Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan tiedoksesi, että nykyään tiedetään jo, ettei itsekurilla laihduteta pysyvästi ja itsekuri ei ole syy lihavuuteen.
Sivistä vähän itseäsi!
Mitä h*lvettiä? Hyvää defenssiä lihavilta, kun "ei me vaan voida tälle mitään"! Samoilla ihmisillä riittää "itsekuri" jokapäiväisiin meikkaamisiin ja laittautumisiin, mutta ei vaan voi olla syömättä liikaa ja väärin. Joku tässä yhtälössä haiskahtaa.
No se haiskahtaa ettet tajua mitä itsekuri tarkoittaa.
No valistapa tyhmää?
Jos kohtuullinen syöminen on vaikeaa, niin nähdäkseni itsekuria harjoittamalla on mahdollista olla syömättä enemmän kuin kuluttaa. Jos pulla on pöydällä, niin vaatii jonkinlaista itsehillintää (itsekuria) olla sitä syömättä.
Jos haluaa P Y S Y V Ä S T I laihtua, niin sen itsekurin saa työntää syvälle perseesen. Pysyvästi laihtuminen ei ole mahdollista jos koko ajan joutuu taistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viiskytluvun alkupuolen naisihminen, heti alkuun selitys sille, mitä sanon ja miksi.
Kaikista eniten harmittaa, että ihmiset eivät ota itsestään vastuuta. Se näkyy eniten liikalihavuutena.
Joku väitti, ettei itsekurilla pysty laihtumaan. Kysyn vaan, että mikä muu konsti sitten toimii?
Itsekuria tarvitaan elämiseen. Jos perustaa perheen, ei itsekästä elämää voi jatkaa, pitää ottaa perhe huomioon. Mutta jos elää yksin, ennenkaikkea pitäisi huoltaa itseään.
Klo 23.00 nyt.En tajua, miksi tämä sai alapeukkuja. Alapeukkuja itsekurille, täh?
Itse täytin hiljattain 65, ja olen joutunut vähentämään ruokavaliostani jokapäiväiset makeat kuten suklaan, limsan ja pullan. Syön niitä nyt kerran viikossa suurin piirtein, ennen jotain noista päivittäin.
Jos en näin tekisi, jatkaisin pullistumistani, enkä halua olla lihava, se on epämukavaa liikunnan ja nivelien kannalta. Itsekuria on pakko käyttää.
Sama minulla! Oli nuorena hoikka kuin pajunvitsa. Vaatteet oli kokoa 34-36, kun olin 15-25-vuotias. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen alkoi kertyä painoa. Nyt 48-vuotiaana joudun katsomaan tarkasti, mitä suuhuni pistän. Se on jatkuvaa itsekuria. Tällainen 165-senttinen keho. Painoa on noin 73-74 kg. Viime kesänä liikuin paljon ja sainkin painon 70 kiloon. Talvi toi kilot takaisin. Oli paljon kevyempi olokin kesyllä. En pysty syömään mitään viinereitä tai suklaapatukoita, koska ne on niin energiatiheitä, että pulskahdan. Itsekuria vaatii.
Niin. Sinä lihoit takaisin. Ja tulet aina lihomaan. Niin käy tyhmille itsekurilla jojoilijoille. Aina. Jokainen luulee olevansa poikkeus. Jokaisen. Ja kaikilla on sama kohtalo. Lihota joka kerta aina enemmän ja enemmän. Tyhmiä olette.
Vierastan tätä nykyajan itsekkyyttä ja röyhkeyttä. Tehdään, mitä halutaan, ajattelematta ollenkaan muita. Kerskaillaan omilla saavutuksillaan, ja mollataan toisia. Koko ajan on kilpailu päällä, ettei vaan muut olisi missään parempia kuin nämä egoistit, jotka alituiseen valmiina nokittamaan. Häpeilemättä esitellään itseään.
Unelmieni koti on valoisa kattohuoneisto Kaivopuistossa
Ennen riitti se vaatimaton rintamamiestalo vähän syrjemmässä. Nyt ei, aina pitäisi olla uutta ja kallista.
Miksi joka saakelin unelmakodin pitäisi nykyään olla kehäkolmosen parhailla paikoilla, ja tietysti maksaa miljoonan tai pari? Sitten sillä huoneistolla keulitaan belfie-kuvien kera Instagramissa ja taustalla juuri kukkiva pionin oksa design-pöydälle sijoitetussa design-maljakossa. Autotallissa tietysti viikon vanha Tesla.
Kaipaan aikoja kun koti oli elämistä varten, eikä elämä kotia varten.
Se, että nykynuorisosta esim. Benjamin Peltonen pitää pettämistä sallittuna ja haaveilee varatuista perheenisistä. Missä moraali ja perheenäidin tunteillako ei ole väliä. Lähde: Seiska
Vierailija kirjoitti:
Se, että nykynuorisosta esim. Benjamin Peltonen pitää pettämistä sallittuna ja haaveilee varatuista perheenisistä. Missä moraali ja perheenäidin tunteillako ei ole väliä. Lähde: Seiska
Nykynuorista useampi pitää pettämistä vääränä verrattuna esim 70-lukuun.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/201801042200644955
Mamita kirjoitti:
Vierastan sitä, ettei lapset ja nuoret osaa ?? olla ilman jatkuvaa ruutuihin tuijottamista!!
Ollaan sitten kavereiden kanssa jossain, niin kaikki tuijottavat kännyköihin suurimman osan aikaa...
Tai ollaan sukuloimassa, niin kännyt esillä taas. Tai ollaan koiraa viemässä, niin katsotaan mielummin kännyyn, kuin rakkaan koiran touhuja...
Ollaan lasten kanssa puistossa, rannoilla, niin katsotaan mielummin kännyköihin...
Kävellään tien yli, niin aina vain ruutu vetää puoleensa.
Meno, kuin zombielandissa tai jossain sairaan lumotussa kuplassa?
Tätä vierastan eniten 'nykykulttuurissamme'!
Jk. ja vanhemmat ostavat lapsilleen kännyt ym. ruudut naaman eteen heti kuin mahd., että saavat itse viettää rauhassa aikaansa oman ruutunsa kanssa...
Tämä! Nuoret varmaan niinsanotusti katsoo eteensäkin puhelimen ruudun läpi kamera päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan tiedoksesi, että nykyään tiedetään jo, ettei itsekurilla laihduteta pysyvästi ja itsekuri ei ole syy lihavuuteen.
Sivistä vähän itseäsi!
Mitä h*lvettiä? Hyvää defenssiä lihavilta, kun "ei me vaan voida tälle mitään"! Samoilla ihmisillä riittää "itsekuri" jokapäiväisiin meikkaamisiin ja laittautumisiin, mutta ei vaan voi olla syömättä liikaa ja väärin. Joku tässä yhtälössä haiskahtaa.
No valistapa tyhmää?
Jos kohtuullinen syöminen on vaikeaa, niin nähdäkseni itsekuria harjoittamalla on mahdollista olla syömättä enemmän kuin kuluttaa. Jos pulla on pöydällä, niin vaatii jonkinlaista itsehillintää (itsekuria) olla sitä syömättä.
No kuulepa tyhmä. Itsekurilla voi laihtua hetkeksi. En voi auttaa jos et ymmärrä miten kenenkään ei ole mahdollista taistella mielitekojaan vastaan loppuikäänsä. En voi auttaa jos et ymmärrä miten toiselle voi joku juttu vaatia enemmän itsekuria kuin toiselle. Se että minulle ei maistu makea, ei tarkoita että minulta vaatii itsekuria kieltäytä pullasta. Se että minua ei rööki himoita, ei tarkoita että minulla olisi enemmän itsekuria kuin Röökin himoisella.
Eli ette voi sille lihavuudellenne mitään niin antaa sitten olla? Selvä, sitten sun pitää varmaan olla lihava, koska eihän sille mitään voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa P Y S Y V Ä S T I laihtua, niin sen itsekurin saa työntää syvälle perseesen. Pysyvästi laihtuminen ei ole mahdollista jos koko ajan joutuu taistelemaan.
