Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
2641/2707 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisten elämistä tuetaan niin hirveästi. Tukea saa siihen ja tähän, koko yhteiskunta on ihan korttitalo nykyisellään.

Vierailija
2642/2707 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun pitäisi joka hetki olla tavoitettavissa ja vastaamassa erilaisiin puheluihin ja viesteihin. Tekstiviestit, whatsupit, puhelut, facebookit ja mitä näitä onkaan... Stressaavaa sätkimistä ja se asia, jota oli tekemässä, keskeytyy jatkuvasti.

Minulla on edelleen perinteinen kännykkä, jolla voi ainoastaan soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä eikä siinä ole edes kameraa eikä sillä pääse nettiin. Kaikki nettiin liittyvän huvin ja hyödyn hoidan parilla kotona olevalle tietokoneella eikä minulle ole mitään halua olla koko ajan tavoitettavissa ja samalla haluan tietoisesti säädellä sitä omaa ruutuaikaa.

Sovin mieluiten ihmisten kanssa tapaamisista ja muusta ohjelmasta edellisenä päivänä etenkin tekstiviestein enkä välttämättä pidä edes puhelinta mukana kun käyn lenkillä tai ruokakaupassa. Kännykästä näkee jälkikäteen onko joku tuttu soittanut tai lähettänyt tekstiviestin ja siihen ehtii hyvän vastata vaikka 2-3 tunnin viivellä. Jos asia on tärkeä,  niin kannattaa jättää tekstiviesti sen puhelun jälkeen. Tuntemattomiin numeroihin en edes vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/2707 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuksen veivausta joka paikassa. Ulkoilu ym. jumppahousut, jotka tehty siten, että näyttää kuin ei olisi housuja ollenkaan. Pakaroiden esittelyä joka hele_vatin somekuvassa. Kattokaa mun persusta, se tuntuu olevan tämän hetken tärkein sanoma näillä ns. somevaikuttajilla.

Ja sitä että kaikki miehet haluaa pelkästään sitä pyllynreikää rassailla joka paikassa. Kait se on luonnolle toisaalta hyväksi niin ei synny liikaa lapsia.

Miehistä on tullut homoja, kun ei kelpaa enää vagina. Normaali heteromies ei haaveile peräreiästä.

Ihme ruskean reiän ritareita ihmisistä on tullut.

Liittyy ehkä siihen, että miehet saavat liikaa estrogeenia juomavedessä, peräisin e-pillereistä ja korvaushoidosta. Ja tietysti mäkkäriravinto leventää heidänkin lanteitaan.

Vierailija
2644/2707 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pehmenee, arvot kovenee. En tykkää

Vierailija
2645/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea.

Vierailija
2646/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkyyttä.

Vierailija
2647/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. No sitä kyllä, että somessa älykääpiöt löytävät toisensa, ja alkavat sitten möykkäämään ja öykkäröimään. Ja rapia.

Vierailija
2648/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet nimikkeet joita pitäisi sitten muistaa käyttää sukupuoli neutraalina ja jokin pelastaja yksinomaan lähinnä Raamatussa eikä mikään palomiehen korvaaja?

Vierailija
2649/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some, lokerointi, diagnoosit. Femismi ja tasa-arvo on nykyään kummallista -en tajua pohjoismaisessa/suomen kontekstissa. Olin jo ysärin alussa pridessa, feminismikuvioissa ja työskentelin vammaisten kanssa, opiskelin yolla mieskatsetta kirjallisuutta ja afroamerikkalaisten kuvaa elokuvissa. Ne oli ihan perusjuttuja. Silti en tajua nykytouhua - tää on ihan fasistista taiteen,ilmaisuvapauden tukahduttamista. Ei näin.

Puhelinaddiktio, sosiaalisuuden unohtaminen. 

Naisiin tutustuminen rennosti ja halaaminen.  Ennen naiset moittivat, että miehet eivät halaa ja tule juttelemaa, nykyään ahdistaa ja pelottaa. Tarjoaminen on loukkaavaa, paitsi jos ei ole taka-ajatiuksia. 

Sori tämä vuodatus, mutta olen feministin kasvattava poika, joka on ollut sensitiivinen ja korrekti lähestymisessä.  Olen nyt vähän sinkkuna pihalla miten käyttäytyä. Olen Metoon jälkeen lukenut liikaa nettipalstoja ja olen mennyt jotenkin lukkoon. 

Olin halailijatyyppiä ja mielelläni tutustun uusiin tyyppeihin missä vaan. 

