Jos nettikirppiksellä sovitaan, että ostaja maksaa postituskulut, niin kuuluuko niihin pakkausmateriaalit?
Jos esimerkiksi lähettää Postin kautta eikä ole lähettäjällä ole laatikkoa.
Niin jos vaikka lähetetään M-koon laatikko, niin veloitetaanko ostajalta postituskuluina pelkästään se laatikon lähetys (8,90) vai sekä laatikko että sen lähetys (3 + 8,90)?
Entä jos pitää vielä pakata sinne laatikon sisään lähetettävät esineet niin, ettei mene rikki, ja joutuu ostamaan esimerkiksi kuplamuovia tms. Niin kumpi sen maksaa?
Tuntuu vain niin hullulta, että jos lähettäjän pitää maksaa pakkausmateriaalit, niin helposti iso osa siitä lähetettävän tuotteen hinnasta menee jo niihin pakkausmateriaaleihin. Järki sanoisi, että kyllä ne postituskulut tarkoittavat nimenomaan kaikkia postituksesta johtuvia kuluja, eli sekä pakkausmateriaaleja ja lähetyskuluja.
Silti ilmeisesti jokin epämääräinen etiketti on, että lähettäjän pitää maksaa ne pakkausmateriaalit. Vaikka tosiaan monesti maksavat yhtä paljon kuin ne postituskustannukset.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ostaja maksaa pakkausmateriaalit, jos sellaisia pitää hommata.
Pakkausmateriaaleja saa ilmaiseksi. Ostajan ei tarvitse maksaa siitä, että myyjä on kyvytön niitä hommaamaan.
Kerropa mistä. Ei ainakaan kaupasta.
Mistä tahansa kaupasta saa laatikoita. Otat kerralla enemmän jemmaan kun niitä on tarjolla. Litistät ne niin eivät vie paljon tilaa kotona. Jos myytävää on enemmänkin. Postilaatikkoon kannetaan joka viikko ilmaista paperia josta voi rutistella palloja pehmusteeksi. Ainoa mitä joudut ostamaan on pakkausteippi mutta rullasta riittää moneen pakettiin. Miten tämä voi olla joillekin näin vaikeaa itse päätellä? Maailma hukkuu pahviin ja jotkut OSTAA laatikoita ja kuplamuoveja😄.
Haen kaupasta tarpeen tullen laatikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen omista tilauksista pistänyt pakkausmateriaaleja säästöön ja myydessä käyttänyt niitä, enkä ole veloittanut pakkausmateriaaleista mitään. Jos kävisi niin, että materiaalit loppuisivat, silloin joutuisin tietysti ostamaan paketin ja pakkausmateriaalia, teippirullia on tietysti mennyt jo muutama lähetysten takia, sen joutuu kyllä ostamalla ostamaan, ei niitä teippejä voi toistakaan kertaa käyttää xD
Kun sattui olemaan tulostuspatruunassa mustetta, tulostin paperille helposti koodin ja osoitteet, mutta ne on niin kalliita, että ei kannata ostaa pelkästään postituksia varten näin yksityishenkilönä. Nyt on taas patruuna kuivunut niin olen käsin kirjoittanut ne tiedot.
Heikkoa on kyllä kaupankäynti nykyään ainakin huutonetissä... monesti tuotteita ei ole edes katsottu yhtään kertaa.
Oletko kokeillut tori.fitä? Helpompi systeemi kuin huuto.net, tosin siinä on se, että kaupankäivijöille ei anneta palautetta. No, siitä huolimatta olen saanut aina kaiken, mitä olen ostanut. Ei se tavara torissakaan automaattisesti mene, mutta mä oon nyt saanut tässä lyhyen ajan sisällä kaupaksi kolme sänkyä ja arkun. Ostanut oon myös paljon, nyt on kolme pakettia tulossa.