Minä olen varmasti oikea ihminen kommentoimaan, koska olen laihduttanut aikanani itsekurilla ja sen avulla olen myös saanut painoni pysymään. Jos huomaan lihoneeni tai syöneeni muutaman päivän huonosti, niin päätän että nyt saa riittää ja sitten ollaan taas viikko ruodussa. Se että sinä et siihen pysty, ei tarkoita että kukaan muukaan ei pystyisi. Itsekuria vaatii myös se, että jaksaa liikkua tarpeeksi viikosta ja vuodesta toiseen. Se ei ole aina mukavaa lähteä treenaamaan, mutta sen jälkeen tulee hyvä olo. Mutta joskus se vain pitää "pakottaa" itsensä vaikkapa sinne salille. Ilman itsekuria jäisin sohvalle löhöilemään kuten sadat tuhannet muutkin, sillä onhan se kiistämättä helpompaa ja mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen tuomitseminen on varmaan yhtenä suurena syynä siihen, että avioliitot ei kestä. Ennen oltiin naimisissa paljon sitkeämmin, koska ongelmat haluttiin selvittää eikä heittää liittoa heti roskiin ekan kriisin tullessa. Toki ennen on myös ollut vaikeampi saada eroa, mutta siitä huolimatta minusta olisi terveempää, että pettämiseen suhtauduttaisiin lepsummin. Avioliiton ja parisuhteen pitäisi kai olla täydellinen samoin kuin sen 300 neliön omakotitalon, tai kattohuoneiston parhaalla paikalla. Etenkin naiset haluavat omistaa miestensä mielet, kalut ja mielihalut, mutta kun se sallivampi suhtautuminen pelastaisi monta liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
No kuulepa tyhmä. Itsekurilla voi laihtua hetkeksi. En voi auttaa jos et ymmärrä miten kenenkään ei ole mahdollista taistella mielitekojaan vastaan loppuikäänsä. En voi auttaa jos et ymmärrä miten toiselle voi joku juttu vaatia enemmän itsekuria kuin toiselle. Se että minulle ei maistu makea, ei tarkoita että minulta vaatii itsekuria kieltäytä pullasta. Se että minua ei rööki himoita, ei tarkoita että minulla olisi enemmän itsekuria kuin Röökin himoisella.
Eli ette voi sille lihavuudellenne mitään niin antaa sitten olla? Selvä, sitten sun pitää varmaan olla lihava, koska eihän sille mitään voi tehdä.
Oot oikeasti tyhmä. Ideana pysyvässä painonhallinnassa on se, ettei tarvitse taistella nälkää vastaan ja koko ajan käyttää itsekuria. Häpeäisit edes tuota tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmasti oikea ihminen kommentoimaan, koska olen laihduttanut aikanani itsekurilla ja sen avulla olen myös saanut painoni pysymään. Jos huomaan lihoneeni tai syöneeni muutaman päivän huonosti, niin päätän että nyt saa riittää ja sitten ollaan taas viikko ruodussa. Se että sinä et siihen pysty, ei tarkoita että kukaan muukaan ei pystyisi. Itsekuria vaatii myös se, että jaksaa liikkua tarpeeksi viikosta ja vuodesta toiseen. Se ei ole aina mukavaa lähteä treenaamaan, mutta sen jälkeen tulee hyvä olo. Mutta joskus se vain pitää "pakottaa" itsensä vaikkapa sinne salille. Ilman itsekuria jäisin sohvalle löhöilemään kuten sadat tuhannet muutkin, sillä onhan se kiistämättä helpompaa ja mukavampaa.
Oletat minusta ja painostani omiasi. Minäkin olen itsekurilla ja hampaita kiristellen laihduttanut 50 kg. En voinut sitä vuotta enempää tehdä ja vaihdoin taktikkaa älykkäämpään. Nyt ei tarvitse kitua ja kärsiä. Voin liikkua ilman kärsimistä ja saan ihan syödä ruokaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistä vähän itseäsi!
No valistapa tyhmää?
Oot oikeasti tyhmä. Ideana pysyvässä painonhallinnassa on se, ettei tarvitse taistella nälkää vastaan ja koko ajan käyttää itsekuria. Häpeäisit edes tuota tyhmyyttäsi.
Olin kuitenkin tarpeeksi fiksu laihduttaakseni ja sinusta ei taideta voida sanoa samaa :).
Rappia ja hip hoppia. Vierastan.
Pitää olla kunnianhimoinen, hienossa duunissa, verkostautua, sen 7 tutkintoa ja kaikenmaailma linkedineissä. Kiireellä kehutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämän kuormittavuutta ja etätöiden ihannointia.
Kyllähän työelämä oli kuormittavaa jo 90-luvulla. ap
Se oli eri tavalla. Ennen oli selkeät työnkuvat. Nyt pitäisi tehdä sitä, tätä ja tuota ja koko ajan kouluttautua työn ohessa ja aikana. Silppua ja sälää.
Riippuu mihin on tottunut mutta esim. omassa työpaikassani oli samoja tehtäviä hoitamassa kolminkertainen määrä väkeä nykyiseen. Tehtävien määrä on samalla vain lisääntynyt kun uutta väkeä ei ole palkattu. Julkisella sektorilla.
Muistan vielä sen ajan jolloin julkisuuteen ja kuuluisaksi tultiin osaamalla jotakin, esim laulaa, näytellä, kirjoittaa. Tai olemalla viisas, älykäs, keksimällä jotakin uutta. Nyt riittää, kun on iso perse ja halu näytellä sitä. Tai paneskelee ( = voimaantuu ) ympäriinsä ja kertoo siitä.
Se että nuoruus ja lapsuus vietetään sisällä ruudun ääressä; tietokone, tv, kännykkä, ipad, eikä enää leikitä, liikuta ja ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen tuomitseminen on varmaan yhtenä suurena syynä siihen, että avioliitot ei kestä. Ennen oltiin naimisissa paljon sitkeämmin, koska ongelmat haluttiin selvittää eikä heittää liittoa heti roskiin ekan kriisin tullessa. Toki ennen on myös ollut vaikeampi saada eroa, mutta siitä huolimatta minusta olisi terveempää, että pettämiseen suhtauduttaisiin lepsummin. Avioliiton ja parisuhteen pitäisi kai olla täydellinen samoin kuin sen 300 neliön omakotitalon, tai kattohuoneiston parhaalla paikalla. Etenkin naiset haluavat omistaa miestensä mielet, kalut ja mielihalut, mutta kun se sallivampi suhtautuminen pelastaisi monta liittoa.
Heh, tähän olisi sitten kiva saada selitys että mitä varten arvioliitto on olemassa? Onko avioliitto itsetarkoitus? Itse elän pitkässä avioliittossa mutten mitenkään osaa ajatella että tätä kannattaisi liittonsa vuoksi jatkaa jos jommalla kummalla on intoa hyppiä vieraissa. Luvan voisin etukäteen jopa harkiten antaa mutta selän takana olevaa pettämistä en mitenkään voi ymmärtää. Mitä sellainen avioliitto antaa jossa ei ole luottamusta?? Ei ainakaan vakautta, ystävyyttä, turvaa tai kumppanuutta. Mitä se loppu on mitä siitä voi saada?
Sama minulla! Oli nuorena hoikka kuin pajunvitsa. Vaatteet oli kokoa 34-36, kun olin 15-25-vuotias. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen alkoi kertyä painoa. Nyt 48-vuotiaana joudun katsomaan tarkasti, mitä suuhuni pistän. Se on jatkuvaa itsekuria. Tällainen 165-senttinen keho. Painoa on noin 73-74 kg. Viime kesänä liikuin paljon ja sainkin painon 70 kiloon. Talvi toi kilot takaisin. Oli paljon kevyempi olokin kesyllä. En pysty syömään mitään viinereitä tai suklaapatukoita, koska ne on niin energiatiheitä, että pulskahdan. Itsekuria vaatii.