Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
tissivakoselfiet, naama niin käsiteltynä ettei tunnista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että nykynuorisosta esim. Benjamin Peltonen pitää pettämistä sallittuna ja haaveilee varatuista perheenisistä. Missä moraali ja perheenäidin tunteillako ei ole väliä. Lähde: Seiska
Pettämisen tuomitseminen on varmaan yhtenä suurena syynä siihen, että avioliitot ei kestä. Ennen oltiin naimisissa paljon sitkeämmin, koska ongelmat haluttiin selvittää eikä heittää liittoa heti roskiin ekan kriisin tullessa. Toki ennen on myös ollut vaikeampi saada eroa, mutta siitä huolimatta minusta olisi terveempää, että pettämiseen suhtauduttaisiin lepsummin. Avioliiton ja parisuhteen pitäisi kai olla täydellinen samoin kuin sen 300 neliön omakotitalon, tai kattohuoneiston parhaalla paikalla. Etenkin naiset haluavat omistaa miestensä mielet, kalut ja mielihalut, mutta kun se sallivampi suhtautuminen pelastaisi monta liittoa.
Heh, tähän olisi sitten kiva saada selitys että mitä varten arvioliitto on olemassa? Onko avioliitto itsetarkoitus? Itse elän pitkässä avioliittossa mutten mitenkään osaa ajatella että tätä kannattaisi liittonsa vuoksi jatkaa jos jommalla kummalla on intoa hyppiä vieraissa. Luvan voisin etukäteen jopa harkiten antaa mutta selän takana olevaa pettämistä en mitenkään voi ymmärtää. Mitä sellainen avioliitto antaa jossa ei ole luottamusta?? Ei ainakaan vakautta, ystävyyttä, turvaa tai kumppanuutta. Mitä se loppu on mitä siitä voi saada?
Avioliitto ei ole itsetarkoitus, tuntuu vain järjettömältä että parisuhteille ja avioliitoille on nykyään ihan mahdottomat vaatimukset.
Täytyy olla uskollinen, rakastaa, rakastella, puhua tunteista, seksistä, lapsista, sanoittaa, ymmärtää... Ei saa vilkuilla muita, ei edes ajatella muita, se oma mussukka pitää vaan olla numero yks nyt ja aina. Jos mies katselee naapurin rouvaa, se on jo henkistä pettämistä ja syy mennä pariterapiaan. Jos se mies ei terapiasta huolimatta lakkaa katselemasta, sitten ero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hiertää eniten se, ettei mitään saa sanoa. Nytkin kommentoin lihonutta tuttavaani, kun ei olla nähty pitkään aikaan. Olen huolissani hänen terveydestään ja jotenkin se ryöpsähti siten, että voi kamala miten paljon olet lihonut. Ja että tietääkö terveyshaitoista joita siihen liittyy. Hän suuttui kovasti, ilmeisesti lähtenyt mukaan tähän kaikesta loukkaantumisen kulttuuriin. Sitä se on, kun mitään ei saa sanoa. Kyllähän meitäkin on kommentoitu ja julmastikin, ja hyviä ihmisiä meistä kasvoi.
Kehopositiivisuus on aivan mielisairasta. Lihavuus on terveysriski ja riskitekijä lähes kaikkiin sairauksiin. Omasta mielestäni lihavat ovat myös rumia.
Itsekin olen lihava ja se ketuttaa joka päivä, koska ennen olin hyväkuntoinen urheilija. Nyt työ- ja perhe-elämä ja epäsäännölliset elämäntavat ja huono uni ovat tuoneet reilusti ylipainoa. Vaikea olla ja hengästyttää jo pienikin ponnistelu. Kengännauhojen solmiminen, varpaankynsien leikkaus ja sukkien pukeminen on vaikeaa mahan vuoksi.
Lihavuus vatuttaa ja on rumaa ja yhteiskunnalle kallista. Mainokset nykyään täynnä näitä kehopositiivisia iljetyksiä.
Niin samaa mieltä. Olen itsekin päässyt nyt viidenkympin lähestyessä turvahtamaan ja BMI on 25,5. En ole missään vaiheessa suhtautunut asiaan millään tapaa positiivisesti. Tutuille olen harmitellut, etten saa itseäni niskasta kiinni ja siivottua ruokailutapojani. Kyllä se nyt vaan niin on, että olo on huomattavasti mukavampi hoikempana. Puhumattakaan siitä, että ylipaino altistaa sairauksille.
Ylipaino/lihavuus on toki hyvin henkilökohtainen asia, mutta toisaalta myös yhteiskunnallisesti todella merkittävä kustannus ja taakka. Ei toki ole tuntemattomien asia kenenkään painoa kommentoida, mutta kyllä lähipiirin ja varsinkin sairaanhoitohenkilökunnan pitää voida asia ottaa esiin.
Ja tuo ylipainon / lihavuuden normalisointi tai suorastan ihannointi, jota kehopositiivisuudeksi kutsutaan, on äärimmäisen haitallinen ilmiö, niin yksilö- kuin yhteiskunnallisella tasolla.
On toki olemassa pieni joukko ihmisiä, joiden ylipaino johtuu sairaudesta tai lääkityksestä, mutta totuus on se, että yli 90%:lla syy on sama kuin itselläni, itsekurin puute.
No ihan vaan tiedoksesi, että nykyään tiedetään jo, ettei itsekurilla laihduteta pysyvästi ja itsekuri ei ole syy lihavuuteen.
Sivistä vähän itseäsi!
Voi tyhmyyden määrää! Onko se naapurin Pirjo, joka sen pullan väkisin laittaa sinun suuhusi?
Mitä muuta lihavuus on kuin itsekurin puutetta? Jos syöt vähemmän kuin mitä kulutat, niin varmasti laihdut. Omat läskit laitetaan nekin muiden syyksi. Äly hoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan tiedoksesi, että nykyään tiedetään jo, ettei itsekurilla laihduteta pysyvästi ja itsekuri ei ole syy lihavuuteen.
Sivistä vähän itseäsi!
Mitä h*lvettiä? Hyvää defenssiä lihavilta, kun "ei me vaan voida tälle mitään"! Samoilla ihmisillä riittää "itsekuri" jokapäiväisiin meikkaamisiin ja laittautumisiin, mutta ei vaan voi olla syömättä liikaa ja väärin. Joku tässä yhtälössä haiskahtaa.
Alapeukkjen määrästä päätellen ryhmä s i i derivalaita pahoitti mielensä=).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
Mitä h*lvettiä? Hyvää defenssiä lihavilta, kun "ei me vaan voida tälle mitään"! Samoilla ihmisillä riittää "itsekuri" jokapäiväisiin meikkaamisiin ja laittautumisiin, mutta ei vaan voi olla syömättä liikaa ja väärin. Joku tässä yhtälössä haiskahtaa.
No se haiskahtaa ettet tajua mitä itsekuri tarkoittaa.
No valistapa tyhmää?
Jos kohtuullinen syöminen on vaikeaa, niin nähdäkseni itsekuria harjoittamalla on mahdollista olla syömättä enemmän kuin kuluttaa. Jos pulla on pöydällä, niin vaatii jonkinlaista itsehillintää (itsekuria) olla sitä syömättä.
No kuulepa tyhmä. Itsekurilla voi laihtua hetkeksi. En voi auttaa jos et ymmärrä miten kenenkään ei ole mahdollista taistella mielitekojaan vastaan loppuikäänsä. En voi auttaa jos et ymmärrä miten toiselle voi joku juttu vaatia enemmän itsekuria kuin toiselle. Se että minulle ei maistu makea, ei tarkoita että minulta vaatii itsekuria kieltäytä pullasta. Se että minua ei rööki himoita, ei tarkoita että minulla olisi enemmän itsekuria kuin Röökin himoisella.
Eli ette voi sille lihavuudellenne mitään niin antaa sitten olla? Selvä, sitten sun pitää varmaan olla lihava, koska eihän sille mitään voi tehdä.
Oot oikeasti tyhmä. Ideana pysyvässä painonhallinnassa on se, ettei tarvitse taistella nälkää vastaan ja koko ajan käyttää itsekuria. Häpeäisit edes tuota tyhmyyttäsi.
Olin kuitenkin tarpeeksi fiksu laihduttaakseni ja sinusta ei taideta voida sanoa samaa :).
Olin tyhmä kun laihdutin 50kg itsekurilla. Nyt olen viisaampi. Painoni putoaa hitaasti ja pikkuhiljaa. Itse ainakin haluan että tulos on pysyvä. Totta kai jos haluaa jojoilla niin silloin sinun tapasi on varmaan hyvä. Pikku vinkki sulle, jojoilu on tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
Jos kohtuullinen syöminen on vaikeaa, niin nähdäkseni itsekuria harjoittamalla on mahdollista olla syömättä enemmän kuin kuluttaa. Jos pulla on pöydällä, niin vaatii jonkinlaista itsehillintää (itsekuria) olla sitä syömättä.
No kuulepa tyhmä. Itsekurilla voi laihtua hetkeksi. En voi auttaa jos et ymmärrä miten kenenkään ei ole mahdollista taistella mielitekojaan vastaan loppuikäänsä. En voi auttaa jos et ymmärrä miten toiselle voi joku juttu vaatia enemmän itsekuria kuin toiselle. Se että minulle ei maistu makea, ei tarkoita että minulta vaatii itsekuria kieltäytä pullasta. Se että minua ei rööki himoita, ei tarkoita että minulla olisi enemmän itsekuria kuin Röökin himoisella.
Lässyn lässyn. Se on nimenomaan itsekurin puutetta jos ei pysty olemaan tunkematta pullaa ja muuta makeaa naamaansa.
Kyllä ihmiset on tyhmiä, kun selittelevät ja selittelevät. Intissä sanottiin, että "älä selitä, se vaan pahentaa asiaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
Eli ette voi sille lihavuudellenne mitään niin antaa sitten olla? Selvä, sitten sun pitää varmaan olla lihava, koska eihän sille mitään voi tehdä.
Oot oikeasti tyhmä. Ideana pysyvässä painonhallinnassa on se, ettei tarvitse taistella nälkää vastaan ja koko ajan käyttää itsekuria. Häpeäisit edes tuota tyhmyyttäsi.
Olin kuitenkin tarpeeksi fiksu laihduttaakseni ja sinusta ei taideta voida sanoa samaa :).
Olin tyhmä kun laihdutin 50kg itsekurilla. Nyt olen viisaampi. Painoni putoaa hitaasti ja pikkuhiljaa. Itse ainakin haluan että tulos on pysyvä. Totta kai jos haluaa jojoilla niin silloin sinun tapasi on varmaan hyvä. Pikku vinkki sulle, jojoilu on tyhmää.
Selittely ja tosiasioiden kieltäminen se vasta tyhmää ja lapsellista on. Kuka sen pullan sinne suuhun työntää, jos et sinä itse???
Tämä varmaan jo sadas kommentti aiheesta, mutta vierastan ja harmittelen nykypäivän somekulttuuria joka vieraannuttaa eteenkin alle keski-ikäisiä ja nuoria toisista ihmisistä, aiheuttaa entistä enemmän yksinäisyyttä ja mielenterveyden ongelmia.
Narsistinen yksilökulttuuri ja kilpailuyhteiskunta.
Avoin mies- ja naisviha.
Valtiovallan piittaamattomuus oman maan kansalaisten hyvinvoinnin rapautumisesta ja eriarvoisuuden voimakkaasta kasvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
Hei tankki, menikö tunteisiin? Kyllähän se tietysti harmittaa kun ei ole minkäänlaista itsekuria ja päivästä toiseen työntää pullaa naamaan. Jos sinulla ei ole itsekuria, niin se ei tarkoita etteikö muilla sitä olisi.
Itsekkyys on tuhoon vievä tie. Selfieiden ottaminen on huippu!
Ihminen olisi onnellinen muita palvellessaan.
Vanhempien pitäisi opettaa lapsilleen kodin hoitoon liittyvät asiat ja toisten kunnioittaminen. Vaatimaton elämä voi olla rikasta.
Nuoriso ja nuoret aikuiset eivät viitsi laittaa ruokaa. Kalliilla hinnalla tilataan jonkun ihme sovelluksen kautta ravintolaruokia (paljon suolaa ja rasvaa sisältäviä), jotka on pakattu kalliisiin materiaaleihin jotka sitten menevätkin roskikseen. Hirveää tuhlausta ja luonnon saastuttamista! Kaiken lisäksi nuoret eivät jaksa itse kävellä kauppaan hakemaan ruokatarvikkeita, vaan ruokalähetit tuovat suoraan kotiovelle kaiken mitä tarvitaan. Sitten ihmetellään kun liikalihavuus lisääntyy ja rasvamaksa on kohta joka toisella suomalaisella
Vierailija kirjoitti:
Muistan vielä sen ajan jolloin julkisuuteen ja kuuluisaksi tultiin osaamalla jotakin, esim laulaa, näytellä, kirjoittaa. Tai olemalla viisas, älykäs, keksimällä jotakin uutta. Nyt riittää, kun on iso perse ja halu näytellä sitä. Tai paneskelee ( = voimaantuu ) ympäriinsä ja kertoo siitä.
Ennen tietokilpailuissa oli varsin vaatimattomat palkinnot mutta niissä piti sitten tietää hyvinkin tarkasti ilman mitään googlettamista kuten Suomen Tietoviisas ohjelmassa. Sitten kun tuli Haluatko miljonääriksi ohjelma hyvinkin yksinkertaisilla monivalintakysymyksillä saattoi voittaa isot summat rahaa.
Jotkut näyttävät ottaneen elämän urakseen erilaiset tosi-tv-ohjelmat ja heistä tulee pikkujulkkisia, jotka kiertävät sitten erilaisissa ohjelmissa oman aikansa.
Sananvapauden rajoittaminen ärsyttää. Kun haluaisi kommentoida, vaaditaan kirjautumista. Tämä on ainoa paikka, missä mielipiteen ilmaisu onnistuu ilman kirjauksia, kiitos.
Päivi Räsäsen vainoaminen harmittaa. Yritystä on Raamatun sanoman vesittämiseen. Kouluista on selkeä kristinuskon opetus typistetty, aamurukoukset poistettu, eikä päiväkodeissa kauan ole ruokarukouksia. Jumalan kunnioitus on pois. Lepopäivää pyhänä ei pidetä jne. Tulos näkyy itsekkyytenä ja tuhoamisena. Onneksi poikkeuksia vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Se että nuoruus ja lapsuus vietetään sisällä ruudun ääressä; tietokone, tv, kännykkä, ipad, eikä enää leikitä, liikuta ja ulkoilla.
Silloinkin kun lapset ja nuoret ovat keskenään ulkona tai kauppakeskuksessa, monet räpläävät seurassakin ollessa kännyköitä aivan kuin ne kaikki parhaat jutut olisivat aina siellä netissä. Monesti polkupyöräilijätkin uhraavat toisen kätensä pitääkseen siinä älypuhelinta.
En minä syö pullaa. En ole syönyt pullaa vuosiin. Se ei johdu itsekurista vaan siitä ettei tee mieli. Olen nyt menossa harrastamaan liikuntaa. Sekään ei vaadi minulta itsekuria koska laji on sellainen että nautin siitä. Voin hyvin ja paino putoaa. Minun ei tarvitse haukkua toisia siideri valaiksi ja purkaa pahaa oloani nälkäkiukussa muihin. Minä olen voittaja tässä ja te itsekurista rääkyjät häviäjiä. Te kärsitte teillä on paha olo ja teidän läskit tulee korkojen kera takaisin. Vika on teidän päässä kun ette voi myöntää että olette väärässä.
Ennen autot olivat kulkuneuvoja nyt ne ovat liikkuvia tietokoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tämä nykymallinen feminismi. Oli feminismiä ysärilläkin. Silloin puhuttiin rahasta ja siitä miten hyvä naisella on olla oma ura, omat rahat ja oikeus olla vaikka uranainen niin halutessaan. Nykyisin näperrellään marginaaliryhmien oikeuksissa, jos nyt joku seksuaalisuudestaan vieraantunut nyt jotain haluaa, niin siitä tehdään valtava asia. Feminismi on käännetty naisia vastaan. Ylpeillään sillä, että tehdään avioehtoja ja elätetään perhettä tasavertaisesti vaikka velalla vaikka ei ole tuloja lasten ollessa pieniä. Ylpeillään vielä silläkin, että ei vaadita miehiltä uskollisuutta, vaan pannaan ympäriinsä kaiken maailman polyhössötyksissä. Avioliittokaan ei ilmeisesti enää kuulu nuorten naisten agendalle, vaikka se nimenomaisesti on rakennettu naisten suojaksi. Annetaan vaan miehille kaikki ihan kultavadilla ilmaiseksi.
Olen ysärillä ja 2000-luvun alussa kasvanut nainen, ex-feministi. Silloin vielä vaikutti siltä, että feminismi pyrkisi todella saavuttamaan tasa-arvoa. Toki joo tuo naissukupuoleen viitttava termi mietitytti silloinkin, mutta jollain logiikalla se vaikutti ihan suht kelvolliselta kuitenkin.
Nythän pitäisi olla jo kaikille selvää, ettei feminismillä ole sukupuolten tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Kyse on naisien oikeuksien, aseman, etujen edistämisestä ja parantamisesta. Jopa miesten kustannuksella. Eikä feministit tätä edes kiistäkään enää.
Mitä sä höpötät. Feminismi on aina ajanut naisten asioita, oikeuksia ja etuja. Lähtökohtana on ollut, että ollaan altavastaajia suhteessa miehiin. Mutta nykyisin feminismi ajaa käytännössä naisten aseman heikennyksiä. Se rikkoo perheitä, parisuhteita ja on vaarallinen myös naisten taloudelliselle hyvinvoinnille.
Tavallaan kyllä, mutta aiemmin feministit esittivät tavoitteekseen saavuttaa miesten kassa tasa-arvoisen aseman. Nyt on tavoitteena päästä ohi ja yli.
Siinä ei minusta ole mitään erityisen pahaa, jos aidosti ajettaisiin naisten asemaa, mutta kun nyt ajetaan naisten asioita vastaan. Ei se sitä naisen asemaa äitinä edesauta, että vaaditaan avioehtoja, kun itse ollaan se, joka tienaa vähemmän ja välillä ei juuri lainkaan. Tai se, että ei vaadita edes avioliittoa ja uskollisuutta mieheltä.
Ei varmaan olekaan. Vaikutat juuri sellaiselta, jolle kelpaa hyvin, että saavutetaan naisten modernit edut, mutta pidetään ne vanhakantaiset, perinteiset asiat, joissa myös itse hyödytään. Oikein win-win itselle.
Kerrotko mitä ne vanhakantaiset perinteiset asiat ovat ja miksi niitä ei voisi olla modernissa maailmassa?
Sitä että miesten velvollisuudet säilyvät ennallaan, eikä naiset ole keventämässä taakka siltä puolelta yhtään.
Todennäköisesti et kannata naisten asevelvollisuuttakaan?
Miksei avioehto sinulle sovi? Miksi haluat miehen tienaamat rahat itsellesi? Mikset hanki omiasi?
Mitä miesten taakkaa naisten pitäisi keventää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
Voihan se olla että jojoilu alkaa joskus, nyt on kuitenkin oltu yli 20 vuotta n. 5 kilon sisällä. Varmaan väärin laihdutettu, mutta eipä paljoa kiinnosta kaltaistesi selkärangattomien idioottien mielipiteet.
Oman työurani alkuvaiheessa ihannoitiin kestäviä ja sitoutuneita työsuhteita. Nykyään koko työelämän
pituinen ura on kirosana. Itse olin samassa työpaikassa yli 40 vuotta, eikä se mielestäni ollut paha asia.
Silloin sitoutuu vahvasti työhönsä, kun ei tarvitse pelätä, onko tämä väliaikaista vaan.