Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
161/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koittanut värjätä kuluneita farkkuja uudestaan?

Vierailija
162/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden paikkaaminen käsin on todella terapeuttista, suosittelen kokeilemaan. Jos ahdistaa, niin sukkien parsimiseen keskittyminen helpottaa oloa hetkessä.

Tuo toimii niin kauan, kun näkökyky on normaali. Jossain vaiheessa ei tarkasti ilman laseja eikä lasien kanssa. Minulla on iso kassillinen neulomiani villasukkia, mutta kukas ne päättelisi?

Ihme ettei langanpäätä pysty päättelemään jos koko sukan on nähnyt kutoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut poistamaan keltaiset ja deodoranttiset läikät valkoisen t paidan kainaloista?

Vierailija
164/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun asti käytetään ja vielä lattiaa pyyhitään kurapaikat sitten roskiin.Huonoksi menneet käy mökillä tai yöllä sekä maalatessa.Puutarhahommissa.Rikkinäiset housun puntit tarkoittaa että katkaistaan puntit pidetään shortseina.Farkkutakki on paras kuluneena sitä oikein harjataan juuri harjalla.Kuten farkkuja ja paras paikka on mattojen pesu paikka mäntysuopa.Ale kassit käytetään vaatteiden mukaan lopulta niissä pidetään uikkareita sitten lehtiä sitten ne jää puutarha kassiksi,multaa kukkia.Viimeisenä niillä kuljetetaan roskia.Ennen hedelmä muovipusseista virkattiin muovimattoja ulkovessaan.Kengät käytetään loppuun asti.Vanha t paita on yöpaita tai villapaidan alla.Jotkut leikkaa sukat matonkuteiksi ja vanhat vaatteet niistä saa mattoja.Rikkinäisen TV paidan reunan voi kääntää ja ommella jousto ompeleella.Verkkareista saa shortsit mökille.Alushousut käytetään loppuun sitten leikataan palasiksi roskiin.Hygienian takia.

Vierailija
165/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen t paidan voi yrittää valjaista kloriinilla joka on valkaisu aine.Myös muita aineita on.

Vierailija
166/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pitäisi opetella parsimaan vaatteita mutta tähän mennessä olen heittänyt pois jos tulee reikä vaatteeseen. Joskus joutunut rahapulassa käyttämään vaatetta, kuten risaksi kuluneita farkkuja, siltikin ja toivonut että risaa kohtaa ei huomaa.

mitä on parsiminen? Tarkottaako se et käy vaateet läpi ja heittää roskiin ne mistäei tykkää tai on edellisen kauden malli.Niin mä oon aina tehnyt.

Eikö teille koulussa opetettu käsityötunneilla parsimaan sukkia kankaita ja kutomaan? Ompelemaan ja korjaamaan.Apua missä opettajat on!Työväen opistossa on kursseja miten kudotaan miten korjataan vaatteita sukkia jopa kenkiä voi korjauttaa Suutarilla vaihtaa korkolaput ja puhdistaa kenkiä.

Vierailija
167/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden paikkaaminen käsin on todella terapeuttista, suosittelen kokeilemaan. Jos ahdistaa, niin sukkien parsimiseen keskittyminen helpottaa oloa hetkessä.

Tuo toimii niin kauan, kun näkökyky on normaali. Jossain vaiheessa ei tarkasti ilman laseja eikä lasien kanssa. Minulla on iso kassillinen neulomiani villasukkia, mutta kukas ne päättelisi?

Et itse taida ihmeemmin neuloa mitään? Neuloa voi vaikka telkkaria katsellen, jotkut jopa kirjaa lukien, mutta päättelyä ei voi tehdä noin.

Vierailija
168/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt silmälääkärillä? Onko sinulla kaihi vai mikä on, jos lasitkaan eivät paranna näköä?

Voimakas likinäköisyys yhdistettynä ikänäköön on hankala yhdistelmä. Silmälasit on niin kalliit, että niitä ei voi uusia joka vuosi saati joka toinen vaikka näkö muuttuukin.

Vierailija
169/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräte ostot ,yhtä äkkiä huomaa että 5 vuotta sitten ostettu ale vaate sopiikin jonkun muun vaatteen kanssa sävy sävyyn tai tyyliin onneksi ei heittänyt pois.

Vierailija
170/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt silmälääkärillä? Onko sinulla kaihi vai mikä on, jos lasitkaan eivät paranna näköä?

Voimakas likinäköisyys yhdistettynä ikänäköön on hankala yhdistelmä. Silmälasit on niin kalliit, että niitä ei voi uusia joka vuosi saati joka toinen vaikka näkö muuttuukin.

Option näkö tarkastus on ilmainen siinä liikkeessä mistä ostit ostat lasit 👓 ja tarkastus tehdään 2 vuoden välein.

Vierailija
171/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouslaseja40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Option näkö tarkastus on ilmainen siinä liikkeessä mistä ostit ostat lasit 👓 ja tarkastus tehdään 2 vuoden välein.

Mitä se näön tarkastaminen auttaa, kun se ei näköä muuta mihinkään? Silmälasit ovat kalliita.

Vierailija
172/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa paikataan.

Nykyään ainakin L:n alushousut kestää vain vuoden. Reikiintyy ennen kuin niistä lähtee värit.

Vierailija
173/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän joskus kaksia reikäisiä sukkia päällekkäin. Reiät eivät yleensä ole ihan samoissa paikoissa, joten "paikkautuvat" näin kätevästi :)

Mun mies tekee samoin, kantapään kohta jalkapöydän päälle ja ehjä siihen päälle.

Siis miksi ei laita pelkästään sitä ehjää sukkaa?

Vierailija
174/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempivaatteet .Mustat paksut taitsit ,aina reikiä polvissa.Nyt paikkaan rakkaat .Otan pois taskut ja paikkaan .En vaan voi luopua. 

Vierailija
175/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut poistamaan keltaiset ja deodoranttiset läikät valkoisen t paidan kainaloista?

Valkoisia t-paitoja voi värjätä toisen värisiksi tai pestä valkaisuaineella.

Vierailija
176/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Miksi ei voisi kelpuuttaa? Eihän pinttynyt tahra mihinkään tartu. 

t. eri

Ajatuksena inhottava. Kelaa kun menisit kaverille kahville ja se ois sillee "hei venaa mä pyyhin sen pöydän eka" ja ottaisi menkkavalkovuotopissa kalsarit ja pyyhkisi niillä ennen kun istutte syömään. Sit totesi "nää on kyl hyvät siivouksessa, eikä hätää, ne on niin pinttyneet tahrat et ihan hyvin voi käyttää siivoamiseen :)"

Mikä sua vaivaa?!😂😂😂

Vierailija
177/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt kaksi eri asiaa. Mummeli kutoo sukanvarret vaikka silmät kiinni, kavennuksessa ja kantapäässä pitää nähdäkin. Mummelille ostettiin sellainen pieni suurennuslasi, jota voi pitää ommellessa neulan yläpuolella. Googlaa.

Vierailija
178/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikattu vaate ei ole enää rikki. Se on korjattu. Sekin on itsensä arvostamista, että korjaa rikki menneet vaatteet. Se on myös ympäristön arvostamista samalla, kun korjaa entistä eikä juokse ostamaan uutta.

Vierailija
179/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet ja kengät todella loppuun, ja olen jo usemman vuoden ajan todella tarkkaan harkinnut, ennenkuin olen ostanut uutta kampetta.  Käytän  suutarin ja ompelijan palveluja, jos vaikka vetskari mennyt rikki tai muuta vastaavaa.

Tosin nyt "pitää" mennä vaateostoksille, kun olen jo varmaan pari vuotta harkinnut uuden takin ostamista ja mies antoi eilen äitienpäivälahjaksi lahjakortin, jolla voin ostaa takin ja sen lisäksi ehkä mekon tai housut.

Vierailija
180/508 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt kaksi eri asiaa. Mummeli kutoo sukanvarret vaikka silmät kiinni, kavennuksessa ja kantapäässä pitää nähdäkin. Mummelille ostettiin sellainen pieni suurennuslasi, jota voi pitää ommellessa neulan yläpuolella. Googlaa.

Sormet tuntee virheetkin paremmin kuin, mitä silmä näkee. Itselläni on itse asiassa lukulaseilla hyvä näkö, mutta telkkaria katsoessa sormenpää kyllä kertoo, mitä pitää tehdä Työtä pitää katsoa kerroksia laskiessa ja ranskalaisen kantapään sivussa silmukoita poimiessaan. 

Tuosta suurennuslasista on kaulassa pidettävä versiokin.