Mies ei vienyt meidän rajusta vatsataudista kärsivää lasta lääkäriin
Lapsi soitti mulle ja vein hänet suoraan sairaalaan. Poika oli alkanut jo kuivumaan. Kyllä mulla huoli heräs, onko mies sopiva ihminen huolehtimaan meidän pojasta. Poika itsekin tiesi, että ei ole kunnossa mutta iskä ei tehnyt mitään. Oon miettinyt tuosta asti yksinhuoltajuuden hakemista. Ainoa mikä mua mietityttää on se, että pilaako se pojan suhteen isäänsä...
Kommentit (47)
Meillä lapsi oksensi ja ripuloi pari päivää. Mikään ei pysynyt sisällä. Kyllä sen lopulta ihan katsomalla näki, milloin oli mentävä päivystykseen. Lapsi oli veltto ja voimaton. Laitettiin tippaan ja otettiin osastolle ja eristykseen, koska epäiltiin noroa ja sitähän se olikin. Lapsi virkosi nopeasti kun sain nestettä. Muistan vieläkin oman hätäni, kun lapsi oli niin väsynyt, että nukahti kesken lääkärin tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ne otti lapsen sisään sairaalaan, vaikka kuumetta vain vähän ja mahatauti kestänyt päivän? Normaalisti neuvotaan ottamaan vaikka Osmosalia tilkka kerrallaan ja kuumelääkettä.
Yli vuorokauden oli kestänyt raju oksentelu ja ripulointi. Muutenkin hoikka lapsi kyseessä joka ei suostunut juomaan mitään. Ilman hoitoako olisi pitänyt jättää? Kyllä meidän poika otettiin tiputukseen.
Kyllä, ilman hoitoa olisi pitänyt jättää. Lapsesi osaa juoda. Tokihan ne tippaan laittaa, jos sä kärräät sen sinne mesoten, että ripuloi ja kuolee.
Enpä usko, että lapsia aletaan piikittämään ihan vaan sen takia, että äiti panikoi. Kyllä jotain muutakin aihetta siihen täytyy olla.
Se ettei kumpikaan vanhempi saanut houkuteltua lasta juomaan. Kelle siis antaisit huoltajuuden vai pitäisikö etsiä muualta jo huoltaja?
Vierailija kirjoitti:
Ei vatsatautista viedä sairaalaan, ellei ole vauva kyseessä. Paljon juotavaa ja nesteytystä. Suurin osa nesteestä tulee ulos norossa, mutta sellaista se on sen pari päivää.
Minä pääsin sairaalaan ihan tuosta vain kaaduttuani tajuttomana päivystyksen lattialle.
Helppoa kuin heinänteko!
Ei tarvinnut oksentaa kuin viisi päivää, vai oliko se kuusi?
Kaverin lapsella oli raju vatsatauti. Soittivat päivystykseen useasti, sieltä vaan neuvottiin juomaan ja lepäämään kotona. Lapsi kuoli sairastettuaan 5 päivää kotona. Syy hoitamaton/diagnosoimaton diabetes ja happomyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ne otti lapsen sisään sairaalaan, vaikka kuumetta vain vähän ja mahatauti kestänyt päivän? Normaalisti neuvotaan ottamaan vaikka Osmosalia tilkka kerrallaan ja kuumelääkettä.
Yli vuorokauden oli kestänyt raju oksentelu ja ripulointi. Muutenkin hoikka lapsi kyseessä joka ei suostunut juomaan mitään. Ilman hoitoako olisi pitänyt jättää? Kyllä meidän poika otettiin tiputukseen.
Kyllä, ilman hoitoa olisi pitänyt jättää. Lapsesi osaa juoda. Tokihan ne tippaan laittaa, jos sä kärräät sen sinne mesoten, että ripuloi ja kuolee.
Enpä usko, että lapsia aletaan piikittämään ihan vaan sen takia, että äiti panikoi. Kyllä jotain muutakin aihetta siihen täytyy olla.
Kyllä niitä aletaan, ja myös antibioottikuureja määräillään jotta saadaan hysteeriset vanhemmat ulos ja olemaan soittamatta heti huomenna uudestaan. Ei pitäisi, mutta näin on. Lisäksi nesteytys on päivystyksessä ja päivystysosastoilla tervehtimistä seuraava jota tehdään välillä myös ennakoiden ja jotta nyt jotain jäisi käteen tästäkin reissusta. Ei aina vasta pakon edessä. Tyyliin olisitte voineet juoda mehuakin mutta kun nyt kerran olette jo tässä ja tarvitsette tunteen hoidetuksi tulemisesta niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vatsatautista viedä sairaalaan, ellei ole vauva kyseessä. Paljon juotavaa ja nesteytystä. Suurin osa nesteestä tulee ulos norossa, mutta sellaista se on sen pari päivää.
Minä pääsin sairaalaan ihan tuosta vain kaaduttuani tajuttomana päivystyksen lattialle.
Helppoa kuin heinänteko!
Ei tarvinnut oksentaa kuin viisi päivää, vai oliko se kuusi?
Etkä suostunut juomaan mitään. Miksi?
lapsi soitti äidille ja tiesi, että oli jo huonossa kunnossa ja soitti äidille, kun isä ei tee mitään.. Yks kaks se lapsikin olikin taapero, joka piristyi lääkärissä ja sai sairaalassa hoitoa. Siis häh?