Persun puhe Lahden puoluekokouksessa: "Eläkeläiset, työttömät ja yksinhuoltajat asuvat liian suurissa asunnoissa"
Liian suuressa asunnossa asuvat on syynä Suomen kasvaviin sosiaaliturvamaksuihin.
Kommentit (20)
Asumistuet menee ahneiden yksinasuvien elättämiseen
Niin moni asuukin. Entinen heilani asuu edelleen asumistuella 4h+k kämpässä, vaikka lapsetkin ovat muuttaneet pois.
Töitä ei nykyisin ole muualla kuin persujen puoluetoimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni asuukin. Entinen heilani asuu edelleen asumistuella 4h+k kämpässä, vaikka lapsetkin ovat muuttaneet pois.
Asumistuessa on yläraja mitä sitä maksetaan. Ihan sama vaikka asuisi 2000€/kk asunnossa, asumistukea saa vain halvan asunnon mukaan. Hän maksaa asuntonsa siis pääasiassa itse, joten voit lopettaa kitinän.
Useimmat yksinhuoltajat maksavat sen kämpän itse työllään. Elarit eivät kata kuin 1/3 lasten kuluista. Jos lapsilla on harrastuksia ja lasketaan työ mukaan, kattavat 1/10.
Kuulostaa siltä että on pinnistellyt 80 äon rajoilla keksittyään tämän sadun. Viepähän sitten loputkin äänet. Kaikkia haukutaan. Mitään ei rakenneta. Kasvua ei haluta
Olen eläkkeellä ja talomme ovat 120m2 ja 200m2.
Mikäs on omalla rahalla maksetuissa taloissa asustella. Ei tule kukaan valittaman liian kalliista asumisesta!
Asuntojen kuluissa on yläraja. Yli menevä osa on malsettava itse. Aika moni eläkeläinenkin maksaa kulunsa kokonaan itse ja vieläkään ei työeläkkeitä makseta veroista muille, kuin yrittäjille ja maatilallisille.
Meidän vauvaperhe asuu kaksiossa ja asuntohakemuksiin tulee hylkyjä. Kiva asua hissittömässä talossa ylimmässä kerroksessa. No ei se mitään, hartiat alkaa olla hyvässä lihassa kun vauvaa kantaa joka päivä raput ylös alas. Samalla menee toisessa kädessä kauppakassi. Olen miettinyt voimailuharrastuksen aloitusta kun näemmä on lihasten kasvatukseen reilusti kapasiteettia.
Ei nykyään enää rakenneta mitään koirankoppiasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne asuukin. Työttömät vaativat suurempia ja kalliimpia asuntoja kelan maksamaksi kuin mihin työntekijöillä itsellään on varaa.
Justiinsa joo. En tunne yhtäkään työssäkäyvää joka asuisi huonommassa kämpässä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kyllä on tarjolla. Osa on ihan käsittämättömiä 50 neliön kolmioita.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet menee ahneiden yksinasuvien elättämiseen
No perkele kun ei löydy kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella kyllä. Kaksiot on nykyään 29 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja talomme ovat 120m2 ja 200m2.
Mikäs on omalla rahalla maksetuissa taloissa asustella. Ei tule kukaan valittaman liian kalliista asumisesta!
Sama täällä.
Totta. Jollei maksa itse vuokriasn/lainanlyhennyksiään
Ehkä ongelma onkin ahneissa vuokranantajissa.
Juu on liian iso 34 neliön yksiö.
Työtön
Vierailija kirjoitti:
Juu on liian iso 34 neliön yksiö.
Työtön
Minulla 24 neliön yksiö sillä isompaan ei ole varaa. T. Täysipäiväistä työtä tekevä
Niinhän ne asuukin. Työttömät vaativat suurempia ja kalliimpia asuntoja kelan maksamaksi kuin mihin työntekijöillä itsellään on varaa.