Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme viikkoa juomatta

Vierailija
11.05.2022 |

Eikä tää elämä ole yhtään parempaa kuin juodessa. Olen viikonloppujuoppo ja nyt eron jälkeen ollut juomatta.
En nuku paremmin, en ole laihtunut, masentaa ja vtuttaa. Aiemmin kuukausien tipattomia, eikä se elämä ole auennut sittenkään.
Mitä hyötyä tästä nyt sit on kenellekään?
Miten pitkään vielä?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolme viikkoa juomatta" ihminen kuivuu.

Eilen join eurokossun. "Huolestuttaa", että en ollut enemmän päissäni Toleranssi kasvanut. Se taasen ei huolestuta vaan ihmetyttää, että viinan juonti ei ole jättänyt (ainakaan vielä) jälkiään.

En syö puolta kiloa kasviksia päivässä - nytkin on tuorekurkku nahistumassa jääkaapissa.

Poltan tupakkaa silloin tällöin.

En ole juuri koskaan sairastanut (paitsi kerran iskias).

Olen saanut elää jo 67-vuotiaaksi.

Elämäntavastani (siis se kännääminen) ei kärsi kukaan, koska asun yksin.

Nyt pitäisi ryhdistäytyä sen verran, että möisi asunnon ja ostaisi uuden. Putkirempan tässä olen jo maksanut, mutta nyt tulee kattoremontti. Kuka edes ostaa, kun iso remppa tulossa?

Se vielä, että haluaisin ostaa uude(hko)n kt-kaksion ~60m² eikä saunaa. Aika mahdoton löytää.

Vierailija
42/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen join eurokossun. "Huolestuttaa", että en ollut enemmän päissäni Toleranssi kasvanut. Se taasen ei huolestuta vaan ihmetyttää, että viinan juonti ei ole jättänyt (ainakaan vielä) jälkiään.

En syö puolta kiloa kasviksia päivässä - nytkin on tuorekurkku nahistumassa jääkaapissa.

Nyt pitäisi ryhdistäytyä sen verran, että möisi asunnon ja ostaisi uuden. Putkirempan tässä olen jo maksanut, mutta nyt tulee kattoremontti. Kuka edes ostaa, kun iso remppa tulossa?

Se vielä, että haluaisin ostaa uude(hko)n kt-kaksion ~60m² eikä saunaa. Aika mahdoton löytää.

Miksi tosiaan se sauna pitää olla pienessäkin asunnossa? Itsellä siitä tulisi lähinnä romuvarasto ja siitä sitten maksaa turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä uuden asunnon ostaminen liittyy juomiseen? Olisitko halunnut puhua tästä toisessa ketjussa?

Vierailija
44/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo nyt hyvä ihminen edes vettä. Tai kahvia, tai vaikka mehua tai maitoa. Janohan tuossa tulee, jos ei mitään juo. Ei ihmekään, jos on huono olo.

Heh. Onpas hauska.

Vierailija
45/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä uuden asunnon ostaminen liittyy juomiseen? Olisitko halunnut puhua tästä toisessa ketjussa?

Se nyt tuli vaan mieleeni ajatuksen virtana, kun tämän asunnon ostin pikku hiprakassa, mutta olen tykännyt asua jo 15 vuotta. Anteeksi tästä ohiksesta.

Vierailija
46/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh että on vaikeaa, onneksi on antabus. Kiva herätä kun ei ole krapulaa, mutta unta oli ehkä 4h.

Viikko alkotonta takana, päivä tässä töissä menee, mutta senjälkeen tulee viimeistään ahdistus. Ja levottomuus.

Illalle on ohjelmaa, mutta ei se oikeasti nappaa, väkisin yritän tehdä jotta ajatukset saisi pois alkoholista.

Vierailija
47/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kanssa samat kokemukset, siksi olen päättänyt, että en aio lopettaa juomista. Ehkä sitten vasta lopetan, jos oikeasti alkoholisoidun (eli tulen fyysisesti riippuvaiseksi ja juon joka päivä), mutta silloin voikin jo lopettaa "täysillä" eli mennä kaikkiin mahdollisiin katkoihin, AA-kerhoihin jne. Ei kukaan ota todesta ihmistä, joka haluaa lopettaa, jos hän juo vaikka sen pullon viiniä viikossa. Se olisi sellaista "siltä väliltä" lopettamista, ja tuntuisi turhalta ja turhauttavalta. Eikä siitä olisi edes mitään hyötyä, muu kuin oman sädekehän kiillottaminen ja just se, että pääse hehkumaan ihmisille kaikista maratoneista mitä on juoksenut, kaikista lasten syövistä mitä on parantanut jne.

Vierailija
48/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin päihdelinkissä termiin HALT. H(ungry, A(ngry), L(onely) & T(ired).

Kun tekee mieli juomista, niin kannattaa kysyä itseltään, onko nyt kuitenkin vaan nälkä, kiukku, yksinäisyys ja väsymys ja korjata ne ennen pulloa.

Itsellä usein helpottaa ihan se, että syö vatsan täyteen (eihän sinne sit juomista edes mahtuisi).

https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=42&t=26597&hilit=hal…

Tämä todella pätee omalla kohdallani. Voin olla viinankiilto silmissä valmiina bilettämään, mutta kun syön kunnolla, ei enää huvitakaan juoda, ainakaan alkoholia. Ja aina vain tämä ilmiö jaksaa yllättää.

Vierailija
49/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juomista ja juomisen tapa on ollut jo vuosia, siinä on viikko-kolme lyhyt aika odottaa, että kaikki "palaisi ennalleen". Pikku hiljaa ja valtavasti tsemppiä!

Vierailija
50/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No fap, terveellinen ruoka,kalanmaksaöljy,  8 h tunnin yöunet, ei televisiota, treenaus nyt ensialkuun neuvoiksi.

Jos et pysty niin sun selkäranka on tehty puutarhaletkusta.

kolmen kuukauden juomatta olemisen jälkeen signaali yleensä vasta kirkastuu.

Ps. Elämänmuutos sattuu, kasvu sattuu.

Vierailija
51/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh että on vaikeaa, onneksi on antabus. Kiva herätä kun ei ole krapulaa, mutta unta oli ehkä 4h.

Viikko alkotonta takana, päivä tässä töissä menee, mutta senjälkeen tulee viimeistään ahdistus. Ja levottomuus.

Illalle on ohjelmaa, mutta ei se oikeasti nappaa, väkisin yritän tehdä jotta ajatukset saisi pois alkoholista.

Se helpottaa pikkuhiljaa. Uni lisääntyy muutaman viikon kuluessa.

Vierailija
52/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut juomatta olemisesta kertaakaan mitään parempaa. Ainoa mikä auttaa kunnolla juomattomuuteen on miedompi päihde. Iän myötä tullut krapuloistakin niin veemäisiä että pakko rajoittaa juomista. Pakko ilmeisesti rikkoa lakia että voi vähän viihtyä. Ei kiinosta viettää loppuelämää vtutuksen kourissa.

Vierailija
53/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa säästyy eikä aamulla ahdista. Eikö sekin jo merkitse jotain?

Vierailija
54/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kanssa samat kokemukset, siksi olen päättänyt, että en aio lopettaa juomista. Ehkä sitten vasta lopetan, jos oikeasti alkoholisoidun (eli tulen fyysisesti riippuvaiseksi ja juon joka päivä), mutta silloin voikin jo lopettaa "täysillä" eli mennä kaikkiin mahdollisiin katkoihin, AA-kerhoihin jne. Ei kukaan ota todesta ihmistä, joka haluaa lopettaa, jos hän juo vaikka sen pullon viiniä viikossa. Se olisi sellaista "siltä väliltä" lopettamista, ja tuntuisi turhalta ja turhauttavalta. Eikä siitä olisi edes mitään hyötyä, muu kuin oman sädekehän kiillottaminen ja just se, että pääse hehkumaan ihmisille kaikista maratoneista mitä on juoksenut, kaikista lasten syövistä mitä on parantanut jne.

No onhan se logiikka ja syy alkoholisoitua tuossakin :D

Vierailija
55/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, mulla on mm paha ahdistuneisuushäiriö paniikkikohtauksineen. Syön myös mielialalääkettä ja rauhoittava on tarvittaessa. Itseasiassa olin kaksi viikkoa juomatta ja jouduin osastolle muutamaksi päiväksi itsemurhauhan takia, ei käy järkeen.

Joka aamu ahdistaa ja masentaa vaikka ei juo.

Olen tänään harrastanut tunnin liikuntaa, kuten muinakin arkipäivinä rutiininomaisesti, syödä olen unohtanut. Muutaman paukun jälkeen tulis nälkäkin.

En vaan koe tästä hyötyä. Ja mitä mä rahalla kun ei ole mitään mitä tarvitsisi?

Sori, mutta en vaan tajua.

Ap

Vierailija
56/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on ahdistanut neljä vuotta enemmän tai vähemmän. Vain humalassa ei ahdista. Sitä helpotusta en saata käyttää jatkuvasti. Nappeja en halua alkaa syömään. Ei siis auta kun kärsiä 

Vierailija
57/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut juomatta olemisesta kertaakaan mitään parempaa. Ainoa mikä auttaa kunnolla juomattomuuteen on miedompi päihde. Iän myötä tullut krapuloistakin niin veemäisiä että pakko rajoittaa juomista. Pakko ilmeisesti rikkoa lakia että voi vähän viihtyä. Ei kiinosta viettää loppuelämää vtutuksen kourissa.

Ymmärrän ja siunaan tämän.

Itselle ei se vaihtoehtoinen sovi yhtään, olen vähän kateellinen niille jotka siitä saa asianmukaisen olon.

Mulle pamahtaa aina joku psykoosin kaltainen olotila, harmittaa kun voisi itse kasvatella "lääkkeensä".

Ap

Vierailija
58/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinaa voi olla myös ilman hauskanpitoa, ja kurjuutta voi olla myös ilman viinaa.

Kurjuutta kyllä on ilman viinaa.

Vierailija
59/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ja siunaan tämän.

Itselle ei se vaihtoehtoinen sovi yhtään, olen vähän kateellinen niille jotka siitä saa asianmukaisen olon.

Mulle pamahtaa aina joku psykoosin kaltainen olotila, harmittaa kun voisi itse kasvatella "lääkkeensä".

Ap

Se vainottelu voi johtua laittomuudesta. Itseäkin joskus hermostuttaa huomaako joku polttelun. Siksi koitan löytää ulkoa rauhallisen paikan missä poltella. Kun käyttökin on rikos niin se rassaa. Eikä reseptiä kannata suomessa edes haaveilla mihinkään stressiin. Sen lievittämiseen kun saa laillisesti vain juoda

Vierailija
60/158 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi pyrkiä juomaan vain joka toinen viikonloppu. Joka viikonloppuinen juominen on keholle myrkkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi