Kenen kuuluu laittaa kapula kassahihnalle kassalla?
Asiakas ostostensa jälkeen vai sekö laittaa joka tulee seuraavana? Minä en laittanut ostosten jälkeen ja seuraavana tullut jysäytti kapulan hihnalle ja mulkoili minua.
Kommentit (85)
Ostostensa jälkeen, kaikkihan sen tietää ja taidat olla aika moukka.
Mistä se seuraava voi tietää mitä kaikkea olet ostamassa, joten jokainen laittaa omien ostostensa jälkeen.
Tottakai laitat sen omien ostoksien jälkeen.
Puhisin ja mutisin myös, ja viskoin ostokseni hihnalle
Omien ostosten jälkeen laitetaan kapula. Kapula on yleensä lähempänä kassaa eikä se takanasi oleva ihminen ylety siihen kurkoittamatta sun ostosten yli.
Edellisen kuuluu laittaa, merkiksi siitä että "olen valmis, hihna vapaa, sinun vuoro".
Se kumpi kokee sen tarpeelliseksi.
se laitetaan rattaisiin, ei hihnalle
Omien ostosten taakse ja sen takia että olet lähempänä niitä, kun ne on lähellä kassaa. Takana tuleva joutuu koukkimaan niitä sun seistessä tiellä.
Joudun usein viskomaan kapulaa sekä eteen, että taakse omien kamojeni. Paras olisi, kun jokainen laittaisi omien ostoksien jälkeen mutta kun on kaikenlaista heikkolahjaista allua jonossa niin turha toivo.
Itse kun menen kassalle.Otan kapulan ja laitan sen hihnalle kun tavarat siihen olen ladonnut .Ettei perässä olijan tavarat tule minun laskuun.
Jätän laittamatta. Ei vaan kiinnosta.
Eikö kassat ollenkaan huomioi sitä seuraavaa asiakasta ja koska se alkaa latoa omia ostoksiaan? Joskus en ole viitsinyt laittaa kapulaa vaan jättänyt HITONMOISEN tyhjän tilan edellisen ostoksiin ja sitten se kassamyyjä vaan posottaa sitä hihnaa eteenpäin ja sitten saa olla kiljumassa että "ne on mun!" kun se alkaa piipata niitä ja samalla kun edellinen asiakas kiljuu "ne ei oo enää mun!".
Ihan mahtavaa, kapulakeskustelu on palannut kahden vuoden tauon jälkeen!! Korona-aika on virallisesti ohi kun kapulat ovat palanneet kassoille.
Sen joka haluaa.
Tiedätkös, kaikkia asioita ei sentään ole lailla määrätty.
Edellisen minunkin mielestä, koska se tietää milloin on kaikki ostokset hihnalla. Mutta mun mielestä kyllä turhaa draamailua suuttua jos se ei laita. Ei siihen oo kukaan kuollu että kapulaa ei oo laitettu.
Minäkään en mielelläni koske niihin koska sadat ihmiset niitä näpelöi ja ties mitä basilleja niissä on.
Minulle ei ainakaan perässä tulevana asiakkaana tuota mitään ongelmaa nostaa kapulaa hihnalle, jos näyttää siltä, että ostokset saattavat mennä muuten sekaisin. Tuollaiset puhisijat ja mulkoilijat ne vasta moukkia ovatkin.
No omien ostosten jälkeen laitetaan se niiden perään TIETENKIN