Te jotka meikkaatte vain harvoin
Kommentit (72)
Meikkaan silloin eli juhliin samalla tavalla kuin 90-luvulta lähtien. Pohjaa (tosin kevyempää kuin silloin), aurinkopuuteria varjostukseksi, vähän luomiväriä, nestemäinen eyeliner, sävyttävä huulirasva tai huulipuna. Niin ja ripsari.
Teen näin tosi harvoin, todellakin vain juhliin, ja niitä nyt ei monia vuodessa ole.
Olen nelikymppinen.
Aurinkopuuteria luomiin, ohimoille sekä poskipäiden alle. Ripsiväriä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään pitäisi meikata?
Kelpaan itselleni juuri tällaisena, muusta viis.
Pidän itseni siistinä, huolehdin että hiukset on puhtaat ja siistit, tykkään pukeutua hyvin ja käyn suihkussa.
KOSKA nautin hyvänolon tunteesta kun on puhdas ja siisti. Meikkaamisesta en saa mitään. Päin vastoin, tunnen olevani likainen kun on jotain sotkua naamassa.
Ja olen nuori nainen.
Osaatko lukea? Kysymys oli kohdistettu niille, jotka meikkaavat harvoin.
Mineraalipuuteri, kulmageeli ja ripsiväri.
Ehkä muotoilen kulmakarvoja, laitan ripsiväriä ja huulipunaa ja tuputan vähän puuteria. Muutaman kerran vuodessa.
Laitan joka päivä kosteusvoidetta kun ihoni on aika kuiva.
Jos meikkaan eli noin kerran kahdessa viikossa, laitan ripsiväriä.
Pohjustusvoide, meikkivoide, aurinkopuuteri, poskipunaan, vahvistan kulmat, kajal, luomiväri, ripsiväriä, meikin kiinnityssuihke, huulikiilto.
Meikkaan noin kerran viikossa jos sitäkään.
Etähommissa, ulkoillessa en käytä kuin aurinkosuojavoidetta.
Olin aiemmin päivittäin koko meikissä, etätyö muutti tämän.
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseni siistinä, huolehdin että hiukset on puhtaat ja siistit, tykkään pukeutua hyvin ja käyn suihkussa.
KOSKA nautin hyvänolon tunteesta kun on puhdas ja siisti. Meikkaamisesta en saa mitään. Päin vastoin, tunnen olevani likainen kun on jotain sotkua naamassa.
Ja olen nuori nainen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen nuori nainen.
Menetkö myös jeesustelemaan johonkin leivontaketjuun, kuinka sinä et ainakaan syö mitään rasvaista sokerimössöä? Jos ketjun aihe ei kosketa sinua itseäsi, on ihan turha tulla pätemään omilla, muka paremmilla elämäntavoilla ja -valinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sävyttävän päivävoiteen, puuteria, poskipunaa, kulmakynää, ripsiväriä, ehkä luomiväriä. Aikaa menee n. 5 min.
Tämä on se perussetti mikä tulee naamalle n. kerran kuussa tai kahdessa. Jos on ihan paremmatkin juhlat niin tuohon lisänä kajalia (jos enää edes osaan sitä laittaa, edellisestä on yli vuosi!).
Et ehdi näitä kaikkia laittaa viidessä minuutissa millään.
Peitän tummat silmänaluset, laitan kevyttä meikkivoidetta ja ripsiväriä.
Laitan ripsiväriä ja vähän kulmakynää, hiukan peitevoidetta, sävyttävää huulirasvaa/luonnollisen väristä huulipunaa. En tiedä lasketaanko sitä harvoin meikkaamiseksi, kun meikkaan ainakin pari kertaa viikossa.
Kestovärjään ripset. Jos jotain meikkiä naamaan laitan niin jotain peittämään tummia silmänalusia ja poskipunaa. Illalla lisäksi huulikiiltoa ja vähän geeliä kulmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen nuori nainen.
Menetkö myös jeesustelemaan johonkin leivontaketjuun, kuinka sinä et ainakaan syö mitään rasvaista sokerimössöä? Jos ketjun aihe ei kosketa sinua itseäsi, on ihan turha tulla pätemään omilla, muka paremmilla elämäntavoilla ja -valinnoilla.
Todella hyvin sanottu. Meikkaaminen ei ole muuten mikään uusi keksintö vaan ihmiset ovat sitä tehneet jo tuhansia vuosia.
Puuteri ja ripsiväri. Olen meikannut kerran viimeisen kahden vuoden aikana. Toki kulmat (+välillä ripset) käyn värjäyttämässä kerran kuukaudessa, jos muistan.
En meikkaa itse koskaan, mutta jos esiintymistä varten tarvitsen meikin, maskeeraajan kanssa sitten yhdessä sovitaan, mitä laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen nuori nainen.
Osaatko lukea? Kysymys oli kohdistettu niille, jotka meikkaavat harvoin.
Harvoin on eri asia kuin ei koskaan. Harvoin voi olla jollekin kerran viikossa, toiselle kerran vuodessa. Ei koskaan on ei koskaan.
Itse olen pari kertaa laittanut meikkivoidetta naamaan, ihan vain kokeilumielessä. Ei ole poissuljettua, ettenkö voisi joskus sen vieläkin tehdä, mutta tuo voide, mikä minulla nyt on, korostaa ryppyjä ihan liikaa, joten olen mieluummin kokonaan ilman. Toki, jos minulla on joskus tarve esiintyä ikäistäni vanhempana, voin sillä voiteella "vanhentaa" itseäni.
Laitan myös kulmiin lisää tummuutta kulmakynällä, se unohtui.