Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka meikkaatte vain harvoin

Vierailija
09.05.2022 |

Mitä meikkiä laitatte silloin kun meikkaatte?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään pitäisi meikata?

Kelpaan itselleni juuri tällaisena, muusta viis.

Pidän itseni siistinä, huolehdin että hiukset on puhtaat ja siistit, tykkään pukeutua hyvin ja käyn suihkussa.

KOSKA nautin hyvänolon tunteesta kun on puhdas ja siisti. Meikkaamisesta en saa mitään. Päin vastoin, tunnen olevani likainen kun on jotain sotkua naamassa.

Ja olen nuori nainen.

Teininä meikkasin koska halusin näyttää hyvälle. Sitten tuli stoppi 30 vuodeksi, inhosin meikkiä ja tököttejä ja olin muutenkin luomu. Sitten tuli syöpä. Tukkakin lähti. Kun tukka alkoi kasvaa, ihastuin youtuben meikkitutoriaaleihin. Ihania värejä, meikit ovat kuin hienoja taideteoksia. Aloin myös ostamaan värikkäitä vaatteita. Meikkejä ostelin myös, himoni on ihanan väriset luomivärit. Saan näistä jotain ihmeellistä tyydytystä kun ihailen näitä upeita värejä. Parasta on kun luomiväri sopii ihmiselle. Ja myös huulipunat ovat kauniita.

Minusta on hauskaa kun ensin olen ollut kalju olmi niin nyt yhtäkkiä meikkaamalla saan itseni kauniiksi kuin joku (keski-ikäinen)missi. Elän yksin ja meikkaan yksikseni. Meikkaan vain kun olen jalkeilla ja touhussa. Kotoillessa ja löhöillessä en meikkaa en laita tököttejä.

Meikit ovat itseni hemmottelua, samoin olen alkanut hemmottelemaan itseäni hyvän tuoksuisella kosmetiikalla esim. kasvovesi ja naamiot ja seerumit.

Zoomiin laitan meikkivoidetta ja ripsaria, muuten couperosani hehkuu linssin läpi liikaa.

Vierailija
62/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan joka päivä kulmiin väriä, koska omani ovat lähes värittömät. Muuta meikkiä en yleensä laita. Hiukset laitan nätisti.

Joskus sitten (ehkä 5-10 päivänä kuukaudessa) laitan kulmavärin lisäksi ripsiväriä, ja joskus jopa jotain sellaista mineraalipuuteria. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa laitan luomiväriä, jos on vaikka jotkut juhlat. En kyllä aina silloinkaan.

Itsestäni tuntuu mukavammalta olla ilman meikkiä. Erityisesti kaikki ihoa peittävät jutut, puuterit, meikkivoiteet ym. tuntuvat jotenkin tunkkaiselta iholla. Vaikka niitä juuri kipeimmin "tarvitsisin" kun on lievää couperosaa :)

Miten meikata värittömät kulmat luonnollisiksi? Itse en saa aikaiseksi muuta kuin tummaa mönjämäistä ihoa alla jonka päällä värittömiä karvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin tulee enää meikattua ja silloin laitan vain meikkipuuteria ja kulmakynää. Ripsariakaan en laita, koska se varisee.

Vierailija
64/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipohja BareMineralsilla ja kulmakarvoihin Elf Wow Brow Gel. Ripsivärit näyttää mielestäni minulla oudolta ja silmät ovat niin herkät että ärsyyntyvät joten en käytä ollenkaan, jonkinlaisen geelimäisen poskipunan haluaisin ostaa kesää varten.

Vierailija
65/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan keskimäärin pari kertaa vuodessa. Häivyttelen silmänalusia ja kevyesti levitän meikkivoidetta kasvoille. Kiinnitys pienesti puuterilla. Taivutan ripset ja ripsari. Poskipuna ja huulikiilto. Ja lisään kynällä aavistuksen bäriä kulmiin.

Vierailija
66/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikinpohjustusvoide, meikkivoide, peitevoide, luomiväri, eyeliner, ripsari, poskipuna ja huulikiilto tai huulipuna

Vierailija
67/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cc-voidetta, ripsiväriä, aurinkopuuteria, huulipunaa.

Ja miksi meikata, cc-voide tasoittaa kirjavan ihon ja siinä on suojakerroin etten pala auringossa, ilman ripsiväriä näytän hassulta kun ripset ovat vaaleat vaikka muuten olen tumma, aurinkopuuteria tekee taas oikeista paikoista naamasta luonnollisemman näköisen kun siinä on se tasoittava väri, huulipunan väri on oikeastaan sama kuin huulet reunoilta, keskeltä huulet ovat lähes kasvojen väriset eli vähän oudon väriset. Aika meikittömältä näytän meikattunakin.

Ai niin 6vk välein kampaaja värjää myös kulmat päähän.

Vierailija
68/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin primer, meikkivoide tai bb-voide, hieman hohtovoidetta otsaan ja poskipäihin, ja tuon päälle väritön kiinnittävä puuteri.

Puuteroinnin jälkeen contourpaletista noin 4-5 sävyä, poskipunaa, poskipunan päälle hieman shimmer- highlighteria.

Kulmakarvat kynällä eli 1-2 eri sävyllä, sen jälkeen luomien primer, 4-5 eri sävyistä luomiväriä, rajauskynä, ripsien primer ja ripsiväri. Silmien sisänurkkaan vaaleaa kynää. Joskus vaaleaa kynää kulmakarvojen alle.

Huuliin rajaukset kahdella eri sävyllä, huulipunaa ja vielä hieman kiiltoa keskelle.

Lopulla setting sprayta jotta meikki pysyy paikoillaan koko päivän.

Vierailija
69/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään pitäisi meikata?

Kelpaan itselleni juuri tällaisena, muusta viis.

Pidän itseni siistinä, huolehdin että hiukset on puhtaat ja siistit, tykkään pukeutua hyvin ja käyn suihkussa.

KOSKA nautin hyvänolon tunteesta kun on puhdas ja siisti. Meikkaamisesta en saa mitään. Päin vastoin, tunnen olevani likainen kun on jotain sotkua naamassa.

Ja olen nuori nainen.

Osaatko lukea? Kysymys oli kohdistettu niille, jotka meikkaavat harvoin.

Harvoin on eri asia kuin ei koskaan. Harvoin voi olla jollekin kerran viikossa, toiselle kerran vuodessa. Ei koskaan on ei koskaan.

Itse olen pari kertaa laittanut meikkivoidetta naamaan, ihan vain kokeilumielessä. Ei ole poissuljettua, ettenkö voisi joskus sen vieläkin tehdä, mutta tuo voide, mikä minulla nyt on, korostaa ryppyjä ihan liikaa, joten olen mieluummin kokonaan ilman. Toki, jos minulla on joskus tarve esiintyä ikäistäni vanhempana, voin sillä voiteella "vanhentaa" itseäni.

Nuorella naisella ei kyllä tarvitsisi olla vielä mitään ryppyjä. Jos huolehtisit edes aurinkosuojasta ja ihon kosteutuksesta, vaikka hieman siitä raikkauden tunteesta tinkien, ei sinulla välttämättä edes olisi tuollaista ongelmaa meikkivoiteen kanssa. Puhun hieman asian vierestä, mutta niinhän sinäkin.

Vierailija
70/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tapaa meikata, toinen on ns. arkimeikki ja toinen bailumeikki.

Arkimeikkiin kuuluu kajalkynä, kulmaharja, ripsentaivutin, huultenrajauskynä ja huulikiilto.

Laitan kajalia varovasti ripsien tyviin ja häivytän sormilla, jotta jää vain asteen tummempi silmänympärys. Sitten taivutan ripset.

Tuo häivytetty aavistus kajalia ja ripsien taivutus korostaa sopivasti silmiä.

Kulmat harjaan geelipurkissa hieman kastetulla pyöröharjalla ojennukseen, ja geeli pitää ne ojennuksessa hyvin (minulla on tuuheat kulmat).

Huulet rajaan vedenkestävällä, hieman ihoa tummemmalla kynällä ja laitan sen jälkeen huuliin joko huulirasvaa, tai vaaleaa huulikiiltoa.

Bailumeikkiin sisältyy valokynää silmien sisänurkkiin, nenälle ja räkäränniin, peitevoidetta silmänalusiin, highlighteria poskille ja otsalle, aurinkopuuteria poskiluiden alle ja leuan alle/kaulalle/dekolteelle, kulmien harjaus, ripsien taivutus, ripsiväri, huulten rajaus ja huulikiilto.

Arkimeikin teen useamman kerran viikossa, ns. bailumeikin harvemmin.

En tykkää meikin tunnusta ihollani, ja alan näyttää herkästi tunkkaiselta ja transssulta jos laitan liikaa meikkiä. Eli minulle meikin suhteen LESS IS MORE.

Vierailija
71/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös harvoin meikkaava nainen voi olla seksuaalirikollinen.

Vierailija
72/72 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan silloin tällöin, huvikseni, jos haluan näyttää huolitellulta. Ehkä n. kerran viikossa tai harvemmin.

Meikkiini käytän: Matte mousse-meikkivoidetta, huulipunaa, poskipunaa, kulmakynää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän