Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta on kummallista että nykyisin somessa esiintymällä tienaa älyttömiä summia tavalliseen palkansaajaan verrattuna.
Lukemattomuutta, selfieitä, uusavuttomuutta ja pinnallisuutta.
Työkulttuuria, jossa ei arvosteta työntekijää. Vaaditaan työntekijän olevan yrittäjä, kantavan kaiken vastuun ja siltikään sitä ei arvosteta. Ja sitten se ostaa ja firma saa kaiken maailman verotukia, koronatukia, eu-tukia yms.
Myös toisten halveksunta on mennyt aivan törkeäksi. Maalittaminen yms. Ja populismia en tajua. Miten ihmisillä menee läpi skeidan puhuminen?
Huono päivä kirjoitti:
Love my life tai love my job julkaisut somessa. Linked in hehkutukset mistä tahansa aiheesta.
Joku yllä mainitsi sukupuoli-identiteetit; ymmärrän miten surullista elämä saattoi olla 30 vuotta sitten jos poikkesit millään tavalla valtavirrasta
Mun mielestäni 30 vuotta sitten sai poiketa enemmän valtavirrasta kuin nykyään, siis noin habituksellisesti.
Ei tarvinnut larpata koulutettua keskiluokkaa, sai olla reteesti turhapuro eikä sellaista halveksittu.
Sitä kun kaikki viihde on niin paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on aivan ihanaa popmusiikkia. Kannattaa ottaa itse selvää mitä kaikkea kiinnostavaa julkaistaan eikä kuunnella vain radio Novan yms. kaupallisten kanavien soittolistoja (ja Ylen Radio Suomessakin alkaa soittolistat olla jo hyvin samanlaisia yksipuolisia).
M36
Nykyajan popmusiikki on ala-arvoista koneen generoimaa persepaskaa, jolla ei ole mitään tekemistä hyvän musiikin tai musikaalisuuden kanssa.
Hirveintä:
- Loukkaantumiskulttuuri, cancelointi, huumorihysteria, sanojen vahtiminen. Parodian ja satiirin kieltäminen, uhriutumisen juhliminen.
- Omien mielipiteiden palvominen absoluuttisen oikeina, itsekritiikittömyys. Harhautunut luulo siitä että on jotenkin omilla "tutkimuksillaan" päässyt niin oikean tiedon äärelle, että voi vapaasti dissata vaikka tieteentekijöitä, väheksyä "valtamediaa" ja puhua "toimittelijoista" jos nämä eivät kirjoita mieluisia asioita. Anti-intellektualismia on esiintynyt toki jo vuosisatoja, eli ilmiö ei sinänsä ole vain nykykulttuurin luoma uusi juttu, mutta internet on buustannut sen aivan omiin sfääreihinsä.
- Ylikorostunut, harhainen yksilöllisyys. Luulo, että on olemassa jokin suuri "enemmistömassa" joka ei ajattele omilla avoillaan ja että itse kuuluu johonkin valveutuneeseen vähemmistöön. Turvonnut nykyego.
Hienointa:
- Työelämän mullistuminen. On siinä ollut paljon huonoakin, mutta yksi mielettömän hyvä juttu: joustavuus. Nyt voi osa tehdä töitä toimistolla, osa etänä, osa sekä-että. Ei enää huutavia pomoja ja kyttäämiskulttuuria, vaan jokainen voi tehdä enemmän itsensänäköisesti töitä ja hengittää vapaammin. Ei toiki kaikki työpaikat ole tällaisia, mutta moni ala on siirtynyt sukupolvivaihdoksen ja digitalisaation myötä paljon terveempään suuntaan, etenkin kun korona-aika näytti että kyllä ne hommat tulevat tehdyksi etänäkin vähintään yhtä hyvin. Eivät enää valkohapsiset miehet valvo tehdassaleja lasikopeistaan.
Nimim. 49-v.
Pinnallisuutta ja ulkonäön tärkeyttä ykkösenä prioriteeteissa. Jää muu elämä elämättä ja maadoittumatta. Tää kulttuuri ei lisää hyvää oloa vaan tuo pahaa oloa.
Jotenkin jo luulin, että toiseen suuntaan ollaan menossa, mutta järjettömän kalliit vaatteet, asusteet ja muu elämäntapa jyllää näköjään edelleen nuorison keskuudessa. Ärsyttää vaikuttajat, jotka pitää sitä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on aivan ihanaa popmusiikkia. Kannattaa ottaa itse selvää mitä kaikkea kiinnostavaa julkaistaan eikä kuunnella vain radio Novan yms. kaupallisten kanavien soittolistoja (ja Ylen Radio Suomessakin alkaa soittolistat olla jo hyvin samanlaisia yksipuolisia).
M36
Nykyajan popmusiikki on ala-arvoista koneen generoimaa persepaskaa, jolla ei ole mitään tekemistä hyvän musiikin tai musikaalisuuden kanssa.
Rapista ei saa mitään selvää ja laulutaitoa on 0:n arvosta. Kumma että jotkut pitävät täydestä musapaskasta.
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisuutta ja ulkonäön tärkeyttä ykkösenä prioriteeteissa. Jää muu elämä elämättä ja maadoittumatta. Tää kulttuuri ei lisää hyvää oloa vaan tuo pahaa oloa.
Jotenkin jo luulin, että toiseen suuntaan ollaan menossa, mutta järjettömän kalliit vaatteet, asusteet ja muu elämäntapa jyllää näköjään edelleen nuorison keskuudessa. Ärsyttää vaikuttajat, jotka pitää sitä yllä.
Ei onneksi kaikkien nuorten. Tulin lisäämään oleellisen asian.
Sosiaallinen riippuvuus muiden mielipiteistä, mimosamainen loukkaantuminen ja "haavoittuvuus", muiden tuki joka hemmetin asiassa kuin kakarat. Mielenterveysongelmat. Siinä nykyisen sairaan ajan tunnusmerkkejä.
Sairas aika tarvitsee sairaita esikuvia , joita tuputetaan mediassa. Millä on tämä ja millä tuo ongelma, addiktio jne. Ja yhteiskunnan apua olisi saatava...
Vierailija kirjoitti:
Hirveintä:
- Loukkaantumiskulttuuri, cancelointi, huumorihysteria, sanojen vahtiminen. Parodian ja satiirin kieltäminen, uhriutumisen juhliminen.
- Omien mielipiteiden palvominen absoluuttisen oikeina, itsekritiikittömyys. Harhautunut luulo siitä että on jotenkin omilla "tutkimuksillaan" päässyt niin oikean tiedon äärelle, että voi vapaasti dissata vaikka tieteentekijöitä, väheksyä "valtamediaa" ja puhua "toimittelijoista" jos nämä eivät kirjoita mieluisia asioita. Anti-intellektualismia on esiintynyt toki jo vuosisatoja, eli ilmiö ei sinänsä ole vain nykykulttuurin luoma uusi juttu, mutta internet on buustannut sen aivan omiin sfääreihinsä.
- Ylikorostunut, harhainen yksilöllisyys. Luulo, että on olemassa jokin suuri "enemmistömassa" joka ei ajattele omilla avoillaan ja että itse kuuluu johonkin valveutuneeseen vähemmistöön. Turvonnut nykyego.Hienointa:
- Työelämän mullistuminen. On siinä ollut paljon huonoakin, mutta yksi mielettömän hyvä juttu: joustavuus. Nyt voi osa tehdä töitä toimistolla, osa etänä, osa sekä-että. Ei enää huutavia pomoja ja kyttäämiskulttuuria, vaan jokainen voi tehdä enemmän itsensänäköisesti töitä ja hengittää vapaammin. Ei toiki kaikki työpaikat ole tällaisia, mutta moni ala on siirtynyt sukupolvivaihdoksen ja digitalisaation myötä paljon terveempään suuntaan, etenkin kun korona-aika näytti että kyllä ne hommat tulevat tehdyksi etänäkin vähintään yhtä hyvin. Eivät enää valkohapsiset miehet valvo tehdassaleja lasikopeistaan.
Nimim. 49-v.
Hienosti koottu keskeiset asiat! Toi on niin hämmentävää, että kuvitellaan olevan suuri ihmismassa, joka ei ajattele itse. Siinä tulee näin ajattelevien oma pienuus esille.
Vierailija kirjoitti:
Pride liikettä, homoja, lesboja, elokapinaa, nenärenkaita, kielilävistyksiä, niittipäitä, kaljuja naisia, läskipyöriä, sähköpotkulautoja, airwheel, skeittilautoja, homoparien vihkimistä, homoparien adoptioita, tennarit ilman sukkia talvella, vapaata kasvatusta, sähköautoja, Harley Davidsoneja, mopoautoja, mopomaastureita
On paljon homoja ja lesboja, jotka eivät pidä mitään ääntä itsestään. Vierastavat Pride-friikkimäisyyttä ja ovat tyytyväisiä omaan elämäänsä. He ovat ihan ok kansalaisia.
Sitä että kaikki poliikka alkaa olla nykyään sitä että massiiviset vaikuttajajoukkiot koittaa huutaa kilpaa toisensa somessa kumoon omilla valeillaan.
Varsinkin vasemmisto on viime vuosikymmenen tai pari erikoistunut tuohon valeiden huutamiseen isolla joukolla faktapohjaisen päätöksenteon sijaan. Valitettavasti mediakin on niin täynnä vasureita että nuo on käytännössä hukanneet journalismin "tarina" (lausutaan vale) pohjaisen jutunteon tieltä.
Tinder. Mitä ihmeen roskaa.
Olen tavallisen näköinen keski ikäinen nainen ja miehet katselee kaupungilla joka viikko. Kuka hullu hakee seuraa jonkun sovelluksen kautta
Eniten sitä, että miten niin moni mies ja vielä poijatkin voivat elää siinä hallusinaatiossa, että heillä olisi lupa koskea naisiin tai tyttöihin ilman lupaa. En ymmärrä mitä mielessä voi liikkua kun kuvitellaan, että voisi ilman toisen suostumusta koskea toiseen. Miten paljon voi päässä olla vikaa, se ei ole ikinä ok, eikä ole ahdistelun eikä painostuksen kautta saatu suostumus - se ei ole suostumus. Olen kyllä hyvin pettynyt, että tälläisiä henkilöitä on olemassa.
Ja viihde suomalaiset viihdeohjelmat voi mikä myötähäpeä. Mutta samoin kansainväliset elokuvat ja sarjat- luulis että nykyaikana olis kaikenlaisia keinoja ja enemmän ajattelykykyä kuin esim 30v sitten mutta ei, ne vielä tyhmempiä, epäloogisempia ja huonommin tehtyjä kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Some, lokerointi, diagnoosit. Femismi ja tasa-arvo on nykyään kummallista -en tajua pohjoismaisessa/suomen kontekstissa. Olin jo ysärin alussa pridessa, feminismikuvioissa ja työskentelin vammaisten kanssa, opiskelin yolla mieskatsetta kirjallisuutta ja afroamerikkalaisten kuvaa elokuvissa. Ne oli ihan perusjuttuja. Silti en tajua nykytouhua - tää on ihan fasistista taiteen,ilmaisuvapauden tukahduttamista. Ei näin.
Puhelinaddiktio, sosiaalisuuden unohtaminen.
Naisiin tutustuminen rennosti ja halaaminen. Ennen naiset moittivat, että miehet eivät halaa ja tule juttelemaa, nykyään ahdistaa ja pelottaa. Tarjoaminen on loukkaavaa, paitsi jos ei ole taka-ajatiuksia.
Sori tämä vuodatus, mutta olen feministin kasvattava poika, joka on ollut sensitiivinen ja korrekti lähestymisessä. Olen nyt vähän sinkkuna pihalla miten käyttäytyä. Olen Metoon jälkeen lukenut liikaa nettipalstoja ja olen mennyt jotenkin lukkoon.
Olin halailijatyyppiä ja mielelläni tutustun uusiin tyyppeihin missä vaan.
Halailevatyyppiys ei ole koskaan ongelma- se ettei kunnioita toisen itsemääräämisoikeutta omaan kehoonsa on. Keneenkään ei kosketa ilman hänen suostumusta. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?! Mitään ongemaa ei ole missään kun kunnioittaa toista ihmistä ja hänen kehoaan-ilman lupaa ja suostumusta ei kosketa. Ja näin-ei mitään ongelmaa missään, eikä tarvitse uhriutua tai olla pelokas.
Somea ja sitä että jokainen haluaa olla joku sometähti suomeksi kerjätään miesten huomiota.
Tajuamatta kuinka hemmetin noloa tuo on.
Kymmeniä vuosia on viety asioita siihen suuntaan että naiset ja miehet olisivat tasa-arvoisia ja housussa oleva suvunjatkamisväline ei määrittäisi meitä..
Mitä tekee some? Seksualisoi naiset takaisin 1950 luvulle.
Love my life tai love my job julkaisut somessa. Linked in hehkutukset mistä tahansa aiheesta.
Joku yllä mainitsi sukupuoli-identiteetit; ymmärrän miten surullista elämä saattoi olla 30 vuotta sitten jos poikkesit millään tavalla valtavirrasta mutta jo termistö on nykyään niin valtava ettei siinä pysty pysymään mukana ja asiaa ei uskalla edes kommentoida siinä pelossa että sinut leimataan täydelliseksi aasiksi.
Vihaan poliittisen keskustelun ilmapiiriä ylipäätään. Vihaan persuja selkeän rasismin takia, vihaan kokoomusta täydellisestä sokeudesta tavallista elämää kohtaan, vihaan vasemmistoa jeesustelusta ja saamattomuudesta. Vihaan vihreitä täysin typerästä, pelkästään pääkaupunkiseutulaisesta ajattelusta. En tiedä enää ketä äänestää.
Vihaan lapsettomia ketkä vertaavat lapsia koiriin ja vanhempia jotka yrittävät kasvattaa täydellisiä lapsia paljasjalkakenkineen tai vetoavat kaikessa autismin kirjoon. Eivätkö lapset vaan voi olla erilaisia ilman diagnoosia.
Vihaan ettei Teams jätä minua rauhaan koskaan.
Ps. On asioita mistä pidän mutta niitä ei kysytty.