Kuinka paljon voi yli 18-vuotiaan lapsen seurusteluun puuttua?
Kommentit (85)
Mun mielestä on täysin hassu ajatus että kun joku täyttää 18 vuotta niin että hän yhdessä yössä muuttuisi täysin omaa parastaan ymmärtäväksi mallikansalaiseksi. Tottakai vanhemmuus on ikuista. Tarkoitan tällä siis sitä että muutakin kuin vain "toivoa parasta" voi tehdä. Voi esimerkiksi ohjeistaa ja neuvoa, keskustella ja tukea. Tottakai loppuviimein ei voi muuta kuin antaa tehdä omat päätöksensä mutta vierastan ajatusta että 18-vuotiaana pitäisi olla niin aikuinen että vanhemmat voivat vain tyytyä katsomaan vierestä toisen kohelluksia (ja onnistumisia). Eikä mulla ole edes lapsia mutta tällaisia ajatuksia tuli mieleen.
N30+
Olen asunut kotona täysi-ikäisenä ja seurustelu, kenenkään tapailu, treffit, kaikki tähän liittyvä kiellettiin kokonaan. Onneksi olen ja olin 18-vuotiaanakin aseksuaali niin mihinkään tuollaiseen ei ollut tarvetta. En koskaan erikseen edes kertonut olevani aseksuaali, mutta vanhempani pitivät tätä itsestäänselvänä asiana. Laajemmin siis kaikki seksuaalisuuteen liittyvät asiat oli kielletty, eikä näistä puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kotona täysi-ikäisenä ja seurustelu, kenenkään tapailu, treffit, kaikki tähän liittyvä kiellettiin kokonaan. Onneksi olen ja olin 18-vuotiaanakin aseksuaali niin mihinkään tuollaiseen ei ollut tarvetta. En koskaan erikseen edes kertonut olevani aseksuaali, mutta vanhempani pitivät tätä itsestäänselvänä asiana. Laajemmin siis kaikki seksuaalisuuteen liittyvät asiat oli kielletty, eikä näistä puhuttu.
Oho, mielenkiintoista et miksi näin! Mulla varmaan porukat luullut et oon aseksuaali ku en koskaan nuorempana treffaillut ketään :D Mut joillakin sen oman tyypin löytäminen kestää pidempään <3 Vielä etsin omaani...
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään
No kyllä voi, remmiä perseelle, yhtään rahaa ei tipu ja mykkäkoulu niin eiköhän eroa huonosta kumppanistaan.
Kotona asuvaa voi kiristää taloudellisesti,ei oikein muuten.