Oikeita ravintoloita olisi enemmän jos ne 40 000 ihmistä eivät juhlisi äitiä ABC:llä
Ei kunnollinen ravintola voi pärjätä jos useimmat haluavat viettää juhlapäivää bensa-asemalla mölyisässä noutopöydässä.
Kommentit (114)
Syö sinä niissä haluamissasi ravintolossa ja anna muiden ihmisten syödä missä he haluavat.
Kuvitteleeko ap, että se "hienompi" ravintola elää läpi koko vuoden sillä, että äitienpäivänä käydään syömässä?
Joo, pakotetaan KAIKKI suomalaiset 20 ruokalajin äitienpäiväaterialle joka maksaa vähintään 80 euroa per naama. Jos eivät mene summa peritään kuitenkin jokaiselta kansalaiselta ja annetaan ravintoloille.
Mä en vaan tajua tätä ideaa, että mennään -juhlapäivänä - huoltoasemalle! Vaikka siellä olisi omasta mielestä ihan hyvää ruokaa tai ei ole varaa "hienompaan" ravintolaan, niin miten ikinä sen voi kokea sopivaksi paikaksi mennä juhlimaan? Miksi ei järjestetä hyviä tarjoiluja kotona tai jos täytyy päästä valmiiseen pöytään, niin käynti jossain kivassa kahvilassa tuntuisi sentään juhlavammalta kuin abc-ruokailu!
Suomessa ei saa olla juhlavaa, kaiken pitää olla helppoa, halpaa ja arkista. Eikä tuo absimättö edes ole halpaa, tuolla hinnalla saa ruokakulttuurimaissa jonkinmoisen aterian oikeassa ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan tajua tätä ideaa, että mennään -juhlapäivänä - huoltoasemalle! Vaikka siellä olisi omasta mielestä ihan hyvää ruokaa tai ei ole varaa "hienompaan" ravintolaan, niin miten ikinä sen voi kokea sopivaksi paikaksi mennä juhlimaan? Miksi ei järjestetä hyviä tarjoiluja kotona tai jos täytyy päästä valmiiseen pöytään, niin käynti jossain kivassa kahvilassa tuntuisi sentään juhlavammalta kuin abc-ruokailu!
Kuka järjestää ne hyvät tarjoilut kotona?
Valtaosassa perheitä äiti, joka käy kaupassa, kokkaa ruoat, tiskaa ja siivoaa jäljet.
#HarmaaSuomalainenArki
#HalapaaHelepostiBonustaPäälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa perheitä äiti, joka käy kaupassa, kokkaa ruoat, tiskaa ja siivoaa jäljet.
Niinpä. Ap haluaa, että äidit viettävät äitienpäivänsä keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
ABC ei ole huoltoasema. Jos joku on mitä sieltä EI saa niin se on auton huolto ja korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa opiskella Suomen maantiedettä. Kaikki eävät asu pääkaupunkiseudulla eikä kaikkien kotinurkalla ole gourmetravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomalaisten ABC-juhlavaellus kertoo myös sovinismista.
Isänpäivä:
Vaimo passaa kotona
Äitienpäivä:
Miehet ei passaa, joten ABC, jossa mies voi myös touhuta Octavian kanssa 
Mitä ihmeen vikaa on abc:ssa? Miksei se ole oikea ravintola? Itse olen käynyt siellä vaan kahvilla joskus automatkalla, mutta voisin hyvin syödä siellä. Siistiä on ja ihan kelpo annokset, mitä olen nähnyt.
Minusta oli hauska, kun luin jostain, että kyllä jotkut järjestävät häänsäkin abc:lla. Voisin itsekin pitää.
Tänään saan läheisestä noutoruokapaikasta lempiannokseni ja sitä on minulta kysytty, että mihin tahdon. Jos olisin sanonut, että tahdon Esplanadin kalleimpaan ravintolaan, olisin päässyt. No, en tahdo, vaan syödä kotisohvalla ja katsoa elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa opiskella Suomen maantiedettä. Kaikki eävät asu pääkaupunkiseudulla eikä kaikkien kotinurkalla ole gourmetravintoloita.
Jos yhtään luit aloitusta, niin puhe oli siitä, MIKSI Suomessa on vähän ravintoloita. No siksi kun suomalaiset eivät arvosta ravintoloita, kuten ivallisesti käyttämäsi termi gourmet kertoo.
Johonkin Portugalin pikkukylien perheen voimin pyöritettyihin ravintoloihin ei varmaan kohdistu samat määräykset ja maksut kuin Suomessa. Siellä viljelykausikin on pidempi, ravintoloitsija voi poimia ruoka-aineksia ravintolan takapihalta. Työntekijät ovat perheenjäseniä joille ei välttämättä tarvitse maksaa lainkaan palkkaa, työeläkemaksuista jne. puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Abc:n ruoka on oikeasti hyvää.
Pissittävät asiakkaita minkä kerkiivät esim poronkäristys ei ole kotimaista vaan saksanhirveä. T: entinen kokki
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnilla niitä kivoja kahviloita pitää auki joku yksinyrittäjä, joka haluaa hänkin äitienpäivänä ja sunnuntaisin yleensä levätä. Tunnen tällaisen. Mietti että pitäisikö äitienpäivänä auki ja tuli siihen tulokseen, että on paikkakunnalla pizzapaikka, hän pitää vapaata, ei se niin paljon lisätuloja tuo, että se ainoa vapaa viikossa kannattaisi uhrata. Vasta kesäksi ottaa työntekijän, kun tulee mökkiläiset ja muut turistit, jotka käyttävät enemmän rahaa kuin paikkakuntalaiset.
Onhan tuo naurettava ruokapaikka.
Eikä ne ass-marketin bonukset oo mitään ilmaisia, olette siitä kortista maksaneet.
En lisäksi asioi liikkeessä joka varastaa vanhusten keräämät bonukset, perikunnan lähes mahdoton saada tältä putiikilta rahoja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn, miksi köyhässä Portugalissa on joka kylässä ravintola, mutta suomalaiset puolustaa huoltamolla juhlimista.
Sielläkö on siis oikein hieno ravintola jokaisessa tuppukylässä? Taitavat olla ihan yhtä arkisia kokoontumispaikkoja kuin abc:t, eivät vaan ole ketjuliikkeitä.
Hienoudella on monenlaisia mittoja, mutta on niissä sentään yleensä pöytiintarjoilu, toisin kuin ABC:llä.
Suomalainen ahdistuu jos on jotain huoliteltua juttua. Arki on 24/7.
Ja millä rahalla ja kenellä on varaa. Kansalla ei raha kiertele, kun minimi tulot. Luulisi että ruohlnjuurella rahankahina lisäisi valtionkin alvia ja puolueen kannatusta. Vaanvittu. Ne kurittaa. Puheet on rellevät maailmalla, kulissien takana toisin. Avatkaa silmänne.