Halailevatyyppiys ei ole koskaan ongelma- se ettei kunnioita toisen itsemääräämisoikeutta omaan kehoonsa on. Keneenkään ei kosketa ilman hänen suostumusta. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?! Mitään ongemaa ei ole missään kun kunnioittaa toista ihmistä ja hänen kehoaan-ilman lupaa ja suostumusta ei kosketa. Ja näin-ei mitään ongelmaa missään, eikä tarvitse uhriutua tai olla pelokas.

Näin miehenä halaaminen on ihan ok, mutta aikanaan naisilla oli tapana joskus puhuessaan sinulle tarttua sinua olkapäästä. Äärimmäisen ärsyttävää. Niin kuin että "kuulehan pikkuinen..."

Vierailija
2650/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa nuorista ihmisistä on vässyköitä! Ja tällä tarkoitan sitä, ettei kestetä pienintäkään vastoinkäymistä tai epämukavuutta (joka kuudes keskeyttää armeijan, jos edes menee sinne), kaikki-mulle-heti ja minun oikeuteni ja erilaisuuteni, huomioikaa minut! Velvollisuudet, mitä ne on?

Kasarin lapsena voin kertoa, että elämä oli paljon ankeampaa vähempien tavaroiden, ruuan ja pienemmän maailman myötä, mutta myös selkeämpää, rennompaa ja huolettomampaa. Kaikilla oli vähän ja vähään oltiin tyytyväisiä, toisia ei vertailtu kaikenaikaa, tappelut oli reiluja, maailma sai opettaa kulkijaa ilman, että joka asia piti siloitella edestä. Mutta eipä ahdistanut, masentanut ja kuntokin oli huomattavasti parempi kuin yhdelläkään nykynuorella. 

Juopottelu ja röökauskulttuuria en kaipaa, tässä ollaan fiksumpia nykyään. Toisaalta pilven ja tabujen veto on sitten korvannut tämän ja ollaan täysin turtia kaikenaikaa. Ennen vain viikonloppuna irroteltiin.

Vierailija
2651/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some, lokerointi, diagnoosit. Femismi ja tasa-arvo on nykyään kummallista -en tajua pohjoismaisessa/suomen kontekstissa. Olin jo ysärin alussa pridessa, feminismikuvioissa ja työskentelin vammaisten kanssa, opiskelin yolla mieskatsetta kirjallisuutta ja afroamerikkalaisten kuvaa elokuvissa. Ne oli ihan perusjuttuja. Silti en tajua nykytouhua - tää on ihan fasistista taiteen,ilmaisuvapauden tukahduttamista. Ei näin.

Puhelinaddiktio, sosiaalisuuden unohtaminen. 

Naisiin tutustuminen rennosti ja halaaminen.  Ennen naiset moittivat, että miehet eivät halaa ja tule juttelemaa, nykyään ahdistaa ja pelottaa. Tarjoaminen on loukkaavaa, paitsi jos ei ole taka-ajatiuksia. 

Sori tämä vuodatus, mutta olen feministin kasvattava poika, joka on ollut sensitiivinen ja korrekti lähestymisessä.  Olen nyt vähän sinkkuna pihalla miten käyttäytyä. Olen Metoon jälkeen lukenut liikaa nettipalstoja ja olen mennyt jotenkin lukkoon. 

Olin halailijatyyppiä ja mielelläni tutustun uusiin tyyppeihin missä vaan. 

Halailevatyyppiys ei ole koskaan ongelma- se ettei kunnioita toisen itsemääräämisoikeutta omaan kehoonsa on. Keneenkään ei kosketa ilman hänen suostumusta. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?! Mitään ongemaa ei ole missään kun kunnioittaa toista ihmistä ja hänen kehoaan-ilman lupaa ja suostumusta ei kosketa. Ja näin-ei mitään ongelmaa missään, eikä tarvitse uhriutua tai olla pelokas.

Tottakai . Multa ei yksikään nainen ole kysynyt lupaa halaillessa.

Esinaiseni/henkilöni 16 v. oli todella ahdistelija. 

Humalassa ja p....ssä lähes sammuneena tyttö r...kasi minut. On olemassa tiettjä tabuja aiheihta, mistä ei saa puhua. Mun mielestä okeasti tasa-arvo on aika pitkällä - pojat jää vähän jälkeen. Älä pidä ku---nöä,. 

