Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omenavartalolle juhlamekko

Vierailija
11.05.2022 |

Kriiseilen tässä valmistujaisiani ja yritän etsiä omenavartaloon sopivaa asua.
Mekko ei välttämättä sovi minun malliselle kovin nätisti, näytän helposti kymmeniä vuosia vanhemmalta mekossa ja nuorekkaita on vaikea löytää tässä koossa.
Käytän siis XL tai L kokoa ja vatsani on iso ja roikkuva.
Olen myös melko rintava ja se tuo olemukseen valmiiksi mummoefektiä.
Haluaisin löytää kauniin asun ja näyttää niin hyvältä kuin tässä koossa mahdollista.
Arjessa en stressaa pukeutumistani ja käytän aina samanlaisia vaatteita, aina musta paita ja mustat housut, mutta nyt pitäisi keksiä jotain muuta.
Vinkkejä ja linkkejä saa laittaa.

Kommentit (299)

Vierailija
121/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä muotoinen sitten muiden silmään olen.

Omaan silmääni näytän kyllä enemmän omenalta tai tasapaksulta ja nimenomaan muorimaiselta.

Ehkä tässä vaatteet hämää, pukeudun yleensä peittävästi.

Ei ole kynsisientä vaan rumasti lakatut kynnet ja varmaan liian pitkätkin, sopinee siihen edellämainittuun rölliteemaan.

En minä ymmärrä pukeutumisesta mitään enkä todellakaan osaa arvioida miltä muiden silmään näytän, olen ollut vaikeasti ylipainoinen vuosikausia ja jojoillut vuosikausia.

Olen pahimmillani ollut yli 100kg ja oma käsitykseni kroppani muodosta on vääristynyt todella.

En minä tahallani itseäni omenaksi sanonut vaan kerroin miten itse näen itseni ja sen mukaisesti yritin vaatetta hakea.

Ap

Tämä on ihan ymmärrettävää, mutta ymmärrä sinä puolestasi, että ei tääläl anonyymi mammaraati pysty antamaan mitään kovinkaan hedelmällisiä vinkkejä, kun et kerro alkuun perusspeksejä ja sitten laitat kuvan, josta ei pysty vartalomallia mitenkään arvioimaan (muuten kuin toteamaan, että ei näytä yhtään omenalta). Edelleen: mene sinne pukeutumisneuvojalle. Jos kerran budjettikin on 300 euroa, niin varmasti kannattaa. Saat todennäköisesti asusteet samalla,  ja tyylikkäät ja yhteensopivat asusteet parantavat ulkoasua ihan huomattavasti. Tsemppiä. T: täti 45v.

Vierailija
122/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä ok? https://www.kekale.fi/ribkoff-naisten-mekko-jr-mekko-tummansininen

Kaunis mekko, mutta harmi kun on polyesteria. Hiostava.

-ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.zalando.fi/esprit-collection-dress-soli-juhlamekko-navy-es421…

Tämä sopisi sekä valmistujaisiin että kokoukseen.

Vierailija
124/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näytät normaalipainoiselta. Miten olisi tummanvihreä, kun on punertavat hiukset?

Tai kuviollinen mekko jossa on (tumman)vihreää. En saa nyt linkitettyä, mutta zalandolta löytyy sellainen merkki kuin "free people" ja mekko nimeltä "julianna" jossa olisi tuossa vihertävämmässä mekossa muutenkin aika kivat sävyt sekä kuosi ja mallikin ompulle. Laskeutuu hyvin, mutta kuitenkin on rypytystä ja volyymiä.

Vaatisi toki sitten jonkun neuleen/jakun kaveriksi.

Tuo punaisempi versio on ehken turhan räikeä ja varsinkin jos ei viihdy kovin huomiota herättävissä sävyissä.

Tuossa mekossa näyttää mallillakin vatsa pömpöttävän...

Vierailija
125/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se iso kokous suviseurat?

Vierailija
126/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tarvitse oikeasti noita plusmallistoja katsoa.

Nopealla arviolla olet L/M kokoa.

Vierailija
127/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta AP ei ole omena vaan enemmän kaappimallia.

Monenlaiset vaatteet sopii.

Ei ole päärynäkään vaan nimenomaan kokonaisvaltaisesti iso kuten ap itse totesi.

Vierailija
128/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnoista istuva, ja rintojen jälkeen löysänä laskeutuva.

Pituus alle polven, kaula-aukko V-mallinen ja hihat joko kokopitkät tai 3/4 pituiset.

Tai sitten ihan klassinen lyhyt kotelomekko, sopii tuollaisellekin vartalolle jos itsetunto riittää.

Et kyllä päärynävartaloinen ole kuten joku väitti, vaan omena tai Y-vartaloinen. Ehkä Y.

Vierailija
129/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä ok? https://www.kekale.fi/ribkoff-naisten-mekko-jr-mekko-tummansininen

Kaunis mekko, mutta harmi kun on polyesteria. Hiostava.

-ei ap

Silkkisenä olisi vielä kalliimpi, toki koko materiaali olisi silloin erilainen. Ohutta sifonkia taitaa olla aika vaikeaa tehdä luonnonmateriaaleista kuten puuvillasta.

Vierailija
130/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä muotoinen sitten muiden silmään olen.

Omaan silmääni näytän kyllä enemmän omenalta tai tasapaksulta ja nimenomaan muorimaiselta.

Ehkä tässä vaatteet hämää, pukeudun yleensä peittävästi.

Ei ole kynsisientä vaan rumasti lakatut kynnet ja varmaan liian pitkätkin, sopinee siihen edellämainittuun rölliteemaan.

En minä ymmärrä pukeutumisesta mitään enkä todellakaan osaa arvioida miltä muiden silmään näytän, olen ollut vaikeasti ylipainoinen vuosikausia ja jojoillut vuosikausia.

Olen pahimmillani ollut yli 100kg ja oma käsitykseni kroppani muodosta on vääristynyt todella.

En minä tahallani itseäni omenaksi sanonut vaan kerroin miten itse näen itseni ja sen mukaisesti yritin vaatetta hakea.

Ap

Päärynän mallinen olet mun silmään ainakin. Tasapaksulta näytät ainakin silloin kun pukeudut kuin kuvassa, ja se alussa linkittämäsi musta Makian mekko on ihan samaa settiä tuon muodottoman villapaidan kanssa. Mene sinne pukeutumisneuvojalle niin saat omalle vartalotyypille sopivan mallisia vaatteita. Ja herran tähden, käytä VÄREJÄ. Tietenkin näytät muorilta jos pukeudutkin kuin sellainen!

Vierailija
131/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on siisti ja yksinkertainen mekko. Asusteilla voi tietty sitten muuttaa ilmettä.

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-munzie-elbow-sleeve-day-dres…

Vierailija
132/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin AP:n vartalomalli on melko miehekäs ja kulmikas.

Ei päärynä eikä omena.

Harteikas ja rotevan tasapaksu, housupuku toimisi.

Vierailija
133/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näytät normaalipainoiselta. Miten olisi tummanvihreä, kun on punertavat hiukset?

Tai kuviollinen mekko jossa on (tumman)vihreää. En saa nyt linkitettyä, mutta zalandolta löytyy sellainen merkki kuin "free people" ja mekko nimeltä "julianna" jossa olisi tuossa vihertävämmässä mekossa muutenkin aika kivat sävyt sekä kuosi ja mallikin ompulle. Laskeutuu hyvin, mutta kuitenkin on rypytystä ja volyymiä.

Tuo punaisempi versio on ehken turhan räikeä ja varsinkin jos ei viihdy kovin huomiota herättävissä sävyissä.

No eikä näytä. Ja jos ap onkin enempi päärynä kuin omppu niin tuo mekkohan on vieläkin parempi.

Peittää alaosan olematta mikään mummomainen.

Muutenkin tuon tyyppinen mekko on monikäyttöinen kun ei ole selkeästi juhlamekko vaikka sen sellaiseksikin asusteilla ym saa. 

Tuollaisessa voisi mennä myös vaikka rennosti iltaa istumaan johonkin terassille (en siis meinaa mitään konttauskuntoa lähiräkälässä) tai vaikka lavatansseihin. Samoin mummon synttäreille ja kaverin lapsen ristiäisiin. Ei ole liian pönötysmekko kuten vaikka kotelomekko usein on.

Vierailija
134/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinnoista istuva, ja rintojen jälkeen löysänä laskeutuva.

Pituus alle polven, kaula-aukko V-mallinen ja hihat joko kokopitkät tai 3/4 pituiset.

Tai sitten ihan klassinen lyhyt kotelomekko, sopii tuollaisellekin vartalolle jos itsetunto riittää.

Et kyllä päärynävartaloinen ole kuten joku väitti, vaan omena tai Y-vartaloinen. Ehkä Y.

Omenalla levein kohta ei ole noin alhaalla reisissä. Ap on päärynä tai tiimalasi. Tissit näyttävät isoilta, vyötäröstä on mahdoton sanoa mitään tuon muodottoman paidan alta.

Vierailija
135/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä.

Omassa kunnassani ei ole pukeutumisneuvojan palveluita, mutta täytyy yrittää ehtiä käydä jossain isommassa kaupungissa ennen valmistujaisia.

Ap

Vierailija
136/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin on siisti ja yksinkertainen mekko. Asusteilla voi tietty sitten muuttaa ilmettä.

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-munzie-elbow-sleeve-day-dres…

Tuo vaatii hurjan sulavan siluetin eli ei parane olla minkäänlaista makkaraa missään. Lisäksi tuollainen yläosa vaatii sirohkon hartialinjan sekä hoikat käsivarret eikä käy missään tapauksessa rintavalle.

Vierailija
137/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä näytä. Ja jos ap onkin enempi päärynä kuin omppu niin tuo mekkohan on vieläkin parempi.

Peittää alaosan olematta mikään mummomainen.

Muutenkin tuon tyyppinen mekko on monikäyttöinen kun ei ole selkeästi juhlamekko vaikka sen sellaiseksikin asusteilla ym saa. 

Tuollaisessa voisi mennä myös vaikka rennosti iltaa istumaan johonkin terassille (en siis meinaa mitään konttauskuntoa lähiräkälässä) tai vaikka lavatansseihin. Samoin mummon synttäreille ja kaverin lapsen ristiäisiin. Ei ole liian pönötysmekko kuten vaikka kotelomekko usein on.

Tuo kuviollinen mekko (oletan siis, että tarkoitat tätä jossain värissä: https://www.freepeople.com/uk/shop/julianna-maxi-dress/?color=041&type=…) on oikein kiva kesällä terassille ja epämuodollisiin juhliin, mutta aloittajan ilmeisesti uskonnollissävytteiseen kesäkokoukseen vähän huono valinta.

Vierailija
138/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin AP on tiimalasi tai päärynä.

Isot reidet mutta jalat näyttävät silti pitkiltä, ei todellakaan mikään emäntämalli.

Vierailija
139/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielipiteistä.

Omassa kunnassani ei ole pukeutumisneuvojan palveluita, mutta täytyy yrittää ehtiä käydä jossain isommassa kaupungissa ennen valmistujaisia.

Ap

Ap, pukeutumisneuvojalta saat varmasti hyviä vinkkejä. Kannattaa myös löytää kultainen keskitie siinä, että ehkä vähän astuu omalta mukavuusalueelta ulos (ylipäätään mekon valitseminen, ehkä jokin yksityiskohta täysin sileän ja koruttoman mekon sijaan jne.) mutta ei kuitenkaan tunne oloaan ahdistuneeksi asussa, jossa ei viihdy yhtään.

Tsemppiä juhlavaatteiden löytämiseen, selaile ihmeessä myös avoimin mielin nettiä, josta voi hyvin löytyä jotain budjettiin sopivaa ja voit kotona rauhassa sovittaa sekä miettiä ostopäätöstä.

Vierailija
140/299 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko olisi siis samalla puoluekokoukseen ja valmistujaisiin, ei suviseuroille.

Toki mahdollisimman monikäyttöinen on plussaa ettei jää kertakäyttöiseksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi