Miksi viet lapsesi päiväkotiin, jos olet itse lomalla?
Kysymys otsikossa.
Ystävältäni, opiskelijalta oli kyselty miksi tarvitsee hoitopaikan kesäksi. Kertoi olevansa töissä kesän.
Mutta siis on vanhempia ketkä lomailevat samalla kun lapsi on päivystyksessä. Tätä ihmeteltiin yhdessä, että minkä ihmeen takia.
Nyt toivoisin jotain syitä millä järkeistää tätä....
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kääntäen, saavatko työttömät viedä lasta hoitoon jos ei ole velvoittavaa menoa? Eli jos on niin kiellettyä se oma aika?
Tästä voi tehdä oman aloituksen ja tapella siellä.
Vierailija kirjoitti:
En syyllistä ketään, jokainen tekee niinkuin heidän perheelleen sopii. Ihmettelen vaan, että mielestäni olisi lomalla raskaampaa viedä ja hakea lasta aikataulujen mukaan, kuin jäädä köllimään kotiin ja elää aikataulutonta elämää.
Ihmetteletkö kaikkea muutakin toimintaa, joka on erilaista kuin sinun mielipiteesi mukainen ihanteellinen toiminta? Vai yritätkö vain peittää syyllistämistäsi tuolla selittelyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö sinulta asiasta tutkittua tietoa ap.
kuinka monta prosenttia lapsista on päiväkodissa, kun vanhempi viettää lomaa?Jos lapsi tarvitsee päiväkodin loma-aikana eli heinäkuussa hoitoa, se ei suinkaan tarkoita, etteikö lapsi viettäisi lomaa. Jos olisit työelämässä, tietäisit lomakausi on 1.5-30.9 välisen ajan. Itse olen lomalla heinäkuussa 5v välein, koska lomat kiertävät.
Tätä mantraa on veisattu vuosikymmeniä, mutta kenellekään ei ole tarjota faktaa eli tilastotietoa.
Ja anna kun arvaan, sitä ei ole myöskään ap.llä vaan tarkoitus on syyllistää vanhempia ja nostaa omaa egoa.En ole ap. Olen päiväkodissa töissä. Meillä kyllä keskustellaan vanhempien kanssa jos lapsella ei olo koko toimintakautena lomaa. Osa lomailee maaliskuussa osa syyskuussa. Me varmistamme että lapsi on jossain vaiheessa vuodessa lomalla.
Ap:n tapauksessa oletan että lapsi on ollut jossain kohtaa vuotta lyhyitä pätkiä poissa.
Minua kiinnostaa tämä, että miten pystytte tämän varmistamaan tai järjestämään? Kaverini on esim. saanut pätkätöitä 2 vuotta putkeen eri paikoista. Hän on saanut haluamansa projekteja ja paikkoja mutta ei ole saanut aloitettua yhtään myöhemmin eli ei ole ollut päivääkään työttömänä. On kysynyt, mutta sitten ei olisi saanut paikkoja. On yh. Pitäisikö hänen lastensa olka ysin kotona, että saisivat lomaa, vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli uskomatonta, että kun ilmoitin päiväkotiin lapsen 7 viikon kesäloman, niin palauttivat lomakkeen minulle koska olin jättänyt täyttämättä lomakkeeseen milloin vanhemmat ovat lomalla. Emme me tiedä huhtikuussa lomia varmaksi, mutta koska toisen lomat oli joustavat ja lisäksi mummo joskus apuna, niin luotettiin että tuo 7 viikkoa järjestyy. Ihme kyttäysmeininkiä, mutta selvisipä syy sillekin.
Ei se ole kyttäystä, se on työvuorosuunnittelua varten. Ihan riittää, kun laittaa lomansa lomakkeeseen samaan aikaan, ei ne sitä aun työnantajalta tarkista.
On lapsia, joille loma merkitään eri aikaan kuin vanhempien loma, jolloin päivystyksessä varataan mahdollisuus muutokseen.
Avaatko tätä asiaa hieman tarkemmin? Jos ilmoittaisin, että lapseni on lomalla ( = pois päiväkodista) esimerkiksi 1.6. - 31.7., mitä merkitystä sillä on päiväkodin kannalta, milloin minun lomani on? Vai siis tarkoitatko, että esimerkkini tilanteessa, jos mun lomani olisi esim 1.6.-21.6. päiväkoti järjestäisi asiat siten, että voisinkin viedä lapseni päiväkotiin heti lomani loputtua enkä vasta 1.8., kuten olin ilmoittanut?
Päiväkoti varautuisi siihen kyllä.
Miksi ihmeessä? Miksi teette turhaa työtä ettekä luota siihen, että lapsi on poissa silloin, kun siitä on ilmoitettu?
No koska usein se yksi lapsi sit olisikin tulossa poikkeavasti päiväkotiin. Enkä mä ole päiväkodissa töissä, suotta mulle äimistelet. Tämä kyllä varmasti olisi sulle kyllä selitetty, jos olisit kysynyt.
Sitten sanotaan, että nyt ei ole paikkaa, kun ilmoititte, että lapsi on poissa tänään. Ei päiväkodin tarvitse pomppia vanhempien oikkujen mukaan.
Mä olen tuo, joka laittoi esimerkin threadiin. Mä vähän luulen, että ehkä päiväkodin täytyykin pomppia, koska lapsella on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Eli jos ilmoittaisin päiväkotiin, että lapseni lähtee heinäkuuksi isovanhempiensa kanssa mökille, päiväkodin pitäisi varautua siihen, että ei lähdekään vaan tulee päiväkotiin, koska lapsella on lain säätämä oikeus tulla sinne.
Noinhan homma ei mene. Subjektiivinen päivähoito-oikeus ei tarkoita sitä, että lapsen voi tuoda hoitoon milloin mieli tekee ollenkaan huomioimatta ilmoitettuja hoito- ja loma-aikoja. Subjektiivinen päivähoito-oikeus tarkoittaa, että kaikilla lapsilla on oikeus kunnalliseen päivähoitoon. MUTTA: hoitoajat sovitaan etukäteen ja hoito järjestetään niiden sovittujen aikojen mukaisesti.
t. päiväkodin työntekijä
Noin minäkin kuvittelin asian olevan, mutta nyt tältä palstalta sitten kuulin, että päiväkodit kuitenkin varautuvat siihen, että lapsi, jonka on ilmoitettu olevan pois 1.6.-31.7. välisen ajan, ja vanhempi on lomalla 1.6.-21.6., tuleekin päiväkotiin heti vanhempansa loman jälkeen eikä vasta 1.8., kuten vanhempi on ilmoittanut. Ja tästä syystä päiväkodin pitää tietää, milloin vanhempi on lomalla. Päiväkoti siis varautuu siihen, että lapsi ei olekaan lomalla 22.6.-31.7. vaan ainoastaan 1.6.-21.6.
Älä usko kaikkea, mitä täällä horistaan. Tuon varautumiskutun kirjoitti henkilö, joka ei ole töissä päiväkodissa eikä edes tiedä, mitä subjektiivinen päivähoito-oikeus tarkoittaa. Luuli sen tarkoittavan sitä, että lapsen voi viedä ilmoittamatta hoitoon milloin tahansa. Jokainen vähänkään asiasta perillä oleva käsittää, että niin ei ole, koska se olisi kaaos, jos noin voisi toimia.
t. eri
En luullut, tuo subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta selittävä tapaus on ihan eri tyyppi. Satun tietämään, että jos vanhempien loma-aikaa kysytään, sitä kysytään juuri siksi, että päivystyksessä ei tule yllätyksiä. Tiedän sen diksi, että asiaa kysyin, kun loma-aikani jouduin ilmoittamaan lapseni ollessa päivähoidossa.
-alkuperäinen kommentoija
Miten vanhempien lomat kysymällä voi välttää yllätykset? Mihin perustuu oletus, että muulle kuin vanhemman loma-ajalle ilmoitettu poissaolo olisi todennäköisemmin peruuntuva kuin vanhemman lomalle aiottu? Ja jos sovitusta/ilmoitetusta poikkeavaan hoidon tarpeeseen on varauduttava, mistä syntyy ajatus ettei sitä voisi tulla vanhemman suunnitellun loman aikaan?
Oon vissiin onnekas kun lapsi viihtyy tarhassaan niin hyvin että haluaa sinne mennä. Onhan ne samanikäiset ymmärrettävästi parempaa leikkiseuraa kuin faija. Vähän vanhempana tulee sitten kesä- ja urheiluleirit, toivottavasti ei satu omat lomat siihen ettei vaan joku taas pahoittaisi mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ikävää olla tuollaisen äidin lapsi, joka tunkee rakkaimpansa päiväkotiin pois silmistä ja loisii itse kotona. Taitaa kehittyä tosi hyvä ja läheinen suhde äidille ja lapsille
Miksi ei kehittyisi? Edes vastasyntyneen ei tarvitse roikkua 24/7 äidissään. Isommasta lapsesta nyt puhumattakaan. Päiväkoti ei ole mikään helvetin esikartano, vaikka moni tuntuu niin kuvittelevan.
Ei sen lapsen kotonakaan tarvitse roikkua 24/7 äidissään. Tajuatko, mikä hylkäämiskokemus lapselle on, kun äiti ei halua pitää lasta kotona ollessaan itse siellä?
Mistä se lapsi tietää, onko äiti kotona vai vaikka siellä gynekologilla silloin, kun lapsi on hoidossa? Ei lapselle tarvitse kaikkea kertoa.
Onpas paha vaiva kun äiti on joka ikinen päivä kahdeksan tuntia gynekologilla. Ei ne lapsetkaan ihan tyhmiä ole, ne vaistoavat yllättävän paljon.
Missä kohtaa tuossa puhuttiin jokaisesta päivästä ja kahdeksasta tunnista? Lapset eivät onneksi ole tyhmiä. Mutta sinä olet, kun et tajua, ettei päiväkotiin ole pakko mennä kahdeksaksi tunniksi eikä edes joka ikinen päivä. Mutta silti sinne voi viedä lapsen lomalla. Katsos kun lomalla voi SEKÄ olla lapsensa kanssa ETTÄ viedä lapsen välillä hoitoon. Yllättikö?
Ap täällä!
Tämähän keskustelu otti tuulta alleen. Moni ymmärsi kysymykseni väärin.
Tarkoitin siis työssäkäyviä vanhempia( en erikseen äitiä enkä isää) joiden lapset ovat päiväkodissa työpäivän ajan. Kun heillä alkaa loma, niin miksi he vievät silti lapsen päiväkotiin? Miksi eivät halua viettää aikaa oman lapsensa kanssa?
Itselläni on myös lapsia, jotka ovat lomailleet meidän vanhempien lomien mukaan, ovat myös viettäneet vapaapäiviä jos meistä jompi kumpi on ollut sairauslomalla.
Ehkä siksi, koska oma asenteeni ja ajatukseni on tämä, en ymmärrä miksi kukaan lapsiansa rakastava haluaisi lomailla ilman omia lapsiaan?
Täällä moni laittoi syitä lapsen hoidossa oloon ; työnteko, vanhempien hoitaminen, oma sairaalassa olo jne.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kääntäen, saavatko työttömät viedä lasta hoitoon jos ei ole velvoittavaa menoa? Eli jos on niin kiellettyä se oma aika?
Periaatteessa on hyvä että työttömän lapsella on hoitopaikka sitä varten, että jos työtön saisikin yllättäen töitä. Mutta toisaalta jos se sama työtön on varustettu arkijärjellä hän ymmärtää ettei pidä lasta hoidossa viitenä päivänä täyttä päivää.
Oli vanhemman status mikä hyvänsä, niin fiksu vanhempi ymmärtää että päivähoito mahdollisuudet eivät ole sitä varten että vanhempi saa viettää lomansa ilman lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka monta prosenttia lapsista on päiväkodissa, kun vanhempi viettää lomaa?Jos lapsi tarvitsee päiväkodin loma-aikana eli heinäkuussa hoitoa, se ei suinkaan tarkoita, etteikö lapsi viettäisi lomaa. Jos olisit työelämässä, tietäisit lomakausi on 1.5-30.9 välisen ajan. Itse olen lomalla heinäkuussa 5v välein, koska lomat kiertävät.
Tätä mantraa on veisattu vuosikymmeniä, mutta kenellekään ei ole tarjota faktaa eli tilastotietoa.
Ja anna kun arvaan, sitä ei ole myöskään ap.llä vaan tarkoitus on syyllistää vanhempia ja nostaa omaa egoa.En ole ap. Olen päiväkodissa töissä. Meillä kyllä keskustellaan vanhempien kanssa jos lapsella ei olo koko toimintakautena lomaa. Osa lomailee maaliskuussa osa syyskuussa. Me varmistamme että lapsi on jossain vaiheessa vuodessa lomalla.
