Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hannu Tuominen ei ollut ennen eläkeikää päivääkään sairauslomalla Asiantuntija kertoo, mikä superterveitä ihmisiä yhdistää

Vierailija
10.05.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008639034.html

Tällä palstalla on moneen kertaan jotkut toitottaneet, kuinka eivät ole olleet kahteen vuoteen sairaana koronarajoitusten ja maskien vuoksi. Mutta katsokaas kun ihmisissä on niitäkin, jotka eivät ole vuosikausiin tai vuosikymmeniin olleet sairaana ennen koronarajoituksiakaan, eikä heidän ole tarvinnut koskaan tai juuri koskaan olla siksi sairauden vuoksi olla poissa töistäkään.

Kumma, kuinka tuollakin keskustelussa jotkut yrittävät vääntää asian siten, että tuo "ei koskaan saikulla" johtuu todellisuudesta siitä, että ollaan oltu sairaanakin töissä.

Itsekään en ole ollut nyt lähes 10 vuoteen sairaana, vaikka valtaosa siitä ajasta mentiin ihan ilman koronarajoituksia, käsidesejä, turvävälejä ja maskeja. Enkä koskaan rajoittanut menemisiäni flunssakausina mitenkään, enkä vältellyt väentungoksia. Enkä koskaan ole ottanut influenssarokotetta. Ainoastaan normaalisti olen aina käsiä pessyt vessassa käynnin ja kotiin tulon jälkeen.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok että flunssaiset käyvät töissä jos jaksavat eikä ole kuumetta. Ihmisen puolustusjärjestelmä tarvitsee kutittelua aika ajoin että pysyy hyvässä toimintakunnossa. Siitä on siis hyötyä työkavereille.

Jos elää liian hygieenisessä ympäristössä eikä koskaan kohtaa mitään taudinaiheuttajia, niin vastustuskyky rapautuu.

Vierailija
22/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

ei oo mikää pullamössösaikuttaja

Nössö joka ei uskalla olla pois töistä ja sen vuoksi on valmins sairastuttamaan työkaverinsa.

Lopeta jo, sekopää. Tartuntataudit tarttuvat jo ennen oireita.

Senpä vuoksi onkin suotavaa vielä varmistaa että tarttuu varmasti kun ei edes oireiden puhjettua voi jäädä kotiin potemaan. Sekopää!

Se tauti on jo ennen oireita tarttunut niihin keihin on tarttuakseen. Eli niihin jotka eivät pese käsiään.

Muihin ei tartu, kunhan sairastunut ymmärtää perushygienian ja yskimis- ja aivastamisetiketin.

Opitko tuon ennen kuin sait kenkää lähihoitajakoulutuksesta?

Osuiko kohteeseen, pas katassu?

Nyt käsipesulle, mars. Etkä hipellä sitä turpeaa naamaasi kuin vain juuri pestyillä ja/tai desinfioiduilla näpeillä.

Tule sanomaan päin naamaa tuo.

Eikö muuten mene perille vai? Luetunymmärtäminen takkuaa?

Ei vaan siillä osottaisit että olet muutakin kuin netissä räksyttävä trollijonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superterveet ohittavat mielessäön kaikki oireey, joiden vuoksi pitäisi mennä lääkärijn. He vähättelevät rintakipuja, suolistovaivoja ja muita"pikkujuttuja". He eivät jää pikku flunssan takia töisyä pois, mutta kuolevat lenkkipolulle hoitamattoman sepelvaltimotaudin aiheuttaman sydänkohtauksen vuoksi. Tai pikku vatsavaiva osoittautuu ruumiinavauksessa pitkälle edenneeksi suolistosyöväksi. Mutta saapahan kehua ettei ole koskaan ollut saikulla.

Voi olla näinkin, mutta totuus on että sairastelun määrä vaihtelee todella paljon ihmisten kesken. Esim. omat lapseni on todella vähän sairaana ja 12 -vuotias ei ole ikinä käynyt lääkärissä flunssan yms. takia. Itsekin muistelisin, että en ollut ikinä kouluiässä sairaana.

Vierailija
24/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superterveellä ei sitten ole elämässään vastoinkäymisiä jotka ei johdu hänestä itsestään mutta vaikuttavat häneen fyysisesti?

Vierailija
25/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

Nössö joka ei uskalla olla pois töistä ja sen vuoksi on valmins sairastuttamaan työkaverinsa.

Eipä se aina ole niin ihmisen omasta uskalluksestakaan kiinni, jos pomo painostaa tulemaan sairaanakin töihin. Tuollainen painostus on juurtunut vaikka kuinka monelle suomalaiselle työpaikalle. Vaikka kieltäytymisestä ei erottamista suoraan seuraisikaan, niin seuraavissa yt:ssä voi olla ikävyyksiä tiedossa. Vähän sama juttu, kun ketään ei saa raskauden vuoksikaan irtisanoa, niin todellisuudessa sitä kuitenkin kiertäen tapahtuu vaikka kuinka paljon.

Vierailija
26/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

Senpä vuoksi onkin suotavaa vielä varmistaa että tarttuu varmasti kun ei edes oireiden puhjettua voi jäädä kotiin potemaan. Sekopää!

Se tauti on jo ennen oireita tarttunut niihin keihin on tarttuakseen. Eli niihin jotka eivät pese käsiään.

Muihin ei tartu, kunhan sairastunut ymmärtää perushygienian ja yskimis- ja aivastamisetiketin.

Nyt käsipesulle, mars. Etkä hipellä sitä turpeaa naamaasi kuin vain juuri pestyillä ja/tai desinfioiduilla näpeillä.

Ei vaan siillä osottaisit että olet muutakin kuin netissä räksyttävä trollijonne.

Millainen ihminen luulee, että on trollausta sanoa että tartuntataudeilta vältytään hyvällä hygienialla? :D

Vierailija
27/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli peruskoulussa yksi opettaja, joka ei ollut koskaan sairaslomalla. Ei hän ollut myöskään sairaana töissä. Hän teki työtä, mistä oikeasti nautti. Hän myös harrasti vapaa-ajallaan niitä asioita, joita hän opetti koulussa.

Joskus vähän ennen eläkeikää hän joutui sitten jäämään sairaslomalle korvatulehduksen vuoksi. Siitä se sairastelukierre sitten alkoi, ja ei mennyt kauan, kun sairastelun taustalta paljastui syöpä. Oli jo sen verran pahasti levinnyt, ettei mitään saatu enää pysäytettyä. n. 1 vuosi syöpädiagnoosin jälkeen hän kuoli.

Eli se, että elää terveenä koko elämänsä, ei takaa pitkää ikää.

Vierailija
28/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok että flunssaiset käyvät töissä jos jaksavat eikä ole kuumetta. Ihmisen puolustusjärjestelmä tarvitsee kutittelua aika ajoin että pysyy hyvässä toimintakunnossa. Siitä on siis hyötyä työkavereille.

Jos elää liian hygieenisessä ympäristössä eikä koskaan kohtaa mitään taudinaiheuttajia, niin vastustuskyky rapautuu.

No ei hemmetissä ole ok! Olen todella harvoin sairaana. Jostain syystä, kun sain työparikseni avokonttoriin jatkuvasti flunssaisen tapauksen, aloin itse myös sairastella usein. Kun hänestä pääsin eroon, olen pysynyt terveenä. Minulla on astma joten flunssat voivat olla ikäviä, jos menevät keuhkoihin.

Vierailija
29/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superterveillä ei ole lapsia.

Vierailija
30/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei hemmetissä ole ok! Olen todella harvoin sairaana. Jostain syystä, kun sain työparikseni avokonttoriin jatkuvasti flunssaisen tapauksen, aloin itse myös sairastella usein. Kun hänestä pääsin eroon, olen pysynyt terveenä. Minulla on astma joten flunssat voivat olla ikäviä, jos menevät keuhkoihin.

Myönnät siis syrjiväsi ihmisiä terveydentilan perusteella?

Yhdenvertaisuuslaissa kielletään syrjintä terveydentilan perusteella. Hengitystieinfektio on terveydentila, siinä missä mikä tahansa muukin terveydentila. Jos siis hengitystieinfektion perusteella syrjii, se on syrjintää terveydentilan perusteella.

Vierailija
31/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä edes saa olla tavallisen flunssan takia pois töistä.

Vierailija
32/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

Eli ei ole poikaressukalla munaa sanoa samaa päin naamaa. Netissä kyllä uskallat aukoa päätäsi.

Vierailija
33/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin kun menee töihin niin supertervekin on jatkuvasti kipeänä...

Vierailija
34/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

Eli ei ole poikaressukalla munaa sanoa samaa päin naamaa. Netissä kyllä uskallat aukoa päätäsi.

Ei mulla ole siihen mitään tarvetta. Jos et ymmärrä lukemaasi, tuskin saan asiani perille puhumallakaan.

Pe-se kä-te-si ä-lä-kä uh-riu-du.

Ps. Olen nainen.

Vierailija
35/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, otan mieluummin flunssan kerran vuoteen kuin jotain punatauteja ja shigellabakteereja. Mitä leuhkimista flunsattomuudella on kun ukko on kerännyt itseensä mm. maailman pahimmat pas#k#atautibakteerit?

Vierailija
36/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kiinnittää vähänkin huomiota ihmisten käsihygienian tasoon, tulee selväksi miksi monet ovat sairaana jopa useamman kerran vuodessa.

Itse olin saikella viimeksi vuonna 2013.

Saikkehullun paluu.

Vierailija
37/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kova luu kirjoitti:

Ei mulla ole siihen mitään tarvetta. Jos et ymmärrä lukemaasi, tuskin saan asiani perille puhumallakaan.

Pe-se kä-te-si ä-lä-kä uh-riu-du.

Ps. Olen nainen.

Jonne ulilaudalta sinä olet.

Vierailija
38/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, sairauslomalle en tule ikinä menemään.

Vierailija
39/69 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko oikein sitä, että mennään sairaana töihin. Itse en olisi työelämän aikana varmaankaan ollut saikulla ellen olisi jo lapsena sairastunut krooniseen sairauteen, jonka vuoksi jouduin olemaan leikkauksissa. Muita sairastumisia esim kuumeita, flunssaa tms ei koskaan ollut.

Vierailija
40/69 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superterveet ohittavat mielessäön kaikki oireey, joiden vuoksi pitäisi mennä lääkärijn. He vähättelevät rintakipuja, suolistovaivoja ja muita"pikkujuttuja". He eivät jää pikku flunssan takia töisyä pois, mutta kuolevat lenkkipolulle hoitamattoman sepelvaltimotaudin aiheuttaman sydänkohtauksen vuoksi. Tai pikku vatsavaiva osoittautuu ruumiinavauksessa pitkälle edenneeksi suolistosyöväksi. Mutta saapahan kehua ettei ole koskaan ollut saikulla.

Ohhoh, oma tätini kuoli juurikin vatsasyöpään ennen 60v päiväänsä. Sitä ennen ei ollut kertaakaan saikulla koko uransa aikana.

Huomattiin kyllä ajoissa, mutta oli sellaista lajia mistä ei parantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän