Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
2681/2707 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakuiluohjelmia ja kaikenmaailman somettajia.Uskostakaan ei saa julkisesti puhua. Niin ja tv ohjelmien tasoa. Jatkuvaa kilpailua. Ennen oli leppoisampia tv ohjelmia. Oli  hyviä komedia ja jännityssarjoja.

Vierailija
2682/2707 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa kännykällä räpläämistä. Rintojen ja pyllyjen palvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2683/2707 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole vielä keski-ikäinen, mutta allekirjoitan kyllä tuon, että ei saa olla enää tyttöjä eikä poikia, kaikkien pitää olla se joku muu

Mitään työmoraalia ei enää ole, kaikki hommat hoidetaan vähän sinne päin ja pääasia on, että itse pääsee helpommalla

Ihmisten minä minä asenne ihan kaikissa asioissa, on unohdettu ihan perus käytöstavat ja toisten kunnioittaminen

Nykynuorten puhetapa. En tiedä johtuneeko murteista vai mistä, mutta ärsyttää suunnattomasti, kun sanotaan vääriä sanoja.. Eikö kouluissa opita enää mitään?

Se, että uutis-sivustoille päästetään töihin ihmisiä, jotka kirjoittavat ns. Clickbait uutisia.

Kirjoja ja hyvin toimitettuja lehtiä luetaan vähemmän, samoin seurataan vähemmän kunnolla, hyvällä suomella tehtyjä asiaohjelmia ja uutisia, siksi kai nuori polvi käyttää esim. kielikuvia, vanhoja sanontoja ja klassisia lainauksia väärin. Yritys kyllä kiitettävää, mutta tulos on outo, noiden taustoja ei ole ymmärretty.

Vierailija
2684/2707 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ja englannin sekoittamista ja ihme venkoilua. Kielsin nuorisoporukkaa syljeskelästämästä, ennen olisi kunnioitettu ja pyydetty anteeksi niin nyt minulle vastattiin naama peruslukemilla "bro, älä viitti" ja "ok boomeri" . järkyttävää nykynuorten kieli .

Vierailija
2685/2707 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä lipsynkkausta, muikistelua, söpöksi tekeytymistä videoilla. Lapset ja nuoret on söpöjä ilman tuota teennäistä päälleliimattua esittämistäkin.

Hyväntekeväisyysvideoita. Käydään ostamassa sukat ja smoothie kodittomalle suurieleisesti. Kuvataan koko homma. Halaillaan.

Kaiken kaupallistumista. Somebisnestä. Taidot ja tiedot ei tunnu merkitsevän mitään.

Lasten ja nuorten ja aikuistenkin kyvyttömyyttä pitää yllä kohteliasta keskustelua. Kiittää. Olla kiinnostunut myös muista.

Vierailija
2686/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraili

Ilmastohörhöilyä!I

llmastohörhöily tarkoittaa rahastusta.

-Viera-

Vierailija
2687/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kannattaa lukea rinnan ketjun "Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta" kanssa. Samantyyppisiä juttuja. EI MINUN NUORUUDESSANI.

Olen syntynyt 1970-luvulla, ja vaikka yritän oikein lietsoa itseäni etsimään nykykulttuurista jotakin, joka olisi huonommin kuin lapsuudessani ja nuoruudessani, niin en mä oikein keksi muuta kuin teknologiariippuvuuden, autoriippuvuuden ja ihmisten lihavuuden ja yleisen huonokuntoisuuden.

Erkki Aho toi Suomen  peruskoulun mallin n. v. 1969.

Viera-

Vierailija
2688/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kotona makaamista tuilla, tarpekesi moni kun makaa kotona tuilla töihin menon sijasta niin kohta ei ole enää mistä niitä tukia maksaa. Mitäs sitten teet?

Voi irtisanoutua ja alkaa nauttia vapaudesta. Mahtaako löytyä munaaa, syöpäläinen?

-Viera-

Vierailija
2689/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häveliäisyttä seksiasioissa. Ennen saatettiin alkaa panolle pirtin nurkassa vaikka vieraiden läsnäollessa, jos siltä tuntui.

Vierailija
2690/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajassa on paljon samaa kuin tulevassa ja menneessä. Kuitenkin yhä suurempi osa väestöstä on elänyt yltäkylläisyyden helppoa elämää, kun etenkin kuuntelee omien vanhempien sota-ajan tarinoita. Toivottavasti osataan kuitenkin olla empaattisia ja ymmärtää, ettei hyvinvointi ole itsestäänselvyys, yhä useammille myös köyhyys periytyy. Uusavuttomuus vähän naurattaa, mutta se ei ole nuorten syytä. Eikä ehkä lopulta niin hirveän vaarallistakaan. Osan on passannut pilalle ihan itse keski-ikäinen mamma ja pappa. Osa nuorista ei oikein tajua, että pitäisi tehdä töitä. Siitä olen enemmän huolissani, että enää ei mennä kesä- ja iltatöihin. Työkokemusta pitäisi hankkia jo nuoresta pitäen.

Vierailija
2691/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea

Vierailija
2692/2707 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset ova tatuoituja äijiä ja miehet meikkaavia karvojaan ajelevia tyttöjä.

Vierailija
2693/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että kaikista itsestään selvistä asioista tehdään nykyään somessa ym. jokin elämää isompi juttu. Tyyliin sidoin kengännauhani, olen ahkera ja kehittynyt ihmisenä. Ja jos ne kengännauhat aukeavat, sitä voikin sitten mennä terapiaan. 

Vierailija
2694/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että melkein kaikki pitää tehdä itse netissä. Mieluummin menisin paikan päälle tai soittaisin puhelimella firmaan tai virastoon, ja antaisin ammattilaisen hoitaa homman. Samalla saisimme hieman normaalia kanssakäymistä inhimillisten olentojen välille.

Vierailija
2695/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke, cancel-kulttuuri, vihervasemmisto

Vierailija
2696/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurien kohtaamisella saa paljon hyvää aikaan uudessa maailmassa, jossa maailma on paljon pienempi.

Matkustetaan parhaillaan Euroopan pääkaupunkeja läpi.

Vierailija
2697/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä armottomuutta ja mustavalkoisuutta, mihin yleinen keskusteluilmapiiri on ajautunut. Nykyään ei edes jakseta kuunnella eriäviä mielipiteitä, saati sitten arvostaa moniäänisyyttä. Kummastuttaa, kun puhutaan, että suvaitsevaisuus on lisääntynyt. Sanoisin, että pikemminkin päinvastoin. Puistattavinta on lynkkausmieliala, kun joku/jotkut halutaan vaientaa. 

Tähän valitettavasti syyllistyvät hyvin monet taustasta riippumatta. Anonyyminä on helppo huudella somessa, kun ei joudu kohtaamaan livenä. Some on jo nyt muuttanut peruuttamattomasti tapaamme kommunikoida. Näin opetusalan edustajana olen erityisen huolissani keskustelukulttuurista, jolle lapset ja nuoret altistuvat. Heillä ei ole vielä riittäviä valmiuksia arvioida näkemäänsä ja kuulemaansa kriittisesti, jotta he voisivat tehdä oikeita itselle sopivia valintoja. Aikuiset ovat valitettavan pihalla siitä, mitä heidän lapsensa verkossa touhuavat.

Vierailija
2698/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopottelu ja röökauskulttuuria en kaipaa, tässä ollaan fiksumpia nykyään. Toisaalta pilven ja tabujen veto on sitten korvannut tämän ja ollaan täysin turtia kaikenaikaa.

Plus psyykenlääkkeet. Niitäkään ei ollut kasarilla, mutta kuin sairaalakäytössä. Joka toisen vastaantulijan serotoniini ja dopamiinitaso on kemiallisesti manipuloitu paremmaksi. Lähinnä pilkunviilausta, kutsuuko sellaista huumeidenkäytöksi vaiko ei. Jos manipuloit aivokemiaasi synteettisillä kemikaaleilla, niin kyllä se on huumeidenkäyttöä.

1970-luvun alussa Suomen alkoholinkulutus oli kolmasosa nykyisestä. Korkeimmillaan 2012, nyt hieman laskenut. Nykyään vain juodaan kotona niin että se ei näy. Kekkosen aikaan kännissä olo oli statusta, koska alkoholia oli vaikea saada ja se oli kallista, omaa känniä haluttiin esitellä kaikille ja usein aploodeja tulikin. Tämä vähän vääristi kuvaa sen ajan alkoholinkulutuksesta, joka oli nykyaikaan verrattuna pientä.

No, tilastojen mukaan alkoholinkäyttö on laskenut aika paljonkin 70-luvulta, onneksi. Suomessahan moni on perinteisesti lääkinnyt aiemmin masennustaan alkoholilla, mikä ei ole ollenkaan ongelmatonta. Masennus on Suomessa kansantauti, ja on ennenkin ollut. Tuo serotoniini- ja dopamiinitasojen nosto lääkkeillä on vaikuttanut mm. siihen, ettei Suomi enää ole kärjessä itsemurhatilastoissa, vaan olemme tippuneet eurooppalaiselle keskitasolle. Minusta se on kyllä hyvä asia eikä todellakaan sama kuin huumeidenkäyttö. 

Vierailija
2699/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkea. Nykykulttuuri lankeaa nyt meidän eteen ja jää vielä tulevaisuuden sukupolvienkin ongelmaksi. Menetettyjä sukupolvia.

Vanhoja hyviä aikoja kaipaillen, jolloin ihmisillä oli vielä moraali ja vastuu ja selkeä visio kuinka rakennetaan hyvää ja toimivaa yhteiskuntaa. Nyt puuttuu se kaikki.

Vierailija
2700/2707 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja nuorten järjetöntä väkivaltaisuutta. Sitä, ettei kännyköitä kielletä kouluissa, eikä koululaisia saa enää pitää kurissa. Hirvittää, millaiset ihmiset johtavat tätä maata muutaman vuosikymmenen päästä. Onneksi taidan olla siinä vaiheessa jo uurnalehdossa lepäilemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän