Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon voi yli 18-vuotiaan lapsen seurusteluun puuttua?

Vierailija
11.05.2022 |

?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on vanhemmilla aina moraalinen velvollisuus huolehtia lapsen edusta, onhän sitten mikä ikäinen vain. Valtaa tai manipulointi kykyä olisi hyvä löytyä (tätä ei ole jos se havaitaan).

Vierailija
62/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi voinut mielummin tehdä aloituksen:

Miksi olen rasisti?

Maailma on liian monimutkainen ihmisen aivoille, ilman luokittelua jota itsekkin teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse siis ei niin suomalaisen näköisistä mahdollisista lapsenlapsista.... saattaa olla etteivät edes halua lapsia, puututko myös siihen asiaan ja kuinka olisit suhtautunut mikäli poikasi olisi ollut homo... sääliksi käy poikasi tulevaa kumppania..

Sanoisin: Voihan lapsia silti hankkia

Vierailija
64/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika yliopistossa ja siellä tavannut jonkun japanilaisen tytön. Nyt kun ovat jo 18 niin haluaisin että vaikka mahdollinen jälkikasvu olisi ihan suomalaisen näköistä. Plus parilla on jotain yhteisiä "nörtti" juttuja

Ap

Oletko sanonut tämän pojallesi ja tyttöystävälle?! Kannattaa kokeilla.

Vierailija
65/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän, varmaan ainoa keino on yrittää puhua järkeä jos seurustelukumppani on väkivaltainen tms.

juuri näin

Vierailija
66/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on vanhemmilla aina moraalinen velvollisuus huolehtia lapsen edusta, onhän sitten mikä ikäinen vain. Valtaa tai manipulointi kykyä olisi hyvä löytyä (tätä ei ole jos se havaitaan).

Moraalinen?! Niinpä niin. Moraali on käsitys miten asioiden pitäisi olla. Se ei voi ottaa kantaa siihen miten asiat ovat, ovat olleet tai tulevat olemaan. Ihminen jolla on ns.korkea moraali, on yleensä pahasti todellisuudesta vieraantunut.

Moraali on estetiikkaa, ei etiikkaa.

Vierailija
67/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teittekö te nuorena koskaan mitään sellaista typerää suhdeasioissa, joissa olisitte pitänyt hyvänä, että joku olisi vähän puhunut teille järkeä?

Kyllä. Ihastuin 7v vanhempaan työtä vieroksuvaan juoppoon ja lapsikin tuli. Olisi pitänyt vanhemmat sanoa että eiei tuon kanssa. Mutta kun tykkäsivät, hyvä juopottelukaveri isälleni. Kun erosin minut haukuttiin, säästyipa lapsi samalta kohtalolta kuitenkin.

Vierailija
68/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, tietenkään. Vaikka seurustelisi viisikymppisen kanssa, se on hänen asiansa. 

No voiko pojan vaikka heittää ulos kotoa sitten. On siis 18 vuotias, mutta asuu meillä. Siis voiko pojalle sanoa että joko elät omillasi tai vaihdat kumppania

ap

Voihan sitä aina sanoa ja heittää pihalle, mutta luuletko että näet poikaasi enää sen jälkeen?

Vierailija
69/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puutun sen verran, että 19-vuotias tyttäreni jos tulee poikaystävänsä kanssa luokseni yökylään, niin eivät nuku täällä samassa huoneessa.

Oikein! Seurusteluvaiheessa saa riittää että annat niiden ainoastaan panna pussit tyhjäksi.

Samassa huoneessa ei kyllä ole mitään tarvetta nukkua ennen papin aamenta!

Vierailija
70/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puutun sen verran, että 19-vuotias tyttäreni jos tulee poikaystävänsä kanssa luokseni yökylään, niin eivät nuku täällä samassa huoneessa.

Etkö halua että tyttäresi saa penistä luonasi?

