Miksi viet lapsesi päiväkotiin, jos olet itse lomalla?
Kysymys otsikossa.
Ystävältäni, opiskelijalta oli kyselty miksi tarvitsee hoitopaikan kesäksi. Kertoi olevansa töissä kesän.
Mutta siis on vanhempia ketkä lomailevat samalla kun lapsi on päivystyksessä. Tätä ihmeteltiin yhdessä, että minkä ihmeen takia.
Nyt toivoisin jotain syitä millä järkeistää tätä....
Kommentit (723)
Hyvä niiden neuvola tätien on sanoa, että juu lapsi vaan päiväkotiin.
Niillä ei ole mitään havaintoa siitä päiväkoti arjesta! 21 lapsen ryhmä ei tee kenellekkään lapselle mitään hyvää! Täysi harhaluulo että nimen muutos varhaiskasvatukseksi olisi muuttanut sitä faktaa! Lapsia on liikaa, ja kasvattajia liian vähän! Ja sen takia päiväkoteihin ei saada päteviä kasvattajia ja tilanne vain huononee kokoajan!
Mä olen vienyt lomalla, mutta en koko lomaksi.
Mun lapsilla on aina ollut 5-7 viikon kesälomat, siihen päälle pitkät joululomat + mahdolliset muut lomat. Hoitopäivät 5-8h, usein vapaata viikolla jos tilanne sen salli. Eli ei mun lapsista kukaan ole joutunut olemaan 10h hoitopäiviä läpi vuoden vaan lyhyempi hoitoaika varmaan kun lapsilla keskimäärin, kiitos meidän vähän erikoisen perhetilanteen ja arjen. Samalla nämä perhetilanteet ja arjet ovat kuitenkin tehneet sen että välillä on ollut lapsen tai jopa koko perheen etu että päiväkodissa on oltu silloinkin kun toinen vanhemmista tai jopa molemmat on olleet lomalla tai vapaapäivällä.
Ne päiväkodissa jotka tunsivat tilanteemme, ymmärsivät ja jopa kannustivat tuomaan sinne enemmän mitä lopulta päädyttiin tekemään. Muiden mielipiteet ei mua oikeastaan edes kiinnosta. Onneksi on jo päiväkotiajat historiaa.
Eihän tässä paheksuttu opettajien sijaisia tai koulunkäynti avustajia!
Opettaja pariskunta paheksui vanhempia jotka vievät omat lapsensa päiväkotiin vaikka ovat itse lomalla!
Sisäistä lukemasi!