Ap:n tapauksessa oletan että lapsi on ollut jossain kohtaa vuotta lyhyitä pätkiä poissa.
Miten tuon varmistatte? Kaikilla ei ole lomaa ollenkaan, kun vaihtavat työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli uskomatonta, että kun ilmoitin päiväkotiin lapsen 7 viikon kesäloman, niin palauttivat lomakkeen minulle koska olin jättänyt täyttämättä lomakkeeseen milloin vanhemmat ovat lomalla. Emme me tiedä huhtikuussa lomia varmaksi, mutta koska toisen lomat oli joustavat ja lisäksi mummo joskus apuna, niin luotettiin että tuo 7 viikkoa järjestyy. Ihme kyttäysmeininkiä, mutta selvisipä syy sillekin.
Ei se ole kyttäystä, se on työvuorosuunnittelua varten. Ihan riittää, kun laittaa lomansa lomakkeeseen samaan aikaan, ei ne sitä aun työnantajalta tarkista.
On lapsia, joille loma merkitään eri aikaan kuin vanhempien loma, jolloin päivystyksessä varataan mahdollisuus muutokseen.
Avaatko tätä asiaa hieman tarkemmin? Jos ilmoittaisin, että lapseni on lomalla ( = pois päiväkodista) esimerkiksi 1.6. - 31.7., mitä merkitystä sillä on päiväkodin kannalta, milloin minun lomani on? Vai siis tarkoitatko, että esimerkkini tilanteessa, jos mun lomani olisi esim 1.6.-21.6. päiväkoti järjestäisi asiat siten, että voisinkin viedä lapseni päiväkotiin heti lomani loputtua enkä vasta 1.8., kuten olin ilmoittanut?
Päiväkoti varautuisi siihen kyllä.
Miksi ihmeessä? Miksi teette turhaa työtä ettekä luota siihen, että lapsi on poissa silloin, kun siitä on ilmoitettu?
No koska usein se yksi lapsi sit olisikin tulossa poikkeavasti päiväkotiin. Enkä mä ole päiväkodissa töissä, suotta mulle äimistelet. Tämä kyllä varmasti olisi sulle kyllä selitetty, jos olisit kysynyt.
Sitten sanotaan, että nyt ei ole paikkaa, kun ilmoititte, että lapsi on poissa tänään. Ei päiväkodin tarvitse pomppia vanhempien oikkujen mukaan.
Mä olen tuo, joka laittoi esimerkin threadiin. Mä vähän luulen, että ehkä päiväkodin täytyykin pomppia, koska lapsella on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Eli jos ilmoittaisin päiväkotiin, että lapseni lähtee heinäkuuksi isovanhempiensa kanssa mökille, päiväkodin pitäisi varautua siihen, että ei lähdekään vaan tulee päiväkotiin, koska lapsella on lain säätämä oikeus tulla sinne.
Mihin ihmeen threadiin :D Ja miksi kommentoit aihetta, josta et selvästikään tiedä yhtään mitään. Lue vaikka alkuun se laki subjektiivisesta päivähoidosta. Huomaat, että se ei suinkaan tarkoita sitä, mitä sinä sen luulet tarkoittavan.
Thread on tämä kommenttiketju. Ei siis koko aloituksesta seurannut ketju vaan tämä, jossa on lainattu toisen kommenttia ja siihen vastannut taas lainannut edellistä.
Mihin sitten perustuu, että päiväkodin on varauduttava vain siihen, milloin vanhempi on lomalla eikä siihen, mitä vanhempi on ilmoittanut lapsen olevan lomalla? Vai oliko tuo, joka väitti päiväkotien varautuvan tällaiseen, väärässä?
Oli. Näkihän sen jo siitä, mitä hän myöhemmin kirjoitti subjektiivisesta oikeudesta. Se thread-alkuinen kommentti.
Thread-alkuinen kommentti ei ollut mun, sen laittaja voi ihan itse kertoa mitä ajoi takaa. Mä kerroin miksi sitä vanhempien lomaa kysytään. Jos olisin väärässä, miksi luulette, että sitä kysyttäisiin kun näin kuitenkin joissakin päiväkodeissa tehdään?
-se, jota nyt syyttelet ihan turhaan
Tässä ketjussa on nyt kuitenkin jo kerrottu, että päiväkodeissa järjestetään kesälomat ja työvuorot lasten ilmoitettujen hoitoaikojen mukaisesti. Ja että päiväkodit eivät varaudu siihen, että lapsi kuitenkin tuodaan päiväkotiin. Joku kuitenkin kertoi, että joissain päiväkodeissa varaudutaan, koska on vanhempia, jotka tuovat lapsensa päiväkotiin, vaikka ovatkin aluksi ilmoittaneet, että eivät tuo. Näistä kommenteista voisi siis päätellä, että eri päiväkodeissa toimitaan eri tavoin. Sulle on osunut päiväkoti, jota kiinnostaa sinun lomasi ajankohta eikä se, milloin lapsesi on pois päiväkodista (esim mummolassa). Jossain toisessa päiväkodissa riittää tieto siitä, milloin lapsi on pois päiväkodista.
Niin? Väitinkö muuta? Mun lapset edes ole päiväkodissa enää. Tasan kerroin miksi tältä yhdeltä sitä on kysytty, en mitään muuta. Nämä kaikki muut subjektiivisen oikeuden ja threadin huutelijat voivat itse kertoa miksi väittävät mitä väittävät.
P.S. Kun tulette lainattuun ketjuun, ilmoitattehan olevanne eri tai ohis tai ihan mitä vain, kun muutoin nää menee ihan älyttömäksi jankkaamiseksi ja sotkuksi.
-se alkuperinen taas
Tai sitten voit vain lopettaa tuon ohi aiheen jankaamisen ja yrittää päästä yli siitä hirveästä traumasta, että joku luuli sinun kirjoittaneen jotain, mitä et kirjoittanutkaan. Sellaista sattuu keskustelupalstalla. Ei maailma siihen kaadu.
Minkä ohi aiheen jankkaamisen? Jos mulle tullaan ulisemaan: Näkihän sen jo siitä, mitä hän myöhemmin kirjoitti subjektiivisesta oikeudesta-kommentilla, tasan tulen korjaamaan.
Keskustelun aiheena on lapsen päivähoito loma-aikaan. Ei se, miten sinä minkäkin kommentin koit ja kuka käsitti mitäkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ikävää olla tuollaisen äidin lapsi, joka tunkee rakkaimpansa päiväkotiin pois silmistä ja loisii itse kotona. Taitaa kehittyä tosi hyvä ja läheinen suhde äidille ja lapsille
Miksi ei kehittyisi? Edes vastasyntyneen ei tarvitse roikkua 24/7 äidissään. Isommasta lapsesta nyt puhumattakaan. Päiväkoti ei ole mikään helvetin esikartano, vaikka moni tuntuu niin kuvittelevan.
Ei sen lapsen kotonakaan tarvitse roikkua 24/7 äidissään. Tajuatko, mikä hylkäämiskokemus lapselle on, kun äiti ei halua pitää lasta kotona ollessaan itse siellä?
Mistä se lapsi tietää, onko äiti kotona vai vaikka siellä gynekologilla silloin, kun lapsi on hoidossa? Ei lapselle tarvitse kaikkea kertoa.
Onpas paha vaiva kun äiti on joka ikinen päivä kahdeksan tuntia gynekologilla. Ei ne lapsetkaan ihan tyhmiä ole, ne vaistoavat yllättävän paljon.
Missä kohtaa tuossa puhuttiin jokaisesta päivästä ja kahdeksasta tunnista? Lapset eivät onneksi ole tyhmiä. Mutta sinä olet, kun et tajua, ettei päiväkotiin ole pakko mennä kahdeksaksi tunniksi eikä edes joka ikinen päivä. Mutta silti sinne voi viedä lapsen lomalla. Katsos kun lomalla voi SEKÄ olla lapsensa kanssa ETTÄ viedä lapsen välillä hoitoon. Yllättikö?
No niin voi, se on tullut jo selväksi, MUTTA MIKSI VEISIT HOITOON JOS LAPSI VOISI OLLA KOTONA KANSSASI
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä!
Tämähän keskustelu otti tuulta alleen. Moni ymmärsi kysymykseni väärin.
Tarkoitin siis työssäkäyviä vanhempia( en erikseen äitiä enkä isää) joiden lapset ovat päiväkodissa työpäivän ajan. Kun heillä alkaa loma, niin miksi he vievät silti lapsen päiväkotiin? Miksi eivät halua viettää aikaa oman lapsensa kanssa?
Itselläni on myös lapsia, jotka ovat lomailleet meidän vanhempien lomien mukaan, ovat myös viettäneet vapaapäiviä jos meistä jompi kumpi on ollut sairauslomalla.
Ehkä siksi, koska oma asenteeni ja ajatukseni on tämä, en ymmärrä miksi kukaan lapsiansa rakastava haluaisi lomailla ilman omia lapsiaan?Täällä moni laittoi syitä lapsen hoidossa oloon ; työnteko, vanhempien hoitaminen, oma sairaalassa olo jne.
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että päiväkotiin vieminen ja lapsen kanssa oleminen eivät onnistu saman loman tai jopa saman päivän aikana? Oletko sinä sitten lastesi kanssa lomalla 24/7 vai hylkäätkö heidät kuitenkin joskus vaikka mummolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minä olen tyhmä kun ihmettelen, mikset sinä halua olla lapsesi kanssa niin paljon, että viettäisit kallisarvoiset lomat yhdessä sen lapsen kanssa? Ok, ehkä en tiedä kaikkea perheestänne enkä välitäkään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin voi, se on tullut jo selväksi, MUTTA MIKSI VEISIT HOITOON JOS LAPSI VOISI OLLA KOTONA KANSSASI
KOSKA VANHEMMALLA ON MUUTAKIN ELÄMÄÄ KUIN SE LAPSI.
Yrittäjät pitää kun ei ole heillä koskaan lomaa, naapurin yrittäjä aina juhli sitä iltaa kun päiväkoti aukesi jos pk oli esim. heinäkuussa pari viikkoa kiinni kokonaan tai jouluna. Muistaakseni roudasi joskus heinäkuussa muksujaan toiselle puolelle kaupunkia varapäiväkotiinkin. Säälitti kun kumpikaan vanhemmista ei voinut muka muutamaa viikkoa lomailla lasten kanssa mutta kai se on sellaista se yrittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa oletan että lapsi on ollut jossain kohtaa vuotta lyhyitä pätkiä poissa.Miten tuon varmistatte? Kaikilla ei ole lomaa ollenkaan, kun vaihtavat työpaikkoja.
Sillä, että keskustelemme vanhempien kanssa asiasta. Keskustelun lomassa tuomme ilmi kuinka tärkeää loma ja tauko isoista ryhmistä lapselle on. Usein he saavat viimeistään syksyllä/jouluna kunnon loman.
Ja kuten sanoin, me emme tarkastele vain kesää vaan koko toimintakautta. 4vko touko-kesäkuussa on yhtä tärkeä loma lapselle kuin 4vko heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minä olen tyhmä kun ihmettelen, mikset sinä halua olla lapsesi kanssa niin paljon, että viettäisit kallisarvoiset lomat yhdessä sen lapsen kanssa? Ok, ehkä en tiedä kaikkea perheestänne enkä välitäkään tietää.
No nyt vasta tyhmä oletkin :D Ihmettelet asiaa, mutta sitten kuitenkin sanot, ettei kiinnosta :D Koeta nyt hyvä lapsi päättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOSKA VANHEMMALLA ON MUUTAKIN ELÄMÄÄ KUIN SE LAPSI.
ENTÄ SILLÄ LAPSELLA? HÄNELLÄ EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ KUIN PÄIVÄKOTI
Vierailija kirjoitti:
Oon vissiin onnekas kun lapsi viihtyy tarhassaan niin hyvin että haluaa sinne mennä. Onhan ne samanikäiset ymmärrettävästi parempaa leikkiseuraa kuin faija. Vähän vanhempana tulee sitten kesä- ja urheiluleirit, toivottavasti ei satu omat lomat siihen ettei vaan joku taas pahoittaisi mieltään.
Eli lapsesi viihtyvät paremmin tarhassa kuin sinun kanssasi, ja sen sijaan että itse keksisit heille kivaa kesätekemistä ja urheilisit heidän kanssaan, laitat ne leireille. No, vanhemmuutta sekin.