Oletko valmis maksamaan veroja huomattavia summia lisää, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi?
Tuntuu, että moni suomalainen olisi nyt valmis useamman sadan euron veronkorotuksiin, jotta hoitajat saisivat palkkavaatimuksensa läpi. Omasta mielestäni vaatimus on kohtuuton ja en sitä tue. Olen kuitenkin yllättynyt, että ainakin lähipiirissäni olen ainut, joka ei ole valmis menettämään satoja euroja vuodessa siksi, että minua alemmin koulutettu lähihoitaja voisi jatkossa tienata enemmän kun minä.
Kommentit (88)
En ole. Hoitajilla jo nyt hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
En koska ne tienaavat jo nyt enemmän kuin minä.
Paljonko tienaat? Media huutaa, että hoitajien palkka on 3200/kk. Ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkkarahat voitaisiin helposti kuitata polttoaineveroista ja autoveroa nostamalla, jos halua olisi. Kenenkään verot ei siinä nousisi.
Mutta jostain syystä ei käy. Niin paljon hoitajia arvostetaan. :/
Ennemmin yritystuista ja kehitysavusta.
Yritystuilla luodaan työpaikkoja, ja rahaa, joka niihin menee, seurataan tarkoin. Hyödyllistä sinänsä. Tosin maataloustuet olisi syytä lopettaa.
Teoriassa luodaan joo,ei toimi kovin hyvin käytännössä.
Toimii todella hyvin. Suomessa ei tehtäisi paljoakaan vakavaa tuotekehitystä ilman yritystukia. Huomaa, ettet tiedä asiasta enempää kuin mitä kansa tavallisesti palstoilla rollaa.
En, sama pitäisi toteutua sitten muilla aloilla.
Koska minun reilusti alle 3000e bruttopalkka ilman lisiä tai mitään ylityömahdollisuuksiani ei riitä perheen elättämiseen nytkään, EN OLE VALMIS maksamaan lisää veroja siitä etten saa niille vastinetta edes.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Hoitajilla jo nyt hyvä palkka.
Tiedätkö oikeasti paljonko on hoitajan palkka? Se ei ole se, mitä mediassa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa säästää tarvittavat rahat, on lopettaa ma***nmuuton tuomien tukielä**ien hyysääminen. Ja jokainen ymmärtää takuulla mitä tarkoitan.
Millä ilveellä me saataisiin päättäjät ymmärtämään tämän. Joku excursiomatka Itiksen tai Leppävaaran kelaan pitäisi järjestää jotta näkisivät omin silmin mitä se meno on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa säästää tarvittavat rahat, on lopettaa ma***nmuuton tuomien tukielä**ien hyysääminen. Ja jokainen ymmärtää takuulla mitä tarkoitan.
Millä ilveellä me saataisiin päättäjät ymmärtämään tämän. Joku excursiomatka Itiksen tai Leppävaaran kelaan pitäisi järjestää jotta näkisivät omin silmin mitä se meno on.
Ei niin pahaa kuin Suomessa umpikantasuomalaisilla pikkupaikkakunnilla. V tekisi palveluksen, jos nukettaisi ne pois kartalta.
Vierailija kirjoitti:
Koska minun reilusti alle 3000e bruttopalkka ilman lisiä tai mitään ylityömahdollisuuksiani ei riitä perheen elättämiseen nytkään, EN OLE VALMIS maksamaan lisää veroja siitä etten saa niille vastinetta edes.
Just näin. Hoitaja saa hoitajan palkan. Ei ole mitään rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin pahaa kuin Suomessa umpikantasuomalaisilla pikkupaikkakunnilla. V tekisi palveluksen, jos nukettaisi ne pois kartalta.
Asuuko itä-helsingissä paljon suomeen kuulumattomia?
Vain jos sillä saa itse parempaa palvelua ja hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan suurempia hoitomaksuja silloin, kun hoitoa tarvitsen. Yleensä käytänkin yksityisiä palveluita. Lasku niille jotka palveluja käyttävät. Ei kaikille veronmaksajille. Nimim. Yli 20 tonnia veroja vuodessa.
Ei läheskään kaikkea hoitoa Suomessa edes saa yksityisesti. Työterveyttäkin ylläpidetään myös verovaroin.
Vierailija kirjoitti:
Vain jos sillä saa itse parempaa palvelua ja hoitoa.
Mutta eihän sillä saisi.
En olisi valmis maksamaan lisää veroja. Suomi on nyt jo maailman korkeiten verotettu valtio ja minulla on pieni eläke.
Nykyisillä verovaroilla pystyisi korotukset toteuttamaan. Vaan hallituksemme ei tingi kehitysavusta ja muusta rahanmenosta.
Jos ne ei mene töihin sovintoehdotuksilla, niin on pakko maksaa enemmän veroja. Ei Suomessa voi ihmisiä pakottaa töihin, tai ainakin toivon, ettei voi.
En todellakaan. T. Pienituloisen palomiehen vaimo
Ei maataloustukia makseta kaupoille. Maatilat voisivat olla ihan normaalin yritystuen piirissä niikseen, kun pystyvät. Ulkomailtakin saa ruokaa. Kohta, kun ollaan Natossa Ruotsin kanssa, niin ulkomaan kautta tapahtuva huoltovarmuus senkuin paranee.
Suomessa tilakoot ovat edelleen naurettavan pieniä johtuen maataloustuista. Tämä johtaa huonoon tuottavuuteen. Se muuttuisi, jos maataloustuet nykymuodossaa pitkälti lakkautettaisiin. Huoltovarmuus ei edellytä tätä määrä pientilallisia, mitä Suomessa nyt on.