Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
1421/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään kaikki on nähty, sä vasta opettelet.

Vierailija
1422/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo keski-iän ylittäneenä ärsyttää hurjasti jatkuvasti lisääntyvä byrokratia. Joka halvatun asiaan pitää olla laki, laille toimeenpanija, lupaviranomainen, valvoja. Nyt kompostitarkastaja taitaa olla viimeisin äärityperyys mitä EU:ssa on keksitty ja suomalainen byrokraatti näkee märkiä unia. Siitä huolimatta tai sen vuoksi uusavuttomuus ja arkijärjen puute vaivaavat jatkuvasti pahemmin.

Toinen on nämä cancel ja woke ja muut vastaavat loukkaantumiskulttuurit. Että ihminen voi olla tyhmä noiden sukupuoliensa kanssa. Kuulemma Tampereen yliopistossa on opetettu ihan vakavissaan, että miehetkin menstruoivat. Ei ole ihmiskunnalla toivoa kun tuollainen mielenvikainen sössötys on akateemista "totuutta". Itse tähän ikään en ole itsessäni mitään sellaista oiretta huomannut, olisiko elimistön biologialla jotakin osuutta...

Kolmantena yleinen sivistyksen puute ja sen ihannointi. Kuten edellä joku jo tuumasi, että ennen mentiin Pariisissa käymään Eiffelissä ja otettiin siitä kuvia, nyt omasta naamasta ja peräpuolesta. 

Terveisin äreän vanhan äijän oireyhtymää poteva fiksujen teini-ikäisten isä.

Mikä muka tekee sun teineistä fiksuja?

Hohhoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole keski-ikäinen vaan 23-vuotias, mutta pakko nyt kirjoittaa tänne. Tämä on mielenkiintoinen keskustelu ja olen iloinen siitä, että ainakin tämän perusteella maailmassa on vielä ihmisiä jotka ajattelevat asioista samoin kuin minä. Ikätovereiden (tai varsinkaan nuorempien) kanssa ei voi keskustella mistään, ettei vahingossa tule sanoneeksi jotain väärää. Esimerkiksi näitä asioita en ymmärrä tässä yhteiskunnassa:

- Valkoihoiset ihmiset loukkaantuu tummien/aasialaisten/kenen tahansa puolesta. Valkoinen ihminen ahdistuu ja itkee kun kuulee/lukee jostain n-sanan. Ei saa myöskään käyttää vaikkapa ihan normaaleja lettejä tai tietynlaisia vaatteita, koska se mukamas loukkaa vierasta kulttuuria. Tuo on mielestäni selvää esitystä ja hyvesignalointia.

- Yleisestikin se, ettei monia sanoja saa sanoa missään yhteydessä. N-sana on pahempi kuin mikään muu sana maailmassa. Myös muut sanat ovat yhtäkkiä jotain slurreja, joita ei saa käyttää ollenkaan, kuten lyhenne transsukupuolisista.

- Kaikesta huomautellaan ja sanotaan hei, tää ei oo ookoo. Jos sanot/teet vähänkin jotain väärin (tai olet joskus vuosikausia sitten sanonut tai tehnyt), sinut canceloidaan ikuisiksi ajoiksi ja oikeastaan vain hylätään kylmästi. Hyvänä esimerkkinä tästä on kirjailija J. K. Rowling, joka on nyt canceloitu, koska hän on kuulemma joskus aikoja sitten ollut transfobinen jollain tavalla.

- Sukupuolen moninaisuus. En edes jaksa selostaa aiheesta sen enempää. On olemassa miehiä ja naisia ja se on biologinen fakta eikä muuksi muutu. Toki on myös intersukupuolisia, mutta se on harvinaista eikä tarkoita samaa kuin muunsukupuoliset. En tiedä onko se laki mennyt läpi, jonka mukaan lapsetkin pääsisivät trans-hoitoihin, ja toivon ettei sellaista tule koskaan tapahtumaan. Transsukupuolisista suuri osa olisi ennemminkin psykiatrisen hoidon tarpeessa, mutta eihän tätä voi missään sanoa kun olen heti transfobinen kaikkien mielestä.

- Ilmastoahdistus. Ei saa lentää lentokoneella, ei saa matkustaa autolla, ei saa syödä sitä eikä tätä. Tavallaan ymmärrän ajatuksen joka tämän taustalla on, mutta mielestäni ihmisten pitäisi myös voida nauttia elämästä ilman että ahdistuu jatkuvasti asioista joihin ei juurikaan voi vaikuttaa.

- Se, että (varsinkin nuorten) ihmisten pitäisi jatkuvasti keskustella yhteiskunnallisista asioista ja olla niin hemmetin tiedostavia ja valveutuneita. Eihän siinä kerkeä nauttia nuoruudesta yhtään, kun pitää koko ajan tuntea syyllisyyttä ja olla niin tiedostava kaikista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

Nuo kaikki ensimmäiset asiat ovat suoraan jenkeistä kopioitua jenkkisekoilua, niihin ei kannata lähteä mukaan koska asia ei koske meitä finno-ugrilaisia suomalaisia millään tavalla. Suosittelen pysymään kaukana hulluista jenkeistä(keskustelupalstoilla) Suomessa jotkut sivukalju angstipenskat yrittävät sönköttää samasta vihaisen näköisen itserakkaan lähiöafron kanssa mutta jälleen kerran, ignooraa. 

Ymmärrän turhautumisesi nuorena, monesti ajattelen että olen onnekas kun sain elää vapaan ja tervejärkisen nuoruuden (90-00) olen itse 40 v ja haikeana muistelen normaalia elämää. Teillä nuorilla ei ole edes muistoja siitä maailmasta ja voi olla ettei se aika koskaan enää palaa. Kannattaa pystytellä minun ikäisteni läheisyydessä, olemme viimeisiä normimaailman kasvatteja emmekä todellakaan alistu tälle uudelle sekoilulle jota näyttää johtavan jotkut someteinit.

Vierailija
1424/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimista johtuvaa tilannetta, jossa kaikkien tulisi olla tavoitettavissa joka hetki.

Vierailija
1425/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kalkkeutuneosuutta ikötovereissani: Oikeastaan mikään ei saa muuttua koska ajatteleminen sattuu käyttämättömissä aivoissa. Ainakaan minulta ei saa viedä mitään. Minä minä. Viihde viihde. Aivoton ihana viihde. Lisåä krääsää.

Vierailija
1426/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mauttomampaa kuin keski-ikäiset miehet ottelemassa selfieitä ja lähettelemässä niitä sosiaaliseen mediaan, ihan kuin teinipissikset? Kuka haluaa katsella velttoa ja roikkuvaa lihaa?

Vierailija
1427/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole keski-ikäinen vaan 23-vuotias, mutta pakko nyt kirjoittaa tänne. Tämä on mielenkiintoinen keskustelu ja olen iloinen siitä, että ainakin tämän perusteella maailmassa on vielä ihmisiä jotka ajattelevat asioista samoin kuin minä. Ikätovereiden (tai varsinkaan nuorempien) kanssa ei voi keskustella mistään, ettei vahingossa tule sanoneeksi jotain väärää. Esimerkiksi näitä asioita en ymmärrä tässä yhteiskunnassa:

- Valkoihoiset ihmiset loukkaantuu tummien/aasialaisten/kenen tahansa puolesta. Valkoinen ihminen ahdistuu ja itkee kun kuulee/lukee jostain n-sanan. Ei saa myöskään käyttää vaikkapa ihan normaaleja lettejä tai tietynlaisia vaatteita, koska se mukamas loukkaa vierasta kulttuuria. Tuo on mielestäni selvää esitystä ja hyvesignalointia.

- Yleisestikin se, ettei monia sanoja saa sanoa missään yhteydessä. N-sana on pahempi kuin mikään muu sana maailmassa. Myös muut sanat ovat yhtäkkiä jotain slurreja, joita ei saa käyttää ollenkaan, kuten lyhenne transsukupuolisista.

- Kaikesta huomautellaan ja sanotaan hei, tää ei oo ookoo. Jos sanot/teet vähänkin jotain väärin (tai olet joskus vuosikausia sitten sanonut tai tehnyt), sinut canceloidaan ikuisiksi ajoiksi ja oikeastaan vain hylätään kylmästi. Hyvänä esimerkkinä tästä on kirjailija J. K. Rowling, joka on nyt canceloitu, koska hän on kuulemma joskus aikoja sitten ollut transfobinen jollain tavalla.

- Sukupuolen moninaisuus. En edes jaksa selostaa aiheesta sen enempää. On olemassa miehiä ja naisia ja se on biologinen fakta eikä muuksi muutu. Toki on myös intersukupuolisia, mutta se on harvinaista eikä tarkoita samaa kuin muunsukupuoliset. En tiedä onko se laki mennyt läpi, jonka mukaan lapsetkin pääsisivät trans-hoitoihin, ja toivon ettei sellaista tule koskaan tapahtumaan. Transsukupuolisista suuri osa olisi ennemminkin psykiatrisen hoidon tarpeessa, mutta eihän tätä voi missään sanoa kun olen heti transfobinen kaikkien mielestä.

- Ilmastoahdistus. Ei saa lentää lentokoneella, ei saa matkustaa autolla, ei saa syödä sitä eikä tätä. Tavallaan ymmärrän ajatuksen joka tämän taustalla on, mutta mielestäni ihmisten pitäisi myös voida nauttia elämästä ilman että ahdistuu jatkuvasti asioista joihin ei juurikaan voi vaikuttaa.

- Se, että (varsinkin nuorten) ihmisten pitäisi jatkuvasti keskustella yhteiskunnallisista asioista ja olla niin hemmetin tiedostavia ja valveutuneita. Eihän siinä kerkeä nauttia nuoruudesta yhtään, kun pitää koko ajan tuntea syyllisyyttä ja olla niin tiedostava kaikista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

Nuo kaikki ensimmäiset asiat ovat suoraan jenkeistä kopioitua jenkkisekoilua, niihin ei kannata lähteä mukaan koska asia ei koske meitä finno-ugrilaisia suomalaisia millään tavalla. Suosittelen pysymään kaukana hulluista jenkeistä(keskustelupalstoilla) Suomessa jotkut sivukalju angstipenskat yrittävät sönköttää samasta vihaisen näköisen itserakkaan lähiöafron kanssa mutta jälleen kerran, ignooraa. 

Ymmärrän turhautumisesi nuorena, monesti ajattelen että olen onnekas kun sain elää vapaan ja tervejärkisen nuoruuden (90-00) olen itse 40 v ja haikeana muistelen normaalia elämää. Teillä nuorilla ei ole edes muistoja siitä maailmasta ja voi olla ettei se aika koskaan enää palaa. Kannattaa pystytellä minun ikäisteni läheisyydessä, olemme viimeisiä normimaailman kasvatteja emmekä todellakaan alistu tälle uudelle sekoilulle jota näyttää johtavan jotkut someteinit.

Olen hyvinkin modernisti ajatteleva ja vapaamielinen sekä samaa ikäluokkaa. Ajattelen kanssasi hyvin samalla tavalla. Surullista on, että meitä alataan jo leimata ties miksi boomereiksi ja pahimmillaan cancelointaviksi myrkyllisinene mielipiteinemme.

Vierailija
1428/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mauttomampaa kuin keski-ikäiset miehet ottelemassa selfieitä ja lähettelemässä niitä sosiaaliseen mediaan, ihan kuin teinipissikset? Kuka haluaa katsella velttoa ja roikkuvaa lihaa?

Sori vaan, mutta enemmän näin tekee kuvaamasi kaltaiset naiset kuin miehet

Vierailija
1429/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet sheivaa karvattomaksi lapseksi ittensä.

Ihan kuin meidän pitäisi olla jotain iättömiä rasvattomia prostituoituja.

Tuntuu moni ottavan ihan tosissaan tämän kehoideaalin. Kammottavaa. Eikä tämä ole edes mikään nuortenkaan juttu. Laihuus on ehdotonta statusta seksuaalisesti aktiivisille ihmisille.

Kun vilkaisee jotain MTV:n kanavaa (nollarihitit tai nykyinen monotoninen nytkytys) niin sieltähän sitä mallia löytyy. Kaikki prikulleen samannäköisiä, kuin päät olis vain vaihdettu. Vertailin tänään vuoronperään MTV:n kasarihittejä, nollarihittejä ja nykyjumputusta ja tuo nykyvideoiden visuaalinen köyhtyminen ja muovisuus hätkäytti.

Vierailija
1430/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias ja olen ihan kauhistunut siitä miten kalkkeutunutta porukkaa oma ja vähän vanhempi ikäluokka on jo. Mitään ei enää muka ymmärretä, kaikesta suututaan ja valitetaan, ja kärsitään mm. HYVIN valikoivasta muistista: "Silloin kun minä olin nuori niin...." Bitch please. Mä muistan tasan tarkkaan miten neiti heilui umpihumalassa tissit paljaana 13-vuotiaana kaupungilla ja terrorisoi vanhempiaan, opettajiaan jne. En enää yhtään jaksa kuunnella omia kavereita.... jopa osa työkavereista jotka lähenee kuuttakymppiä pyrkii pysymään "menossa" mukana enemmän. Geriatriset milleniaalit vaan odottaa, että maailma pysähtyy siihen ajanjaksoon mistä he itse tykkäsivät eniten ja mikään ei siitä saa muuttua tai kehittyä. 

Vierailija
1431/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli..nykyään ei saa olla enää tyttö tai poika ja lapsikaan ei saisi olla mikä on, vaan hirveä show tehty asiasta..päiväkodissa ei saa sanoa täti vaan pitää sanoa aikuinen..nuorien kanssa kun juttelee kukaan ei enää määrittele itseään mieheksi eikä naiseksi eikä miksikään. On tullut myös käsite muunsukupuolinen..tuntuu, että vaikka omalla aikakaudella nuoruudessa ei ollut helppo olla muuta kuin hetero niin nyt se on vasta sekavaksi mennytkin tuo touhu..

Nimenomaan sekavaksi ja mielivaltaiseksi, ja sitten tätä sekoilua on vain luvallista ylistää vapauttavana kun se näyttää paremminkin ahtauttavan ja lukkiuttavan.

Oikeasti toivon että kaikki vain pilailevat ja kohta joku huutaa aprillia.

Eihän tää hulluus voi jatkua loputtomiin, eihän?

Vai mihin lasten leikkelyihin mariinit ja muut mielestään viisaat haluaa jatkaa? Ihan kauhulla odotan. Suomalaiset tuntuisi olevan niin hömpäytettävissä tähänkin huttuun, mitään omasta takaa arvokastahan meillä ei saisi olla kun jenkkilästä nyt totuus kajahtaa niin, että kirkkokin vaikenee. Tai ylipäänsä perinteisten perhe-ja elämänarvojen puolustus herättää katkeraa raivoa näissä uushajottajissa.

Vierailija
1432/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38-vuotias ja olen ihan kauhistunut siitä miten kalkkeutunutta porukkaa oma ja vähän vanhempi ikäluokka on jo. Mitään ei enää muka ymmärretä, kaikesta suututaan ja valitetaan, ja kärsitään mm. HYVIN valikoivasta muistista: "Silloin kun minä olin nuori niin...." Bitch please. Mä muistan tasan tarkkaan miten neiti heilui umpihumalassa tissit paljaana 13-vuotiaana kaupungilla ja terrorisoi vanhempiaan, opettajiaan jne. En enää yhtään jaksa kuunnella omia kavereita.... jopa osa työkavereista jotka lähenee kuuttakymppiä pyrkii pysymään "menossa" mukana enemmän. Geriatriset milleniaalit vaan odottaa, että maailma pysähtyy siihen ajanjaksoon mistä he itse tykkäsivät eniten ja mikään ei siitä saa muuttua tai kehittyä. 

Kunpa tosiaan muuttuisi positiiviseen suuntaan ja kehittyisi, mutta nykypäivän kehitys on monessa mielessä kaikkea muuta kuin positiivista. Tässäkin ketjussa paljon hyviä pointteja somesta, älypuhelimista, ihmisten olemattomasta keskittymiskyvystä ja kärsimättömyydestä, maalaisjärjen katoamisesta, räjähtäneistä mielenterveysongelmista, wokesta, cancellonnista jne. En minä halua tällaista kehitystä tukea ja olla siinä mukana.

Vierailija
1433/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kehitystä ja kehitystä. Vauvassa ruoditaan kyllä molempia säännöllisesti.

Tässä ketjussa saa ryöpyttää kehitystä, joka näyttää suorastaan vaaralliselta.

Sata vuotta sitten mylläsi semmoinen iso aate kuin kommunismi ja hekin olivat mielestään ihan ylivertaisen kehittyneitä. Moni tuumaa että samaa pyörähdystä uusilla mausteilla käynnistellään nyt. Hurratako tälle vain saisi?

Vierailija
1434/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut siitä, että ihmiset ei nykyään enää uskalla sanoa tai tehdä mitään, kun kohtaavat jotain päätöntä. Pelätään liikaa jotain negatiivisia seurauksia. Ihan sama onko kyseessä vaikka piha-aluetta terrorisoivat kersat, toista ihmistä pahoinpitelevät henkilöt, ryöstö, vahingonteko tms. tai sitten esim. se että tehdään tyhmiä päätöksiä jossain ja kukaan ei uskalla olla eri mieltä.

Johtaa siihen, että kaikkea ikävää tapahtuu eikä kukaan estä, vaikka voisi.

Vierailija
1435/2707 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta sitten mylläsi semmoinen iso aate kuin kommunismi ja hekin olivat mielestään ihan ylivertaisen kehittyneitä. Moni tuumaa että samaa pyörähdystä uusilla mausteilla käynnistellään nyt. Hurratako tälle vain saisi?

Tää on just tätä... Täytetään 35-vuotta, leikataan Jenni Haukio kampaus, käännytään kristillisdemokraatiksi ja kauhistutaan kun nähdään nainen napapaidassa ja siilitukassa samalla kun kiltisti unohdetaan oma hedoistinen käyttäytyminen nuorena. 

Vierailija
1436/2707 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneusihanne jossa on sairas sävy: muovisuus. Jotkut kauniit naiset tehettävät jättimäiset huulet jne,,,

Nuo ANKKAHUULET ovat niin hassunnäköisiä, että kuolen nauruun aina kun näen niitä :) sama kuin hehtopyllyt. Osalla on kumman vieraantunut käsitys kauniista vartalosta ja kasvoista. Sairasta.

Vierailija
1437/2707 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäyräkoiranen kirjoitti:

No vaikka näitä perähenkilöitä, yliperähenkilöitä, lautahenkilöitä. lakihenkilöitä jne....

Kohta ne muutetaan varmaan olioiksi tai entiteeteiksi. Jokuhan voi vaikka haluta identifioitua eläimeksi tai keinutuoliksi ja olisi syrjivää käyttää heistä henkilö-käsitettä.

Vierailija
1438/2707 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tätä... Täytetään 35-vuotta, leikataan Jenni Haukio kampaus, käännytään kristillisdemokraatiksi ja kauhistutaan kun nähdään nainen napapaidassa ja siilitukassa samalla kun kiltisti unohdetaan oma hedoistinen käyttäytyminen nuorena. 

Enpä näkisi että tälläistä on kovinkaan paljon nykyään. Ihan karikatyyrihahmolta kuulostaa.

Mini on voinut olla vaikka millainen punkkari nuorena ja silti pöyristelee nykyistä menoa, nimenomaan tätä umpipinnallista tyhjyyttä ja vieraantuneisuutta, jota oikein juhlitaan.

Vierailija
1439/2707 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiiveja maailmanparantajaidealisteja oltiin vielä ysärillä rastaleteissä ja kun veganismi rynni Suomeen. Oli kommuuneja ja anti-kuluttamista, kuitenkin ihan hyvää valtakulttuuria joka näki kapitalismin vaarat.

Nyt on ollaan syvällä pää omassa pyllyssä näiden uusien ideologioiden kanssa. On vain minä ja mun ihmeellisyys, johon muiden pitäisi sopeutua. Jotain pronominiaskartelua.

Ei tämmöistä touhua voi mitenkään ottaa vakavasti enää. Paetaan nimenomaan todellisia elämänongelmia mielikuvitusmaailmoihin.

Vierailija
1440/2707 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla vasta kulttuuria.