Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"IKÄRASISMI! Jo 40v olet ikäloppu ja 50+ jätehylkiö. Työpaikkojen haastatteluihin lähes mahdotonta päästä, työpaikan saamisesta puhumattakaan."
Tämä, tässä maassa juuri ikään liittyvä rasismi kukoistaa eniten. Eläkeikää kuulemma nostettava, mutta miten ihmeessä, kun työnantajat eivät huoli töihin, jos olet +50???
Eläkeikää pitäisi laskea esim. 55 vuoteen, ja 50-vuotiaat pääsisivät eläkkeelle, jos ryhtyisivät lastenlastensa hoitajiksi tai läheistensä omaishoitajiksi. Ei olisi hoitajista enää pulaa. Työttömistä saattaisi ollakin.
Suomalaiset, kantakansa, vähenevät hyvää vauhtia.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008528874.html
Yli 600 000 yli 75-vuotiasta. Aika hurjaa. Mutta toisaalta nyt ei kannata roudata liikaa sitä porukkaa ulkomailta töihin, ainakin hoitoalalla luonnollinen poistuma hoitaa aika nopeasti tuon hoitajien tarpeen kasvun.
Mielensäpahoittaminen ja se, ettei keski-ikäiset halua keski-ikäistyä. Tai ei haluta vanheta arvokkaasti. Tarkoitan tuolla siis tietenkin esimerkiksi Madonnaa, joka väittää kameran linssin muuttaneen hänen kasvonsa, ei kasvoleikkauksien. Höpön höpön, typeräkin näkee, että leikkauksia on tehty ja turhankin runsaasti. Madonnaa ei meinaa omaksi itsekseen enää tunnistaa; sääli.
En ole keski-ikäinen mutta vastaan silti. Vierastan materialismia ja konsumerismia. Aiemmin mainittua sivistyksen puutetta. Ihmisarvoa mitataan sillä, kuinka hienosti olet pukeutunut, millainen puhelin, auto ja talo kullakin on. Ei sitä mitä henkilö ajattelee, millainen ihminen on toisille. Ei puhuta ideoista, filosofiasta, omista projekteista vaan jauhetaan kakkaa ja juorutaan.
Sitä että ilman jotain appia ei kohta pysty vessaakaan vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys ja jatkuva samojen julkkisten pillittäminen eri tv-ohjelmissa.
Samoin aikakauslehdet. Kaikki samanlaisia tyhjäpäitä, ei paljon toisistaan erota.
Lehdistö on yhä vähemmissä käsissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole keski-ikäinen mutta vastaan silti. Vierastan materialismia ja konsumerismia. Aiemmin mainittua sivistyksen puutetta. Ihmisarvoa mitataan sillä, kuinka hienosti olet pukeutunut, millainen puhelin, auto ja talo kullakin on. Ei sitä mitä henkilö ajattelee, millainen ihminen on toisille. Ei puhuta ideoista, filosofiasta, omista projekteista vaan jauhetaan kakkaa ja juorutaan.
No mutta tämähän on idioluutio. Roskaohjelmat ja typerät tiktok-videot ja tubettajat keräävät katsojia ja ihmiset juoruilevat noiden paskajulkkisten elämästä työpaikan kahvipöydissä. Aikuiset ihmiset rapsuttavat jotain eläimiä, palvovat, palvelevat ja lässyttävät niille.
Vastuuttomuus. Kaikki ulkoistetaan ja mihinkään ei olla muka itse syyllisiä ikinä.
Herkkänahkaisuus joka hiivatin asiassa. Tiettyyn pisteeseen asti tervettä mutta jonkunlainen sietokyky pitää jokaiselta löytyä.
Missään ei saa neuvoa vaikka kuinka tarkoituksena olisi estää nuorempien ihmisten oman elämän sössiminen.
(Esimerkki: yritin kertoa muutama vuosi sitten sukulaisnuorelle miten tulisi toimia, mistä saa apua, mihin virastoon toimittaa mikäkin lappu jne- kiukutteli ylimielisesti että tietää kyllä sen mitä tarvii. Ei kiinnostanut ottaa asioista selvää. Jätin sikseen ja nyt tämä sama neiti on ongelmissa joilta olisi välttynyt mikäli olisi rohkeasti ottanut apua ja vinkkejä vastaan, olisi perehtynyt vakuutusehtoihin yms. Nyt sitten ulkoistaa ongelman, hän ei voinut tietää eikä kukaan auttanut.... Aiheutti itse omat ongelmansa mutta syyttää nyt yhteiskuntaa)
Jatkuva identiteetin hakeminen ja itsekeskeisyys. Samaan aikaan konservatismin nousu. Ajatus siitä että olisi jotain kompromisseja on kai nykyisin ihan mahdoton ajatus.
Tieteellisen ajattelun hylkääminen, flatearthers, rokotusvastaisuus.
Lisäksi joku keksii kohta interlajisuuden ja on sitä mieltä että ei ole ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten ulkoistaa ongelman, hän ei voinut tietää eikä kukaan auttanut.... Aiheutti itse omat ongelmansa mutta syyttää nyt yhteiskuntaa)
Tämä on kyllä niin perinteistä nykynuorilla. Mitä enemmän saadaan valmiiksi niin sitä enemmän ollaan vaatimassa. Pääasia ettei vain tarvitsisi itse tehdä, selvittää ja nähdä vaivaa. On ihan ylivoimaista käyttää sitä älypuhelinta tiedon etsimiseen niiden tiktok-videoiden katselun tai pelaamisen sijaan.
Se että naapuriin Timo sanoo, jotain ja kaikki uskovat. Puolustellaan Timoa, vaikka timo on toisia salakuvaava pervo. Ihannoidaan Timoa ja kostetaan Timon puolesta. Timo käyttää tyhmiä hyväksi😃.
Eli uskotaan mitä tahansa mitä joku sanoo. Ei kuitenkaan tiedetä mistään mitään. Käytös 🤮
Elokuvia, musiikkia, ylipäänsä nykyistä viihdeteollisuutta, leikkaa/liimaa -uutisointia, talousvetoista politiikkaa, yleistyneitä Rölli-kulmakarvoja (melkein tulee ikävä niitä kammottavia angry birds -kulmia), liiallista tukeutumista teknologiaan, älylaitteita (mukaanlukien puhelimet), herkkänahkaisuutta, jokaisen on oltava niin uniikki ja herkkä (sitä kuulkaas kutsutaan egoismiksi), kielen yksinkertaistamista (asioista ei saa enää puhua suoraan niiden oikeilla nimillä), jatkuvaa vaatimista (kuuluu tuohon herkkänahkaisuuteen ja egoismiin), sosiaalista mediaa, yksityisyyden vähenemistä, minä sitä, minä tätä, ahneutta, keinotekoisen kauneuden ihannointia, yleistyvää mielenterveysongelmien itsediagnosointia (voisi ehkä puhua trendiperäisestä luulosairaudesta), biologisten faktojen kieltämistä, nykyfeminismiä (tällä ei ole yhtään mitään tekemistä termin/aatteen alkuperäisen merkityksen kanssa)...
Vieläkö jatkan? Enpä taida, en halua pilataa omaa tai muiden päivää tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
- Isojen perseiden muotia
- Farkkujen vyötärön vetämistä tisseihin asti
- Pilottimallisten (ja muiden hervottoman kokoisten) silmälasien käyttämistä
Tähän jos lisään vielä somettajat ja blokkaajat. Ja mikä pahinta joku heitä vieläpä seuraa.
Itse olen nimittänyt heidät turhaksi ihmiseksi.
Seksualisuuteni on omani kirjoitti:
Kaksinaismoralismia: Naiset parantelevat ulkoisia avujaan leikkauksin, pistoksin ja lisäkkein. Esittelevät sitten lopputulosta paljastavin vaattein ja kuvin, mutta niitä ei saa kuitenkaan kommentoida, eikä heitä lähestyä, saati koskettaa.
Kaikki seksualisoidaan ja seksivinkkejä sekä kunkin intiimielämää ruoditaan julkisesti mediassa. Seksuaaliset mieltymykset ja suuntaukset ovat kaikkien yhteistä omaisuutta, mutta mielipiteen vapautta ei eri tavalla ajatteleville sallita.
Luonnollisuus on katoava luonnonvara.
Tämän keski-ikäisen naisen mielestä taas on erittäin hyvä muutos ettei naisia saa enää kouria ja koskettaa ilman lupaa, pukeutuivat ja laittautuivat miten vain. Itseäni miesopettaja läpsi takapuolelle vielä 90-luvulla yläasteella koulussa ja tämä oli silloin yleisesti hyväksyttävää, piti vain sietää. Ei ole ikävä.
Juhlapukeutumista, jossa on pelkät sukkahousut ilman hametta tai shortseja :D
Suomessa on myös syntyvyys alhainen, viimme vuonna tunnetun tilastoinnin pienin. -
Olen huolestunut siitä että ihmiset eivät käytä enää omia aivojaan. Tapitetaan vain älypuhelinta niskat jumissa ja kysytään koneelta apua kaikkeen. Sitten kun tieto on luettu ja sitä käytetty se unohdetaan, eikä tietoa paineta mieleen suuremmaksi kokonaisuudeksi.
Olen myös huolestunut siitä jos 9 luokalla ei osata lukea ja kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitenkäs sitten kun se älypuhelin menee rikki ja olet vaikka ulkona. Nykyään niiillä saa jo talojen ja autojen ovet auki, eikä kaikilla ole enää fyysisiä avaimia laisinkaan. Tämä ei ole hyvä kehityssuunta.
Kaikki uniikit lumihiutaleet pitäis laittaa elämään sellasta 80-90 luvun elämää ja opettelemaan elämän realiteetteja, kun ei ollut puhelimia ja nettiä, töitä piti kysyä kasvotusten ja kohteliaat tavat oli pakolliset jos aikoi edes välttävästi menestyä elämässä. Mitään ei voinut etsiä netistä vaan oli pakko ottaa selvää, kysyä, kiittää ja selvittää lisää. Kirjastosta löytyi tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavinta on, että jonkun sähköauton ovetkin avataan kännykällä : )
Suomen päättäjät noudattavat EU:n pölhöpäätöksiä kuuliaisesti kansamme vahingoksi.