Oletko valmis maksamaan veroja huomattavia summia lisää, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi?
Tuntuu, että moni suomalainen olisi nyt valmis useamman sadan euron veronkorotuksiin, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi. Omasta mielestäni vaatimus on kohtuuton ja en sitä tue. Olen kuitenkin yllättynyt, että ainakin lähipiirissäni olen ainut, joka ei ole valmis menettämään satoja euroja vuodessa siksi, että minua alemmin koulutettu lähihoitaja voisi jatkossa tienata enemmän kun minä.
Kommentit (88)
Hoitajat ansaitsevat kyllä palkankorotuksen, ehkä tuollaiset 2,5 % päälle yleisen korotuksen. Rahoitus onnistuisi seuraavasti :
-yli 60 000 euroa vuodessa tienatulle tulolle 2,5 % lisää veroa
-listaamattomien yhtiöiden verovapaan osingon määrää pienennetään
-julkisen puolen yli 8000 e/kk palkat jäädytetään, ei korotuksia kolmeen vuoteen
-sairaalamaksuihin ja terveyskeskusmaksuihin 10 %:n korotus
-ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan porrastus
-lopetetaan kehitysapu Venäjän hyökkäystä tukeviin valtioihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska ne tienaavat jo nyt enemmän kuin minä.
Sama. Ja vielä vähemmän olen valmis, kun tämän argumentin esitettyäni eräs tuttu hoitaja väitti, ettei työni ole yhtä arvokasta kuin hänen, joten ei siitä tarvitsekaan maksaa enempää.
Ai tuntuko ikävältä kun vähäteltiin? Tuota samaa perustelua hoitajat kuulee ihan koko ajan. Että heidän työnsä ei merkitse mitään ja kuinka vaikka insinööri on niin paljon arvokkaampi.
Hyvä että koit ihan henkilökohtaisesti kuinka ikävää vähättely on. Luulisi että ymmärtäisit jatkossa itse olla vähättelemättä muita.
En ole vähätellyt, vaan pikemminkin ollut itse vähättelyn kohteena, mutta harvoin sitä on sanottu noin suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti olen.
Et varmaankaan elätä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkkarahat voitaisiin helposti kuitata polttoaineveroista ja autoveroa nostamalla, jos halua olisi. Kenenkään verot ei siinä nousisi.
Mutta jostain syystä ei käy. Niin paljon hoitajia arvostetaan. :/
Mielenkiitoinen ajatusmaailma sulla. Et taida itse maksaa kulujasi
No niin typerykset! Veroja ei käytetä mihinkään, ei myöskään hoitajien palkkoihin. Ne rahat tehdään ilmasta. Joku painaa tietokoneen nappulaa, ja, hups, bittivirta syöksyy tileille!
Voitte lopettaa tämän höpinän!
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkkarahat voitaisiin helposti kuitata polttoaineveroista ja autoveroa nostamalla, jos halua olisi. Kenenkään verot ei siinä nousisi.
Kenenkään verot ei nousisi?!??! Mitä nyt jokaisen, joka asuu kehä 1 ulkopuolella... nyt pää pois taas per...
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomaanavusta olisi vielä helpompi nipistää korotusten verran ei vaikuttaisi kenenkään elämään...
Helposti saisi napsasta veroja prosentin tai kaksi pois, jos sen saisi korvamerkitä hoitajien tarpeisiin. Ei mihinkään nato uhoon mun rahoja. - Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään verot ei nousisi?!??! Mitä nyt jokaisen, joka asuu kehä 1 ulkopuolella... nyt pää pois taas per...
Miksi kuvittelet, ettei kehä ykkösen sisäpuolella olisi polttoaineelle tarvetta? Otahan itse se pää pois, mihin se typeryyksissäs oletkaan työntänyt.
En ole valmis. Jostain turhasta voidaan leikata ja lisätä siitä vähän hoitajien palkkaan mutta veroja ei koroteta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ainoa ammattiryhmä, jonka kohdalla aina maristaan, että mistäs rahat otetaan. Vai löytyykö muita?
Se on ammattiryhmä jonka palkat maksetaan verovaroista. Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa jos jollain yksityisellä puolella tapellaan palkoista mutta hoitsut vaativat yhteisestä veropotista isompaa osuutta itselleen joka onnistuessaan tarkoittaisi että minun olisi maksettava enemmän veroja että ne korotukset pystytään maksamaan
Mulla on kaksi yliopistotuntkintoa, työskentelen vientiteollisuudessa ja mulla on huonompi palkka mitä hoitajat nyt vaatii. Jostakin syystä en halua, että veroja nostetaan tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ainoa ammattiryhmä, jonka kohdalla aina maristaan, että mistäs rahat otetaan. Vai löytyykö muita?
Se on ammattiryhmä jonka palkat maksetaan verovaroista. Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa jos jollain yksityisellä puolella tapellaan palkoista mutta hoitsut vaativat yhteisestä veropotista isompaa osuutta itselleen joka onnistuessaan tarkoittaisi että minun olisi maksettava enemmän veroja että ne korotukset pystytään maksamaan
Lopeta nyt jo toi höpinä!
En tietenkään koska hoitajien palkka on koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden oikea. Työn fyysinen raskaus ei korreloi ison palkan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään koska hoitajien palkka on koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden oikea. Työn fyysinen raskaus ei korreloi ison palkan kanssa.
Öhö! Öhö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Hoitajilla jo nyt hyvä palkka.
Tiedätkö oikeasti paljonko on hoitajan palkka? Se ei ole se, mitä mediassa sanotaan.
Tiedän, vaimo tekee just tuota. Koulutukseen nähden ihan on linjassa.
-eri
En. Valtio on umpivelkaantunut ja veort ovat jo valmiiksi sietämättömällä tasolla.
Myös sairaalamaksut ym noussee, ja pitkäaikaissairaana kipuilen jo lääkkeiden hintojen kanssa! Että kiitti vaa.. pitääkö tässä alempiarvoisten hypätä köyden jatkeeksi?..
Hoitajilla on paljon sellaisia etuja, joita ei muilla aloilla ole. Esimerkiksi ilmaiset työvaatteet ja pesu, pitkät lomat, mahdollisuus ylitöiden ja lisävuorojen tekemiseen, toimenpidelisät. Näistähän ei huudella vaan naama happamana lasikopissa inistään lisää palkkaa.
En todellakaan ole valmis maksamaan enää yhtään lisää omasta palkastani veroja, kun muutenkin kulut vain nouseevat