Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mun pojan sormesta on lähtenyt pala irti... Mä en uskalla hoitaa sitä....

Vierailija
13.05.2022 |

Koulussa oli leikannut ison siivun irti 🤢 nyt se on hyvässä paketissa, mutta mä en pysty huolehtimaan siitä. Enkä voi luottaa että poika itsekään sitä osaa kunnolla tehdä. Mitä mä teen... Äh hyi, vilun väreet menee kun edes mietin... Hyh

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sua voi oma lapsi ällöttää? Oletko isä? Pyörtyilet kun näet verta? Kysyn ihan tosissani, kun en koskaan ole naisilla nähnyt tuollaista reaktiota, ainoastaan miehillä.

Toisaalta hyvin harvoin näkee kenenkään pyörymisiä, ehkä mulla on vain liian pieni otos.

En mä pyörry mutta mulle tulee tosi huono olo... Eikä mua esim omat kuukautiset ällötä, paitsi kuukuppia en voi käyttää. Tää pelko kohdistuu nimenomaan muiden vereen tai jos verta on paljon. Varmaan johtuu osittain siitä kun lapsena näin vanhan miehen kaatuneen asfalttiin ja sen päästä tuli paljon verta... Ap

No miehesi ei liene samanlainen herkistelijä kuin sinä?

Vierailija
22/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko oikeasti ensimmäinen joka ehdottaa päivystykseen lähtemistä, jos sormesta on oikeasti pala pois? Ehkä sormi tarvitsee tikkejä?

aloituksesta voi pääellä, että sormi irtopaloineen ja poikineen on jo käynyt päivystyksessä.

nyt on ap:lla sitten elämän tarjoama mahdollisuus siedättää itseään fobiansa suhteen ja toimia kuten äidin pitäisi: pitää huolta lapsestaan. Jos et sitä halua kohdata ja haluat elää jänishousuna, niin sitten menet pojan kanssa terveyskeskukseen, jossa he hoitavat haavan (tuskin kuitenkaan suostuvat, koska on henkilökuntapula) tai opettavat pojan itsensä hoitamaan sen. Isääkin voisi ehkä asialla vaivata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko oikeasti ensimmäinen joka ehdottaa päivystykseen lähtemistä, jos sormesta on oikeasti pala pois? Ehkä sormi tarvitsee tikkejä?

Tottakai lähettivät koulusta päivystykseen. Ei siihen silti siellä tikkejä laitettu. Ap

Vierailija
24/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä auttaisiko kouluterveydenhoitaja? Jos selviät viikonlopusta itse.

Vierailija
25/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän hyvin minka takia jotkut juoksevat lähes viikottain lääkärissä ja lääkäreille ei saa aikoja kun uusiavuttomat eivät uskalla edes haavaa hoitaa kun sekin vaaditaan muiden tehtäväksi. Suosittelen menemään ensiapu kurssille

Vierailija
26/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sua voi oma lapsi ällöttää? Oletko isä? Pyörtyilet kun näet verta? Kysyn ihan tosissani, kun en koskaan ole naisilla nähnyt tuollaista reaktiota, ainoastaan miehillä.

Toisaalta hyvin harvoin näkee kenenkään pyörymisiä, ehkä mulla on vain liian pieni otos.

En mä pyörry mutta mulle tulee tosi huono olo... Eikä mua esim omat kuukautiset ällötä, paitsi kuukuppia en voi käyttää. Tää pelko kohdistuu nimenomaan muiden vereen tai jos verta on paljon. Varmaan johtuu osittain siitä kun lapsena näin vanhan miehen kaatuneen asfalttiin ja sen päästä tuli paljon verta... Ap

se pojan sormi on jo saanut paikkauksen ja ensiavun, joten ei sieltä enää verta vuoda. JOs jotain vuotaa, niin haavaeritteitä ja ne eivät ole verta.

Vierailija
27/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa rasvataitoksia, jos tosiaan pala irti. Normaalit sideharsot tarttuu ilkeästi kiinni, jos laittaa suoraan haavaa vasten. Rasvataitoksen päälle sitten voi laittaa tavallista sideharsoa.

Eipä sulla taida olla muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa ällötyksestä huolimatta, jos et luota että lapsi osaa itse.

Joo ilmeisesti tällaista siinä onkin. Kai mun on pakko uskaltaa itse tuo hoitaa. Mulla on vain hematofobia ja tää on mulle oikeasti ihan kamalaa... Ap

Mitenkä sinä saat menkkasi hoidettua?

Käytän siteitä. Menkat ei mua niin ahdista. Ap

Vierailija
28/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se pojan sormi on jo saanut paikkauksen ja ensiavun, joten ei sieltä enää verta vuoda. JOs jotain vuotaa, niin haavaeritteitä ja ne eivät ole verta.

Mutta siinä on silti ällöttävä kuoppa. Nekin oksettaa ja ahdistaa mua... Ap

Vierailija
29/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle sattuu jotain, oli vaiva mikä tahansa, äidin on pysyttävä rauhallisena. Eihän se voi luottaa suhun muuten.

Ensiaputilanteet on kamalia, mutta jos on jo ommeltu ja paketoitu, mikä mättää? Ompelua seuraavana päivänä voi laittaa muovipussin käteen vaikka suihkun ajaksi. Viikon päästä on jo parempi.

Vierailija
30/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunari kossi ja ylihysteerinen äiti. Olette hassuja.

Onpas erikoinen huumorintaju jos muiden vahingot ja ongelmat on jotain hassua. Huoh.....

Vierailija
31/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen olla paketissa, että haava umpeutuu. Jos ei mikään oikeasti onnistu, niin menkää terveydenhoitajalle hoidattamaan haavaa.

Vierailija
32/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis siellä kouluissa on yleensä terveydenhoitaja

Vierailija
33/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomuus kunniaan!!! Tästä nyt puuttuisi enää että sanottaisiin että en voi auttaa lastani kun minulla on nämä ihan uudet rakennekynnet niin muiden on autettava minun lasta

Vierailija
34/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää Mehiläiseen, Terveystaloon tms sairaanhoitajalle. Ammattilainen hoitaa homman. Mikä pakko on itse yrittää, jos ei vaan pysty.

Vierailija
35/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älä katso sitä kuoppaa. Jos vaikka huuhtelet sitä sormea, pyydää poikaa asettamaan sormi siten, että sinä et sitä kuoppaa näe, mutta siten, että saat sen sormen huuhdeltua. Ei se ole vaikeaa. Nyt ryhdistäydy!!!

Vierailija
36/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä varmasti itelläkin tulisi kylmät väreet tuollaisesta, mutta äidin tehtävä on hoitaa lastaan. Myös niissä ällöttävimmissä ja muuten inhottavimmissa tilanteissa. Eikä todellakaan voi teiniin luottaa että ymmärtäisi pitää tuon puhtaana. Varmasti ensimmäinen kerta on haastavin, mutta nopeasti siihen tottuu. Tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen. 

Vierailija
37/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli otsikosta omat kokemukset mieleen. Toivottavasti ap tämä yhtään lohduttaa. Mun pojalla lähti mopo onnettomuudessa sormi irti. Sitä tynkää oli vaikea hoitaa. Poikaakin se harmitti ja oksetti niin että hän ei sitä edes uskaltanut katsoa itse. Mua ällötti myös aluksi mutta pian totuin. Ajatus ällöttää eniten. Kyllä se siitä.

Vierailija
38/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha juttu. Sä olet äiti. Auta sun lasta.

Vierailija
39/39 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitko just sun lasta ällöttäväksi?