Torissa muodostuu ongelmaksi, jos useampi ostaja on kiinnostunut tuotteesta. Kenelle myydä? Huutonetissä on selkeä homma, eniten tarjonnut voittaa. Torissa jos kertoo, että toinen ostaja tarjosi enemmän, se ehkä kuulostaa vedätykseltä, mutta jos myy sille joka ensin sanoi ostavansa, saattaisi paras hinta tuotteesta jäädä saamatta.
Myyjä ilmoittaa hinnan ja ensimmäinen ilmoittautunut ostaja ostaa. Mikä tuossa on vaikeaa?
Tietenkin se summa sovitaan etukäteen.
Tilailen itse aika paljon nettikaupoista, joten säästämällä materiaalit niistä minulla on aina jotain sopivia laatikoita, kartonkipusseja tai pehmokuoria mihin pakata. Laatikot luonnollisestikin säilytän litistettynä eikä auki eivätkä ne juurikaan mitään tilaa vie komerossani. Kuplamuovia en tarvitse, koska mulle tulee sanomalehti eli käytän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko ap linkin myynti-ilmoitukseesi, että tiedän olla ostamatta sulta mitään?
Et kuulosta vain vaikealta myyjältä, vaan myös vihamieliseltä ja ylimieliseltä ostajaa kohtaan?
Ja mikä tää sun fixaatio nyt on likaisten pahvilaatikoiden kanssa? :D eikö puhtaita saa tosiaan muualta kuin postista kalliilla hinnalla?Nyt varmaan shokeeraa kun kerron, että viimeksi noin talon pahviroskiksesta ihan puhtaan ja uuden pahvilaatikon :D
Hyi yäk. Muiden käytettyjä roskia. Enpä ainakaan haluaisi ostaa mitään, mikä laitetaan johonkin tuollaiseen roskiksesta dyykattuun roskaan. Ihan hyvin silloin se myytävä tuotekin voi olla jokin roskiksesta dyykattu.
No sit maksat itse sen neitsyen puhtoisen uuden laatikon. Helppoa.
En, vaan jos ostaja ei suostu maksamaan kustannuksia niin saa ihan turhaan vinkua postituksen perään. Helppoa. Ja myyn sen kitupiikin ohi sille, joka tulee noutamaan tai maksaa kunnolla.
Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia myydä eniten tarjoavalle ja tehdä sille toiselle ohareita, joka ei viitsi maksaa. Se on markkinataloutta. Jos haluaa jonkun tuotteen niin pitää alistua maksamaan siitä vaadittu hinta kokonaisuutena. Helppoa.
Mulla taas ei ole mitään ongelmaa jättää kaupat tekemättä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ilmoita jo ilmoituksessa niistä pakkauskustannuksista, vaan siirryn seuraavaan myyjään.
Olen käyttänyt erilaisia nettikirppareita nyt 13 vuotta, eikä ole kertaakaan myyjä ilmoittanut, että postituskulut olisivat jotain muuta kuin normaalit postin maksut.
Sittenhän mitään ongelmaa ei ole. Myyjät myyvät omilla ehdoillaan niille keillä on ostovoimaa ja ne ostajat, joilla ei ole rahaa tyytyvät ostamaan sellaisia juttuja joita saa halvalla. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Hauskaa, että puhut ostovoimasta, kun kyseessä on kuitenkin nettikirpparit, joita ihmiset käyttävät ennen kaikkea siksi, että tuotteen saa halvemmalla, jopa murto-osalla siitä hinnasta, minkä tuote maksaa uutena. Käytetyn tavaran myynnissä on ostajan markkinat, ja liian kalliilla myyvät joutuva pudottamaan hintojaan. Esim. jos joku etsii lapselle välikausitakkia hyvillä ominaisuuksilla, ja hän löytää takkeja, jotka maksavat vaikkapa 10 e + postit, ja sitten sinun ilmoituksesi, jossa takki maksaa 10 e + postit + pakkausmateriaalit 10 e, niin hän tuskin valitsee sinun myymääsi tuotetta vain siksi, että hän saa osoittaa ostovoimansa.
Selvästi me tarkoitetaan nettikirppareilla ihan eri juttuja.
Itse tarkoitan niillä mm. design-esineiden markkinapaikkoja, missä ei todellakaan myydä halvalla vaan myydään ja ostetaan harvinaisia, kalliita keräilyesineitä, joita ei enää saa. Eli jotka kilpailevat mm. Bukowskin, Mjukin yms. kanssa.
Ja kalliissa, harvinaisissa design- ja keräilyesineissä on myyjän markkinat, aivan täysin.
Jos sä myyt sen arvoisia tavaroita kuin Bukowskis, mitä sä teet tässä ketjussa? Tämä käsittelee nettikirppareita. Olen tutustunut useamman huutokauppakamarin kauppaehtoihin työn puolesta, ja jos tosiaan myyt sen arvoisia tavaroita, sulla varmasti on jo ilmoituksessa, millaiset lähetyskustannukset sulla on, ja niihin varmasti sisältyy esim. vakuutus.
Mistä ihmeestä minä sen tietäisin etukäteen, että mitä se joku turhana kaapinperällä pyörivä tavara maksaa lähettää. Siksi en tosi yleensä lähetäkään. Ja pienemmät design-jutut esimerkiksi jossain Francklyssa ovat kuitenkin vain satasia, ei sellaiselle ole mitään järkeä ottaa vakuutusta. Tai jollekin turhaksi jääneellle Chanelin laukulle, ei niissä nyt niin isot rahat ole kyseessä että mitään vakuutuksia kannattaa ottaa, ja ihan se Chanelin laukkukin pitää pakata ja postittaa jos suostuu siihen että lähettää sen jonnekin. Joten miksi sen pakkaaminen pitäisi itse myyjänä maksaa?
Voi, jospa sullakin olisi käytössä laite, jonka avulla voisit selvitellä postikuluja netistä! Ei sitä tarvtise etukäteen tietää, paljonko postikulut ovat, mutta siinä vaiheessa olisi hyvä olla tietoa, kun ilmoituksen teet. Varmasti kuitenkin otat sen turhana kaapin perällä pyörivän esineen sieltä hetkeksi pois ja kuvaat sen, ja samalla katsot, onko siinä virheitä ym.?
Jos et oikeastaan lähetä niitä tuotteita, ei kai tämä ketju koske sinua? Ja jos kuitenkin kauppaat noita juttuja melko pienillä summilla, niin ehkei nyt kannata vetää niitä huutokauppakamareita tähän.
Mutta siis joo, myyjänä en ole maksanut pakkausmateriaaleja itse, kun niitä on niin helppo saada ilmaiseksikin.
Niin, ne POSTIKULUT ovat eri asia kuin pakkauskulut.
Vierailija kirjoitti:
Tilailen itse aika paljon nettikaupoista, joten säästämällä materiaalit niistä minulla on aina jotain sopivia laatikoita, kartonkipusseja tai pehmokuoria mihin pakata. Laatikot luonnollisestikin säilytän litistettynä eikä auki eivätkä ne juurikaan mitään tilaa vie komerossani. Kuplamuovia en tarvitse, koska mulle tulee sanomalehti eli käytän sitä.
Vanhaa ikäluokkaa täällä selvästi kun useammalle tulee sanomalehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko ap linkin myynti-ilmoitukseesi, että tiedän olla ostamatta sulta mitään?
Et kuulosta vain vaikealta myyjältä, vaan myös vihamieliseltä ja ylimieliseltä ostajaa kohtaan?
Ja mikä tää sun fixaatio nyt on likaisten pahvilaatikoiden kanssa? :D eikö puhtaita saa tosiaan muualta kuin postista kalliilla hinnalla?Nyt varmaan shokeeraa kun kerron, että viimeksi noin talon pahviroskiksesta ihan puhtaan ja uuden pahvilaatikon :D
Hyi yäk. Muiden käytettyjä roskia. Enpä ainakaan haluaisi ostaa mitään, mikä laitetaan johonkin tuollaiseen roskiksesta dyykattuun roskaan. Ihan hyvin silloin se myytävä tuotekin voi olla jokin roskiksesta dyykattu.
No sit maksat itse sen neitsyen puhtoisen uuden laatikon. Helppoa.
En, vaan jos ostaja ei suostu maksamaan kustannuksia niin saa ihan turhaan vinkua postituksen perään. Helppoa. Ja myyn sen kitupiikin ohi sille, joka tulee noutamaan tai maksaa kunnolla.
Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia myydä eniten tarjoavalle ja tehdä sille toiselle ohareita, joka ei viitsi maksaa. Se on markkinataloutta. Jos haluaa jonkun tuotteen niin pitää alistua maksamaan siitä vaadittu hinta kokonaisuutena. Helppoa.
Mulla taas ei ole mitään ongelmaa jättää kaupat tekemättä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ilmoita jo ilmoituksessa niistä pakkauskustannuksista, vaan siirryn seuraavaan myyjään.
Olen käyttänyt erilaisia nettikirppareita nyt 13 vuotta, eikä ole kertaakaan myyjä ilmoittanut, että postituskulut olisivat jotain muuta kuin normaalit postin maksut.
Sittenhän mitään ongelmaa ei ole. Myyjät myyvät omilla ehdoillaan niille keillä on ostovoimaa ja ne ostajat, joilla ei ole rahaa tyytyvät ostamaan sellaisia juttuja joita saa halvalla. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Hauskaa, että puhut ostovoimasta, kun kyseessä on kuitenkin nettikirpparit, joita ihmiset käyttävät ennen kaikkea siksi, että tuotteen saa halvemmalla, jopa murto-osalla siitä hinnasta, minkä tuote maksaa uutena. Käytetyn tavaran myynnissä on ostajan markkinat, ja liian kalliilla myyvät joutuva pudottamaan hintojaan. Esim. jos joku etsii lapselle välikausitakkia hyvillä ominaisuuksilla, ja hän löytää takkeja, jotka maksavat vaikkapa 10 e + postit, ja sitten sinun ilmoituksesi, jossa takki maksaa 10 e + postit + pakkausmateriaalit 10 e, niin hän tuskin valitsee sinun myymääsi tuotetta vain siksi, että hän saa osoittaa ostovoimansa.
Selvästi me tarkoitetaan nettikirppareilla ihan eri juttuja.
Itse tarkoitan niillä mm. design-esineiden markkinapaikkoja, missä ei todellakaan myydä halvalla vaan myydään ja ostetaan harvinaisia, kalliita keräilyesineitä, joita ei enää saa. Eli jotka kilpailevat mm. Bukowskin, Mjukin yms. kanssa.
Ja kalliissa, harvinaisissa design- ja keräilyesineissä on myyjän markkinat, aivan täysin.
Jos sä myyt sen arvoisia tavaroita kuin Bukowskis, mitä sä teet tässä ketjussa? Tämä käsittelee nettikirppareita. Olen tutustunut useamman huutokauppakamarin kauppaehtoihin työn puolesta, ja jos tosiaan myyt sen arvoisia tavaroita, sulla varmasti on jo ilmoituksessa, millaiset lähetyskustannukset sulla on, ja niihin varmasti sisältyy esim. vakuutus.
Mistä ihmeestä minä sen tietäisin etukäteen, että mitä se joku turhana kaapinperällä pyörivä tavara maksaa lähettää. Siksi en tosi yleensä lähetäkään. Ja pienemmät design-jutut esimerkiksi jossain Francklyssa ovat kuitenkin vain satasia, ei sellaiselle ole mitään järkeä ottaa vakuutusta. Tai jollekin turhaksi jääneellle Chanelin laukulle, ei niissä nyt niin isot rahat ole kyseessä että mitään vakuutuksia kannattaa ottaa, ja ihan se Chanelin laukkukin pitää pakata ja postittaa jos suostuu siihen että lähettää sen jonnekin. Joten miksi sen pakkaaminen pitäisi itse myyjänä maksaa?
Voi, jospa sullakin olisi käytössä laite, jonka avulla voisit selvitellä postikuluja netistä! Ei sitä tarvtise etukäteen tietää, paljonko postikulut ovat, mutta siinä vaiheessa olisi hyvä olla tietoa, kun ilmoituksen teet. Varmasti kuitenkin otat sen turhana kaapin perällä pyörivän esineen sieltä hetkeksi pois ja kuvaat sen, ja samalla katsot, onko siinä virheitä ym.?
Jos et oikeastaan lähetä niitä tuotteita, ei kai tämä ketju koske sinua? Ja jos kuitenkin kauppaat noita juttuja melko pienillä summilla, niin ehkei nyt kannata vetää niitä huutokauppakamareita tähän.
Mutta siis joo, myyjänä en ole maksanut pakkausmateriaaleja itse, kun niitä on niin helppo saada ilmaiseksikin.
Niin, ne POSTIKULUT ovat eri asia kuin pakkauskulut.
Sieltä Postin sivuilta löytyy ne laatikoidenkin hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, kun asunnon neliöhinta on lähes 10 000 euroa, en tuhlaa sitä tuollaiseen vain siltä varalta, että tasan yhden kerran vuodessa saatan lähettää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa ikäluokkaa täällä selvästi kun useammalle tulee sanomalehti.
Myös erilaisia ilmaisjakelulehtiä tulee, jos ei niiden tulemista erikseen kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, kun asunnon neliöhinta on lähes 10 000 euroa, en tuhlaa sitä tuollaiseen vain siltä varalta, että tasan yhden kerran vuodessa saatan lähettää jotain.
No tämä ketju ei varmasti ole sinulle. Jos et tee kauppaa nettikirppareilla ja lähetä tavaroita postissa, niin miksipä keskustella tässä ketjussakaan?
Myyjähän saa pyytää lähetyksestä ihan mitä haluaa ja ostaja päättää maksaako vai ei.
Moni ei suostu lähettämään ollenkaan, ellei saa siitä vaivannäöstä kunnon korvausta, osa ei silloinkaan.
Monille tulee myös bensakuluja ja ajan menetystä lähetyksestä, joskus lähetyksiä on pitänyt myös selvitellä postista maksullisista numeroista kun postissa on tehty jotain virheitä paketin kulun kanssa.
Usein näkee lähetyshintana vain sen tarkan lähetyksen hinnan, vaikka 7.90e.
Joskus jos ei ole mitannut tuotetta, eikä tiedä maksaako lähetys 7.90 vai 9.90 niin on pakko laittaa varmuuden vuoksi että lähetys 9.90e.
Monesti näistä silti tingitään, joka on hieman törkeää kun lähetyksestä tulee tosiaan tuon lähetyskulun lisäksi vaivaa ja muitakin pieniä kuluja kuten yllä mainittu.
Jotkut yrittää väkisin tinkiä jonkun tuotteen lähetyksen halvemmalla ja sitten joutuu pakkaamaan sen ohuesti, ettei mitat ylity.
Tämä on todella tyhmää, kallis tuote voi rikkoontua kun ostaja vaatii jotain 2e alennusta lähetyskustannuksiin.
Itse maksan mielummin lähetyksestä vähän enemmän jos paketti on sellainen ydinpommin kestävä ja sisällä on jäänyt paljon tilaa pehmusteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ostaja maksaa pakkausmateriaalit, jos sellaisia pitää hommata.
Pakkausmateriaaleja saa ilmaiseksi. Ostajan ei tarvitse maksaa siitä, että myyjä on kyvytön niitä hommaamaan.
Kerropa mistä. Ei ainakaan kaupasta.
Mistä tahansa kaupasta saa laatikoita. Otat kerralla enemmän jemmaan kun niitä on tarjolla. Litistät ne niin eivät vie paljon tilaa kotona. Jos myytävää on enemmänkin. Postilaatikkoon kannetaan joka viikko ilmaista paperia josta voi rutistella palloja pehmusteeksi. Ainoa mitä joudut ostamaan on pakkausteippi mutta rullasta riittää moneen pakettiin. Miten tämä voi olla joillekin näin vaikeaa itse päätellä? Maailma hukkuu pahviin ja jotkut OSTAA laatikoita ja kuplamuoveja😄.
No kun ei saa. Miten tämä voi olla joillekin näin vaikeaa tajuta tällaista? Silloin kun kaupoissa on neliöt tosi tiukilla, niin ne eivät säilyttele laatikoita. Ja se nyt taas on tosi ympäristölle tuhoisaa lähteä ajelemaan jonnekin peltomarkettiin hakemaan sieltä laatikoita. Miten voi olla niin vaikea tajuta että kaikki eivät asu maalla.
Ja miten voi olla joillekin niin vaikea tajuta, että maailma on nykyään digitaalinen, ollut jo ikuisuuksia. Ei mulle ainakaan kanneta postilaatikosta yhtään mitään paperia kun olen kieltänyt mainokset ja kaikki posti kuten laskut tulee digitaalisena. Samoin sanomalehteä ei ole tullut yli 10 vuoteen, vaan se on tottakai netissä.
Miten tämä voi olla niin vaikeaa tajuta että maailma on muuttunut siitä kun olitte nuoria joskus 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos heittäisit sen tavaran suoraan roskiin, kun sulla tota rahaa ilmeisesti riittää?
Ihme jankkausta, jos asia tulee eteen vain kerran vuodessa. Asunnon neliöhinta on 10 000e mutta et millään viitsi maksaa itse 3 euroa siitä hemmetin puhtaasta pahvilaatikosta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä ketju ei varmasti ole sinulle. Jos et tee kauppaa nettikirppareilla ja lähetä tavaroita postissa, niin miksipä keskustella tässä ketjussakaan?
Olenko sanonut etten koskaan tee kauppaa nettikirppareilla? Kyllä vain teen. Juuri syksyllä myin vanhaa, turhaksi jäänyttä Artekia parilla tonnilla. Sekä Bukowski että Mjuk olisivat ottaneet ne, mutta tietysti olisivat ottaneet ison osan myyntihinnasta itselleen. Joten myin itse suoraan. Niitä en tosin edes harkinnut lähettäväni minnekään. Mutta samassa kun siivosin ullakkoa ja kaappeja, niin siellä oli esimerkiksi joitain ihan turhiksi ja käyttämättömiksi jääneitä Alessin esineitä. Laitoin ne myös myyntiin, ehtona pelkkä nouto, mutta silti niistä tuli toiveita lähettää. Ja nyt täällä mammojen mielestä minun pitäisi säilytellä kaappikaupalla jotain vanhoja pahvilaatikoita ja haalia jostain sanomalehtiä, ihan vain siltä varalta että jos olisin tämän yhden kerran lähettänyt jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos heittäisit sen tavaran suoraan roskiin, kun sulla tota rahaa ilmeisesti riittää?
Ihme jankkausta, jos asia tulee eteen vain kerran vuodessa. Asunnon neliöhinta on 10 000e mutta et millään viitsi maksaa itse 3 euroa siitä hemmetin puhtaasta pahvilaatikosta 😂
Miksi maksaisin? Ei kyseessä ole mikään hyväntekeväisyys.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut yrittää väkisin tinkiä jonkun tuotteen lähetyksen halvemmalla ja sitten joutuu pakkaamaan sen ohuesti, ettei mitat ylity.
Tämä on todella tyhmää, kallis tuote voi rikkoontua kun ostaja vaatii jotain 2e alennusta lähetyskustannuksiin.
Itse maksan mielummin lähetyksestä vähän enemmän jos paketti on sellainen ydinpommin kestävä ja sisällä on jäänyt paljon tilaa pehmusteille.
Tuohan on nettikirppareilla yleisin valituksen aihe, että tavarat on pakattu niin huonosti että menevät rikki matkalla. Kannattaisi ostajankin tajuta, että jos haluaa tavarat ehjinä niin niiden pakkaaminen ja lähettäminen maksavat enemmän.