Vierailija
2652/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopottelu ja röökauskulttuuria en kaipaa, tässä ollaan fiksumpia nykyään. Toisaalta pilven ja tabujen veto on sitten korvannut tämän ja ollaan täysin turtia kaikenaikaa.

Plus psyykenlääkkeet. Niitäkään ei ollut kasarilla, mutta kuin sairaalakäytössä.

Joka toisen vastaantulijan serotoniini ja dopamiinitaso on kemiallisesti manipuloitu paremmaksi.

Lähinnä pilkunviilausta, kutsuuko sellaista huumeidenkäytöksi vaiko ei.

Jos manipuloit aivokemiaasi synteettisillä kemikaaleilla, niin kyllä se on huumeidenkäyttöä.

1970-luvun alussa Suomen alkoholinkulutus oli kolmasosa nykyisestä. Korkeimmillaan 2012, nyt hieman laskenut. Nykyään vain juodaan kotona niin että se ei näy. Kekkosen aikaan kännissä olo oli statusta, koska alkoholia oli vaikea saada ja se oli kallista, omaa känniä haluttiin esitellä kaikille ja usein aploodeja tulikin. Tämä vähän vääristi kuvaa sen ajan alkoholinkulutuksesta, joka oli nykyaikaan verrattuna pientä.

Vierailija
2653/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pridea

Vierailija
2654/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani sai sanoa ääneen erilaisia asioita tai mielipiteitä ilman, että kukaan loukkaantui tai nosti asiasta älytöntä meteliä. Nykyään maailma on täynnä mielensäpahoittajia. Asiat pitää sanoa kierrellen ja hyssytellen.

Vierailija
2655/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsematonta vihervasemmistoa rasismikortteineen.

Vierailija
2656/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivista mediaa.

Vierailija
2657/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikesta pitää ottaa kuva ja lisätä se läpällä someen, oli se hyvän maun rajoissa tai ei. Onnettomuudet, änkyräkänniset ystävät ja raivokohtauksen saaneet taaperot pääsee sitten koko kansan nähtäville ja kenellekään ei tule mieleenkään etteikö tällaisen arkaluontoisen materiaalin levittäminen olisi kuvattavan mielestä ok.

Jotkut jopa menee niin pitkälle, että tahallaan itkettävät lapsia, juottavat kavereitaan känniin ja heittelevät eläimiä veteen ja sitten ovat kännykkä ojossa valmiina nolaamaan toinen julkisesti

Vierailija
2658/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuksen veivausta joka paikassa. Ulkoilu ym. jumppahousut, jotka tehty siten, että näyttää kuin ei olisi housuja ollenkaan. Pakaroiden esittelyä joka hele_vatin somekuvassa. Kattokaa mun persusta, se tuntuu olevan tämän hetken tärkein sanoma näillä ns. somevaikuttajilla.

Ja sitä että kaikki miehet haluaa pelkästään sitä pyllynreikää rassailla joka paikassa. Kait se on luonnolle toisaalta hyväksi niin ei synny liikaa lapsia.

Miehistä on tullut homoja, kun ei kelpaa enää vagina. Normaali heteromies ei haaveile peräreiästä.

Ihme ruskean reiän ritareita ihmisistä on tullut.

Kyse on enemmänkin siitä että pieni vajaan 4 % vähemmistö (LGBTQ+) pitää itsestään suhteettoman paljon ääntä. Heille ei tunnu nykyisin riittävän seksuaalivähemmistöjen aseman huomiointi vaan he haluavat vielä nostaa esiin vähemmistön vähemmistön eli sukupuolivähemmistöt, joita lienee noin 0,3 % väestöstä. Toisin sanoen 99,7 % väestöstä kokee olevansa oikeassa kehossa ja joko miehiä tai naisia. Tuskinpa kukaan päättää ruveta homoksi tai lesboksi, vaan kyse on enemmänkin geneettisestä ominaisuudesta kuten vasenkätisyydestä. Yhden selitysmallin mukaan äidin raskauden ajan hormonit vaikuttavat siihen tuleeko vauvasta hetero vai jotain muuta.

Vierailija
2659/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vierasta mitään, ei minun tartte. Nuorena piti olla mielipide kaikkeen, että tykkäänkö vai enkö. Nyt lähinnä katselen, että jaaha, tuollaistakin on. Ei minun mielipiteeni nuorison asioista ole mitenkään merkittäviä kenellekään, oikeasti.

Vierailija
2660/2707 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ei soita kitaraa ( eikä lue ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän