Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte viisipäiväisen työviikon, 8h päivässä ?

Vierailija
10.05.2022 |

Olen aloittanut pitkän tauon jälkeen (äitiysloma, hoitovapaa, yrittäjyys) taas palkkatyöt ja mietin kauhulla miten ihmiset jaksavat käydä palkkatöissä viitenä päivänä viikossa 8-16. Olen itse käynyt palkkatöissä viimeksi ennen lapsia, joten tämä kokemus on nyt aivan uusi. Ja ihanaa, että saa palkkaa , mutta aivan kauheaa jaksamisen kanssa, olen jo nyt ihan poikki kahden viikon jälkeen nelipäiväisestä työviikosta 8-14.

Voitteko te täyttä työviikkoa tekevät hyvin? Ahdistaa jo ajatuskin että elämä olisi vuosikymmenet toimistolla ajanviettoa eikä elämässä mitään muuta kun töiden jälkeinen väsymys ja lasten- sekä kodinhoito .

Lisään vielä, että nimenomaan perheelliset. Ei kai siinä mitään ongelmaa olisi hoitaa pelkästään itsensä töihin ja tulla kotiin lepäilemään niin paljon kuin huvittaa.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten te muut perheelliset jaksatte? Ja kuinka voitte jos teette täyttä työviikkoa? Ap

Hyvin jaksan ja voin. Ei se elämä kotiäitinäkään aina mitenkään helppoa ollut. 8-16 työ on lepoa verrattuna esim. viikon kestäneeseen noroepidemiaan pikkulapsiperheessä. 

Älä jaksa. Omassa kodissa ilman mitään aikatauluja sinä olet muka työn sankari.

Vierailija
22/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa jaksaakaan. Oon ihan loppu toisinaan. En jaksa tehdä töiden jälkeen yhtään mitään.

Jos on lapsen harrastukseen vienti tms ni oon illalla vielä enemmän poikki.

Noh, töissä täytyy käydä. Ei voi muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te täyttä työviikkoa tekevät hyvin?

En todellakaan voi hyvin. Eikä edes ole lapsia. Tällä työtahdilla lapsia tuskin koskaan tulee, kun aika ja jaksaminen ei riitä mihinkään muuhun. Surullista. Kovasti haluaisin saada lapsia kyllä.

Miten niin aikaa ei riitä? Vuorokaudessa on 24 tuntia. Olet niistä 8 töissä. Siihen jää vielä 16 tuntia muuhun. Nukkuminen kun otetaan pois niin siltikin jää 8 tuntia. 

Vierailija
24/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten te muut perheelliset jaksatte? Ja kuinka voitte jos teette täyttä työviikkoa? Ap

Hyvin jaksan ja voin. Ei se elämä kotiäitinäkään aina mitenkään helppoa ollut. 8-16 työ on lepoa verrattuna esim. viikon kestäneeseen noroepidemiaan pikkulapsiperheessä. 

Mistä sinä tuollaisen päätelmän vedit? En minä kotona töissä ole. 

Vierailija
25/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ ei ole sinänsä raskasta, vaikka on 8-16 joka päivä. Meillä on kunnon aamu ja iltapäiväkahvit ja lounastunti.

Työ on suht hektistä, mutta silti tuntuu kivojen kollegojen kanssa usein lähinnä hauskalta puuhastelulta.

Jaksan ihan hyvin ja illalla käyn treenaamassa kun lapset on omissa harrastuksissaan.

Vierailija
26/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta jäi huomaamatta imperfekti, jota tuossa käytettiin. Hän OLI kotiäitinä. Ei OLE enää. 

Vierailija
27/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa ottaa esim. kotihommat vähän vasemmalla kädellä ja levätä. Ruokaakin saa kaupasta tai tilattua. Nauti siitä vapaa-ajasta. Ota lapset mukaan ja menkää metsäretkelle eväiden kanssa.  Lapset ei tarvit kaiken maailman harrastuksia ja kuskaamisia. Aikaa vaan.

Itse aikanaan vielä piti leipoa niin että pakastimessa oli aina paria, kolmea sorttia leivonnaisia ja siivosin koko päivän aina lauantaisin - matot ulos ja luuttusin lattiat. Mukulat kiljui jaloissa mutta siivota piti hammasta purren. Kireellä olin kuin viulunkieli. Näin jälkeenpäin ajatellen aivan hanuriin meni se lasten lapsuusaika. Nyt ne on jo toistakymmentä vuotta olleet poissa kotoa ja täällä nökötän.

Ei toi sentään kymmeniä vuosia kestä. 

Vierailija
28/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa. Työpäivät ovat 6h yhtä tehokkaita kuin 8h.

Vierailija
29/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 v ja vaikka lapsia ei ole enää kotona niin ihan lopussa oon perjantaisin. Viikonloput menee toipuessa.

Vierailija
30/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti et sairaanhoitajat tekee 12 tunnin päiviä, yövuoroja, tuplavuoroja. Äiti-ihmisiä heistäkin suuri osa. Säännöllinen 8-16 on vielä helppo.

Vierailija
31/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töitä kannata tehdä kuin isolla palkalla ja kunnon eduilla.

Tämä. Siksi teenkin lyhyempää ja pistän rahat poikimaan muulla tavoin.

Vierailija
32/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin riittävän helpon työn, joten jaksaminen ei tuota ongelmia. Lisäksi minulla on elämässä muutakin kuin työ. 

Vierailija
33/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aloitin täyspäivätyöt pitkän opiskelun ja sairasloman jälkeen. Ja en oikein jaksakaan. 6h jälkeen olen jo poikki, 8h on tuskaa, iltaisin vain lepään. Itselleni tehokas työaika on tuo 6h, sen huomasin jo aiemmin itsenäisissä töissä (jatko-opinnot).

Vierailija
34/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vaikka lapseton olen.

Ihmettelen miten tyypit jaksaa, 67 vuotiaatkin.

30 jälkeen alkanut oireet pahenee.

Vierailija
35/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin riittävän helpon työn, joten jaksaminen ei tuota ongelmia. Lisäksi minulla on elämässä muutakin kuin työ. 

Mutta kun ei jaksa sitä muuta.

Vierailija
36/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa. Työpäivät ovat 6h yhtä tehokkaita kuin 8h.

Tuohan ei liity millään tasolla jaksamiseen, vaan siihen, että työajasta menee "hukkaan" paljon kaikenmaailman seurusteluhetkien yms. takia. Siksi teho kärsii, ei siksi, ettei jaksaisi. 

Vierailija
37/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 50 v ja vaikka lapsia ei ole enää kotona niin ihan lopussa oon perjantaisin. Viikonloput menee toipuessa.

Sul hyvin menee!

Mä poikki jo maanantaista.

Vierailija
38/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei jaksa sitä muuta.

Sitten pitää tehdä asialle jotain. Joko vaihtaa kevyempään työhön tai huolehtia elämäntavat kuntoon niin, että jaksaa. 8 tuntia on vielä lyhyt työaika. Rapakunnossa pitää olla, jos sen jälkeen ei muuta jaksa. Tai sitten on väärällä alalla. 

Vierailija
39/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään mietin että riittäisikö tulot jos vähentäisi tunteja 6h/pvä. Aika poikki on illalla kun on saanut lapset sänkyyn.

Vierailija
40/129 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin jaksan. 16 vuoden kokemuksella työ on isolta osin rutiinia, joka ei vie voimia. Haastavampaa tämä kotielämä tällä hetkellä on. 

Kertokaa mitä työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän