Oikeita ravintoloita olisi enemmän jos ne 40 000 ihmistä eivät juhlisi äitiä ABC:llä
Ei kunnollinen ravintola voi pärjätä jos useimmat haluavat viettää juhlapäivää bensa-asemalla mölyisässä noutopöydässä.
Kommentit (114)
Ja jokainen maksaa erikseen, koska Suomi.
Mun äitiä ei ainakaan haittais vaikka veisin sen mäkkiin, kyllä sille aina ilmaset ruuat kelpaa.
Todella outoja kommentteja. Fiiniä, pönötystä. Ikään kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa, huoltamo tai luksusravintola. Mikä panta suomalaisten päätä puristaa...
Kukin syököön, missä mieli tekee. ABC:llä on oikein hyvää ruokaa, ja kaikki saa mielestänsä. Osa haluaa buffan, osa perheestä pizza/burgerlinjaa. Ja ne bonukset. 👌 Voi harmi, jos jonkun persettä kaivelee se että me syödään huomenna abcilla.
Olimme pari perhettä matkalla perhejuhlasta ja menimme sitten ABC ;lle.Oli kyllä hyvä kun jokainen sai nopeasti mieleistään ruokaa ja leikki-ikäiset pääsivät liikkumaan kiipeilytelineillä. Ja minä pääsin vaihtamaan vaipat siltä ihan pieneltä vauvalta. Kiitokset ABC :le. Olisimme olleeet aivan sopimaton sekamelsa serkuksia ja mummoja hienoon ravintolaan. Ei lapsipeheitä kaivata ravintoloissa Suomessa. Matkoilla on pakko syödä.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna ABC:lle buffalle juhlimaan äitiä! Paljon parempi kuin hitaat ja ylikalliit ravintolat eikä ruoka sen huonompaa.
Mä en käy edes arkisin lounaalla ABCllä. Pari kertaa kokeilin, ja se Buffalo on sellaista moskaa, et ei kiitos. Mielummin ajan 5 km seuraavaksi lähimpään lounaspaikkaan, tai vieläkin kauemmas. Kyllä jäisin autoon istuunja kärsisin nälästä, jos mies saisi noin idioottimaisen ajatuksen et ABC on sopiva paikka mennä syömään, saati äitienpäivänä.
Mä olen tämän suhteen helppo. Apsi kelpaa oikein hyvin, kun yksinhuoltajana maksan sekä omani että teinin ruuat joka tapauksessa. Hinta-laatu-suhde on apsilla kohdallaan, enkä kaipaa valkoisia pöytäliinoja ja juhlamekkoa. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn, miksi köyhässä Portugalissa on joka kylässä ravintola, mutta suomalaiset puolustaa huoltamolla juhlimista.
Koska suomessa niissä pikku kylissä ei ole ravintoloita. Korkeintaan kebab/pitsapaikka, sekin yleensä huono. Ei se, että kylän ainoassa abc:ssä käydään auta olemattomia ravintoloita syntymään. Eri asia, jos vaihtoehtoja olisi enemmän.
Mielummin se kebu/pizza, huonokin, kun ABCn lounasbuffa, joka on taatusti vielä huonompi.
Ei ABC ruoka huonoa ole. Esim hampurilainen ihan ABCn ravintolapuolelta tilattuna paljon laadukkaampi ja jopa halvempi kuin Amarillon hampurilaiset.
ABC on usein maaseudulla ainoa paikka käydä syömässä. Ei sinne tulisi mitään gourmeeta tilalle, jos ABC lopettaa. Joten antakaa olla. Pääasia, että ihmiset haluavat muistaa läheisiään.
Ikinä ei ole lapsista ollut meille miehen kanssa haittaa paremmissa ravintoloissa. On niitä ollut, mutta ei ole haitannut. Sen sijaan suurin häiriö on isoista porukoista, joissa ihmiset huutavat ja huutonauravat. useimmiten naisia, tänään kuitenkin miehiä. Jos on joku työporukka, pitää tehdä selväsi että ollaan työporukka ja huutaa työasioita niin kovaan ääneen, että koko sali kuulee. Nämä ovat 10xärsyttävämpiä kuin lapset ovat ikinä olleet. Itsellä ei ole pieniä lapsia. Aikuisia lapsia on pari, ei lastenlapsia Ei käyty paremmissa ravintoloissa heidän ollessa pieniä, kun ei oikein ollut varaa, mutta nyt aikuisena hekään eivät pidä huutoporukoista.
Silloin kun lapset olivat pieniä, meillä oli äitienpäiväperinne käydä ulkona syömässä. Otettiin makkarapaketti, kahvia, leivät ja jotain makeaa jälkkäriä esim. suklaapatukat kaikille ja mentiin jonnekin laavulle. Parasta! Nykyään se tapa on jäänyt, se alkoi jäädä kun lapset tulivat teini-ikään ja nykyään nuorin jos tulee kotiin, hän lähtee jo aamupäiväjunalla pois. Toinen asuu lähempänä ja pääsee tänne pyörällä, mutta hänellä on jo omat menonsa, käy kahvilla sitten päivällä.
Täällä olis ravintola, ei edes mikään fiini, mutta hinnat pilvissä ja laatu kuraa. ABC pesee mennen tullen...
Eiköhän tämäkin keskustelu osoita miksi Suomi on ravintolaruuan kehitysmaa ja sellaisena pysyy.
Ihme ABC-keskustelu joka heevetin juhlapyhä... Ne, jotka käyvät hienommissa paikoissa voivat olla tyytyväisiä, että sellaisia on ja rahaa on mennä, ja pitävät leipäläpensä kiinni. Ihan sama miten hienossa paikassa käytte äitienpäivänä, niin paskaa sieltä teidän perseestä silti tulee ulos.
Jos ruuasta ei saa edes mahaa täyteen ja se silti maksaa helvetisti juomineen, niin kyllä sitä vaan ihmettelee mitä järkeä moisessa.
Ehkä siinä "oikeassa ravintolassa" on jotain häikkää, jos väki menee mieluummin ABC:lle...
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi suomalaisissa kylissä ei ole ravintoloita?
Vinkki: suomalaiset liittyvät asiaan.
Ja miksi suomalaisista kylistä on aiemmin vireät paikalliset palvelut kadonneet?
Vinkki: ABC-ketju liittyy asiaan.
Kai nyt sentään saa syödä missä haluaa tai olla syömättä. Me juhlittiin äitienpäivää jo tänään lauantai. Ja ihan kotona. Mies kokkasi ja minä tein kakun koska oli inspis.
Uskomatonta kommenttia kyllä. Ihan kuin olisi viha hyvää ja rauhallista ruokahetkeä kohtaan ja ruuan syöminen kuin auton tankkaamista.
On oltu äitienpäivänä sekä fiineissä ruokaravintoloissa että ABC: lläkin. En itse jaksa viimeisen päälle laittautumista ja pönötystä äitienpäivänä, siksi se apsi on varmaan monelle muullekin ihan ok paikka syödä eikä kaikilla ole varaa maksaa 30-50 per nuppi jostain muka hienosta ruuasta.