Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Nykyään on aivan ihanaa popmusiikkia. Kannattaa ottaa itse selvää mitä kaikkea kiinnostavaa julkaistaan eikä kuunnella vain radio Novan yms. kaupallisten kanavien soittolistoja (ja Ylen Radio Suomessakin alkaa soittolistat olla jo hyvin samanlaisia yksipuolisia).
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuksen veivausta joka paikassa. Ulkoilu ym. jumppahousut, jotka tehty siten, että näyttää kuin ei olisi housuja ollenkaan. Pakaroiden esittelyä joka hele_vatin somekuvassa. Kattokaa mun persusta, se tuntuu olevan tämän hetken tärkein sanoma näillä ns. somevaikuttajilla.
Ja sitä että kaikki miehet haluaa pelkästään sitä pyllynreikää rassailla joka paikassa. Kait se on luonnolle toisaalta hyväksi niin ei synny liikaa lapsia.
Miehistä on tullut homoja, kun ei kelpaa enää vagina. Normaali heteromies ei haaveile peräreiästä.
Ihme ruskean reiän ritareita ihmisistä on tullut.
Tämä on pikkuseikka, mutta inhoan uutta kiviaitamuotia, että kiviä ei ladota eikä muurata mitenkään, vaan laitetaan kummallisen rautalankaverkon sisään. Ovat niin rumia. Oikeasti rakennettu kiviaita on kaunis ja jopa vaikuttava, mutta verkon sisällä olevat kivet eivät näytä miltään. Miksi edes tehdä sellaisia?
Ilmiö liittyy rumuuden lisääntymiseen rakennetussa ympäristössä, kuten mustat talotkin.
Vierastan kuvakeskeisyyttä ja kyvyttömyyttä syventyä lukemaan mitään twiittiä pitempää. Kuvat luovat mielikuvia joita tavoitellaan. Pyritään instakauniiseen elämään tajuamatta sen rasittavuutta ja valheellisuutta: kukaan ei ole kaunis aina, kenenkään kodin ei tulisi olla täydellinen, kaikkien elämässä on rosoja. Instaelämään pyrkiessä joko uuvutaan opinnoissa, saleilla ja ehostuksissa - tai yritetään sinne oikoteitä, kauniiksi ja rohkeaksi tosi tvn tai rikosten kautta.
Sitä että terapiassa käymisestä on tullut muotia. Kaikki someinfluensseritkin käy.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on aivan ihanaa popmusiikkia. Kannattaa ottaa itse selvää mitä kaikkea kiinnostavaa julkaistaan eikä kuunnella vain radio Novan yms. kaupallisten kanavien soittolistoja (ja Ylen Radio Suomessakin alkaa soittolistat olla jo hyvin samanlaisia yksipuolisia).
M36
Anna muutama esimerkki hyvistä.
En ole ihan vielä keski-ikäinen, mutta vierastan äärimmäisen paljon sukupuoli-identiteettejä. Olen nainen ja tiedän sen kehoni ominaisuuksista, ei minulla ole mitään "sukupuoli-identiteettiä" asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkemalla rasismi sana ja väite joka paikkaan, en ymmärrä.
Mitä rasismia sellainen on, kun otimme tulijat 2015 avosylin vastaan, avustimme ja hyysäsimme HÄDÄNALAISIA, kun kuulemma olivat. Miten he palkitsivat tämän kanta-suomalaisten veronmaksajien varoilla hyysäämisen. Valittamalla ruoasta, rötöstelemällä, raiskaamalla, jengiytymällä ja halveksimalla meitä. Eivät opettele suomen kieltä eivätkä kulttuuria, ovat rikostilastojen kärjessä ja sosiaalitukien (eli veroeurojemme) suurimpia käyttäjäryhmiä.Minä olin naiivi ja tyhmä, kun autoin, avustin, uskoin ja luulin. Nykyään suorastaan inhoan ja haluan, että lähtevät takaisin sinne mistä tulivat ja missä muuten käyvät meidän veroeuroilla lomailemassa. Tämä ei ole rasismia, vaan huijatun loukkaantuneen normaali vastareaktio, johon minulla on oikeus!
Ei tuo olekaan rasismia, jos se kohdistuu vain niihin, ketkä ovat väärin tehneet. Se taas on, että tuota käytetään syynä sille, että perseilee kaikille, ketkä eivät täytä kuviteltua perinteisen suomalaisen ulkonäöllistä määritelmää. Tai syrjii niitäkin, ketkä ovat tänne sopeutuneet.
Onko heistä joku ihan oikeasti sopeutunut ja kotiutunut ja käy töissä ja maksaa veroja?
Juui niinkuin edellinen kommentoi....Sivistymättömyyttä,historiattomuutta,kulttuurittomuutta,huumorintajuttomuutta.
Idioluutio olikin dokumentti.
Pride liikettä, homoja, lesboja, elokapinaa, nenärenkaita, kielilävistyksiä, niittipäitä, kaljuja naisia, läskipyöriä, sähköpotkulautoja, airwheel, skeittilautoja, homoparien vihkimistä, homoparien adoptioita, tennarit ilman sukkia talvella, vapaata kasvatusta, sähköautoja, Harley Davidsoneja, mopoautoja, mopomaastureita
Kaikilla on joku diagnoosi tai mielenterveydenhäiriö ja pitää ravata terapiassa ja olla adhd eikä kyetä töihin tai opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkemalla rasismi sana ja väite joka paikkaan, en ymmärrä.
Mitä rasismia sellainen on, kun otimme tulijat 2015 avosylin vastaan, avustimme ja hyysäsimme HÄDÄNALAISIA, kun kuulemma olivat. Miten he palkitsivat tämän kanta-suomalaisten veronmaksajien varoilla hyysäämisen. Valittamalla ruoasta, rötöstelemällä, raiskaamalla, jengiytymällä ja halveksimalla meitä. Eivät opettele suomen kieltä eivätkä kulttuuria, ovat rikostilastojen kärjessä ja sosiaalitukien (eli veroeurojemme) suurimpia käyttäjäryhmiä.Minä olin naiivi ja tyhmä, kun autoin, avustin, uskoin ja luulin. Nykyään suorastaan inhoan ja haluan, että lähtevät takaisin sinne mistä tulivat ja missä muuten käyvät meidän veroeuroilla lomailemassa. Tämä ei ole rasismia, vaan huijatun loukkaantuneen normaali vastareaktio, johon minulla on oikeus!
Ei tuo olekaan rasismia, jos se kohdistuu vain niihin, ketkä ovat väärin tehneet. Se taas on, että tuota käytetään syynä sille, että perseilee kaikille, ketkä eivät täytä kuviteltua perinteisen suomalaisen ulkonäöllistä määritelmää. Tai syrjii niitäkin, ketkä ovat tänne sopeutuneet.
Onko heistä joku ihan oikeasti sopeutunut ja kotiutunut ja käy töissä ja maksaa veroja?
Mitä tarkoitat heillä? Juuri sinä vuonna tullutta porukkaa, vaiko yleisesti? Varmaan "heistäkin" on "joku" ihan sopeutunutkin, vaikka kyseisenä vuonna onnenonkijat olivatkin korostetusti edustettuna. Ymmärsitkö pointin tuossa mitä kirjoitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on joku diagnoosi tai mielenterveydenhäiriö ja pitää ravata terapiassa ja olla adhd eikä kyetä töihin tai opiskelemaan.
Toi sun mielikuva että kaikillä on jokin diagnoosi, johtuu ihan siitä että asioita osataan diagnosoida, ja tutkia paremmin kuin ennen. Mikä on ihan hyväkin asia, koska juuri se diagnosointi, ja sitä kautta avun saanti saa aikaan sen, että myös ne terapiassa käyvät, tai adhd:t pystyvät nimenomaan paremmin käymään siellä töissä, tai opiskella. Ennen ne putosivat ulkopuolelle, ja sekös vasta yhteiskunnalle kalliiksi tuleekin. Mistä tulikin mieleen. Nykymenossa ärsyttää ihmiset jotka muodostavat infotulvasta jonkin oman käsityksen, täysin puutteellisin tiedoin ja kyvyin analysoida tietoa, ja sitten kuvittelevat, että se on jotenkin se ainoa oikea käsitys siitä miten asiat on.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun pitäisi joka hetki olla tavoitettavissa ja vastaamassa erilaisiin puheluihin ja viesteihin. Tekstiviestit, whatsupit, puhelut, facebookit ja mitä näitä onkaan... Stressaavaa sätkimistä ja se asia, jota oli tekemässä, keskeytyy jatkuvasti.
Tämä ja ihmiset ei tunnu ymmärtävän jos et heti reagoi ja vastaa kun 'sulla se kännykkä on koko aika mukana'.
Että kaikki vaatteet pitää ollaa monta sataa maksavia merkkivaatteita, tonnin iphone ym logoa ja luksusta vaikka olet vasta koulussa ja alaikäinen etkä itse ansaitse niihin rahoja käymällä töissä. Luksuslarppaus.
Vaatteiden varastamista toisten päältä. Jengitouhua, kun pennut kuvittelee olevansa hiton cooleja ja kovia.
Kotona makaamista tuilla, tarpekesi moni kun makaa kotona tuilla töihin menon sijasta niin kohta ei ole enää mistä niitä tukia maksaa. Mitäs sitten teet?
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan vielä keski-ikäinen, mutta vierastan äärimmäisen paljon sukupuoli-identiteettejä. Olen nainen ja tiedän sen kehoni ominaisuuksista, ei minulla ole mitään "sukupuoli-identiteettiä" asian suhteen.
Aivan. Tuntuisi että lisäisi omaakin itsetuntemusta jos joku tällaisen fyysisestä sukupuolesta poikkeavan identiteetin itsessään havainnut kertoisi mitä se sitten on olla identiteetiltään nainen. Ehkä siksi että elän erittäin tunneälykkään ja empaattisen miehen kanssa, on minun vaikea löytää itsestäni sellaista naiseuteen usein liitettyä erityispiirrettä -mieheni edustaa mielestäni enemmän sellaista kuin minä. Ainoat persoonallisuuspiirteet /arvot, joissa hän ei aivan vastaa itseäni, liittyvät mielestäni enemmän äitiyteeni kuin naiseuteeni.
Osaako joku toinen nainen kertoa miten kokee naisidentiteettinsä?
Se, kun pitäisi joka hetki olla tavoitettavissa ja vastaamassa erilaisiin puheluihin ja viesteihin. Tekstiviestit, whatsupit, puhelut, facebookit ja mitä näitä onkaan... Stressaavaa sätkimistä ja se asia, jota oli tekemässä, keskeytyy jatkuvasti.