Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään deitin koiraa...

Koirakammoinen
12.05.2022 |

Olen koko ikäni pelännyt koiria, nyt aikuisena olen siedättänyt pelkoa sille tasolle, että pienet koirat on suht ok. On kuitenkin tietyt koirarodut, joita pelkää edelleen lähes 30veenä kuollakseni. Yksi niistä on saksanpaimenkoira, jollainen on purrut minua lapsena.

Nyt tilanne on se, että tapailen kiinnostavaa miestä ja kaikki vaikuttaa tosi kivalta, meillä synkkaa ja voisin kuvitella seurusteluakin, mutta. Hänellä on saksanpaimenkoira.

En ole koiraa (vielä) tavannut, heillä on exänsä kanssa koirasta "yhteishuoltajuus" ja koira vaihtaa kotia viikottain. Pelkoni on sen verran voimakas, että voin kuvitella juuri ja juuri olevani samassa huoneessa, mutta koiraa en uskalla päästää paria metriä lähemmäs.

Lähtökohtaisesti tuntuu aika toivottomalta... En ikinä voisi muuttaa hänen kanssaan yhteen, koska koira. Koira on vasta 5-vuotias, käsittääkseni rodulla on eliniänodote 12-15 vuotta, eli ihan heti koira ei ole keskuudesta poistumassa... Kamalaa edes ajatella sellaista, mutta ahdistaa, että koiran takia tapailumme on rajoittunutta eikä oikein voi edetä.

En ole vielä puhunut miehelle tästä. Tiedän, että koira on hänelle tärkeä ja en tietenkään vaadi häntä siitä luopumaan exällensä. Mitä vaihtoehtoja ylipäänsä on?

Tiedän, ettei koirapelkoni tule lievempänä kyseisen rodun suhteen ikinä sille tasolle, että voisin elää saman katon alla. Kaikenlisäksi olen koirille lievästi allerginen, jota käytänkin usein syynä vältellä koiria, joita pelkään. En vain haluaisi luopua miehestä pelkän koiran takia.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahan pistit. Voisitko kuitenkin yrittää ja "antaa koiralle mahdollisuuden"? Mieheltä vaatii fiksuutta ymmärtää pelon syvyys ja sun täytyy kertoa siitä rehellisesti. Katsoisitte rauhassa. Jos homma ei toimi, niin sitten se ei toimi. Kaatuuhan niitä suhteita muihinkin asioihin. En pelkää koiria itse mutta joku huonosti koulutettu tassuttelija saattais olla itelle kynnyskysymys.

Vierailija
2/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ole jo vuosia huudettu suomessa että pelolle ei saa antaa valtaa ja kaikki on hyväksyttävä ja heille on annettava mahdollisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli deitti ilmoituksessa

- ei lapsia, eikä lemmikkejä

Vierailija
4/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit koirat eivät pure yleensä aikuisia perheoloissa, lapsilla on isompi riski koska eläimet ovat epäluuloisia lapsen käytöstä kohtaan. Saksanpaimenkoira joka on hyvin koulutettu ja on laumahierarkia kunnossa on monta kertaa turvallisempi kuin suursnautserit ja ailahtelevat nopeat terrierit. -Kysy mieheltä miten on käsitellyt ja kouluttanut koiraa, koska siten saat enemmän tietoa. Totteleeko käskyjä heti. Saksanpaimenkoira voi olla älykäs ja hyvin ystävällinen, parhaimmillaan - varsinkin kun tunnistaa ihmisen. Ettei ole vieras hiippari. Koira voi esim. haistaa kättä, ihminen silittää ja juttelee ystävällisesti. Ei koira vaadi että sinun on pakko koskea siihen, mies voi silitellä ja älä muuta miehen kanssa yhteen heti. Ehkä olisi kuitenkin hyvä miettiä miten jatkossa asia toimii tai ei toimi.

Vierailija
5/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitostako minä voin tietää onko se mies pelkoja päin menemisen arvoinen. Tai koira sellainen ettei säikäytä heti eka tapaamisella kuoliaaksi eli minkälainen se on luonteeltaan.

Vierailija
6/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhat et ala vaatimaan "minä tai koira" vaikket ole vielä tavannut koiraa. Silloin mies väisti luodin. 

Vierailija
7/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lemmikkikaupassa. Osta kuivattuja lihaherkkuja ja muussaa ne kotona jauhoksi hiero kätesi jauheessa ja hiero käsilläsi myös kenkiä jne.

Pyydä mieheltä sopivat makupalaohjeet, joita voi syöttää ja vie koiralle lelu viemisiksi (lysy mistä tykkää). Luultavasti koira tykkää sinusta kun tapaatte :)

Vierailija
8/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "ratsastat" miehesi päällä, jos koira pääsee samaan huoneeseen, se varmaan luulee että olet ottamassa isännältään nirriä pois ja tulee ja puree niskasi poikki.

Vierailija
9/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on maskuliininen ja isokokoinen ja itse olet pienikokoinen hento kimittäjä, koira, jos on itsetietoinen luonteeltaan, helposti pitää itseään hierarkiassa sinun yläpuolellasi olevana eikä siis tottele käskyjäsi. Se voi olla hieman hankala tilanne.

Vierailija
10/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit koirat eivät pure yleensä aikuisia perheoloissa, lapsilla on isompi riski koska eläimet ovat epäluuloisia lapsen käytöstä kohtaan. Saksanpaimenkoira joka on hyvin koulutettu ja on laumahierarkia kunnossa on monta kertaa turvallisempi kuin suursnautserit ja ailahtelevat nopeat terrierit. -Kysy mieheltä miten on käsitellyt ja kouluttanut koiraa, koska siten saat enemmän tietoa. Totteleeko käskyjä heti. Saksanpaimenkoira voi olla älykäs ja hyvin ystävällinen, parhaimmillaan - varsinkin kun tunnistaa ihmisen. Ettei ole vieras hiippari. Koira voi esim. haistaa kättä, ihminen silittää ja juttelee ystävällisesti. Ei koira vaadi että sinun on pakko koskea siihen, mies voi silitellä ja älä muuta miehen kanssa yhteen heti. Ehkä olisi kuitenkin hyvä miettiä miten jatkossa asia toimii tai ei toimi.

Silitellä ja jutella koiralle ystävällisesti? En pysty edes kuvittelemaan moista. Todennäköisesti mun ja koirallisen henkilön suhde jäisi siihen. En pidä minkäänlaisesta koirasta, ainut mikä menisi tuntemukseni yli, voisi olla joku perusteellisesti koulutettu työkoira, jota ei olisi lellitty piloille. Kouluttamattomat kurittomat koirat on vastenmielisiä.

Vierailija
11/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitostako minä voin tietää onko se mies pelkoja päin menemisen arvoinen. Tai koira sellainen ettei säikäytä heti eka tapaamisella kuoliaaksi eli minkälainen se on luonteeltaan.

Kysymyksessä on isohko koira. Isojen koirien kanssa voi sattua ihan vahingossakin muksahtamisia; koira juoksee lelun perässä ja muksauttaa pepulla ohimennessään jne. Koira voi myös haukkua äänille tms. korvasi juuressa, eikä se tarkoita, että se haukkuisi sinulle.

Tuskin mies päästäisi koiraa lähellesi, jos se kävisi suoraan kurkkuun kiinni.

Vierailija
12/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silitellä ja jutella koiralle ystävällisesti? En pysty edes kuvittelemaan moista. Todennäköisesti mun ja koirallisen henkilön suhde jäisi siihen. En pidä minkäänlaisesta koirasta, ainut mikä menisi tuntemukseni yli, voisi olla joku perusteellisesti koulutettu työkoira, jota ei olisi lellitty piloille. Kouluttamattomat kurittomat koirat on vastenmielisiä.

Silloin ei tosiaan pidä alkaa suhteeseen koiraihmisen kanssa. Ei ollenkaan. Koiraa ei saa laittaa kärimään sellaisessa tilanteessa.

Vierailija
13/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sakemannit yleensä ole pahoja, jos omistaja on kouluttanut ne. Älä tuomitse koiraa (tai deittiä) ennenkuin tiedät.

Vierailija
14/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pahan pistit. Voisitko kuitenkin yrittää ja "antaa koiralle mahdollisuuden"? Mieheltä vaatii fiksuutta ymmärtää pelon syvyys ja sun täytyy kertoa siitä rehellisesti. Katsoisitte rauhassa. Jos homma ei toimi, niin sitten se ei toimi. Kaatuuhan niitä suhteita muihinkin asioihin. En pelkää koiria itse mutta joku huonosti koulutettu tassuttelija saattais olla itelle kynnyskysymys.

Sitä tässä kovasti yritän, miettiä miten tästä pääsisi jotenki eteenpäin. Kai se olisi juteltava asiasta vaan ja kohdattava myös tämä itse koira. Uskoisin, että koira on ihan hyvin koulutettu, miehellä itselläänkin on pieni lapsi, joten tulee ilmeisesti myös lasten kanssa toimeen (eli tuskin mikään raivohullu joka puree heti). Mutta jotenkin vaan pelottaa! Sen rotuiset koirat näyttää pelottavilta ja vihaisilta, ja ovat suhteellisen isojakin.

Ap

Vierailija
15/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa tutustuminen lopetetaan siinä kohtaa, kun ratkaiseva asia käy ilmi. Jos itse olisin ehtinyt kiinnostua miehestä ja sitten kävisi ilmo, että hänellä olisi esim dogo argentino, niin se olisi kiitos ja näkemiin. Kuten itsekin mainitsit, kyseinen koira elää vielä vuosia; riittääkö teille niin pitkään tapailu koiravapailla viikoilla?

Vierailija
16/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupuolet olisi päinvastoin, niin palstanaiset haukkuisi miestä pelkuriksi, ja että mies ei saa tulla koiran ja naisen väliin.

Mutta koska AP on muija, niin miehen täytyy valita joko akka ja viedä koira piikille, tai tyytyä sinkkuuteen.

Vierailija
17/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kissanaisena edes pieraise koiramiehiä päin.

Vierailija
18/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on maskuliininen ja isokokoinen ja itse olet pienikokoinen hento kimittäjä, koira, jos on itsetietoinen luonteeltaan, helposti pitää itseään hierarkiassa sinun yläpuolellasi olevana eikä siis tottele käskyjäsi. Se voi olla hieman hankala tilanne.

😆

Se nyt on vaan koira. Luultavasti kiltti ja kiva kuten suurin osa, haluaa rapsutusta, lenkkeilyä ja herkkuja.

Vierailija
19/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli deitti ilmoituksessa

- ei lapsia, eikä lemmikkejä

Tavattiin aivan sattumalta vaan muissa yhteyksissä, tindertekstissä olisikin helppo poissulkea koiraihmiset. Eikä tämä koiran olemassaolo tullut puheeksi ensitapaamisilla..

Ap

Vierailija
20/81 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä ei tarvitse luopua, kun käsket häntä luopumaan koirasta. N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä