Omenavartalolle juhlamekko
Kriiseilen tässä valmistujaisiani ja yritän etsiä omenavartaloon sopivaa asua.
Mekko ei välttämättä sovi minun malliselle kovin nätisti, näytän helposti kymmeniä vuosia vanhemmalta mekossa ja nuorekkaita on vaikea löytää tässä koossa.
Käytän siis XL tai L kokoa ja vatsani on iso ja roikkuva.
Olen myös melko rintava ja se tuo olemukseen valmiiksi mummoefektiä.
Haluaisin löytää kauniin asun ja näyttää niin hyvältä kuin tässä koossa mahdollista.
Arjessa en stressaa pukeutumistani ja käytän aina samanlaisia vaatteita, aina musta paita ja mustat housut, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta.
Vinkkejä ja linkkejä saa laittaa.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä muotoinen sitten muiden silmään olen.
Omaan silmääni näytän kyllä enemmän omenalta tai tasapaksulta ja nimenomaan muorimaiselta.
Ehkä tässä vaatteet hämää, pukeudun yleensä peittävästi.
Ei ole kynsisientä vaan rumasti lakatut kynnet ja varmaan liian pitkätkin, sopinee siihen edellämainittuun rölliteemaan.
En minä ymmärrä pukeutumisesta mitään enkä todellakaan osaa arvioida miltä muiden silmään näytän, olen ollut vaikeasti ylipainoinen vuosikausia ja jojoillut vuosikausia.
Olen pahimmillani ollut yli 100kg ja oma käsitykseni kroppani muodosta on vääristynyt todella.
En minä tahallani itseäni omenaksi sanonut vaan kerroin miten itse näen itseni ja sen mukaisesti yritin vaatetta hakea.
ApPäärynän mallinen olet mun silmään ainakin. Tasapaksulta näytät ainakin silloin kun pukeudut kuin kuvassa, ja se alussa linkittämäsi musta Makian mekko on ihan samaa settiä tuon muodottoman villapaidan kanssa. Mene sinne pukeutumisneuvojalle niin saat omalle vartalotyypille sopivan mallisia vaatteita. Ja herran tähden, käytä VÄREJÄ. Tietenkin näytät muorilta jos pukeudutkin kuin sellainen!
Päärynä on alaspäin levenevä, ei harteikas ja tasapaksu ja/tai alaspäin kapeneva
Minusta AP on kyllä omppu mutta näyttää silti normaalipainoiselta.
Lihavat omenat erikseen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä muotoinen sitten muiden silmään olen.
Omaan silmääni näytän kyllä enemmän omenalta tai tasapaksulta ja nimenomaan muorimaiselta.
Ehkä tässä vaatteet hämää, pukeudun yleensä peittävästi.
Ei ole kynsisientä vaan rumasti lakatut kynnet ja varmaan liian pitkätkin, sopinee siihen edellämainittuun rölliteemaan.
En minä ymmärrä pukeutumisesta mitään enkä todellakaan osaa arvioida miltä muiden silmään näytän, olen ollut vaikeasti ylipainoinen vuosikausia ja jojoillut vuosikausia.
Olen pahimmillani ollut yli 100kg ja oma käsitykseni kroppani muodosta on vääristynyt todella.
En minä tahallani itseäni omenaksi sanonut vaan kerroin miten itse näen itseni ja sen mukaisesti yritin vaatetta hakea.
ApPäärynän mallinen olet mun silmään ainakin. Tasapaksulta näytät ainakin silloin kun pukeudut kuin kuvassa, ja se alussa linkittämäsi musta Makian mekko on ihan samaa settiä tuon muodottoman villapaidan kanssa. Mene sinne pukeutumisneuvojalle niin saat omalle vartalotyypille sopivan mallisia vaatteita. Ja herran tähden, käytä VÄREJÄ. Tietenkin näytät muorilta jos pukeudutkin kuin sellainen!
Päärynä on alaspäin levenevä, ei harteikas ja tasapaksu ja/tai alaspäin kapeneva
Ap:n muodosta on aika mahdoton sanoa mitään kun ei sitä erota. Omenalla ei kyllä ole tuollaista reidenmallia.
Minusta tasapaksu ja iso, neliön mallinen.
Konsultoi pukeutumisneuvojaa.
Siskollani on samanlainen vartalo kuin AP:n kroppa. Kävimme Helsingin Sokoksella, ja myyjä kysyi voiko auttaa. Hän sitten toi muutaman täysin erilaisen mekon, mitä emme itse olisi koskaan sovituskoppiin vieneet. Lopputulos: kaikki sopivat mainiosti siskoni kropalle, näytti jopa että olisi ainakin 5kg laihtunut. Myyjä vielä kyseli kotona olevista kengistä ja yläosista ja antoi ehdotuksia. Ja tietenkin ostimme yhden näistä asuista. Eli ammattilaisen neuvoja kannattaa kuunnella!
TikTokissa on sellainen käyttäjä kuin kaisanmukana, niin hän on tehnyt tässä keväällä pukeutumisneuvoja eri vartalotyypeille. Selaa sieltä. Muutkin voi käydä kurkkaamassa, on mm kertonut miten tunnistat oman vartalotyypin.
Selvä omena isolla alaosallakin.
Kellomekko on paras.
Aloittaja on kyllä selkeästi lihava ja omena.
Kehopositiivisuuden aikakautena on vain hämärtynyt kaikilta, miltä normaalipainoinen ihminen näyttää ja ap on kaukana siitä.
Silmämääräisellä arviolla sanoisin ap:lla olevan ainakin 30kg ylimääräistä.
Ap on ottanut kuvan yläviistosta, jolloin totta kai näyttää normaalia harteikkaammalta ja jalat normaalia lyhyemmiltä. Varsinkin kun on löysä yläosa päällä. Todella vaikea tuon kuvan perusteella arvioida kropan muotoa. Mutta normaalipainoiselta minustakin näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on kyllä selkeästi lihava ja omena.
Kehopositiivisuuden aikakautena on vain hämärtynyt kaikilta, miltä normaalipainoinen ihminen näyttää ja ap on kaukana siitä.
Silmämääräisellä arviolla sanoisin ap:lla olevan ainakin 30kg ylimääräistä.
Millä ihmeen konstilla näet tuon ison neuleen läpi ja osaat sanoa, millainen kroppa hänellä on?
Minusta tuo Makian mekko on kaunis ja monikäyttöinen, sopisi hyvin AP:n vartaloon jos laittaa vaaleat korkokengät joilla saa jalkoihin pituutta huijattua.
Harteille voi laittaa vaikka valkoisen huivin ja kaunis kampaus hiuksiin, niin näyttää tyylikkäältä ja voi mennä kokoukseen samassa mekossa.
Minusta ihan nätti kroppa, vaikka ylimääräistä selvästi on aika reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Makian mekko on kaunis ja monikäyttöinen, sopisi hyvin AP:n vartaloon jos laittaa vaaleat korkokengät joilla saa jalkoihin pituutta huijattua.
Harteille voi laittaa vaikka valkoisen huivin ja kaunis kampaus hiuksiin, niin näyttää tyylikkäältä ja voi mennä kokoukseen samassa mekossa.
Ap on 19v, ei 49v😐
Vaikka ap on nuori, vartalolle mielestäni sopii enemmän nuo "vanhojen" naisten vaatteet.
Turha survoa itseään makkarankuoriin tai teinivaatteisiin jos ei ole kroppaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap on nuori, vartalolle mielestäni sopii enemmän nuo "vanhojen" naisten vaatteet.
Turha survoa itseään makkarankuoriin tai teinivaatteisiin jos ei ole kroppaa siihen.
On siinä eläkeläisvaatteiden ja makkarankuorien välillä muitakin vaihtoehtoja.
Saako olla kuviollinen?
https://www.zalando.fi/dagi-vapaa-ajan-mekko-sax-d6d21c000-k11.html
Sääret esiin, se on tärkeää, koska ne ovat hoikka kohta tuon muotoisessa vartalossa. Suora mekko , joka paljastaa sääret, voisi toimia nätisti.
Ei missään tapauksessa a-linjaista naiselle, jolla on isot rinnat, koska se saa näyttämään lihavalta. Mielellään hieman sisäänottoa rintojen alta. Ja kaulus riittävän avoin, eikä pyöreä, jotta yläosa kevenee.
AP:lla näkyi olevan melko paksut ja lyhyet sääret, tuskin toimii niitä paljastava mekko.
Häh? Miksi teini ei saisi kysyä neuvoja palstalta?
Ja etenkin iän huomioonottaen en ihmettele, jos AP kokee itsensä isoksi ja lihavaksi.