Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen erittäin pettynyt lukio-opetuksen tasoon

Vierailija
09.05.2022 |

Nytkin lakkoja ja vapaata, varmaan hieno valmistautua tuleviin kokeisiin, kun pitäisi itse oppia vaikeita asioita kun opetusta ei saa tarpeeksi. Eivät ehdi kiriä koko kurssia millään kun vajetta jää tuntitolkulla. Muutenkin tuntuu, että opetuksen taso on heikkoa, kurssien keskiarvo ollut viime aikoina 5-6 koko ryhmässä. Ei voi aina syyttää oppilaitakaan jos juuri kukaan ei opi. Ja palkkaa lisää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa (Kiinasta en tiedä) ei ole ylioppilaskirjoituksia; maiden ÄO noin 108 keskimäärin ja ainoa vieras kieli on enkku, ja kodinhoito on oppiaine.

Hoitoalalle AMK pääsee riittävän varmasti ammiksenkin kautta; pääsykokeella (muuten 3/3; lukiossa C:llä, jos ei heikommalla, suoraan).

Virkamiesruotsi on pakollinen, mutta lukion ruotsi ei ole, eikä mikään muukaan turhake, eli noin kaksi vuotta, kun taas ammiksessa oppii kahdenkin vuoden edestä alaansa jo ennen AMK:ta.

Insinööriksi myös pääsee pääsykokella, ja opinoista hyötyy 1-2v jo ammiksessa.

Muilla aloilla havemmin saa töitä, kun tarvitsee ainakin 2v työkokemusta, ja hakijoista valitaan korkeintaan 5%.

Vierailija
2/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lukiolaisella vaan ole ongelmia. 9 - 10 vetänyt tämän ekan vuoden ja lakon ajaksi sai selkeät tiedot siitä mitä tehdä. Teki myös mm ryhmätyötä ja tänään kirjoittelee käsistä enkun videoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu, että opetuksen taso on heikkoa, kurssien keskiarvo ollut viime aikoina 5-6 koko ryhmässä.

Kyllä se on ihan oppilasainejsesta kiinni, jos tuon parempaan ei pysty. Lukio ei ole silloin oikea paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi