Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Sitä, että uskovaisuus on melkein tabu nykyään.
Jeesus on mun kaikkeni silti. 💖
Sitä, että pitää kaikien pitäää hyväksyä se, että jotkut haluavat ollA perheitä, joissa on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa, tai muuten heitä syrjitään. Kuitenkaan tähän vähemmistöön kuuluvat ihmiset eivät halua hyväksyä sitä, että on ihmisiä, jotka pitävät luonnollisena perheenä ja avioliittona sellaista perhettä, jossa on sekä isä että äiti.
Tosi huonoa musiikkia. Ikivihreitä ei siis synny enää ollenkaan. Seksiä ja paljasta pintaa. Ja sitä vielä ihaillaan ja pidetään luonnollisena asiana. Monet netti alustat ovat tehneet ihmisistä ihan sekopäitä. Suorastaan huvittaa, kun some julkaisuilla voi tienata typerin ja valheellisin keinoin. Nenä kiinni puhelimessa kävelevät ihmiset. Ääliömäisiä päivityksiä facessa ja tiktokissa. Pahan puhujat
.
Kaiken takana on aina jonkun asian markkinointi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että pitää kaikien pitäää hyväksyä se, että jotkut haluavat ollA perheitä, joissa on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa, tai muuten heitä syrjitään. Kuitenkaan tähän vähemmistöön kuuluvat ihmiset eivät halua hyväksyä sitä, että on ihmisiä, jotka pitävät luonnollisena perheenä ja avioliittona sellaista perhettä, jossa on sekä isä että äiti.
Kyllä tavallinen isä/äitiperhe ihan hyväksytään, yleisesti? Eikä se ole yhtään sen "luonnollisempi" kuin samansukupuoliset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni uskovaisia suorastaan hyysätään, ettei nyt vaan kukaan loukkaannu mistään. Mielestäni saa kyseenalaistaa jos johonkin uskontoon liittyy aivan outoja tapoja, kuten että vaikka joka perjantai ruoskitaan perhe keltaisella pajunoksalla.
En ole kiinnostunut kenenkään uskonnosta, kiinnostaa yhtä vähän kuin se miten ihminen pesee hampaansa, useimmat pesee jotenkin.
Kaikesta loukkaantuminen ja se, että kirjallisuutta, sketsejä, elokuvia pitää pyydellä anteeksi. Haloo, ne ovat aikansa kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Pride liikettä, homoja, lesboja, elokapinaa, nenärenkaita, kielilävistyksiä, niittipäitä, kaljuja naisia, läskipyöriä, sähköpotkulautoja, airwheel, skeittilautoja, homoparien vihkimistä, homoparien adoptioita, tennarit ilman sukkia talvella, vapaata kasvatusta, sähköautoja, Harley Davidsoneja, mopoautoja, mopomaastureita
Näistä homot, lesbot, nenärenkaat, kielilävistykset, niittipäät, kaljut naiset, skeittilaudat, vapaa kasvatus, HD:t olivat jo 90-luvulla ja osa sitä ennen. Eli eivät ole vain nykyajan l. 2020-luvun ilmiöitä.
Mitään ei jakseta,
* kokata- woltti tuo einekset
* liikkua- sähköpyörä, skuutti, auto jne vie
* kasvattaa lapsia - ipad kouraan synnytyslaitoksella
* pysyä kuosissa- laihdutuslääkkeitä kiitos!
*ajatella- "mitä ajattelet ihmisestä?" kysymykset, someorjuus
* töitä- liian rankkaa, enemmän palkkaa
Pop musiikit ja iskelmät tuli tutuksi kahdella kanavalla ja jokin muka megasuosittu artisti ei nykyään sano isolle osaa kansasta enään yhtään mitään jos kuuntelet väärillä kanavilla.
Lasten tuskaisuus kun vanhemmat pitävät seuraansa tylsänä ja nenä kiinni kännykässä antaen ymmärtää ettei saa häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Räpit ja someilmiöt kun sais pois, niin kyllä nykyaika ois ihmisen parasta aikaa.
Rap ei ole mikään 2000-luvulla keksitty juttu.
Rap-musiikkia on ollut Suomessa valtavirran kuunneltavana jo vähintään 80-luvun lopulta alkaen, eli ei ole mikään uusi ilmiö, esim. LL Cool J, NWA, Public Enemy, Tupac, Ice cube, Snoop Dogg. Toki kotimaista rappia oli saatavilla niukasti ja sekin huumorihenkistä kuten Raptori tai Mc Nikke T.
Tämä mielensäpahoittamisen trendihän alkoi joskus 10 vuotta sitten, ja pahenee vaan. Eräs esimerkki: juttelin taannoisen työpaikkani kahvihuoneessa, ja ajattelin että suomalaisesti edes sää olisi ns. turvallinen puheenaihe. Menin sitten sanomaan, että onpa lämmin päivä. Sain vastaani erittäin pitkän ilmastoahdistuneen purkauksen. Siitä opin, että ei enää edes sää ole ok puheenaihe. Okei, ollaan sitten ihan hiljaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyyden puute.
Työelämän kuormittavuus. Jatkuva kiire, enää ei tehdä rauhassa kunnolla asioita kuten ennen.
Mielensä pahoittaminen. Nykyään pitää varoa mistä vitsailee, ja mitä sanoja käyttää. (Olen samaa mieltä tietyistä sanoista, mutta voitaisiin vähän löysemmin rantein suhtautua, ja katsoa myös kokonaista sisältöä mitä toinen tahtoo sanoa, eikä tuijottaa vain sanoja.)
Pikaruokakulttuuri. Siis se kulttuuri, ei se ruoka itsessään. Pidän pikaruuasta, mutta se nopean, kasuaalin syömisen kulttuuri on perseestä, eli kotona mikroaaltouunit. En ymmärrä, miksi ruuan täytyisi valmistua nopeasti ja helposti. En halual, että lounaani valmistuu minuutissa. Käytän uunia, ja ruokailuun menee kotona kaikkineen yleensä noin tunti, puolitoista. Lapsuudessa 70-luvulla ruokailuun meni vielä kauemmin, kun ei juuri käytetty eineksiä, vaan ruoka valmistettiin aina alusta asti itse. En osaisi asua samassa taloudessa ihmisen kanssa joka lämmittää kaiken mikroaaltouunilla. Eläisimme aivan eri rytmissä.
En ole vielä keski-ikäinen, mutta allekirjoitan kyllä tuon, että ei saa olla enää tyttöjä eikä poikia, kaikkien pitää olla se joku muu
Mitään työmoraalia ei enää ole, kaikki hommat hoidetaan vähän sinne päin ja pääasia on, että itse pääsee helpommalla
Ihmisten minä minä asenne ihan kaikissa asioissa, on unohdettu ihan perus käytöstavat ja toisten kunnioittaminen
Nykynuorten puhetapa. En tiedä johtuneeko murteista vai mistä, mutta ärsyttää suunnattomasti, kun sanotaan vääriä sanoja.. Eikö kouluissa opita enää mitään?
Se, että uutis-sivustoille päästetään töihin ihmisiä, jotka kirjoittavat ns. Clickbait uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuus nimenomaan ei ole enää tabu, vaan erilaisten lahkojen väärinkäytöksistä ja hengellisestä väkivallasta voidaan nykyisin puhua.
Suomen raamattuvyöhykkeellä poliisi kertoo nyt uudentyyppisistä rikosilmoituksista, joita tulee paljon: isosisarus on käyttänyt hyväksi nuorempiaan.
Sellaista se on, kun vanhemmat eivät enää viitsi välittää ja masturbaatio on demonisoitu.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä keski-ikäinen, mutta allekirjoitan kyllä tuon, että ei saa olla enää tyttöjä eikä poikia, kaikkien pitää olla se joku muu
Mitään työmoraalia ei enää ole, kaikki hommat hoidetaan vähän sinne päin ja pääasia on, että itse pääsee helpommalla
Ihmisten minä minä asenne ihan kaikissa asioissa, on unohdettu ihan perus käytöstavat ja toisten kunnioittaminen
Nykynuorten puhetapa. En tiedä johtuneeko murteista vai mistä, mutta ärsyttää suunnattomasti, kun sanotaan vääriä sanoja.. Eikö kouluissa opita enää mitään?
Se, että uutis-sivustoille päästetään töihin ihmisiä, jotka kirjoittavat ns. Clickbait uutisia.
Erikoista. Minä taas olen keski-ikäinen, ja meillä töissä on pari transihmistäkin.
Silti lähipiiri, nuoria ja lapsia myöten, on ja saa olla ihan rauhassa tyttöjä ja poikia, tätejä ja setiä.
Ja työt tehdään meillä kunnolla. Kokeile sinäkin :)
Suomi on menossa suohon ja köyhtyy ja suomalaiset alkavat kuolta nuorempina. Suomalaiset myös häviävät nopeammin. Sukupuuttomme etenee perumattomasti.
-Kapanteri.-
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kannattaa lukea rinnan ketjun "Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta" kanssa. Samantyyppisiä juttuja. EI MINUN NUORUUDESSANI.
Olen syntynyt 1970-luvulla, ja vaikka yritän oikein lietsoa itseäni etsimään nykykulttuurista jotakin, joka olisi huonommin kuin lapsuudessani ja nuoruudessani, niin en mä oikein keksi muuta kuin teknologiariippuvuuden, autoriippuvuuden ja ihmisten lihavuuden ja yleisen huonokuntoisuuden.
Luontoa on tuhottu ihan mielipuoliset määrät, mutta meidän kulttuurissa eli ihmisten tavoissa en näe mitään retkahdusta pahempaan. Päinvastoin. Esim. meillä oli 80-luvulla pikkukaupungin kouluissa vanhoja opettajia, j
Erkki Aho haki peruskoulumme mallin DDR:stä.
Huom. Rivitys on jotenkin sekaisin.
Se oli silloinen Kouluhallituksen pääjohtaja Erkki Aho.