusta :O) Rouva on nyt käyny kahtena tiistaina ja kyllä on ihanaa, kun joku muu pesee lattiat ja jynssää vessat + suihkukaapit puhtaaksi. Tarkotuksena on, että siivooja tulee nyt alussa kerran viikossa ja sitte vauvan synnyttyä ehkä vain joka toinen viikko. Mikään lopullinen ratkaisu tämän ei oo tarkotus olla, mutta ainakin nyt ensimmäisiksi kuukausiksi vauvan syntymän jälkeen. Jos sitten joulun jälkeen taas aloittaisi huushollaamisen itse... saas nähdä kuinka "hyvälle" sitä tottuu ja pystyykö luopumaan koko siivojasta enää :O) Mutta täytyy sanoa, että omalletunnolle otti vähän koville hommata siivooja. Vähän tuli sellainen olo, että "en ole kyllin hyvä kotirouva"... no joo, ehkä tämä on nykyaikaa ja ainakin täällä Saksassa monella suomalaisella perheellä käy siivooja.
Takaisin omaan mahaan. Maanataina olin lääkärissä ja kaikki kunnossa. Paikat vielä kiinni eikä vauvan pääkään ollut vielä kiinnittynyt. Pieniä supistuksia tulee päivittäin, mutta ei mitään kivuliaita. Maha menee vaan piukaksi ja menkkamaisia kipuja alavatsalla. Eli täällä kestää varmasti vielä pitkään ennen kuin synnytellään. Esikoinen meni 10 päivää yli ja luulempa tämän toisenkin antavan vielä itseään odottaa.
Toisaalta voisikin vielä vähän odottaa, että äitini kerkiäisi tänne. Saan "mummun" avuksi tänne kokonaiseksi kuukaudeksi! Ihanaa!! On joku, joka huolehtii ainakin esikoisen tarpeista ja "ulkoilutuksista" alussa. Mies ei voi kovin monta päivää olla töistään poissa, joten mummua kyllä tarvitaan.
Muuten on vauvalle kaikki valmiina. Unisex-vaatteet ovat jo lipastossa viikattuna ja kehtokin meidän huoneessa. Enää pitää ostaa uusi patja ja sitten onkin kaikki valmiina. Mitään sairaalakasseja en pakkaa etukäteen, koska luulisin kerkeäväni sen tehdä myös sitte hetken koittaessa. On siinä kuitenkin aina muutama minuutti aikaa ennen sairaalaan lähtöä.
Tämmöistä täällä. Toivottavasti Mustaverholla on kaikki kunnossa, kun ei mitään kuulu. Ja M@mixille lähetän täältä paljon voimia, jos olet jo synnyttämässä!
Hyviä vointeja siskot!
Imppi 38+1
(Saattoi tuo nimimerkki mennä pieleen, kun jotenkin tuo pää on ihan lomalla, mitään ei muista vaikka kuinka yrittäisi!) Ja Varmaan pian kuulemme lisää uutisia, luulen todella että M@mix on päässyt tositoimiin! Minulla siitä ei ole vielä tietoakaan, supistelee vähän silloin tällöin mutta siinä se, harjoitussuppareita ne vaan. Olokaan ei ole yhtään kuin olisi viimeisillään, johtuu varmaan mahan pienuudestakin, ja mitään suurempia vaivoja ei onneksi ole. Olenkin asennoitunut että lokakuussa syntyy meille tämä kolmonen!
Väsyttää ja väsyttää, muisti pätkii, ei jaksa... siinä oikeastaan tämän viikon olo lyhyesti! Vauva kyllä liikkuu onneksi hyvin, joten vaikka maha on pieni, niin ainakin elossa on. Aika paljon mua stressaa tuo mahan koko, kaikkialta kun kuulee kuinka pieni se on ja moni luulee lasketun ajan olevan joskus loppuvuodesta. Ensi viikolla on onneksi neuvola, jossa mitataan taas, toivotaan että olisi vähän kasvanut edes!
Tänään lähdetään mökille ihan ilman lapsia ja elukoita , joten rattoisaa
viikonloppua kaikille!
t. Sanelma 34+5
Viikonloppuja kaikille mammoille!
M@mixille jaksamista jos olet jo tositoimissa ja myös 3_x_äipälle vointeja ja jaksamista, harmillista että vanhempasi kieltäytyvät hoitamasta lapsianne, luulisi heidän pitävän sitä päin vastoin etuoikeutenaan!!
Nasu; onnea teille jo etukäteen, on varmasti nyt helpottava olo kun tiedät milloin saat pienen nyyttisi syliisi, ja hienoa että siellä on suhtauduttu sinuun niin "lupsakasti" ja ilman mitään sen kummempia painostuksia! Kirjoittelehan vielä sitten tunnelmia ennen H-hetkeä;)
Täällä on moni ihmetellyt että missä on Mustaverho, liityn siis samaan ihmettelijöiden joukkoon, toivottavasti kuulemme sinulta hyviä uutisia mahd. pian!???
Ja sitten taas omaan nassuun;
Yöunet ovat kyllä jääneet pirullisen lyhyiksi; viime yönä jäin tuijottamaan telkkua puolille öin ja jo 4 aikaan olin täysin hereillä ( johtuen tästä jamapasta joka päätti herättää äipänkin potkutreeneihin) eikä auttanut hyssyttelyt tai asennon vaihdot. Valvoin siinä sitten siihen asti kunnes miehen herätyskello soi....ja sitten ehkä aamuhämärissä sain sellaiset puolen tunnin tirsat otettua, kunnes puhelin soi. Eli olo on siis TOOOsi väsy ;(
Mulla on ilmeisesti suppareita nämä päivittäiset mahan kovetukset olleet, levolla menneet sitten ohi joten ei vielä mitään sen hälyttävmpää ole ollut ilmassa. Joka ilta käyn kuitenkin nukkumaan aika jännittyneissä tunnelmissa kun ne kätilön sanat jäivät niin voimakkaasti mieleen pyörimään....
Meillä oli eilen (21.8 ) tasan 1kk laskettuun aikaan joten yksi rajapyykki jälleen ohitettu. Uskomatonta että aika on mennyt näin nopeasti, vasta olimmeihan alkutaipalella! Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppuja kaikille ja kukahan meillä on seuraava lähtijä....:)
Luluzu ja Pertti 35+5
Vaikka olen jo aiemminkin kertoillut teille suppareistani, niin eilinen iltapäivä oli kyllä ihan uudenlainen. Supisteli heti kun nousin ylös, liikuin tai vaikka naurahtelin. Jossain vaiheessa iltaa supistukset kuitenkin loppuivat. Yöllä heräsin kahteen otteeseen tosi kipeisiin supistuksiin ja niistä innostuneena käveleksin ympyrää pimeässä talossa. Blääh, taas ne loppuivat.
Tänä aamuna olen imuroinut (varovasti) ja käynyt haukkaamassa ulkona raitista ilmaa. Supistukset ovat poissa, mutta ilmeisesti sentään jotain on vuorokauden aikana tapahtunut. Tuntuu kuin poju olisi nyt selvästi alempana kuin ennen, reidet ja nivuset puutuvat vähän väliä ja liikkeet tuntuvat tiukasti häpyluussa. Hitsi, minne ne supparit taas karkasivat...
Synnytysmatkaa meillä siis 220 km/suunta, tarkkana pitää lähtemisen kanssa siis olla. Mutta liian aikaisintaan ei ole viisasta lähteä. Saattavat näet pitkästä matkastakin huolimatta käännyttää ovelta takaisin jos synnytys ei käynnistykään kunnolla. Jep jep, kiva homma :(
Hyvää perjantaita kaikille! t. massumamma ja poju 37+2.
Heippa,
päätin astua taustoista esiin 36.raskausviikon alkamisen kunniaksi! Olen jo aiemmin laittanut itseni tuonne esittelylistalle, jos joku on sattunut huomaamaan...
Esikoista odotellaan ja tuntuu, että raskausaika on mennyt ihan kamalan nopeasti! Nyt loppua kohden alkaa jänskättää ja on ollut ihanaa lukea kuulumisianne, kun välillä tuntee olonsa niin yksinäiseksi tämän kaiken kuohun keskellä... Tämä viikko ollut vielä erityisen hankala, kun mies on ulkomailla (tänään kotiin!!!) ja jouduin mm. menemään yksin synnytysvalmennukseen...
Muutama kommentti vielä äskettäisiin puheenaiheisiinne:
Isyyspakkaus - mitä itse laitoin jo mainittujen lisäksi
*KIrjakaupoissa myytävä Väestöliiton Ihanat Ipanat-kirja, jossa Raisa Cacciatore esittelee vauvan erilaisia temperamenttityyppejä. Sen avulla isikin voi tutustua uuteen vauvaansa.
*Mannerheimin lastensuojeluliiton sivuilta (mll.fi) voi tilata kivan T-paidan jossa lukee "Pappa Isä Dad". Tosin tällä hetkellä näyttäisi olevan saatavilla vain XL- ja XXL-kokoa.
* samaisesta nettikaupasta tilasin myös askartelupakkauksen, jolla voi tehdä taulun vauvan kädenjäljestä. Sis. kipsivalosmatskut sekä kuviollisia pahveja ja kehykset. Meidän mies ainakin tykkää tuollaisista taiteellisista puuhailuista... :)
Painoarviosta:
eilen neuvolalääkärillä sain painoarvioksi 3300g, syntymäpaino näin ollen 4kg. Kuulosti aika hurjalta, ottaen huomioon että sf-mitta on pysynyt keskikäyrän sisäpuolella (nyt 32cm) ja painoakin on tullut maltillisesti (n. 12kg). Lääkäri vaikutti aika kokemattomalta, en tiedä viitsinkö uskoa ennustukseen... Millaisia arvioita olette muut saaneet rv36?
Kivaa tutustua teihin! :) Mukavaa viikonloppua kaikille!
caligirl & ekavekara 35+0
Voi, kun jännää M@MIx2, taidat olla seuraava-tsemppiä!
Mulla oli tänään neuvola. Onnex sf-mitta oli kasvanu 2 cm:llä ja noussu 30 cm:iin eli vauva taitaa tosiaan kasvaa :-) On tuo käyriltä "putoaminen" ollut aika stressaavaa. Jotenkin noitteen liikkeidenkin kanssa on tullut oltua aiempaa huolestuneempi. Kävin kerran jo synnärilläkin sydänkäyrässä, kun en tuntenut liikkeen liikettä. Onneks kaikki oli kuitenkin ok. Onneks vauva möyrii yleensä aika paljon...
Meillä on viikonloppuna ohjelmassa häät. Ei onnex omat ;) (Ne on vietetty jo 10 v sitten). Toivottavasti ei synnytys käynnisty kirkossa. Eí ainakan mitään merkkejä ole tuntunut eli tuskin 2 viikkoon tapahtuu vielä mitään.
Mukavaa viikonloppua kaikile!
Wilhelmiina-73, 37+3
m@mix2 on jännät paikat ellei ole jo kerinnyt tapahtua :) tsemppiä vaan!
hurjan aikaisin tuli nyt startit otettua, kun kuitenkin alle rv37 on nämä jo lähteneet :/ toiv. kuitenkin painoa on jokaisella sen verran, että kotiin pääsee äiskän mukana!
minulta tuli tänää oikein jerkkumaidot rinnanpäistä ;) sellaiset kermatipat..
eilen jomotteli ja kuumotteli taas alavatsaa ja jalat olivat jotenkin levottomat. kävelin sitten pitkin ja poikin mantuja. nyt ei ole taas mitään.
esikoinen nuhassa. koko viikon on aivastellut ja ollut röhäisen oloinen.. nyt sitten iski tauti. tuossa hän juuri syö rusinoita palapelin ääressä ja käy välillä pyyhkimässä neppuansa pehmoleluihin :/ onneksi itsellä ei ole mitään, aika hyvin on raskaus ehkäissyt flunssat :) (paitsi sen vatsataudin!)
eilen katsoin juno nimisen elokuvan ja itkeä huusin siinä leffan lopussa, miten hän pystyi antamaan vauvansa pois :(
cec 37+5
voi miten jännää, täältä tää porukkaa vaan lähtee synnärille! ihan menee kylmiä väreitä kun lueskelen kuulumisia...
Mustaverhon tilanne jännittää myös! Missä hän luuraa...???
Meillä kaikki kuten ennenkin, uutena asiana on tullut lonkkien kipeytyminen yöllä, johtuneeko sitten tuosta kyljellään nukkumisesta vai mistä lie...? Muutaman kerran yössä tulee herättyä siihen että oikein särkee lonkkia. Samoin masu on kyljistä kipeä, erityisesti siltä puolelta jolla vauva istuskelee enemmän eli oikealta.
Muuten ollaan erittäin kovia "kurittamaan" terävillä potkuilaa äitiä, ja tänään tuossa sohvalla istuskellessani tunsin ekaa kertaa oikein kunnolla vauvan käden tuossa kyljessä, melkein pystyi ottamaan kiinni kun puski niin kovasti! Oli tosi ihanaa ja hassua yhtäaikaa... :)
Supisteluja edelleen tasaiseen tahtiin, kuitenkin harjoitussellaisia ihan selvästi. Ja sektioaika senkun lähestyy... Jee jee!
Kiva kun on tullut uusia "kasvoja" näin viime metreilläkin, itsekin olen ollut kuitenkin mukana vasta jokusen viikon, ja heti jäin koukkuun teidän kuulumisiin... :)
Viikonlopun viettoon, taitaapi olla viimeinen viikonloppu kun miehen kanssa lähdetään "ulos" juhlimaan... Meikäläinen kohtalaisen hillitysti, mies ehkä muutaman ottaa... Vaikka eipä taida tuleva isukkikaan uskaltaa täysin heittää viihteelle kun jonkinklaisessa valmiudessa on kuitenkin jo oltava näillä viikoilla...
Ja paras asia on tietysti se että mies lupasi että lähdetään huomenna tai sunnuntaina Ikeaan, VIHDOIN, hakemaan se hoitopöytä ja sitten jotain pientä... Haaveilen kyllä että jospa käytäis jossain syömässä jotain ihanaa siinä samalla.. ;)
Caligirl: kyselit painoarviosta rv 36, mulla oli keskiviikkona lääkäri ja silloin oli juuri 36 täynnä, ja lääkäri arvioi vauvan painoksi 2917g. Totesi olevan hitusen miinuskäyrillä, mutta meillä tää vauva on ollut koko ajan ihan vähän viikkojaan pienempi... En sitten tiedä paljonko se pitäisi olla, noin suurinpiirtein kun en älynnyt kysyä... Ja toisekseen, ne arviot voi kuulemma heitellä aika kovastikin!
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Nasu_ 36+2
Kateellisena täällä luin m@mixin viestiä...taidat olla tosi toimissa!Tsemppiä täällä ja toivottavasti kertoilet kuulumiset heti kun jaksat/kerkeät!
Olisikohan mustaverhokin päässyt synnärille kun ei mitään kuulu?
Olin neuvolassa tunti sitten.Poika mennyt alemmas.Pää on terkkarin mukaan aika syvällä ja sf mitta sama kuin viime viikolla eli 35.Vähän yläkäyrän alapuolella siis.Muuten kaikki kunnossa ja vauvan sydämensyke hyvin vaihteleva ja liikkeet tuntuu.Vaikka poitsu onkin nyt ollut pari päivää vähän rauhallisempi.Painoa oli tullut 500g/viikossa.Eli nyt yhteensä 14 kiloa voisi kyllä siihen pysähtyä.
Vähän kyllä masentaa kun olin ihan varma että minäkin jo pääsisin tosi toimiin kun tytön synnytys tosiaan käynnistyi tällä samalla raskaus viikolla.No kaipa se vauva tulee kun on valmis ei vaan millään malttaisi enää odottaa...
Joku kyseli painoarviota rv 36.Itse oli äiti polilla rv 36+2 ja ulralla lääkäri sai meilläkin 3300g mutta käsikopelolla vatsan päältä sanoi että tuntuu hänestä pienemmältä ja syntymä painoksi sanoi 3,6 riippuen koska syntyy.Neuvola korttiin oli kuitenkin kirjoittanut että 3,2kg.
No mulle pääasia on että vauva mahtuu tulemaan ja muutenkin kaikki menee hyvin synnytyksessä.Vaikka kyllä muakin toi koko mietityttää ja aionkin vaatia uutta koko arviota jos tässä yli lasketun ajan mennään.
Jaahas kai sitä voisi itekkin mennä vähän pötköttämään kun tyttökin nukkuu.Jos näkis vaikka enne unen synnytksestä ensi yönä:)
Tsemppiä kaikkille loppua kohden mennään!
Terv:Sweety rv 38+5
Täällä pinossa on tosiaan säpinää ;) M@mixille peukkuja että kaikki menee hyvin...jos näin aikaisin syntyykin!
Painoarvio meillä oli tasan viikoilla36, 2600g, ihan normali kokoiseksi sanoi lääkäri. ja 40viikolla ois sitten kolme ja puolikiloinen.... tiedä silti... :)
Mie oon eilisen ommellut kestoja :) tosi kivaa ja niin nopsaakin ommeltavaa.
Isyyspakkaukseen oon miettiny...uskaltaisko tehdä yhden vaaleanpunaisen kestovaipan johon brodeerais "iskän pikku prinsessa".....nimittäin ei olla ihan varmoja kumpi tulee!.... haluttaa kyllä ensviikon ultrassa vielä kysyä, niin voisi laitaa tuollaisen siihen mukaan ;)
Mustaverhon kuulumisia täällä tosiaan odotellaan...toivottavasti kaikki on hyvin!!!
Jaksellaanpa vielä....aih kylkiluut niin hellänä!
tervetuloa uudetkin!
tuutski 36+3
Multa ei oo sf-mittaa otettu enää aikoihin? Oli vaan silloiin alussa jo puhetta terkan kanssa ettei se enää oo niin tarkkaa touhua kun on ultrat joilla kasvu seurataan!!
kävin jo viikolla sivuilla, mutta kirjoittelen vasta nyt kun oli tuo neuvola tänään..
Fyysisesti olen kunnossa ja vauva myös. Ainahan sitä pientä kremppaa on; närästystä yms. mutta en osaa niitä noteerata kun kuitenkin verenpaineet ja kaikki muu on kunnossa. Vauva on kasvanut hurjaa tahtia, sektiopäivänä 17.9, hän tullee olemaan n.4kg. Sydän sykkii hyvin, mutta hidas liikkumaan on tämä meidän tyttönen. Neuvolatäti vaan rauhoitteli, mitens se siellä kauheasti riehuisi kun vanhemmatkin on niin rauhallisia. Kai se on sitten niin.
3_X_äipän tekstiä lukiessa tuli mileen, että onneksi oma äitini asuu 300km:n päässä. Suhteemme ei ole todellakaan mikään hyvä. Hänellä on omat ongelmat elämässään, joita hän ei pysty käsittelemään. Tästä sitten seuraa vihaa ja katkeruutta joka purkautuu välillä aika epämiellyttävillä tavoilla. Hän mm. "onnitteli" meitä sanoilla "toivottavasti nyt käy paremmin kuin viimeksi" (Meillähän on esikoisena rakas vammainen tyttö- pitäisi olla terve poika et HÄN voisi olla onnellinen..) Tyttömme kohtelu on muutenkin ala-arvoista, hän puhuu tosi rumasti tytöstä. Voitte arvata, että emme kovin usein tapaile. Se hänestä, en halua edes ajatella häntä ettei vaan ne verenpaineet ala nousta ; )
Sektio pelottaa tosi paljon. Onneksi sain suuni (ja kyynelkanavat) auki neuvolassa, sain lähetteen pelkopolille. Edellinen synnytyshän mulla meni niin pieleen kuin vain voi. Tytön syke katosi, mut vietiin hätäsektioon ja tyttö sai 0-pistettä vaikeasta hapenpuutteesta johtuen. Nyt tuo kaikki on tullut mieleen aika usein. Pelkään et menen paniikkiin salissa kun vanhat muistot tulee päälle. Pelkään myös sitä, että onko 17.9 tarpeeksi aikaisin. Jos hapenpuute iskee tähänkin pieneen ennen sitä.. Onneksi pääsen juttelemaan siitä vielä ennen sektiota..
JA VIELÄ MAMI1974; ONNEA!!!!
Onnea ja tsemppiä M@mixille! Kyllä nyt eletään niin jänniä aikoja, että tässä alkaa itselläkin housut tutisemaan, vaikka laskettuun on vielä kuukauden päivät. Mustaverho on varmaan sairaalassa, kun ei mitään ole kuulunut. Ottivat varmaan sisälle silloin kun ultrattiin.
3_X_äippä ja waller: tosi ikävä kuulla vanhemmistanne. Jotenkin sitä itse ajattelee, että isovanhemman rooli on etuoikeutettu ja arvostettu. Meillä ei tytöllä tule biologista vaaria olemaan, kun molempien minun ja miehen isät ovat nukkuneet pois. Sen sijaan on mumu ja mummi sekä sijaisvaari. Tämä on molemmille mummeille ensimmäinen lapsenlapsi ja odottavat malttamattomina. Kaiken kukkuraksi ovat molemmat eläkkeellä, eli saamme heiltä apua kun sitä tarvitsemme ja haluan pitää heidät mukana lapsen elämässä kuten omat isovanhemmat ovat minun elämässäni olleet. Oma isoäitini on jo isoisoäiti, meidän tyttö on hänelle jo neljäs lapsenlapsenlapsi. Ikäeroa heillä tulee olemaan karvan alle 80 vuotta!
Tyhjiä lupauksia ei kukaan tuore vanhempi halua! Eräs tuttuni kertoi myös isovanhemmista, jotka odotusaikana lupailivat lapsenhoitoapua aina kun on tarvis. Lapsi on nyt jo melkein vuoden vanha, eikä isovanhemmille ole vielä sopinut kertaakaan pitää häntä edes yhden illan ajan! Tuollainen kyllä laittaa sapen kiehumaan!
Teistä varmaan molemmat kuitenkin tietävät, että olette itse oikeassa, vaikkei se tietysti ketään lohduta. Lapset ja lastenlapset yms. ovat lahjoja, jotka pitäisi ottaa avosylin vastaan, jos sellaisia annetaan. Toivotan teille molemmille voimia jaksaa tämän vaikean ja turhauttavan asian kanssa. Ihan nousee kyyneleet silmiin täällä...
Olen kyllä ollut tosi herkillä tässä, parahdan itkuun kun luen tarinoita keskenmenoista tai kauan odotetun lapsen odotuksesta vauvalehdistä. Ehkä risaiset yöt ovat siihen syypäitä...
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Ja tsemppiä niille, joille lähtö tulee milloin tahansa... :D
Kiva kun on ollut aurinkoista, saa pyykkiäkin ulkona taas kuivaksi!
Miaea ja masukki 35+4
Paljon Onnea Mami1974:lle pienen pojan johdosta :-)
Omat terveiset äippäpolilta:
Vauvan painoarvio tällä hetkellä 3200 g. Jos menee laskettuun aikaan, niin epäilivät, että vauva painaisi syntyessään n.3,8kg.. Lääkärin mielestä sopii hyvin tulemaan vaikka vähän ísompikin vauva alateitse, ei pitäisi olla lantion suhteen ongelmaa. Paikat kiinni vielä, pehmenneet kylläkin ja pituutta jäljellä 1,5 cm. Eiköhän tämä vauveli täällä mahassa pysyne ainakin laskettuun aikaan! Toivoisin kyllä, että saisin nyytin äkkiä kainalooni! Niin kuin varmaan me kaikki toivomme :-)
Pömppänä 37 tasan
Yhden päivän kun on poissa koneen ääreltä niin johan alkaa tapahtumaan. Ensinnäkin tsemppiä kovasti M@mixille, jos vauva jo on päättänyt tulla. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja vauva on jo valmis tähän maailmaan, vaikkei vielä täysiaikainen ollutkaan. Mustaverhon kuulumisia täälläkin kaipailaan. Onkohan synnytys käynnistetty jo samantien, kun ei mitään ole kuulunut?
Itse kovasti täällä odottelen myöskin lähtöä. Kovasti kaipaisi jo omaa vartaloa ja pikkunyyttiä. Toisaalta olen melko varma, että ainakin la:aan mennään. Ne merkit, mitä on ollut, ovat olleet sen verran vähäisiä, että eivät kyllä mitään ole saaneet aikaan. Tosin esikoisesta ei ollut sitten tänkään vertaa etukäteen mitään merkkejä. Mutta se synnytys kestikin jonkin matkaa yli 30 tuntia.
Kukakohan lähtee seuraavaksi? Jänskättää...
Elohelmi ja Pirkko rv 37 + 6
Mies päätti tehdä viikonlopun töitä ja pirulainen heräsi jo puoli kuudelta... nyt sitten olen minäkin kukkunut siitä asti ylhäällä... pitstin pyykkiä ja tiskit koneisiin ja tapan aikaa koneen äärellä.
Meillä mies alkaa olla jo ihan malttamaton odottamisen kanssa... puhuu masuasukille joka päivä että saisi tulla jo ulos. Jostain kumman syystä meillä on herännyt sänkyelämä ihan uuteen elämäänsä... herätään keskellä yötä toistemme kaipuuseen vaikka tämän vatsan kanssa alkaa jo ollakin aika haastavaa suoritua.
Viime yönä näin unta että aloin saamaan hurjia supistuksia ja tuntui niin todelta että oli pakko nousta hetkeksi ylös kuulostelemaan tuntemuksia. Perhevalmennuksessa oli tällä viikolla synnytys-video... nyt en saa mielestäni sitä synnytystä ja alkanut pelottaa aika lailla etten ehkä pysty siihen vaikka eipä nuo vauvat vissiin ole masuun koskaan jääneet.
Voi kun jännää nuo mammat jotka ovat ilmeisesti jo päässeet pikkuisensa näkemään, mutta hei me muut tullaa ehkä hitaasti mutta varmasti perässä.
Skap1983
Tulehan sitten kertomaan kuulumiset kun ehdit, vaikka sairaalaan olet jo tainnut mennä ja jäädäkin, ainakin siltä kuullostaisi.
Voi kunpa täälläkin jo jakaannuttaisiin. Ukko kyllä tulee reissusta vasta maanantaina,ja hän toivoo vauvan pysyvän sisällä niin kauan ainakin,mutta minähän sitä kanniskelen ympäriinsä, ja minun puolesta saisi jo tulla, alkaa käymään olo tukalaksi. Voin vain kuvitella Norahin olotilaa kun masussa on kaksi :)
Viime yönä tuli pari lievää supistusta,mutta ei mitään semmoista että voisi toivoakaan sairaalaan pääsystä.
Mutta iloista perjantain jatkoa kaikille,minulla pyykit kutsuu.
Nyla ja Peanut 36+4