Tiedän useita siivoojia joilla omistusasunto
Enkä tajua miten on mahdollista. Palkkahan on tosi huono! Miten voi saada lainaa omistusasuntoon?! Joku rikas sukulainen takaajana? Ei luulisi siltikään onnistuvan?! Kun ei monta satasta paremmin tienaavatkaan saa lainaa!!
Kommentit (55)
Mä ostin siivoojan palkalla pienen maatilan.
Globaali palvelu joa ydistäisi kesätyöntekijät/keikkattyöntekijät ja sellaista palvelua tarvitsevan: ikkunanpssua, siivousta, tukanleikkuuta, ruohikonleikkuuuta yms ja itse ottaisi provikat vaikka pari euroa per ilmoitus.
Pankkilainan voi saada helposti jos vaikka on säästöjä. Jotkut osaavat säästää pienestäkin palkasta.
Vanha sanonta kuuluu: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Ota selvää! on myös omistusoikeusasuntoja, joissa sijoitettava pääoma on pieni, mutta vastike vastaavasti suurempi.
Tyhmäkö olet ap. vai kateellinen vai molempia. Miksi ei siivoojalla voisi olla omistusasuntoa, ties vaikka olis perinyt.
Niin, sitten? Mulla on omistusasunto, vaikka olen työtön.
En ole siivooja, mutta olen vastaavan tasoisessa työssä saman tasoisella palkalla ja vieläpä osa-aikaisena. Silti minulla on omistusasunto ja vieläpä Helsingissä arvoalueella. Työstä saatava palkka kun ei ole ainoa lähde, jonka kautta ihminen voi varallisuutta kartuttaa. Minulla tuo selittyy perityllä varallisuudella.
Kertoo hyvin rahankäytön hallinnasta kun siivoojat saavat ostettua asuntoja mutta hoitajat jotka tienaavat enemmän eivät saa ostettua edes ruokaa kun rahat on koko ajan loppu
Minä olen aina ollut pienipalkkainen toimistotyöntekijä, nyt eläkkeellä. Oli omakotitalo, myin pois, nyt asun uudessa isossa rivarin omistuskolmiossa yksin. Kasvatin kaksi lasta aikuiseksi. Minulla on auto, säästöjä ja sijoituksia. Ja koti kalustettu kalliisti laatukalustein.
Kunmallista.
Ystäväni on siivooja, jolla iso omistusasunto miehensä kanssa. Ei se mahdotonta ole.
Pitää osata elää nuukasti.
Siivooja voi osata myös sijoittaa ja kerätä monella tavalla varallisuutta.. Kuten mun mummo. Asia tuli täytenä yllätyksenä mummon kuollessa. Mummo oli siivooja ikänsä, leski joka elätti yksin mun äidin ja äidin siskon. Oli rakennussiivoojana ensin ja sittemmin eläkkeeseen saakka koulussa siivoojana. Mummolla oli kyllä omistusasunto ja hän kävi kerran vuodessa Kanarialla, mutta kaikki oli siinä uskossa että mummo oli säästänyt ja kituuttanut ankarasti ja kotiutti pienellä eläkkeellä (mitä varmaan olikin jossain vaiheessa). Kun mummo ykskaks kuoli, paljastui reilun 400 000 euron osakesalkku jonka rakentamisen mummo oli aloittanut jo joskus 1960-luvulla! Mummon papereista paljastui että asuntonsa oli ostanut suurella määrällä käteistä ja pienellä lainaosalla.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on siivooja, jolla iso omistusasunto miehensä kanssa. Ei se mahdotonta ole.
Pitää osata elää nuukasti.
"Miehensä kanssa".
Minun asuntoni maksoi 43 000€. Ei ollut millään muotoa vaikeaa säästää tuohon summaan vaadittavaa käsirahaa siivoojan palkasta. Käsiraha on yleensä 10-15% asunnon hinnasta.
Maaseudulla saa ok-kuntoisen omakotitalon noin 50k hintaan. Lainaerä noin 250e/kk.
Tuttava osti juuri. Pellettilämmitys joten ei edes siihen kulu kuin korkeintaan 100e/kk. Tapettia muutamaan huoneeseen mutta muuten ei suurempaa rempan tarvetta. 4km kunnan keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut pienipalkkainen toimistotyöntekijä, nyt eläkkeellä. Oli omakotitalo, myin pois, nyt asun uudessa isossa rivarin omistuskolmiossa yksin. Kasvatin kaksi lasta aikuiseksi. Minulla on auto, säästöjä ja sijoituksia. Ja koti kalustettu kalliisti laatukalustein.
Kunmallista.
Oliko mies, ja millaiset tulot tällä oli?
Jos erosit, mitä jäi käteen osituksena, ja maksettiinko kaikki avioliitossa 50-50 vai tulojen mukaan?
Säästää käsirahan kasaan ja ostaa asunnon. Pienilläkin tuloilla voi säästää ja sijoittaa. Asuntoja on myös todella eri hintaisia.
Jos jättää kulutusjuhlat viettämättä, voi ostaa jotain muuta.
Nykyään moni ei voi vaikkapa matkustaa, vaikka paljon matkustava ystävä juuri laskeskeli, että säästää matkustaessa rahaa, kun täällä on niin kallista.
Mun anoppi on siivooja ja tienaa noin 45000 euroa vuodessa. En osaa pitää sitä pienenä palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo hyvin rahankäytön hallinnasta kun siivoojat saavat ostettua asuntoja mutta hoitajat jotka tienaavat enemmän eivät saa ostettua edes ruokaa kun rahat on koko ajan loppu
No sehän ei ole siivoojien vika, jos hoitajat törsäävät rahansa tupakkaan ja roskaruokaan. Olen sairaalassa harjoittelussa ja harvase hetki hoitajat ramppaavat tupakalla. Ei ihme jos on rahat loppu.
Voi herranpieksut, oletkos koskaan kuullut sanaa perintö? Aika jättää suurista ikäluokista, ja perinnöt menevät usein yhdelle lapselle. Kaksi tällaista duunaritaustaista lasta saa parin omakotitalon myyntihinnoista itselleen vaikka luksuskämpät.
Nykyisin muuten asuntojen hinnat nousevat nopeammin kuin palkat. Se tarkoittaa sitä, että, kyllä, se siivooja voi saada kivan kämpän Kivitalo-Helsingistä, mutta Hankenista valmistunut ekonomi ei. Olemme siirtymässä takaisin koroillaeläjien yhteiskuntaan, mitä Piketty kuvaa kirjoissaan.
Mä tunnen paljon siivoojia, jotka asuu vuokralla. Miten ihmeessä siihen on kellään varaa? Tonneja kuussa kankkulan kaivoon.
Erikoista vai mitä?