Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis maksamaan veroja huomattavia summia lisää, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi?

Vierailija
11.05.2022 |

Tuntuu, että moni suomalainen olisi nyt valmis useamman sadan euron veronkorotuksiin, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi. Omasta mielestäni vaatimus on kohtuuton ja en sitä tue. Olen kuitenkin yllättynyt, että ainakin lähipiirissäni olen ainut, joka ei ole valmis menettämään satoja euroja vuodessa siksi, että minua alemmin koulutettu lähihoitaja voisi jatkossa tienata enemmän kun minä.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En saa edes nyt terveydenhoitopuolelta maksamilleni veroille vastetta. Aikoja ei saa ja jos saa niin sekin menee monen kuukauden päähän.

Vierailija
42/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hoitajat voivat tulla tänne sosiaalipuolelle töihin, jossa on pienemmät palkat kuin hoitajilla nyt. Etenkin kevyessä ja helpossa lastensuojelussa on työntekijöille kysyntää. Tervetuloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska ne tienaavat jo nyt enemmän kuin minä.

Paljonko tienaat? Media huutaa, että hoitajien palkka on 3200/kk. Ei todellakaan ole.

Joillakin hoitajilla taas on. Luuletko että muissa ammateissa kaikille maksetaan sama palkka?

Vierailija
44/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelumaksuja voisi korottaa huoletta, naurettavaa, että lääkäriin pääsee 20 eurolla. Samoin ansiosidonnaisen tiukka porrastus ja toimeentulotuen muutaman kympin vähennys. Näillä saisi ihan hyvän potin hoitajille. Omat vuositulot hoitajien tasoa, joten ei ole vara maksaa enemmän veroja.

Vierailija
45/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, en tietenkään maksa. Naurettavaa edes kysyä.

Vierailija
46/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyvätuloisena olen valmis maksamaan enemmän veroja ja/tai hoitomaksuja.

Vierailija
47/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Esimerkiksi muu kunta-ala, lupausko olis 45 e per kk korotusta. Jos hyväksyvät, ja hoitajien palkkavaatimuksien vuoksi veroja pitäs maksaa enemmän, niin syövätkö hoitajat tuon 45 euron korotuksen. Ja kyllähän se korkeampi vero koskisi hoitajia itseäänkin.

Vierailija
48/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuloverot muodostavat vain 16% kokonaisverokertymästä, olen täysin valmis nostamaan pääomaveron proggressiota. Siinä vois olla useita portaita ja tiuhassa, logaritmisesti nouseva prosentti.

Minkä hiivatin takia me elätellään muiden työllä rikastuneita eerolehtiä, teuvohakkaraisia, vesakeskisiä, harkimoita, bernereitä, wallineja?

Ei ylhäältä alaspäin valu raha vaan ainoastaan sonta. Maksakoot siitä hyvästä, että saavat elää rauhassa ja kidnappauksia vailla.

Vierailija
49/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hoitajat saa nyt jo hyvän palkkansa ja hyvät lomat paljon helpommalla kuin muilla aloilla

Vierailija
50/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: En.

Hoitajat sahaa omaa jalkaansa. Kuka heidätkään sairastuessaan hoitaa, jos meinaavat irtisanoutua?

Ymmärrän epätasa-arvon alojen palkkauksessa, mutta ei sitä tällä venkoilulla korjata.

T: Akateeminen asiantuntija matalapalkkatyössä

PS. Mulle kans lisää liksaa.

Vierailija
51/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ja vielä vähemmän olen valmis, kun tämän argumentin esitettyäni eräs tuttu hoitaja väitti, ettei työni ole yhtä arvokasta kuin hänen, joten ei siitä tarvitsekaan maksaa enempää.

Vierailija
52/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Poistetaan yksityinen terveydenhuolto niin että rikkaiden ja köyhien on kaikkien käytettävä samoja palveluita. Yhtäkkiä löytyy maksajia kun rikkaat ei voi enää käyttää ohituskaistaa.

Vierailija
53/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Juuri nyt mulle on tärkeämpää, että varhaiskasvatuksen työntekijät saavat lisää liksaa. Sen jälkeen haluan lisää rahaa heille, jotka hoitavat vanhuksia.

Sairaanhoitajilla on jo nyt ihan hyvä toimeentulo.

Vierailija
54/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ja vielä vähemmän olen valmis, kun tämän argumentin esitettyäni eräs tuttu hoitaja väitti, ettei työni ole yhtä arvokasta kuin hänen, joten ei siitä tarvitsekaan maksaa enempää.

Ai tuntuko ikävältä kun vähäteltiin? Tuota samaa perustelua hoitajat kuulee ihan koko ajan. Että heidän työnsä ei merkitse mitään ja kuinka vaikka insinööri on niin paljon arvokkaampi.

Hyvä että koit ihan henkilökohtaisesti kuinka ikävää vähättely on. Luulisi että ymmärtäisit jatkossa itse olla vähättelemättä muita.

Vierailija
55/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saavat ison palkankorotuksen, niin sitten voisivat vaihtaa niitä paskaisia lakanoita kun joskus ja tehdä haava hoidot.

Nyt tuntuu, että kännykkä on kasvanut käteen ja sätkä suupieleen

Vierailija
56/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkun maksat, vinkkinä osta vaikka kerralla 1000 askia tupakkaa, tulet siinä sivussa maksamaan 9000€ veroja. Siitä vaan kioskille leukoja louskuttamasta.

Vierailija
57/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Poistetaan yksityinen terveydenhuolto niin että rikkaiden ja köyhien on kaikkien käytettävä samoja palveluita. Yhtäkkiä löytyy maksajia kun rikkaat ei voi enää käyttää ohituskaistaa.

Ne rikkaat maksaa jo nyt tuloistaan yli 50% veroja. Tolla saisi vaan aikaan sen, että rikkaat suorittaisivat joukkopaon maasta. Siis ne, jotka eivät ole vielä poistuneet.

Vierailija
58/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kuin, joku 500e per naama. Ja saan maksaa vielä käyntimaksut, sairaalapäivät, lääkkeet , matkat, tutkimukset, taksit ja hoidot (menetetyn työtulon).

Suomessa on kuulemma ilmainen terveydenhoito. En tiedä missä Suomessa.

Vierailija
59/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonkun pitäisi laittaa Husin pätkätyöt kuriin. Talossa on paljon ongelmia, jotka ovat ratkaistavissa.

Vierailija
60/88 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Ne rikkaat maksaa jo nyt tuloistaan yli 50% veroja. Tolla saisi vaan aikaan sen, että rikkaat suorittaisivat joukkopaon maasta. Siis ne, jotka eivät ole vielä poistuneet.

Hahahahahaha! Pois vaan! Kukaan ei niitä verenimijöitä kaipaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä