Yhteenmuutto ja epäreilu tärkeysjärjestys
Ollaan etsimässä yhteistä asuntoa mieheni kanssa ja hän on koko ajan puhunut että pitää löytää sellaiselta alueelta että työmatka lyhenisi ja voisi käydä ajoittain huolehtimassa hevosestaan. Minulla on ennestaan alakoululainen lapsi, joka muuton myötä joutuisi vaihtamaan koulua. Aiemmin tämä on tuntunut täysin loogiselta ja kohtuulliselta, mutta nyt tajusin että jos muutamme alueelle jonne suunnittelemme muuttoa, niin miehen työmatka ei lyhene yhtään. (Jos muuttaisimme tälle alueelle, niin vähän lyhenisi) Ainoastaan matka hevostallille ja vanhemmille lyhenisi huomattavasti.
Eli yhteenlaskettuna minun pitäisi repiä lapseni tutusta koulustaan tuon takia! Nyt kun tajuan tämän, niin suututtaa tosi paljon. Mitenhän tämän ottaisi puheeksi ilman riitoja?
Kommentit (85)
Olet tosi tyhmä jos muutat yhteen. Muutosihan syy on taloudelinen etusi. Kanataako? Köyhänä olet onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, mut tarvii sun silti se käsitellä, ootte jättäny sun muksun prioriteettilistalla täysin viimeseks ja se ei tuu uskoon tekosyitä.
Tajusin siis tämän homman nyt ja ei tämä ole mulle ok. En usko että tahallaan mies valehtelee tai on välttämättä itsekään tajunnut tuota hommaa. Niin ja yhteenmuutto on edessä joka tapauksessa kun yhteinen muksu tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Suu auki ja kyykkyyn, lasten etu on tärkein.
Tämä on totta. Teet niin kuin elättäjä haluaa. Se on lastesikin etu.
Eli sun lapsen pitäisi uuden isäpuolen ja uuden sisaruksen lisäksi sopeutua vielä uuteen kotiin, kouluun ja asuinalueeseen. Nyt nainen tsemppaat ja alat ajatella asioita lapsesi näkökulmasta. Ei mies tässä ole tehnyt mitään väärää, sinä olet. Sinun pitäisi ajaa lapsesi etua.
Pointti tässä on se että toivon ja haluan uskoa ettei hän itsekään ole hoksannut millä hinnalla se sijainti nyt ollaan sovittu.
Sitten taas jos tajuaa ja tietää, niin taitaa olla vakavan keskustelun paikka.
Ap
Mies käy hevostalleilla? Onko sillä siellä oma tamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, mut tarvii sun silti se käsitellä, ootte jättäny sun muksun prioriteettilistalla täysin viimeseks ja se ei tuu uskoon tekosyitä.
Tajusin siis tämän homman nyt ja ei tämä ole mulle ok. En usko että tahallaan mies valehtelee tai on välttämättä itsekään tajunnut tuota hommaa. Niin ja yhteenmuutto on edessä joka tapauksessa kun yhteinen muksu tulossa.
Tajusit vasta nyt, että ainiin oli tuo vanhempikin lapsi tuossa. Onnittelu! Harva onnistuu olemaan noin itsekäs edes uusperhekuvioissa.
Mitä jos vaan ihan suoraan kysyisit, että miksi ei muuteta sellaiseen paikkaan, että miehen työmatka lyhenisi eikä sinun lapsesi tarvitsisi vaihtaa koulua? Kun TE molemmat suunnittelette muuttoa, niin kyllä sinä olet aivan yhtä tasavertainen päättäjä.
Onko sinun työmatkastasi ja matkasta sinun vanhempiesi luo ollut mitään puhetta?
Näitä asioita ei tietenkään kannata sen miehen kanssa käydä läpi. Mammojen kanssahan sinä olet yhteen muuttamassa. Vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusit vasta nyt, että ainiin oli tuo vanhempikin lapsi tuossa. Onnittelu! Harva onnistuu olemaan noin itsekäs edes uusperhekuvioissa.
Ei kun tajusin että se alue mihin ollaan suunniteltu muuttoa, Ei lyhennä yhtään miehen työmatkaa. Se on ollut nyt se kriteeri millä niitä asuntoja katsottu, että valmiiksi pitkä työmatka ei pitenisi entisestään ja mielellään lyhenisi. Olen kyllä sanonut että mielellään ei tarvisi lapsen vaihtaa koulua.
Ap
Ei se koulunvaihto aina ole paha asia. Kannattaa selvittää, mihin kouluun joutuisi ja millainen se on. Jos asuisin tämän kaupungin tiettyjen koulujen alueella, katselisin kyllä kotia muualta.
Voi olla myös mahdollista käydä entistä koulua, jos saman kunnan sisällä muutatte. Täällä se on mahdollista, jos itse hoitaa/maksaa kuljetukset. Naapurit kun muutti, niin vanhempi lapsista jatkoi entisessä koulussa ja nuorempi muutti uuteen kouluun. Hankkivat bussikortin, tosin matka olisi ollut käveltävissäkin.
Keskustelkaa asiasta miehen kanssa ja yrittäkää löytää sopiva kompromissi.
Jos asiasta keskustellessa syntyy riitaa, niin mies varmasti jättää sut. Kannattaa lähestyä aihetta todella varoen.
Siis en nyt ymmärrä tätä. Ap ei ole itse ajatellut asiaa oman lapsensa kannalta ja nyt vauhkoaa siitä, että ei se uusi mieskään ole ajatellut hänen lastansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tajusin että se alue mihin ollaan suunniteltu muuttoa, Ei lyhennä yhtään miehen työmatkaa. Se on ollut nyt se kriteeri millä niitä asuntoja katsottu, että valmiiksi pitkä työmatka ei pitenisi entisestään ja mielellään lyhenisi. Olen kyllä sanonut että mielellään ei tarvisi lapsen vaihtaa koulua.
Ap
Miksi haluat koko ajan todistella, että mies on sinulle tärkeämpi kuin oma lapsesi?
Sanot miehelle, että ei käy. Että nyt mietitään juttu uusiksi lapsen kannalta.