Vierailija
71/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole puuttumista seurusteluun, vaan kyseessä on talon tavoista, joita jokaisen vieraan tulee kunnioittaa. Itsekin olen lähtöisin perheestä, jossa yleisperiaatteena on, että aviopareille tarjotaan yhteinen huone, mutta seurustelevat majoittuvat eri huoneissa. Kuulostaa ehkä vanhanaikaiselta, mutta minusta tämä on hyvä linja. Siitä voidaan joustaa, jos on kyseessä muutenkin jo yhdessäasuva pariskunta.

Vierailija
72/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi keskustella, mutta ukaaseja ei voi määrätä. Ja toivottavasti on keskusteltu seurustelusta ym. paljon aikaisemminkin. Ne ajat ovat menneet jo vuosikymmeniä sitten, jolloin vanhemmat määräsivät, kenen kanssa lapsi saa seurustella ja avioitua. Siihen aikaan yhteiskuntaluokka, raha ja asema määrittelivät usein perheen lastenkin tulevaisuuden. Kunnes sitten nuoret eivät enää jatkaneet vanhempien luomalla uralla, vaan luokkaretken ansiosta alkoivat luoda omia uria ja tehdä päätöksiä, jotka eivät aina miellyttäneet vanhempia.

Vierailija
73/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi voinut mielummin tehdä aloituksen:

Miksi olen rasisti?

Maailma on liian monimutkainen ihmisen aivoille, ilman luokittelua jota itsekkin teet.

Tarkoitatko että olen rasisti rasisteille?

No, voinpa ollakin.

Vierailija
74/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, tietenkään. Vaikka seurustelisi viisikymppisen kanssa, se on hänen asiansa. 

No voiko pojan vaikka heittää ulos kotoa sitten. On siis 18 vuotias, mutta asuu meillä. Siis voiko pojalle sanoa että joko elät omillasi tai vaihdat kumppania

ap

18-vuotiaan voi hyvin heittää ulos. Mutta mikä on ongelma? Et tykkää hänen tyttiksestään?

Poika yliopistossa ja siellä tavannut jonkun japanilaisen tytön. Nyt kun ovat jo 18 niin haluaisin että vaikka mahdollinen jälkikasvu olisi ihan suomalaisen näköistä. Plus parilla on jotain yhteisiä "nörtti" juttuja

Ap

Poikas sai parasta mitä voi saada.  Suomi neito on roskaa.

Vierailija
75/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitushan on aivan silkkaa tuubaa, mutta samankaltainen äiti piinasi minua nuoruudessani. Käytännössä pilasi ja katkaisi välimme, kun olin parikymppinen. En ikinä antanut anteeksi.

Vierailija
76/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Seurusteluvaiheessa saa riittää että annat niiden ainoastaan panna pussit tyhjäksi.

Samassa huoneessa ei kyllä ole mitään tarvetta nukkua ennen papin aamenta!

Äiti on täys hoora ja yh.  Kateellinen että tytär saa. Tälläisestä äitistä pitää katkoa yhteydet heti kun mahdollista.

Vierailija
77/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

18-vuotiaan voi hyvin heittää ulos. Mutta mikä on ongelma? Et tykkää hänen tyttiksestään?

Ap

Miksi jälkikasvun pitäisi mielestäsi olla jonkun tietyn "maalaisen näköistä"? Kysyy suomalais-japanilaisen perheen isä

Vierailija
78/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin tapa saada tytär pysymään poissa.

Vierailija
79/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oootko ap miettinyt, että jos se poika lähtee niin se ei välttämättä koskaan palaa? Ei lapsenlapsien tapaamista , eikä apua missään asiassa, kun olet vanhempi. Tämä myös vaikka ei päätyisikään yhteen nykyisensä kanssa.

Vierailija
80/80 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitushan on aivan silkkaa tuubaa, mutta samankaltainen äiti piinasi minua nuoruudessani. Käytännössä pilasi ja katkaisi välimme, kun olin parikymppinen. En ikinä antanut anteeksi.

Kyllä anteeksianto on silti tärkeää, vaikkei se helppoa olisikaan, jos on tullut loukatuksi. Anteeksianto auttaa myös itseäsi, viha tms. sen sijaan syö sisältäpäin.